Vriend wilt op vakantie met “een vriendin”

04-03-2018 18:45 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie ervan als je vriendje die vakantie gaat met een vriendin terwijl zij zwanger is?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2018 13:45
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
92.66% gewijzigd
Bellalana2018 schreef:
04-03-2018 20:45
Ik zou het zelf niet leuk vinden als mijn vriend tijdens de zwangerschap niet bij mij in de buurt is
Helemaal niet als je dan hoogzwanger ben dat is onzetten egoïstisch om de vakantie door te laten gaan
Ook al heeft hij eerder geboekt
Waarom niet? Moet je handje vastgehouden worden? Kom op zeg. En in juli is ze niet hoogzwanger hoor.

Deze vakantie is geboekt voordat To in beeld was. Dat ze nu zwanger is heeft hier verder feitelijk niets mee te maken.
Ana_Isabel2 schreef:
04-03-2018 20:59
Zo kun je natuurlijk overal een weerwoord voor vinden. Het is natuurlijk prima als jij wél jouw huidige vriend met een ex op vakantie zou laten gaan. Ik zou dat niet oké vinden.
Van collega's is niet gezegd dat hij sex met hen heeft gehad. Van deze ex wel. Er blind op vertrouwen dat er niks zal gebeuren, vind ik naïef. Je kunt immers niet zeggen dat dit nooit zal gebeuren. Het is nl al eens voorgekomen.
Waarom zou hij nog seks willen met iemand waar hij zelf voor gekozen heeft om geen seks meer te hebben?
Wil jij al je oud scharrels en exen nog doen? Ik niet.

Ik vertrouw niemand blind, in wat dan ook, dus dat is dan wel weer makkelijk.
Ik vraag me af hoeveel vrouwen hun mannen met een vrouw op vakantie laten gaan waartussen duidelijk een seksuele aantrekkingskracht is.
Moiren’ schreef:
04-03-2018 21:03
Waarom zou hij nog seks willen met iemand waar hij zelf voor gekozen heeft om geen seks meer te hebben?
Wil jij al je oud scharrels en exen nog doen? Ik niet.

Ik vertrouw niemand blind, in wat dan ook, dus dat is dan wel weer makkelijk.
Alsjeblieft niet...Het zijn niet voor niks exen. Dus waarom alsnog samen op vakantie is mij een raadsel.
Kasboom schreef:
04-03-2018 21:01
Waarom niet? Moet je handje vastgehouden worden? Kom op zeg. En in juli is ze niet hoogzwanger hoor.

Deze vakantie is geboekt voordat To in beeld was. Dat ze nu zwanger is heeft hier verder feitelijk niets mee te maken.

Misschien wel. En met 7 maanden kan zo'n baby gewoon er al zijn of kan de zwangere het best zwaar hebben. Mensen die verder kunnen denken dan hun eigen behoeftes snappen dat vaak wel.

Maar idd....

Ook niet zwanger had ik dit niet tof gevonden maar hem wel laten gaan. Als mijn ex.

Ik kan iemand niet dwingen om niet te gaan. Ik zou dat ook niet willen. Maar ik zou geen relatie willen met iemand die zelf niet kan bedenken dat zoiets niet tof is. Dat was meteen over geweest.
Ana_Isabel2 schreef:
04-03-2018 21:04
Alsjeblieft niet...Het zijn niet voor niks exen. Dus waarom alsnog samen op vakantie is mij een raadsel.
Omdat sommigen gewoon nog leuke mensen zijn.
Ik heb een ex waar ik echt nog een week mee zou kunnen feesten, samen in een tentje of een bed kunnen liggen zonder ook maar zin te hebben in seks met hem. Hij is echt een leuke man, maar geen relatiemateriaal.
Ana_Isabel2 schreef:
04-03-2018 21:03
Ik vraag me af hoeveel vrouwen hun mannen met een vrouw op vakantie laten gaan waartussen duidelijk een seksuele aantrekkingskracht is.
Wie zegt dat het er nog is? Waarschijnlijk had hij TO niet zwanger geneukt als hij liever bij die scharrel was gebleven.
Moiren’ schreef:
04-03-2018 21:09
Omdat sommigen gewoon nog leuke mensen zijn.
Ik heb een ex waar ik echt nog een week mee zou kunnen feesten, samen in een tentje of een bed kunnen liggen zonder ook maar zin te hebben in seks met hem. Hij is echt een leuke man, maar geen relatiemateriaal.
Of wel sex te hebben maar geen relatie mee te willen. Allemaal senario's die mogelijk zijn. Maar ik zou daar gewoon niet op zitten wachten.
Moiren’ schreef:
04-03-2018 21:09
Omdat sommigen gewoon nog leuke mensen zijn.
Ik heb een ex waar ik echt nog een week mee zou kunnen feesten, samen in een tentje of een bed kunnen liggen zonder ook maar zin te hebben in seks met hem. Hij is echt een leuke man, maar geen relatiemateriaal.
En zou jouw vriend dat ook oké vinden? Ik denk dat dat het belangrijkste is.
Ana_Isabel2 schreef:
04-03-2018 21:12
En zou jouw vriend dat ook oké vinden? Ik denk dat dat het belangrijkste is.
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
04-03-2018 21:03
Ik vraag me af hoeveel vrouwen hun mannen met een vrouw op vakantie laten gaan waartussen duidelijk een seksuele aantrekkingskracht is.
Hmm, wel eens gedaan. Was een leap of faith, maar heb er zeker veel van geleerd; ik controleer hem niet (daarom vind ik het stukje 'op vakantie laten gaan' een beetje bezitterig en bazig overkomen), en moet zijn liefde niet willen afdwingen; die komt wanneer ik hem vrij laat. Ik hou er niet van om te smeken om iemands aandacht, ben leuk genoeg. Dat neemt niet weg dat ik ook wel eens moet janken wanneer ik denk dat hij niet meer van mij houd. Onzekerheid komt nou eenmaal voor, dus wees er ook op voorbereid. Als je dicht bij jezelf blijft, kun je veel aan.
anoniem_365464 wijzigde dit bericht op 04-03-2018 21:22
0.45% gewijzigd
Moiren’ schreef:
04-03-2018 21:10
Wie zegt dat het er nog is? Waarschijnlijk had hij TO niet zwanger geneukt als hij liever bij die scharrel was gebleven.
Dat weten we niet inderdaad niet. Ook niet of de aantrekkingskracht er niet is. Ik zou het niet willen uittesten.
Moiren’ schreef:
04-03-2018 21:12
Ja.
Dan passen jullie beter bij elkaar dan TO en haar vriend.
Mabellineee schreef:
04-03-2018 21:13
Hmm, wel eens gedaan. Was een leap of faith, maar heb er zeker veel van geleerd; ik controleer hem niet (daarom vind ik het stukje 'op vakantie laten gaan' een beetje bezitterig en bazig overkomen), en moet zijn liefde niet willen afdwingen; die komt wanneer ik hem vrij laat. Ik hou er niet van om te smeken om iemands aandacht, ben leuk genoeg. Dat neemt niet weg dat ik ook wel eens janken moet janken wanneer ik denk dat hij niet meer van mij houd. Onzekerheid komt nou eenmaal voor, dus wees er ook op voorbereid. Als je dicht bij jezelf blijft, kun je veel aan.
Ik ben het met je eens dat je niks kunt afdwingen, maar je mag wel uiten waar je je niet prettig bij voelt. En dan maar afwachten wie water bij de wijn doet.
Ana_Isabel2 schreef:
04-03-2018 21:14
Dan passen jullie beter bij elkaar dan TO en haar vriend.
Ik begrijp niet waarom je je volwassen partner iets zou kunnen verbieden.
Je kan aangeven wat je prettig zou vinden en aan de ander of hij er wel of geen rekening ee houdt.
En als ik het te erg vind dat hij er geen rekening mee houdt stap ik op.

Iets bij de ander af willen dwingen is zo onaantrekkelijk.
Moiren’ schreef:
04-03-2018 21:17
Ik begrijp niet waarom je je volwassen partner iets zou kunnen verbieden.
Je kan aangeven wat je prettig zou vinden en aan de ander of hij er wel of geen rekening ee houdt.
En als ik het te erg vind dat hij er geen rekening mee houdt stap ik op.

Iets bij de ander af willen dwingen is zo onaantrekkelijk.
Dat ben ik compleet met je eens.
Daarnaast moet ik er wel bij zeggen dat ik het Ook heel onaantrekkelijk vind om over dit onderwerp 2 dagen ruzie te moeten maken, terwijl het niet zo moeilijk te begrijpen is voor vriend, lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
04-03-2018 20:59
Van collega's is niet gezegd dat hij sex met hen heeft gehad. Van deze ex wel. Er blind op vertrouwen dat er niks zal gebeuren, vind ik naïef.
Eens! Daarom bij jezelf nagaan wat je zou doen wanneer hij je volkomen teleurstelt. Of breek het gewoon af waneer je geen zin hebt in onzekerheid en gezeur aan je kop.
Ana_Isabel2 schreef:
04-03-2018 21:20
Dat ben ik compleet met je eens.
Daarnaast moet ik er wel bij zeggen dat ik het Ook heel onaantrekkelijk vind om over dit onderwerp 2 dagen ruzie te moeten maken, terwijl het niet zo moeilijk te begrijpen is voor vriend, lijkt mij.
Dus hij moet maar doen wat zij wil?

Zo werkt het toch niet?
Zij geeft aan dat ze het heel vervelend vindt dat hij met een ex gaat.
Hij besluit dat er niets is waarover ze zich zorgen moet maken en gaat naar het festival waar hij graag heen wil.
Als zij dat onacceptabel vindt stapt ze op ipv van alles af te dwingen.
Alle reacties Link kopieren
nee.. maar dit verhaal is ook nee..
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
04-03-2018 21:16
En dan maar afwachten wie water bij de wijn doet.
En wat als niemand water bij de wijn doet? Dan is er nog steeds een kind op komst.
Moiren’ schreef:
04-03-2018 21:22
Dus hij moet maar doen wat zij wil?

Zo werkt het toch niet?
Zij geeft aan dat ze het heel vervelend vindt dat hij met een ex gaat.
Hij besluit dat er niets is waarover ze zich zorgen moet maken en gaat naar het festival waar hij graag heen wil.
Als zij dat onacceptabel vindt stapt ze op ipv van alles af te dwingen.
Hij moet helemaal niks. Het feit dat hijhet niet schijnt te snappen vind ik onaantrekkelijk, want daar ging het over.
Mabellineee schreef:
04-03-2018 21:24
En wat als niemand water bij de wijn doet? Dan is er nog steeds een kind op komst.
Daarom is het vast niet zo makkelijk voor to om dan gewoon maar op te stappen.
Ana_Isabel2 schreef:
04-03-2018 21:24
Hij moet helemaal niks. Het feit dat hijhet niet schijnt te snappen vind ik onaantrekkelijk, want daar ging het over.
Dus elke keer als TO iets niet fijn vindt voelen, moet hij het maar snappen, omdat het anders onaantrekkelijk is?
Dar soort vrouwen als TO zijn onaantrekkelijk. Drammen en janken en afdwingen, omdat zij hem niet wil vertrouwen. Tijd dat ze volwassen wordt.
Als ik met mijn partner monogamie heb afgesproken, dan hou ik mij daar aan, maar dat wil niet zeggen dat ik elke gelegenheid die oei oei wel eens tot seks zou kunnen leiden uit de weg ga. Ik ben volwassen genoeg om mijn partner in zulke situaties niet te bedriegen. Ik ga daarom geen leuke dingen, zoals reizen met een vriend, uit de weg gaan. Ik vind het gek hoe vrouwen denken dat ze zomaar even het recht hebben om het leven van een man aan banden te leggen zodra ze een koppel zijn. Ik heb in mijn relatie nog een leven naast mijn relatie en van mijn partner verwacht ik dat deze mij leuke momenten gunt en mij juist stimuleert in de dingen waar ik blij van word. Blijkbaar is dat iets zéér vreemds en mogen leuke dingen enkel nog met vrouwlief worden gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat hij prima op vakantie moet kunnen gaan. Jullie relatie is toch niet serieus. Je kent elkaar sinds oktober en hebt nu al een kind op komst. Dat is niet serieus te nemen. Dan weet je dat je gewoon alleen maar de ene ellende na de andere ellende gaat meemaken.

Als hij op die vakantie wil, dan moet hij maar op die vakantie gaan. Als hij dat niet uit zichzelf op een andere manier regelt, dan komt er wel een volgende situatie waarin hij een reden heeft om iets met een ander te doen. En je kunt het hem moeilijk kwalijk nemen. Je krijgt dan wel een kind van hem, maar jullie zijn veel te kort bij elkaar om serieus te weten of je een langetermijnrelatie met elkaar wil.

Dus tsja, ondanks jouw zwangerschap, is het natuurlijk een erg realistisch scenario dat het weer uit gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven