Lijf & Lijn alle pijlers

Mijn vriend wil dat ik ga afvallen

05-03-2018 09:26 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit met een groot dilemma, ik wil het toch even aan iemand kwijt;
Mijn vriend wil dat ik ga afvallen. Hij heeft dat letterlijk zo gezegt.

Het probleem is echter dat ik mezelf niet te dik vind. Ik weet dat ik ook zeker niet slank ben.

Ik heb maatje 40/42, ik voel me daar gewoon fijn bij. Ik heb vaak pogingen gedaan om af te vallen (door aandringen vanuit familie) maar ik voelde me daar juist totaal ongelukkig door.

Ik weet even echt niet meer wat te doen.
Ben je gezond?
Hallo Rozewolkje. Een maat zegt niet zoveel over of je gewicht wel of niet gezond is. Met maat 40/42 opzich is niets mis. Wat zijn je lengte, gewicht en BMI?

Ik begrijp dat het heel kwetsend is dat je vriend dit zegt. Heeft hij ook aangegeven waarom hij vindt dat je moet afvallen?
Nou.. hij is in ieder geval wel duidelijk.

Als jij dat niet wilt, dan zeg je dat! Is hij helemaal gek geworden..
Maat 40/42 is juist heel gemiddeld. Ik zou het een ander verhaal vinden als je echt overgewicht had en je vriend zich zorgen maakte om je gezondheid.
Waarom heeft je familie erop aangedrongen om af te vallen? Heeft je vriend ook gezegd waarom hij dat wil?
Roggenbrood schreef:
05-03-2018 09:30
Maat 40/42 is juist heel gemiddeld. Ik zou het een ander verhaal vinden als je echt overgewicht had en je vriend zich zorgen maakte om je gezondheid.
Waarom heeft je familie erop aangedrongen om af te vallen? Heeft je vriend ook gezegd waarom hij dat wil?
Het ligt er maar net aan hoe lang TO is. ( wbt je gemiddelde opmerking.)
Klopt, dus graag wat meer info, TO.
Wat is de reden dat je vriend wil dat je gaat afvallen?

Alleen om het uiterlijk? Of ziet hij ook gezondheidsrisico's?

Gewicht is maar een getal. Als bodybuilder, kogelstoter of linebacker van het Amerikaanse football heb je bijna altijd een ongezonde BMI. Echter hun vetpercentage is meer dan gezond.

Gaat het alleen om het plaatje, dan zou ik het niet doen. Je vindt zelf niet dat je moet afvallen. En maat 40-42 is niet echt een grote maat.

Wil je afvallen, maar lukt het niet. Vraag dan of je vriend je wilt helpen en steunen om dit te bereiken.

Gaat het om gezondheidsproblemen, dan zou ik wel er alles aandoen om af te vallen.

Ben je veel veranderd sinds jullie een relatie gekregen hebben? Misschien ben je wel net zo zwaar, maar straal je minder, verslons je je jezelf een beetje. En gaat het dus niet zozeer om het gewicht maar om het totaal plaatje.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
licht-blauw schreef:
05-03-2018 09:29
Hallo Rozewolkje. Een maat zegt niet zoveel over of je gewicht wel of niet gezond is. Met maat 40/42 opzich is niets mis. Wat zijn je lengte, gewicht en BMI?

Ik begrijp dat het heel kwetsend is dat je vriend dit zegt. Heeft hij ook aangegeven waarom hij vindt dat je moet afvallen?
Mijn lengte is 1.70 ik weeg 70 kg.
BMI is 24,5 als ik het goed heb.

De reden die hij geeft is dat hij vind dat ik niet gezond ben en niet aan sport doe. Maar ik heb best intensief werk, en na mijn werk heb ik echt geen zin om nog te gaan sporten.
Heb je een gezond BMI dan moet je vriend niet zeuren en is hij behoorlijk respectloos naar jou toe. Tijd om hem je verlaten.

Heb je een ongezond BMI dan hebben je familie en vriend gelijk en zou je je best moeten doen om af te vallen.
Maat 40/42 is bij mij anders echt wel overgewicht. Ik zit met 38 al op het randje. Hangt helemaal van je lengte af. Ik vind dat je partner best mag vragen of je af valt tenzij je geen overgewicht hebt of vanaf start relatie zo was en er niks bijzonders valt aan te wijzen voor overgewicht.
Ik lees dat jij gewoon een prima gewicht hebt bij je lengte. Je vriend moet niet zo zeuren dan.
anoniem_70265 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 09:37
14.62% gewijzigd
Als jij het niet wil moet je het niet doen. Daar heeft je vriend niks over te zeggen. Zolang jij je zo goed voelt en het niet wil heeft hij niks te willen.
meisje, jij bent 20, al 1,5 jaar samen met je vriend
Jullie sexleven gaat niet goed
hij vindt jou te dik

heel eerlijk: maak het uit, zoek iemand die beter bij je past.
Dit wil je niet je hele verdere leven, echt niet
Rozewolkje78 schreef:
05-03-2018 09:33

De reden die hij geeft is dat hij vind dat ik niet gezond ben en niet aan sport doe. Maar ik heb best intensief werk, en na mijn werk heb ik echt geen zin om nog te gaan sporten.
Goh is hij een arts?
Je BMI is in orde. Je vriend maakt zich dus eerder zorgen over je levensstijl? Is hij zelf erg sportief en hoopt hij dat je mee gaat doen? Kan best dat hij dat een beetje onhandig heeft verwoord maar eigenlijk dat bedoelt?
Is je werk fysiek zwaar, zoals in de zorg of zo?
Had je dezelfde maat toen je hem leerde kennen of ben je erg aangekomen? Ik denk dat mijn vriend er ook niet zo blij mee zou zijn als ik naar maat 42 zou gaan, dat zou bij mij zo 15 kilo kunnen schelen.

En hoe lang en zwaar ben je? Ik heb er nu geen beeld bij. En op wat voor manier heeft hij gezegd dat je zou moeten afvallen? Gaf hij een subtiele hint of dreigt hij je te verlaten als je dit niet voor hem doet?

Natuurlijk ben jij de enige die bepaalt of je wilt afvallen en je moet het voor jezelf doen, niet voor hem. Maar ik kan me voorstellen dat hij je minder aantrekkelijk vindt als je veel bent aangekomen.
Rozewolkje78 schreef:

Hij vind je dus gewoon te dik. Dat kan toch?

Als je niet wilt afvallen, dan zeg je dat tegen hem.
Zulke dingen moeten vanuit jezelf komen, je bent volwassen en baas over je eigen lichaam.

Als jij andersom zou vinden dat hij veel te veel sport en te veel op zijn eten let dan zou hij het ook niet op prijs stellen als je hem daarin belet omdat je het gezelliger vindt als hij naast je op de bank zit, of omdat jij het juist niet gezond vindt dat hij er te veel mee bezig is, et cetera. Leven en laten leven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
lilalinda schreef:
05-03-2018 09:36
meisje, jij bent 20, al 1,5 jaar samen met je vriend
Jullie sexleven gaat niet goed
hij vindt jou te dik

heel eerlijk: maak het uit, zoek iemand die beter bij je past.
Dit wil je niet je hele verdere leven, echt niet
Ik had weer eens moeten loepen...

Ik vind je ook onzeker overkomen, klopt het dat je een laag zelfbeeld hebt? Ga daar eerst eens aan werken voordat je een relatie begint. Anders trek je mannen aan zoals je vriend die van alles aan je willen veranderen.
Rozewolkje78 schreef:

Niet aan sport doen is wel ongezond. En dan bedoel ik niet dat je naar een sportschool moet gaan. Maar het is wel belangrijk dat je voldoende beweegt!
- neem vaker de trap
- loop naar een andere verdieping om naar de wc te gaan
- ga lopend/fietsend boodschappen doen
- maak kniebuigingen tijdens het tandenpoetsen
- doe thuis oefeningen
- maak een lunchwandelingetje
- ga touwtje springen
- loop naar een collega ipv een intern mailtje
- staand vergaderen (minder dan 20 minuten en met 4 man over minder vergaderen)
- sta bureau
- ga in het weekend samen met je vriend naar buiten, wandelen, in de tuin werken, fietsen, etc.
- ga samen op dansen

Van sporten/bewegen krijg je trouwen energie!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Zo'n vriend heb ik ook gehad. Die wist dat zelfs 'op te dragen' toen ik maat 36 had. Ik ben toen ca 80 kilo afgevallen en het vrijgezelle leventje beviel me prima. :hyper:

Als jij je goed voelt in je lijf, en zeker met zo'n BMI, moet je je niets laten vertellen. Kom op zeg.
Oh, ik was een beetje mosterd. Maar ik snap wel dat hij wil dat je voor jezelf zorgt als in sporten/bewegen en gezond eten. Mijn man sport wel, maar zijn voedingspatroon is echt niet goed. Dat vind ik ook niet echt aantrekkelijk, al zou ik hem nooit zeggen dat hij gezonder moet eten. Daar zou hij ook niet naar luisteren.
Met 24,5 heb je nog net een gezond bmi dus je vriend moet niet zeuren.

Bewegen is belangrijk maar als je al veel beweegt op je werk is sporten niet noodzakelijk.
MissHuo schreef:
05-03-2018 09:39
Zo'n vriend heb ik ook gehad. Die wist dat zelfs 'op te dragen' toen ik maat 36 had. Ik ben toen ca 80 kilo afgevallen en het vrijgezelle leventje beviel me prima. :hyper:

Als jij je goed voelt in je lijf, en zeker met zo'n BMI, moet je je niets laten vertellen. Kom op zeg.
je had al maat 36 en toen ben je 80kg afgevallen?
eenmeisje1993 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 09:41
0.25% gewijzigd
Paar keer je OP gelezen, zie nog steeds het probleem niet. Als jij jouw lichaam zo prima vind en niet wil afvallen dan zeg je hem dat. Opgelost dan toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven