Lijf & Lijn alle pijlers

Mijn vriend wil dat ik ga afvallen

05-03-2018 09:26 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit met een groot dilemma, ik wil het toch even aan iemand kwijt;
Mijn vriend wil dat ik ga afvallen. Hij heeft dat letterlijk zo gezegt.

Het probleem is echter dat ik mezelf niet te dik vind. Ik weet dat ik ook zeker niet slank ben.

Ik heb maatje 40/42, ik voel me daar gewoon fijn bij. Ik heb vaak pogingen gedaan om af te vallen (door aandringen vanuit familie) maar ik voelde me daar juist totaal ongelukkig door.

Ik weet even echt niet meer wat te doen.
lilalinda schreef:
05-03-2018 14:18
deze grap is nu 5x langsgekomen
ik zet de mosterd klaar
Wel zonder kaas hoor!!

(ik wilde hem ook maken eigenlijk :$ )
Lorem Ipsum
strikjemetstippels schreef:
05-03-2018 14:15
Waar om betrek je het zo op jezelf? Heb je zelf overgewicht?

Niemand heeft het hier over mooi of niet mooi, maar over gezond en niet gezond.
Ik heb geen overgewicht meer... ik ben ooit 25kg aangekomen door medicijnen en ben 2 jaar geleden 25kg afgevallen.. mijn BMI zit nu ook rond 24.. ik sport, ik eet gezond. Ik ben niet onzeker over mijn gewicht, weet dat ik niet slank ben, maar ben ook zeker niet dik. Ben nu alleen wel benieuwd naar hoeveel cm mijn taille is. Dat heb ik nog nooit opgemeten dus ben ik wel benieuwd naar.

Misschien neem ik het iets te persoonlijk... Mijn nicht heeft anorexia en de trigger was mensen die zeiden dat ze nog wat moest afvallen terwijl ze gewoon een gezond gewicht had... Dus als mensen dat dan tegen een meisje zeggen moet ik daar weer aan denken.
BabyGroot schreef:
05-03-2018 12:29
Probleem is dat TO niet tevreden is met zichzelf. Dat is overduidelijk in haar vorige topic. En nu doet ze opeens alsof ze zichzelf prima vindt en dat haar vriend zeurt. Terwijl ze haar lichaam in dikke truien wil verstoppen.

Daarnaast vind ik zelf dat je wel iets van rekening met je partner kan houden. Ik ben voor een deel op mijn vriend zijn lichaam en sportiviteit gevallen. Als dat nu zou verdwijnen zou ik dat wel heel vervelend vinden. Hetzelfde dat mijn vriend een buikje bij mij niet mooi vindt. En ik vind dat je dat in een relatie eerlijk moet kunnen zeggen.
Dit idd!
eenmeisje1993 schreef:
05-03-2018 14:13
Maar volgens sommigen hier MOET ze echt afvallen want ze is pas 20 en taille van 85cm dus HEEL ongezond...
Dat heb ik inderdaad gelezen. Heb nu pas het hele topic zitten lezen en ben misschien gedeeltelijk mosterd. Als ik To was dan zou ik zeker iets aan sport gaan doen ook om beter in je vel te zitten. Je gewicht en je tailleomtrek in de gaten houden is wel belangrijk. En afvallen zou ik alleen voor mezelf doen. Een normale bmi ligt volgends mij tussen de 18,5 en 25.
Ik las je andere topic en deze, en ben tot de conclusie gekomen dat dit verhaal haaks staat op wat je in dat topic vertelt. Daar geef je namelijk aan dat je eigenlijk helemaal niet tevreden bent met jezelf, en in dit topic wel.

Het geeft mij de indruk -- misschien zit ik ernaast -- dat je van ons wilt horen dat je niet hoeft af te vallen (omdat je daar moeite mee hebt) ook al vind je vriend van wel. Maar het feit dat je er 2 topics over aanmaakt, weliswaar in een iets andere opstelling, bewijst voor mij dat je het liefst wel wat gewicht kwijt zou willen.

Het enige wat ik je mee kan geven is: (blijven) sporten doet wonderen. Niet alleen voor je fysiek maar ook mentaal, echt waar geloof me (ik spreek uit ervaring). Met name ook voor je zelfbeeld en je zelfvertrouwen is het goed. Ook omdat je zegt dat je van eten houdt, dan ontkom je daar gewoon niet aan. Bewegen, die hartslag moet omhoog!

Je zegt dat je intensief werk hebt en daardoor na het werk geen energie meer hebt om te sporten. Er zijn vast nog wel andere dagen (in het weekend, evt. een vrije dag) waarop je een uurtje sport kunt inroosteren. Begin gewoon eens met 1 uurtje op 1 vaste dag (als dat roostertechnisch mogelijk is). En doe iets wat je leuk lijkt.
Waar het om gaat is dat je uit je routine (=je werk, ook al is dat lichamelijk zwaar) komt.
Soppie d'r over en hij glimt weer!
eenmeisje1993 schreef:
05-03-2018 14:22
Ik heb geen overgewicht meer... ik ben ooit 25kg aangekomen door medicijnen en ben 2 jaar geleden 25kg afgevallen.. mijn BMI zit nu ook rond 24.. ik sport, ik eet gezond. Ik ben niet onzeker over mijn gewicht, weet dat ik niet slank ben, maar ben ook zeker niet dik. Ben nu alleen wel benieuwd naar hoeveel cm mijn taille is. Dat heb ik nog nooit opgemeten dus ben ik wel benieuwd naar.

Misschien neem ik het iets te persoonlijk... Mijn nicht heeft anorexia en de trigger was mensen die zeiden dat ze nog wat moest afvallen terwijl ze gewoon een gezond gewicht had... Dus als mensen dat dan tegen een meisje zeggen moet ik daar weer aan denken.
Dat vind ik wel erg naar voor je nicht. Is ze al in behandeling?
Het lijkt mij ook een goed idee als To aan haar zelfvertrouwen werkt. Heb ook haar andere topic ff gelezen. Ze zit ook niet lekker in haar vel.
Geraldine schreef:
05-03-2018 14:33
Het lijkt mij ook een goed idee als To aan haar zelfvertrouwen werkt. Heb ook haar andere topic ff gelezen. Ze zit ook niet lekker in haar vel.
Dit!
lilalinda schreef:
05-03-2018 14:18
deze grap is nu 5x langsgekomen
ik zet de mosterd klaar
Ik plaatste mijn reactie nog voordat ik de andere reacties had gelezen
don't watch the movie, read the book
Geraldine schreef:
05-03-2018 14:31
Dat vind ik wel erg naar voor je nicht. Is ze al in behandeling?
Ze heeft het al echt jaren. Heb helaas geen contact meer met haar...
daenerys79 schreef:
05-03-2018 13:51
🤣 ook grappig om te zien hoe reacties op een forum bij mensen werken. Maar TO is niet te dik. nu nog niet. dus is hij oppervlakkig, want er is geen medisch of lichamelijk probleem op dit moment. als hij nu zegt je bent te dik, dan reageert hij vanuit zijn smaak en dat vind ik oppervlakkig.
Dan had hij het anders moeten formuleren. Dat hij bang is dat ze problemen krijgt in de toekomst of dat hij zich zorgen maakt over haar gezondheid.
ook weet je niet hoe TO was toen hij haar leerde kennen. als ze toen 15 was en een kinderlichaampje had kan hij natuurlijk niet verwachten dat ze zo blijft tot haar 80ste.
Ik vind persoonlijke smaak echt niet oppervlakkig. Denk je dat jouw partner je partner was geweest als ie zich niet aangetrokken had gevoeld door jou?

En misschien had ie het anders moeten brengen. Wijsheid komt met de jaren wat dat betreft. Het resultaat is echter hetzelfde.
Mijn vriend wil ook dat ik afval maar voornamelijk omdat ik niet goed in mijn vel zit en zelf graag wil afvallen. En soms maakt hij dan wel een opmerking als ik iets ongezonds eet. Dat is niet altijd leuk maar ik weet dat hij het doet omdat hij wil dat ik beter in mijn vel zit. Hij is ook eerlijk dat hij mij aantrekkelijker vindt als ik 10-15kg lichter ben maar hij weet ook dat dat niet de reden moet zijn voor mij om af te vallen. Al is hij ook eerlijk dat, mocht ik nog veel meer aankomen, hij dan niet weet of we bij elkaar passen omdat hij zelf iemand is die veel om sporten en gezond eten geeft en niet graag een vriendin heeft die alleen maar zakken chips eet op de bank. Gelukkig wil ik dat zelf ook niet en wil ik ook graag gezonder leven.
Probeer er dus eerst achter te komen waarom hij dit wil. Puur alleen omdat hij je dan mooier vindt? Of omdat hij denkt dat jij jezelf dan mooier vindt en er gelukkiger van wordt? Of misschien is hij bang dat jullie levensstijlen niet (meer) overeen komen?
Pas als je de echte reden weet kun je nagaan of hij onrealistisch is of niet.
julius schreef:
05-03-2018 14:42
Ik vind persoonlijke smaak echt niet oppervlakkig. Denk je dat jouw partner je partner was geweest als ie zich niet aangetrokken had gevoeld door jou?
Wat me wel vaak opvalt is dat mannen die op slank vallen als oppervlakkig worden gezien en mannen die op stevig vallen als sympathiek. Van de zomer was er nog een man die een ode bracht aan zijn stevige vriendin, dat ging meteen viral, die man was een held, et cetera. Wat een onzin, voor hem is het toch ook gewoon smaak en uiterlijke aantrekkingskracht?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
05-03-2018 14:45
Wat me wel vaak opvalt is dat mannen die op slank vallen als oppervlakkig worden gezien en mannen die op stevig vallen als sympathiek. Van de zomer was er nog een man die een ode bracht aan zijn stevige vriendin, dat ging meteen viral, die man was een held, et cetera. Wat een onzin, voor hem is het toch ook gewoon smaak en uiterlijke aantrekkingskracht?
dat komt omdat mensen dit soort topics graag op zichzelf betrekken.
en er zou nou eenmaal meer vrouwen met overgewicht, die met liefde zo'n man de hemel in prijzen
Geraldine schreef:
05-03-2018 14:33
True. Volgens mij is er meer aan de hand dan alleen het 'gewichts/men wil dat ik afval issue' .
Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat beginnen sporten (en dat ook volhouden, daar tijd voor vrijmaken) echt heel veel goed kan doen.
Soppie d'r over en hij glimt weer!
eenmeisje1993 schreef:
05-03-2018 14:37
Ze heeft het al echt jaren. Heb helaas geen contact meer met haar...
Ah ok! Dat is wel heftig. De nicht van mijn vriend had het ook maar is er gelukkig allang weer vanaf. Het is gewoon een rotziekte.
julius schreef:
05-03-2018 14:42

En misschien had ie het anders moeten brengen. Wijsheid komt met de jaren wat dat betreft. Het resultaat is echter hetzelfde.
Ik vind het ook niet oppervlakkig. Iedereen heeft zijn eigen smaak en dat is iedereen zijn goed recht.
Dragonder schreef:
05-03-2018 15:13
True. Volgens mij is er meer aan de hand dan alleen het 'gewichts/men wil dat ik afval issue' .
Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat beginnen sporten (en dat ook volhouden, daar tijd voor vrijmaken) echt heel veel goed kan doen.
Ik vind sporten en bewegen ook heerlijk. Het is goed voor mijn gezondheid,zorgt ervoor dat ik op gewicht blijf,goed voor mijn sociale leven,ik zit daardoor strak in mijn vel.
Susan schreef:
05-03-2018 14:45
Ik weet niet precies hoe dat werkt. Zo valt het mij ook op dat hele dikke mensen vaak hele dikke partners hebben. Zou hun smaak zich dan hebben aangepast aan hun opties, of zijn ze samen dik geworden en accepteren ze nu van elkaar dat ze dik zijn, of vielen ze sowieso al op dik?
julius schreef:
05-03-2018 16:00
Ik weet niet precies hoe dat werkt. Zo valt het mij ook op dat hele dikke mensen vaak hele dikke partners hebben. Zou hun smaak zich dan hebben aangepast aan hun opties, of zijn ze samen dik geworden en accepteren ze nu van elkaar dat ze dik zijn, of vielen ze sowieso al op dik?
Ik denk levensstijl. Je wordt over het algemeen niet zomaar heel dik (uitzonderingen daargelaten). Vaak zijn het mensen die liever met een hapje en een drankje op de bank zitten dan dat ze gaan sporten (nogmaals: uitzonderingen daargelaten). Ook ongezond koken helpt niet.
Zo'n levensstijl gaat niet samen met iemand die houdt van gezond eten en vaak gaat sporten. Je zoekt vaak iemand die eenzelfde levensstijl heeft zodat je samen kunt genieten van je zak chips op de bank of van je quinoa-salade (even heel polariserend).
AnAppleADay schreef:
05-03-2018 16:04
Ik denk levensstijl. Je wordt over het algemeen niet zomaar heel dik (uitzonderingen daargelaten). Vaak zijn het mensen die liever met een hapje en een drankje op de bank zitten dan dat ze gaan sporten (nogmaals: uitzonderingen daargelaten). Ook ongezond koken helpt niet.
Zo'n levensstijl gaat niet samen met iemand die houdt van gezond eten en vaak gaat sporten. Je zoekt vaak iemand die eenzelfde levensstijl heeft zodat je samen kunt genieten van je zak chips op de bank of van je quinoa-salade (even heel polariserend).
Zoiets denk ik ook, maar hoe dik ik zelf ook zou zijn, ik zou nooit opgewonden kunnen worden van een vrouw die obees is.. Althans dat denk ik, ik heb geen zin om zelf obees te worden om het te testen :monkey:
Ik heb een hekel aan dit soort topics, we weten eigenlijk niets over to, en dat is haar goed recht, maar een groot deel van de groep heeft de mening al klaar; Ja er moet worden afgevallen, gezond gesport worden.
Echt we weten niets en dan toch al zo'n vooroordeel hebben over van alles en nog wat, en dat op een paar zinnetjes en een ander topic.
Waarom lopen dit soort topics zo vaak uit de hand?
En to ik vind dat je helemaal niet hoef af te vallen, werk aan wat zelfvertrouwen, doe die vent de deur uit en zorg goed voor jezelf zorg dat je vertrouwen hebt in je zelf! Je verdient beter!
Ik wens je al het beste toe! :hug:
julius schreef:
05-03-2018 16:10
Zoiets denk ik ook, maar hoe dik ik zelf ook zou zijn, ik zou nooit opgewonden kunnen worden van een vrouw die obees is.. Althans dat denk ik, ik heb geen zin om zelf obees te worden om het te testen :monkey:
Tsja, ik denk dat obese mannen nog minder opgewonden raken van een vrouw die hun steeds van de bank afsleurt om een rondje te gaan hardlopen met een lekkere chiazaad-shake na. Dan liever een vrouw die lekker een bord spare-ribs voor ze klaar zet en een filmpje op zet.
Misschien dat de obese man liever een slanke vrouw heeft die spare-ribs klaarzet en hem ook nog eens heel aantrekkelijk vindt maar dan wordt de poule aan geschikte vrouwen wel heel klein dus hij moet ergens consessies doen ;-)
Wat is een chiazaad-shake?
Geraldine schreef:
05-03-2018 17:17
Wat is een chiazaad-shake?
Een shake met chiazaad erin :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven