Lijf & Lijn alle pijlers

Mijn vriend wil dat ik ga afvallen

05-03-2018 09:26 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit met een groot dilemma, ik wil het toch even aan iemand kwijt;
Mijn vriend wil dat ik ga afvallen. Hij heeft dat letterlijk zo gezegt.

Het probleem is echter dat ik mezelf niet te dik vind. Ik weet dat ik ook zeker niet slank ben.

Ik heb maatje 40/42, ik voel me daar gewoon fijn bij. Ik heb vaak pogingen gedaan om af te vallen (door aandringen vanuit familie) maar ik voelde me daar juist totaal ongelukkig door.

Ik weet even echt niet meer wat te doen.
julius schreef:
05-03-2018 10:26
O ja, dus als je man je mooi vindt en hij zegt dat tegen je is het een inhoudsvolle lieverd, maar als ie je te dik vindt en hij zegt dat, dan is ie opeens oppervlakkig?

Grappig hoe dat werkt.
Dat is inderdaad ook een beetje krom...

Maar iets aan je uiterlijk veranderen alleen omdat je vriend dat mooier zou vinden terwijl je het zelf misschien helemaal niet wil vind je niet oppervlakkig?
Je zit op het randje van overgewicht, en je sport niet. Dus dan zit je ook niet strak in je vel. Bovendien ben je nog maar 20. Ik vind dat wel zorgelijk. Tien jaar verder en een paar kinderen zal je obese zijn. Dan is het makkelijker om er nu al wat aan te gaan doen. Pas je eetgewoonten aan, dat zal al veel schelen.
Maar je moet het zelf willen, anders mislukt het toch.
ik geef mn bek ook maar een douw
Taille omtrek is wel erg hoog. Van mij hoef je niet af te vallen maar als je nog maar 20 bent en je past je levenswijze niet aan op den duur zul je wel van zelf dikker worden (je verbrandt minder als je ouder bent).

Verder was ik wel puffy met een BMI van 24 en mijn taille was ook 80cm, 10 kilo er af betekende ook 12cm aan taille omtrek weg.
Rozewolkje78 schreef:
05-03-2018 09:33
Mijn lengte is 1.70 ik weeg 70 kg.
BMI is 24,5 als ik het goed heb.

De reden die hij geeft is dat hij vind dat ik niet gezond ben en niet aan sport doe. Maar ik heb best intensief werk, en na mijn werk heb ik echt geen zin om nog te gaan sporten.
Het ligt er ook aan hoe je je gewicht draagt.
Ik ben 1.66 en weeg 67 kg maar ik heb maat 36. Ben bijna 27 jaar.
Ik sport dan wel ook veel dus mijn gewicht is voornamelijk spier en minder vet.
Misschien is t n idee om je vetpercentage te laten meten.

Maar, losstaand van je gewicht, vind ik het wel een nadeel dat je zegt nooit te sporten.
Dat is gewoon heel belangrijk, ongeacht iemands gewicht. Het houdt je fit, gezond, en actief zijn zorgt juist voor meer energie.
Ik denk gezien je eerdere topics juist dat meer bewegen je echt onwijs zou kunnen gaan helpen!
Toen ik in een depressie zat, heb ik een hond aangeschaft (wilde ik al heel lang) en het wandelen met hem heeft echt zo ongeveer mijn leven gered. (Niet dat jij nu een hond moet gaan kopen haha, maar ga lekker naar buiten!)
phloxx wijzigde dit bericht op 05-03-2018 11:01
19.85% gewijzigd
-
hamerhaai schreef:
05-03-2018 10:18
Net even geloept. Je voelt je niet senang in je lijf, wil eigenlijk geen seks meer, wil het liefste je lijf met een dikke trui bedekken.

Ik denk dat je vriend gewoon wil dat jij weer lekker in je vel gaat zitten. Zodat je weer trots bent op je lijf en weer seks wilt, weer leuke dingen wilt doen en meer energie krijgt. Nu ben je vooral moe en heb je nergens zin in.

Misschien heeft hij het wat bot en lullig gezegd. Probeert hij gewoon een oplossing te vinden zodat jij weer positief en energiek voelt.

Want heeft hij niet ergens een beetje gelijk? Niet zo zeer dat je perse moet afvallen, maar wel dat het fijn zou zijn dat er iets gaat gebeuren zodat jij niet als een oud wijf op de bank ploft, energieloos bent en nergens zin in heb?

Wat zou jij willen dat er gaat gebeuren?
Dit idd. Je zegt dat je je fijn voelt bij je maatje, maar hiervoor zei je nog dat je niet trots was op je benen en je buik en je het liefst altijd een trui draagt. Ik denk dat je vriend alleen maar mee denkt met hoe jij weer van jezelf kan houden.
eenmeisje1993 schreef:
05-03-2018 10:35
Dat is inderdaad ook een beetje krom...

Maar iets aan je uiterlijk veranderen alleen omdat je vriend dat mooier zou vinden terwijl je het zelf misschien helemaal niet wil vind je niet oppervlakkig?
Er is denk ik een grens bij onaantrekkelijk. Als mijn partner me onaantrekkelijk zou vinden omdat ik dikker ben geworden, dan zou ik daar wel wat aan doen. Ik weet namelijk zelf dat ik dikke vrouwen ook niet aantrekkelijk vindt, en dat heeft gewoon gevolgen voor je relatie.

Als mijn partner zou willen dat ik een sixpack train, omdat zij dat mooier vindt, maar ze vindt me zonder sixpack ook aantrekkelijk, dan zou ik dat niet doen. Ik weet wat daarvoor nodig is en daar heb ik gewoon de puf niet meer voor.
ik zie geen dilemma hoor...
Lorem Ipsum
julius schreef:
05-03-2018 10:26
O ja, dus als je man je mooi vindt en hij zegt dat tegen je is het een inhoudsvolle lieverd, maar als ie je te dik vindt en hij zegt dat, dan is ie opeens oppervlakkig?

Grappig hoe dat werkt.
Jij hebt hier een goed punt.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alleen afvallen als jij dat wil, lijkt me. Maar er is ook niks mis mee om af en toe kritish naar jezelf te kijken, en of je zelf nog tevreden bent. Niet alleen maar voor hem doen. Lastig te beoordelen voor anderen wat 'te zwaar' is, gewicht en lengte kan er zo verschillend uitzien bij verschillende mensen.
Ben je wel wat te zwaar/fors, dan zou ik er nu wel naar kijken/op letten. Je bent wel nog maar 20 jaar, en de kans is groot dat je in de loop der jaren nog aankomt, bv eventueel door zwangerschap etc, en zie vaak dat vrouwen in de loop der jaren wat aankomen, en jij bent nog erg jong, dus ben je tevreden met dit 'startgewicht'?
Het valt mij wel op dt ik jonge meiden de laatste +- 10 jaar wel erg jong zwaar/dik vind, zie veel forse jonge meiden op straat.
Ik ben 38, 2 kinderen en slank, maar dat is gewoon geluk met m'n bouw, daar doe ik niet zoveel voor, ik besef me dat dat gewoon geluk is. Maar zou ik merken dat ik steeds wat zwaarder word, ga ik er zeker op letten.
Mensen in NL vinden mij vaak (erg) slank, maar als ik naar Zuid Europa naar familie ga, vinden ze dat normaal, en zijn de vrouwen, en vooral de jonge vrouwen, nog een stuk slanker dan de laatste jaren hier in NL.
Ik heb wel het gevoel dat er een verschuiving hierin plaatsvind.
Hoe heeft je vriend tegen je gezegd dat je moet afvallen? Kan het bezorgdheid zijn geweest? Of was het op een lullige manier?

Verder. Als je jong bent is afvallen en op gewicht blijven een stuk makkelijker. Afvallen is nu misschien qua gezondheid niet echt nodig, maar ik zou wel proberen niet zwaarder te worden.
Rozewolkje78 schreef:
Mijn lengte is 1.70 ik weeg 70 kg.
BMI is 24,5 als ik het goed heb.

De reden die hij geeft is dat hij vind dat ik niet gezond ben en niet aan sport doe. Maar ik heb best intensief werk, en na mijn werk heb ik echt geen zin om nog te gaan sporten.
Zoek een vriend die bij je past, je vooral niet laten dwingen in dingen die je niet wil doen.
Mij tailleomtrek was 89 cm voor sporten dat was wel echt een risico. Je zit mbt buikomvang een beetje in het oranje zeg maar. Je gewicht is niet zo zeer het probleem maar het buikvet kan in de toekomst wel problemen opleveren. Bewegen kan geen kwijt maar doe het wel voor jezelf en niet omdat je vriend een lager getal op de schaal wil zien.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ken twee mannen die hun vrouwen te dik vinden, en dat subtiel proberen duidelijk te maken. De dames in kwestie zeggen dat ze niet moeten zeuren. De dames zijn ook niet in shape of fit. Ik begrijp niet dat ze er niets aan doen, je wil toch aantrekkelijk zijn voor je partner? En voor jezelf?
beetjegek schreef:
05-03-2018 12:13
Ik ken twee mannen die hun vrouwen te dik vinden, en dat subtiel proberen duidelijk te maken. De dames in kwestie zeggen dat ze niet moeten zeuren. De dames zijn ook niet in shape of fit. Ik begrijp niet dat ze er niets aan doen, je wil toch aantrekkelijk zijn voor je partner? En voor jezelf?
Maar wat als je tevreden bent met jezelf, moet je dan iets aan jezelf veranderen wat je misschien helemaal niet wil alleen maar omdat je partner dat mooier vindt?
eenmeisje1993 schreef:
05-03-2018 12:19
Maar wat als je tevreden bent met jezelf, moet je dan iets aan jezelf veranderen wat je misschien helemaal niet wil alleen maar omdat je partner dat mooier vindt?
als je eerst wel slank was en sportte, en tijdens je huwelijk het wel best vindt, 20 kg aankomt en in een dikke trui op de bank duikt
Tja, dan mag je partner daar echt wel flink van balen en iets van vinden.
Het oog wil ook wat hoor, ook in lange relaties
eenmeisje1993 schreef:
Probleem is dat TO niet tevreden is met zichzelf. Dat is overduidelijk in haar vorige topic. En nu doet ze opeens alsof ze zichzelf prima vindt en dat haar vriend zeurt. Terwijl ze haar lichaam in dikke truien wil verstoppen.

Daarnaast vind ik zelf dat je wel iets van rekening met je partner kan houden. Ik ben voor een deel op mijn vriend zijn lichaam en sportiviteit gevallen. Als dat nu zou verdwijnen zou ik dat wel heel vervelend vinden. Hetzelfde dat mijn vriend een buikje bij mij niet mooi vindt. En ik vind dat je dat in een relatie eerlijk moet kunnen zeggen.
eenmeisje1993 schreef:
En gezonder.
hamerhaai schreef:
Wat is de reden dat je vriend wil dat je gaat afvallen?

Alleen om het uiterlijk? Of ziet hij ook gezondheidsrisico's?

Gewicht is maar een getal. Als bodybuilder, kogelstoter of linebacker van het Amerikaanse football heb je bijna altijd een ongezonde BMI. Echter hun vetpercentage is meer dan gezond.

Gaat het alleen om het plaatje, dan zou ik het niet doen. Je vindt zelf niet dat je moet afvallen. En maat 40-42 is niet echt een grote maat.

Wil je afvallen, maar lukt het niet. Vraag dan of je vriend je wilt helpen en steunen om dit te bereiken.

Gaat het om gezondheidsproblemen, dan zou ik wel er alles aandoen om af te vallen.

Ben je veel veranderd sinds jullie een relatie gekregen hebben? Misschien ben je wel net zo zwaar, maar straal je minder, verslons je je jezelf een beetje. En gaat het dus niet zozeer om het gewicht maar om het totaal plaatje.
+1
lilalinda schreef:
05-03-2018 12:28
als je eerst wel slank was en sportte, en tijdens je huwelijk het wel best vindt, 20 kg aankomt en in een dikke trui op de bank duikt
Tja, dan mag je partner daar echt wel flink van balen en iets van vinden.
Het oog wil ook wat hoor, ook in lange relaties
Ja, daar was ik het al mee eens hoor...Ik zei al eerder in dit topic.. Ik snap best als iemand veel aankomt of afvalt je dat als partner jammer vindt en het graag anders ziet.

Maar TO is geloof ik niet veel aangekomen of afgevallen..
eenmeisje1993 schreef:
05-03-2018 12:57
Ja, daar was ik het al mee eens hoor...Ik zei al eerder in dit topic.. Ik snap best als iemand veel aankomt of afvalt je dat als partner jammer vindt en het graag anders ziet.

Nee, maar ze heeft nu nergens meer zin in. En ploft het liefste op de bank 's avond. Seks wil ze eigenlijk ook niet meer. En dan liever met een dikke trui aan. En ze is zelf niet tevreden over haar lichaam.

In plaats van aan zichzelf te werken, krijgt nu haar vriend de schuld omdat hij gezegd heeft dat ze moet afvallen.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
BabyGroot schreef:
05-03-2018 12:29
Probleem is dat TO niet tevreden is met zichzelf. Dat is overduidelijk in haar vorige topic. En nu doet ze opeens alsof ze zichzelf prima vindt en dat haar vriend zeurt. Terwijl ze haar lichaam in dikke truien wil verstoppen.
Maar misschien mankeert ze wat anders en is het psychisch dat kunnen wij hier vanuit niet beoordelen.
eenmeisje1993 schreef:
05-03-2018 12:57

dat is een aanname
en ze is pas 20, ze is dus alsnog ergens in betrekkelijk korte tijd zwaarder geworden
eenmeisje1993 schreef:
Ja vind ik wel. Als jij als vrouw een bierpens hebt en je man vindt dat niet leuk, tja.. of als je als vrouw alsmaar dikker wordt, en je wil er niks aan doen, ik vind dat niet normaal nee. Je moet het er ook nog op kunnen toch?
lilalinda schreef:
05-03-2018 13:17
dat is een aanname
en ze is pas 20, ze is dus alsnog ergens in betrekkelijk korte tijd zwaarder geworden
Schat... haar BMI is gewoon gewoon gezond!
eenmeisje1993 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 13:27
1.35% gewijzigd
beetjegek schreef:
05-03-2018 13:17
Ja vind ik wel. Als jij als vrouw een bierpens hebt en je man vindt dat niet leuk, tja.. of als je als vrouw alsmaar dikker wordt, en je wil er niks aan doen, ik vind dat niet normaal nee. Je moet het er ook nog op kunnen toch?
Ja, dat snap ik. Maar als diegene helemaal gelukkig is met zichzelf en misschien niet slank wil zijn (ze bestaan).. dan moet diegene zich toch gewoon lekker gelukkig blijven voelen inplaats van het lichaam krijgen wat je partner per se wil dat je hebt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven