Date doet ineens kortaf

02-03-2018 10:08 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben nu ongeveer een week of 8 aan het daten met een ontzettend leuke jongen. Omdat we niet bij elkaar in de buurt wonen zien we elkaar alleen in het weekend. Eerst gewoon een paar uurtjes, uiteindelijk werden dit weekendjes samen bij hem of bij mij. Alles liep op rolletjes, we hebben het hartstikke leuk samen. Delen dezelfde interesses, hebben dezelfde humor, kunnen goed met elkaar praten en de seks is goed. Wat is het probleem dan? Nou hij doet sinds ons vorige weekendje samen ineens erg kortaf. Er is niks bijzonders gebeurd, het was gewoon een fijn weekend. Ik snap het niet helemaal. Hij appt niet meer uit zichzelf en reageert kortaf op mijn appjes. Ik durf niet te vragen wat er aan de hand is want wil niet als een zeur ofzo overkomen maar merk dat dit mij erg onzeker maakt. Ik heb het al eens vaker met mannen meegemaakt dat ze niet meer geinteresseerd waren en gewoon niks meer lieten horen.. ik ben bang dat hij dit spelletje nu ook gaat spelen, maar heb voor hem wel al echt gevoelens en zou het heel erg vinden als dit nu ook zo loopt.
Wat moet ik doen? Het eerstvolgende real life contact afwachten of hem confronteren?
NYC schreef:
02-03-2018 11:13
Mijn ervaring vroeger: Als date/potentiële date ineens kortaf gaat doen, dan heeft hij/zij (online) een ander waarin hij/zij geïnteresseerd is geraakt.
Ja? Ik ben ook wel eens kortaf als ik slecht geslapen heb, met mijn gedachten bij een razend ingewikkelde kwestie in mijn werk zit, net naar The Walking Dead zit te kijken of meer van dat soort dingen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Harvey_Specter schreef:
02-03-2018 11:16
Suy, wees verontrust: dit gedrag zie je ook bij eind dertigers en veertigers :facepalm:
En 50ers :P
Er kunnen zoveel dingen zijn;
* Druk op zijn werk
* Slecht geslapen
* Bezig met van alles en geen tijd voor zichzelf
* Toe aan vakantie
* Ruzie met een vriend/vriendin/familielid
* Het gaat niet goed met een vriend/vriendin/familielid
* en ja, één van al die redenen zou kunnen zijn dat hij je niet meer zo leuk vindt als eerst o.i.d.

De enige reden dat het je misschien onzeker maakt, is omdat je aanneemt dat het waarschijnlijk iets met jezelf te maken heeft. Maar het kunnen zoveel andere dingen zijn! Gelukkig is het vandaag vrijdag en dus bijna weekend. Je kunt hem dus gewoon even irl vragen hoe zijn week was, of er iets is dat hem dwars zit en of er een reden is dat hij wat kortaf op je overkomt. Maar ga het niet vragen op zo'n manier als 'vind je me niet leuk meer ofzo, dat je ineens zo kortaf doet?'. Want dan kom je zeurderig over. En als ie dan zegt 'nee niks, ik ben gewoon moe'. Stoppen met doorvragen ;) Waarschijnlijk kruipt ie een paar minuten later lekker tegen je aan op de bank en is alles weer oke. Mannen zijn meestal niet van die praters. Heb ik ook moeten leren en soms, zelfs na 9 jaar met dezelfde man, betrap ik me er nog steeds op dat ik af en toe toch in de zeur-modus raak :bonk:
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Bedankt voor al jullie reacties. Ik denk dat ik het maar even aankijk idd. Ik zie hem dit weekend weer en dan zal ik zien of hij echt kortaf is... als dat zo is dan vraag ik het gewoon. Ik vind daten anno 2018 zo lastig! Heb een lange relatie van 7 jaar achter de rug. Daten ging in die tijd daarvoor zoveel makkelijker... mannen lijken wel veranderd, doen niet zoveel moeite meer voor een vrouw lijkt wel, want er is toch altijd wel weer iemand te vinden op Tinder ofzo... pff... maakt me ook wel een beetje verdrietig dat het elke keer zo loopt en de meeste mannen gewoon niet de ballen hebben om eerlijk te zijn maar gewoon niks meer laten horen...😑
Misschien kun je beter op zoek gaan naar iemand waarmee je klikt en die je al kent. Als je op zoek bent naar een serieuze kandidaat.
ikBedoelHetGoed schreef:
02-03-2018 12:41
Misschien kun je beter op zoek gaan naar iemand waarmee je klikt en die je al kent. Als je op zoek bent naar een serieuze kandidaat.
Het klikt juist heel goed met hem! Vanaf het begin alleen maar leuke momenten samen gehad! Daarom vind ik het nu zo raar dat ie ineens zo doet... 😕
Waarom bel je hem niet gewoon.
Ah afspraak staat, gewoon dan bespreekbaar maken wat je hebt opgemerkt deze week. Misschien zit hem iets dwars wat totaal niet met jou te maken heeft.
Suy schreef:
02-03-2018 11:11
Nou Winkje ik doe met je mee! Ik ben net gescheiden en dus weer "fijn" op de markt :facepalm:
Dat vage gedoe is zo niets voor mij.
Maar goed in mijn leeftijdscategorie (38) daten mensen denk ik doorgaans wat serieuzer? .
Tot nu toe kom ik ze nog gewoon overal tegen en praat ik met ze ipv appen en swipen.
Maar goed we zullen zien, wellicht over een maand van mij hier ook zo'n topic;-)
Hahaha. Geestig.
Dat denk je niet echt hoop ik?
Als je die serieuze types in het echt zo makkelijk tegenkomt, moet je vooral niet gaan swipen.
Piettie123 schreef:
02-03-2018 12:32
Bedankt voor al jullie reacties. Ik denk dat ik het maar even aankijk idd. Ik zie hem dit weekend weer en dan zal ik zien of hij echt kortaf is... als dat zo is dan vraag ik het gewoon. Ik vind daten anno 2018 zo lastig! Heb een lange relatie van 7 jaar achter de rug. Daten ging in die tijd daarvoor zoveel makkelijker... mannen lijken wel veranderd, doen niet zoveel moeite meer voor een vrouw lijkt wel, want er is toch altijd wel weer iemand te vinden op Tinder ofzo... pff... maakt me ook wel een beetje verdrietig dat het elke keer zo loopt en de meeste mannen gewoon niet de ballen hebben om eerlijk te zijn maar gewoon niks meer laten horen...😑
Maar dat geldt toch ook voor vrouwen, dat er altijd wat beters op Tinder zou kunnen zitten? Wij doen ook minder moeite.
Jane Doe schreef:
02-03-2018 13:16
Waarom bel je hem niet gewoon.

“Hallo Piet. Ja, we bellen normaal nooit maar je doet opeens zo koel, dus ik dacht ....”
Zelfs als buitenstaander voel ik het koude zweet uitbreken als ik aan zo n telefoontje denk.
Waterman26 schreef:
02-03-2018 14:56
“Hallo Piet. Ja, we bellen normaal nooit maar je doet opeens zo koel, dus ik dacht ....”
Zelfs als buitenstaander voel ik het koude zweet uitbreken als ik aan zo n telefoontje denk.
Je brengt hele weekenden samen door maar even bellen kan niet?
Ik vind het ook een beetje vreemd dat mensen hier altijd zeggen "bel hem"
als je elkaar nooit belt.

Wacht het weekend even rustig af. Kijk of je dan de behoefte voelt om het te vragen, en anders kan je daarna ook altijd even kijken hoe het loopt.
MinkeDeWit schreef:
02-03-2018 11:10
Laatst hoorde ik op de radio iemand vertellen over degene waarmee ze vier maanden aan het daten was en een vakantie aan het plannen. Nee, geen relatie, zover waren ze nog niet.
In mijn relatieverleden gingen we een paar keer uit, en wat zoenen en zo, en pas voordat alle kleding uit ging werd de relationele status besproken. Heeft dit toekomst, dan gaan de kleren uit, en anders was het leuk geweest.
Nou ja, nu kunnen alle oude dames wel quasi verbaasd gaan zitten doen over het hedendaagse daten, maar volgens mij was t vroeger niet veel anders. Ik ben stokoud, maar ik besprak nooit een relationele status voordat de kleren uitgingen. En volgens mij was ik heel normaal.
Als je had staan zoenen op een schoolfeest of na een biertje te veel iemand meegenomen had naar je studentenkamer, had je heus niet gelijk een relatie hoor. En het kon zo maar gebeuren dat die jongen je de week erna negeerde of jij hem. Of dat hij met een ander stond te zoenen
En dat ging allemaal gepaard met onzekerheid en twijfels.
Laten we ajb niet doen alsof de problemen in dit soort topics iets van deze tijd is?
Jane Doe schreef:
02-03-2018 15:00
Je brengt hele weekenden samen door maar even bellen kan niet?
Klopt, dat kan inderdaad niet. En vragen wat er is zou ik ook niet doen, omdat de kans op een eerlijk antwoord nogal klein is. Ik zou gewoon afwachten To.
Kasboom schreef:
02-03-2018 20:16
Klopt, dat kan inderdaad niet. En vragen wat er is zou ik ook niet doen, omdat de kans op een eerlijk antwoord nogal klein is. Ik zou gewoon afwachten To.
Zou geen zin hebben in dit moeilijke gedoe waarin je niks mag zeggen of vragen. Eerlijk gezegd zou het mij niet teveel zijn om mijn partner even gerust te stellen.
Jane Doe schreef:
02-03-2018 20:46
Zou geen zin hebben in dit moeilijke gedoe waarin je niks mag zeggen of vragen. Eerlijk gezegd zou het mij niet teveel zijn om mijn partner even gerust te stellen.
Het is een date, geen partner. En echt, de kans dat iemand na een paar dates heel eerlijk zegt waar het op staat ipv afstand te nemen, is vrij klein. Zo gaat dat tegenwoordig.
Verder heb je wel gelijk natuurlijk.
En hoe verliep het?
winkje87 schreef:
05-03-2018 15:09
En hoe verliep het?
Ben ook benieuwd.
Ik ook :)
Waterman26 schreef:
02-03-2018 10:17
Wat is dat met mannen? Ik heb vakantie en lees dus veel hier ( ijskoud buiten)
Mannen die opeens kortaf doen, niet meer antwoorden, geïrriteerd zijn..
Vrouwen die onzeker worden, bang zijn om te zeuren, piekeren en naar t scherm staren.
Is het ook wel eens andersom?
Wat je hier leest is niet de norm. Hier verzamelen de vrouwen die niet stevig genoeg in hun schoenen staan voor een normale relatie. Alleen de dramatische verhalen lees je hier. Mensen met een goede relatie die lekker stabiel in het leven staan, hebben het niet nodig topics hier te openen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven