Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !
donderdag 21 juli 2016 om 00:06
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook
De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !
Knipenplakuittopiceen:
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.
Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.
Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )
maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.
Bijvoorbeeld:
Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )
Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.
Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )
Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.
Aangeboden : Knoflookpers.
Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.
* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank
* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen
* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )
Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !
Knipenplakuittopiceen:
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.
Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.
Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )
maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.
Bijvoorbeeld:
Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )
Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.
Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )
Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.
Aangeboden : Knoflookpers.
Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.
* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank
* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen
* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )
Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
woensdag 24 januari 2018 om 12:22

En dit zijn nog maar foto's van twee van de zes "speelplekken van de katten" zoals meneer het beschrijft. In de categorie; geen zin om het bij het grofvuil te zetten waar het hoort..

Difficulty is inevitable, drama is a choice.
donderdag 25 januari 2018 om 13:25

donderdag 25 januari 2018 om 13:46
Hier in de groep heel veel vragen in de trend 'wie heeft er voor mij...'
- 'kartonnen buizen' (online heb ik er net gekocht voor volgens mij nog geen euro per stuk)
- Een Ikea-kastje in dit formaat en die kleur (de Ikea gok ik)
-...
Of ook gek: stoel op de foto is niet de stoel in kwestie maar gelijkaardig.
Waarom heb je geen foto van de stoel genomen denk ik dan? Te erg?
- 'kartonnen buizen' (online heb ik er net gekocht voor volgens mij nog geen euro per stuk)
- Een Ikea-kastje in dit formaat en die kleur (de Ikea gok ik)
-...
anoniem_64172ba7212ed wijzigde dit bericht op 25-01-2018 14:29
0.13% gewijzigd
donderdag 25 januari 2018 om 13:55
Dan ben je ook alle schaamte voorbij ...MwTheelepel schreef: ↑24-01-2018 12:22
En dit zijn nog maar foto's van twee van de zes "speelplekken van de katten" zoals meneer het beschrijft. In de categorie; geen zin om het bij het grofvuil te zetten waar het hoort..Moet hij straks alsnog want niemand wil die afgerachte zooi hebben natuurlijk.
donderdag 25 januari 2018 om 13:59
aspirientje schreef: ↑25-01-2018 13:46
Of mensen zetten een foto van een stoel 'ik ben op zoek naar zoiets' en reageren er binnen de minuut 25 met 'interesse'

zaterdag 3 februari 2018 om 10:40
Hier is het ook weer bal met ‘banken met gebruikssporen (scheuren, kattenhalen) maar met een kleed zie je er niks meer van’.
Zelf ophalen van 3 hoog zonder lift, alleen reageren met ‘graag’ en ik loot zelf bij meerdere reacties. ‘
Met andere woorden ‘geen zin om hem zelf naar beneden te tillen en de stort te bellen/weg te brengen.
En dan ook nog denken dat mensen er voor in de rij staan..
Zelf ophalen van 3 hoog zonder lift, alleen reageren met ‘graag’ en ik loot zelf bij meerdere reacties. ‘
Met andere woorden ‘geen zin om hem zelf naar beneden te tillen en de stort te bellen/weg te brengen.
En dan ook nog denken dat mensen er voor in de rij staan..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 3 februari 2018 om 10:43

zaterdag 3 februari 2018 om 21:11
asoswaresfriezinnetje2014 schreef: ↑03-02-2018 17:46niet op een weggeefhoek maar op een verkoopsite:
Aasesoires te koop
zondag 4 februari 2018 om 08:53

donderdag 8 februari 2018 om 14:18
Watervrouw333 schreef: ↑10-10-2017 19:48Over goed lezen gesproken.
Tijdje geleden werd er via facebook een fototoestel verloot. Van chocola. (minstens) Eén iemand meldde dat de camera een goede vervolgstap zou zijn na de compact.![]()

vrijdag 9 februari 2018 om 11:47

dinsdag 6 maart 2018 om 07:35
Ik moet ze bezorgen... terwijl 80% er niet op zit te wachten... zonde van de tijd.
Such a beautiful place to be with Friends.
woensdag 7 maart 2018 om 09:33
Een oud-collega appte me hierover, hij had 10 tassen, elke tas 30 stuks. Tel uit je winst.
Ik ben blij dat ik er niet meer werk, nu hadden ze temperaturen van ruim onder de 0, vorig jaar was het 30+.