Vrouwen en exen
woensdag 7 maart 2018 om 15:46
Vaak is er veel gedoe tussen exen. Hoe leuk de relatie ook eindigde, of hoe leuk het ook was, exen kunnen meestal op lange termijn niet vrienden blijven.
Zelf heb ik het idee dat dit meer vanwege de vrouw komt dan de man. Dus dat vrouwen gewoonweg hebben om in contact te blijven met hun ex, no matter what. Klopt dit? Of heb ik het mis?
Zelf heb ik het idee dat dit meer vanwege de vrouw komt dan de man. Dus dat vrouwen gewoonweg hebben om in contact te blijven met hun ex, no matter what. Klopt dit? Of heb ik het mis?
anoniem_363161 wijzigde dit bericht op 07-03-2018 16:14
5.12% gewijzigd
woensdag 7 maart 2018 om 16:14
Maar misschien is het ook dat de vrouw verder wilt? Of de break-up voor haar zwaarder is dan voor de man?
woensdag 7 maart 2018 om 16:14
Hij twijfelt nogal vaak over dingen. Daarom denk ik.
woensdag 7 maart 2018 om 16:26
Nou dat is het dus. Ik denk dat veel mannen wel contact willen blijven houden met een ex en niet voor seks ofzo. Meer omdat je een goede ervaring had met iemand en je wil daarmee verbonden blijven.lilalinda schreef: ↑07-03-2018 16:13ja, je hebt het mis
er van uitgaande, dat het gaat om exen, waar je geen kinderen mee hebt... Dan is contact houden toch ook niet nodig??
Ik kom wel eens een ex (definieer een ex..., is enkel een avondje leuke seks ook al een ex?) tegen.
En dan kletsen we even.
En soms denk je: lekker jong was het toch.
En bij anderen: What was I Thinking!
woensdag 7 maart 2018 om 16:29
.EuthanasiaPsychotica schreef: ↑07-03-2018 15:57Ja, dit bedoel ik dus. Dus niet perse een hekel, je wil gewoon niks met hem te maken hebben.
Verder wil ik niemand hiermee beledigen. Ik vraag me gewoon af of het zo is.
Als ik met mijn mannenvrienden spreek, blijven ze zich vaak bekommeren over hun exen. Niet altijd, zeker niet als de relatie slecht was of met zware ruzie uit elkaar is gegaan.
Vrouwen daarentegen die ik ken, willen niks te maken hebben met hun ex. Er is altijd wel eentje die bijzonder was voor hun, maar voor de rest willen ze niks meer van weten.
Misschien heb ik het mis hoor.
En dat ligt aan de vrouwen, omdat.... ?
Zover ik het lees, mijn invulling of kleur hieraan, is dat mannen kennelijk zulke eikels zijn, dat vrouwen na hun relatie er echt heel ver van wegblijven, terwijl vrouwen zoveel in hun relatie investeren, dat mannen ze ook graag ná de relaties nog zien. Maarja.. zelf waren ze eikels, dat dat is dan niet wederzijds.
zoiets?
Later is nu
woensdag 7 maart 2018 om 16:31
Ik zegt niet dat het perse gedoe is. Maar ik denk dat als een man gebeld wordt door een ex dat hij graag opneemt en haar ook wil helpen als ze dat nodig heeft. Andersom heeft de gemiddelde vrouw daar geen behoefte aan.
woensdag 7 maart 2018 om 16:32
Waarom denk jij dat?EuthanasiaPsychotica schreef: ↑07-03-2018 16:31Ik zegt niet dat het perse gedoe is. Maar ik denk dat als een man gebeld wordt door een ex dat hij graag opneemt en haar ook wil helpen als ze dat nodig heeft. Andersom heeft de gemiddelde vrouw daar geen behoefte aan.
woensdag 7 maart 2018 om 16:32
Blijevlinder94 schreef: ↑07-03-2018 16:14Maar misschien is het ook dat de vrouw verder wilt? Of de break-up voor haar zwaarder is dan voor de man?
Is het onmogelijk om verder te gaan zonder contact te verbreken? En ik dat dat mannen ook een break-up heel zwaar kunnen ervaren hoor.
woensdag 7 maart 2018 om 16:36
mijn man ziet zijn ex(en) echt nooit hoor. Geloof dat ze elkaars nummers niet eens meer hebben.EuthanasiaPsychotica schreef: ↑07-03-2018 16:26Nou dat is het dus. Ik denk dat veel mannen wel contact willen blijven houden met een ex en niet voor seks ofzo. Meer omdat je een goede ervaring had met iemand en je wil daarmee verbonden blijven.
is het misschien eigenlijk een persoonlijk verhaal? Baal je dat je vriend nog contact heeft met zijn ex?
woensdag 7 maart 2018 om 16:37
Is dat echt zo of zien vrouwen het zo? In mijn geval was ik degene die veel investeerde in de relatie, dat gaf mijn eerste vriendin ook toe. Ze hield ook van me, maar toen het uitging wou ze geen contact meer. Mijn laatste ex ook hetzelfde.Dreamer schreef: ↑07-03-2018 16:29.
En dat ligt aan de vrouwen, omdat.... ?
Zover ik het lees, mijn invulling of kleur hieraan, is dat mannen kennelijk zulke eikels zijn, dat vrouwen na hun relatie er echt heel ver van wegblijven, terwijl vrouwen zoveel in hun relatie investeren, dat mannen ze ook graag ná de relaties nog zien. Maarja.. zelf waren ze eikels, dat dat is dan niet wederzijds.
zoiets?
woensdag 7 maart 2018 om 16:37
woensdag 7 maart 2018 om 16:38
en hoe is je relatie met je exen?
woensdag 7 maart 2018 om 16:45
De meeste spreek ik niet meer. Ik heb het bij mijn eerste vriendin geprobeerd, maar dat ging niet zo goed. Ik haat haar ook echt.
Bij mijn laatste vriendin heb ik gevraagd of ze dat wou, dat wou ze niet.
Alleen met een FWB heb ik nog veel contact gehad, inmiddels is ze getrouwd en zwanger, dus die hoor ik ook weinig van.
woensdag 7 maart 2018 om 16:50
Dat is natuurlijk niet de werkelijkheid.
woensdag 7 maart 2018 om 16:51
Mwah, je stelt het een soort van.
Waarom houdt dat je eigenlijk bezig?
woensdag 7 maart 2018 om 16:52
Misschien zijn jouw exen vrij pragmatisch?EuthanasiaPsychotica schreef: ↑07-03-2018 16:45De meeste spreek ik niet meer. Ik heb het bij mijn eerste vriendin geprobeerd, maar dat ging niet zo goed. Ik haat haar ook echt.
Bij mijn laatste vriendin heb ik gevraagd of ze dat wou, dat wou ze niet.
Alleen met een FWB heb ik nog veel contact gehad, inmiddels is ze getrouwd en zwanger, dus die hoor ik ook weinig van.
Het is niet voor niet uit (en blijkbaar met Haatgevoelens... (ik haat geen enkele ex))
woensdag 7 maart 2018 om 17:03
Hoe leuk de relatie ook eindigde? Volgens mij eindigen de meeste relaties niet zo leuk. Dat het gevoel bij de een weg is maar bij de ander niet. Dan is het pijnlijk om elkaar te blijven zien. Of dat je dingen van elkaar verwacht die de ander niet wil of kan waarmaken. Daarnaast vinden de nieuwe partners het vaak niet tof als er nog contact is. Of blijk je als de liefde over is toch niet zo heel veel gemeenschappelijks met elkaar te hebben. En je moet ook maar genoeg tijd hebben voor al die vrienden in je leven.
Reden genoeg dus.
Reden genoeg dus.
woensdag 7 maart 2018 om 17:07
Een stelling met de vraag of dit klopt. Nou gewoon, ben benieuwd hoe anderen erover denken. Kijken of anderen het ook zien zoals ik.
Die eerste ex heeft mij veel pijn gedaan. De andere exen had ik vrede mee.
woensdag 7 maart 2018 om 17:10
Ja, en dat is relevant omdat? Omdat jij wel contact wil met ze?EuthanasiaPsychotica schreef: ↑07-03-2018 17:07Een stelling met de vraag of dit klopt. Nou gewoon, ben benieuwd hoe anderen erover denken. Kijken of anderen het ook zien zoals ik.
Die eerste ex heeft mij veel pijn gedaan. De andere exen had ik vrede mee.