Alles heeft een reden?

04-03-2018 00:57 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word zo boos als iemand dit zegt.

Op zich klopt het , technisch gezien,wel denk ik.
Ik bedoel als bijvoorbeeld een baby plots overlijdt, was er lichamelijk blijkbaar iets goed mis.
Maar mensen die dit zeggen, bedoelen wat anders, nl dat er een les uit te halen valt, je er een sterker/beter mens van wordt of zoiets.
Hier kan ik met mijn hoofd niet bij!

Wat vind jij hiervan?
JollyRider schreef:
04-03-2018 11:21
De Nederlandse taal vindt van wel. Je snapt kennelijk gewoon niet wat “reden” betekent en evenmin wat “mening” betekent. Niet erg, maar je hebt wel gewoon ongelijk. Geen mening, maar een feit.
Ik denk dat er dingen zijn die voorbestemd zijn. Noem mij dan maar zweverig, dat boeit me niet.
Elfje112 schreef:
04-03-2018 12:09
Ik denk dat er dingen zijn die voorbestemd zijn. Noem mij dan maar zweverig, dat boeit me niet.
Dat mag je natuurlijk denken en ik noem dat niet zweverig. Ik noem verkeerd gebruik van de woorden “reden” en “mening” wel verkeerd gebruik van die woorden. Dat is wat het is. Wat ik daar van vind is irrelevant.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
04-03-2018 12:12
Dat mag je natuurlijk denken en ik noem dat niet zweverig. Ik noem verkeerd gebruik van de woorden “reden” en “mening” wel verkeerd gebruik van die woorden. Dat is wat het is. Wat ik daar van vind is irrelevant.
Ok. Ik weet wel wat reden en mening betekenen, maar in dit topic heb ik het niet goed.
Ana_Isabel2 schreef:
04-03-2018 02:40
Niet zozeer een reden als wel een bepaalde uitkomst. Alles wat je meemaakt creëert nieuwe situaties, mogelijkheden en kansen. Het is maar net of je ze wilt of kunt herkennen.
Oh ja? Wat voor kans als een dierbare overlijdt?
Toen mijn tweeling overleed heb ik gezegd dat ik nu vast een heel fijn, aardig, warm, mooi mens zou worden.
En dat ben ik geworden. :proud:
Maar ik was liever stom, bitchy koud en lelijk gebleven.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
Elfje112 schreef:
04-03-2018 12:16
Ok. Ik weet wel wat reden en mening betekenen, maar in dit topic heb ik het niet goed.
Doordat je schrijft dat je denkt dat dingen voorbestend zijn is me nu duidelijk dat je het woord reden wel goed gebruikt.
Ik ben het er alleen niet mee eens. Ik denk dat mensen achteraf de reden construeren.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
hamerhaai schreef:
04-03-2018 10:39
Even voor de spiritueel denkende mensen.

Omdat mijn zoon is overleden, moet ik blij zijn dat ik nu een vrij leven heb en niet gebonden ben aan een kind met alle zorgen en verantwoordingen?
Nee natuurlijk moet dat niet. Iets moeten, daar is niks spiritueels aan. (Moeten is identiteit, ook wel ego genoemd)

Niet alles hoeft een rede te hebben i.m.o, maar helaas horen dit soort traumatische dingen nou eenmaal ook bij het leven.
Maar nee dat hoef je niet perse leuk te vinden. Dat zegt helemaal niemand :hug: .

Gegroet, mevrouw spiri zweefmiep ;-D
pipootje schreef:
04-03-2018 12:16
Oh ja? Wat voor kans als een dierbare overlijdt?
Waarom link jij uitgerekend "kans "aan overlijden? Ik heb meer woorden gebruikt dan enkel " kans" Het is een feit dat je in een nieuwe situatie terecht komt bij het overlijden van dierbare personen. Toen ons kind overleed, creëerde dat ook een nieuwe toekomst waarna we paden zijn ingeslagen die we voorheen nooit hadden kunnen bedenken. Voor ons was dat positief. En dat is heel persoonlijk.
phoebe24 schreef:
04-03-2018 14:53
Nee natuurlijk moet dat niet. Iets moeten, daar is niks spiritueels aan. (Moeten is identiteit, ook wel ego genoemd)

Niet alles hoeft een rede te hebben i.m.o, maar helaas horen dit soort traumatische dingen nou eenmaal ook bij het leven.
Maar nee dat hoef je niet perse leuk te vinden. Dat zegt helemaal niemand :hug: .

Gegroet, mevrouw spiri zweefmiep ;-D
het was ook sarcastisch bedoeld, ik ben niet van de groep "alles heeft een reden".
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik erger me bij de uitspraak "alles heeft een reden" aan het woord "alles".
Omdat ik de laatste jaren overal en nergens zie staan, begon ik te denken dat bijna iedereen er zo over denkt. Dom van me natuurlijk.

De uitspraak what doesn't kill you makes you stronger" is er ook zo eentje,
het kan en mooi als dat gebeurt , maar het gaat niet ALTIJD op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven