Vriend wilt op vakantie met “een vriendin”

04-03-2018 18:45 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie ervan als je vriendje die vakantie gaat met een vriendin terwijl zij zwanger is?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2018 13:45
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
92.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Roggenbrood schreef:
04-03-2018 18:48
Met tien weken zwangerschap kun je nog steeds prima vliegen hoor, waarom ga je niet mee?
Hoeveel festivals denk je dat er nu plaatsvinden? Die festivalvakantie is zonder twijfel pas over een paar maanden als ze hoogzwanger is.
Alle reacties Link kopieren
ja.
Moiren’ schreef:
04-03-2018 18:51
Waarom niet?
Het is niet zomaar iemand waarmee hij op vakantie gaat. Ze hebben nota bene sex met elkaar gehad. Dus ergens is er sowieso aantrekkingskracht. Ze maken serieuze stappen: samenwonen, baby op komst...dan zou ik het risico niet willen nemen.
creativeguy schreef:
04-03-2018 18:52
Nee, jouw eis is niet onredelijk. Heel raar dat hij nog met een ex-scharrel op vakantie gaat, maar het is even goed raar dat je zo snel al een kind 'maakt'. Nooit van condooms gehoord ?
Waarom is dat raar? De vakantie was al geboekt voordat TO in beeld was. Het is pas raar om te eisen dat je partner de vakantie afzegt.
Ben je bang dat zij zich ook "per ongeluk" door hem laat bezwangeren?
Alle reacties Link kopieren
Knaplastig schreef:
04-03-2018 18:51
Ik heb duidelijk geen mening gevraagd om mijn zwangerschap. En als dat de reden is om een zwangerschap af te breken is wel heel krom. Je kan ook 10 jaar een relatie hebben en het kan daarna ook kapot gaan.
You go girl! Lekker doen en van genieten ;) ik zou overigens gewoon mee gaan als dit al is voorgesteld? Waar ben je bang voor? Dat je het festival niet aan kan? Wat voor soort festival is het eigenlijk?
Je waardeert pas wat je hebt, tot je het mist, zoals toiletpapier.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je niet onredelijk en zou het ook niet leuk vinden. Maar begrijp ik nou goed dat jullie sinds oktober samen zijn en hij pas in december vertelde over een vakantie die hij al voor oktober had geboekt?

Misschien moet hij gewoon wennen aan de situatie en denkt er daarom anders over. Ik bedoel het is niet niks, binnen een paar maanden van vrijgezel naar toekomstig vader. Kan zijn dat hij de vakantie oprecht als laatste keer feesten met vrienden ziet, ook al is die vriend een vrouw, en denkt het was toch al gepland.

Verder zie ik niet in waarom haar leeftijd relevant is.
Misschien is ze sterk vermoeid en misselijk. Voelde me zelf echt slecht de eerste trimesters. Was absoluut niet op vakantie gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je als hij toch gaat?
Ana_Isabel2 schreef:
04-03-2018 18:54
Het is niet zomaar iemand waarmee hij op vakantie gaat. Ze hebben nota bene sex met elkaar gehad. Dus ergens is er sowieso aantrekkingskracht. Ze maken serieuze stappen: samenwonen, baby op komst...dan zou ik het risico niet willen nemen.
Ah, geen vertrouwen dus.

Op het werk wordt het meeste vreemdgegaan. Je man mag dan ook niet meer werken?
Alle reacties Link kopieren
Wat precies wil je dan wel van je vriend? Dat hij de vakantie annuleert? Ik vind dat eerlijk gezegd echt een vreemd verzoek, gezien het feit dat hij deze al geboekt heeft voordat hij jou leerde kennen.
Knaplastig schreef:
04-03-2018 18:51
Ik heb duidelijk geen mening gevraagd om mijn zwangerschap. En als dat de reden is om een zwangerschap af te breken is wel heel krom. Je kan ook 10 jaar een relatie hebben en het kan daarna ook kapot gaan.
Natuurlijk kan dat na 10 jaar ook.Maar zo snel in de relatie een kind krijgen zorgt meestal voor strubbelingen en omdat je elkaar nog niet zo goed kent is de kans op mislukken van de relatie veel groter en dan is er wel een kind in het spel.
Je kent die vent net een paar maanden en bent zwanger van hem, en dit is dan het grootste probleem?
Knaplastig schreef:
04-03-2018 18:51
Vakantie is in juli

Dan kan je nog steeds makkelijk vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn jullie allebei zijn vriendin.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het raar dat hij pas na een maand of 2 verteld heeft dat hij met een andere vrouw op vakantie gaat..
kerol schreef:
04-03-2018 18:54
Hoeveel festivals denk je dat er nu plaatsvinden? Die festivalvakantie is zonder twijfel pas over een paar maanden als ze hoogzwanger is.

Juli is over 17 weken. Dan is ze niet hoogzwanger.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
04-03-2018 18:54
Waarom is dat raar? De vakantie was al geboekt voordat TO in beeld was. Het is pas raar om te eisen dat je partner de vakantie afzegt.
:high5: Dit dus.
Knaplastig schreef:
04-03-2018 18:51
Ik heb duidelijk geen mening gevraagd om mijn zwangerschap. En als dat de reden is om een zwangerschap af te breken is wel heel krom. Je kan ook 10 jaar een relatie hebben en het kan daarna ook kapot gaan.
Waarom zou hij rekening met jou houden? Jij hebt blijkbaar ook hem voor 't blok gezet met je 'oeps door de pil heen' zwangerschap.
ava75 schreef:
04-03-2018 18:57
Natuurlijk kan dat na 10 jaar ook.Maar zo snel in de relatie een kind krijgen zorgt meestal voor strubbelingen en omdat je elkaar nog niet zo goed kent is de kans op mislukken van de relatie veel groter en dan is er wel een kind in het spel.
Dit!
Ze vraagt inderdaad geen advies over haar zwangerschap. Iedereen kan daar van vinden wat ze willen, maar ze gaat de zwangerschap heus niet afbreken terwijl ze er blij mee is, omdat een paar viva vrouwtjes dat een beter plan vinden. Het is niet het topic. Ze heeft het ergens anders over.
Nou, hup dat vliegtuig in, dus. En als je te moe bent / geen zin hebt in dat festival, ga je gewoon lekker chillen in het hotel, of je sloft wat door de stad, pakt een terrasje, gaat aan het strand liggen met een goed boek. Maak je eigen feestje. Kun je fijn je vent controleren dat ie niet stiekem met zijn 'meisje van 37' in de hotelkamer duikt.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
04-03-2018 18:54
Waarom is dat raar? De vakantie was al geboekt voordat TO in beeld was. Het is pas raar om te eisen dat je partner de vakantie afzegt.
Ik vind jou denkwijze zeer krom. Ze is zwanger. Ja so what dat het snel is. Hoeft niemand over te oordelen. Ik zou het ook zeer zeker niet chill vinden als mijn vriend met zijn vorige bedpartner op vakantie zou gaan....Als er verder niks meer was voor elkaar, waarom moeten ze dan wel met elkaar op vakantie nog😂? Bestaat ook zoiets als annuleren😬

Ja ik vind haar zeer redelijk. Ze verwacht een kleine met hem, is een toekomst met hem aan het opbouwen en hij gaat dan maar met een andere vrouw op vakantie.

Laat ik het zo zeggen. Zou jij het prima vinden als je relatie zo pril is?
Je waardeert pas wat je hebt, tot je het mist, zoals toiletpapier.
Alle reacties Link kopieren
Nee, je bent niet onredelijk. Op vakantie gaan met iemand met wie je niet zo lang geleden sex had is niet tof naar je partner toe.

Dat TO geen zin heeft om met bijna 30 weken zwangerschap naar een festival-vakantie te gaan snap ik ook. Zij zal daar weinig plezier aan beleven. Bovendien heb je tegen die tijd echt al een flinke buik, het kan zomaar zijn dat lang staan en lopen in de bloedhitte (festival, juli) niet echt je favoriete bezigheid is.
Zijn de schoolvakanties al voorbij by the way ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven