Bang dat je gaat

07-03-2018 18:10 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-03-2018 18:53
Reden: maatregelen genomen ivm OP verwijderd
99.95% gewijzigd
“But you know, happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Wil je echt iemand die zo wispelturig is?
Echt waar je zin in hebt.

Stuur die vent naar de psycholoog. En kijk na een jaartje therapie of het ooit relatiemateriaal word. Je kan ook gewoon vrienden blijven.
Ik denk dat je meer om jezelf moet gaan denken nu.
Iemand die nachtmerries heeft en jou nodig heeft ter bevestiging, dan gaat het alleen maar over uit, verbreken en angst. Waar is dan de lol van het hebben van een relatie?

En jij kan het nooit goed doen. Want als je het uit maakt, hoe dan ook heeft hij dus altijd gelijk gehad. En daarmee gijzelt hij jouw behoorlijk.

Wat nu te doen? Niet meer meegaan in urenlang gezeur over zijn angsten. Morgen de huisarts laten bellen en in therapie laten gaan. Opdat jij hem niet zal verlaten. Want als hij niets aan dit probleem doet, gaat het jouw verstikken. Dat doet het nu al. En het legt nu al een schuldgevoel op je.

Dus hij mag in therapie. En misschien dat jullie dit overleven, maar het is heel wel mogelijk dat dit het niet doet. En dat is spijtig. Maar zo gaat het niet langer.
Stuur die man naar een psycholoog.
Lucifermiauww schreef:
07-03-2018 18:15
Echt waar je zin in hebt.

Stuur die vent naar de psycholoog. En kijk na een jaartje therapie of het ooit relatiemateriaal word. Je kan ook gewoon vrienden blijven.
Dit. Alsjeblieft zeg. Dromen over seks met je vriendin, gewoon ondat je geil bent, een nachtmerrie noemen en daar trillend door aan tafel zitten? Sorry, ik zou er geen zin in hebben en er spontaan van opdrogen.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 07-03-2018 18:31
0.76% gewijzigd
Een vriend van mij heeft verlatingsangst en bindingsangst (zijn eigen diagnose geloof ik). Zijn laatste relatie eindigde in een drama. Ik geloof dat er nog 'iets' is, want de laatste keer dat zijn ex (vriendin??) ter sprake kwam, vertelde hij dat ze hysterisch op de bank gezeten had. Ook zo iemand die niet weet wat hij wil en een vriendin die enorm veel geduld heeft maar telkens gekwetst wordt. Voor hem vind ik het ook rot, want hij haat zichzelf om wie hij is. Professionele hulp heeft hij al gehad.
Verder heb ik er geen ervaring mee, maar het klinkt eerlijk gezegd een beetje hopeloos.
Eens. Psycholoog. En de relatie op een lager pitje zetten.
Gewist binnen 16 minuten.. was het de moeite?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mijn hemel, stuur die man naar een therapeut en blijf er zelf bij vandaan.
Iemand die zo hangt aan z’n verleden dat het een nieuwe relatie beïnvloedt moet single blijven tot het drama verwerkt is imo.
Nou graag gedaan hoor.
Jouw relatie. Succes er maar mee dan he?
himalaya schreef:
07-03-2018 18:29
Gewist binnen 16 minuten.. was het de moeite?
Dat is inleven in wispelturigheid.

@TO: ik begreep je tekst niet zo goed. Had hij je nou echt gekwetst of slechts in een droom? Of had hij ooit een ex echt gekwetst en jou nu in zijn droom ook? En gekwetst met 'je wilt me alleen voor de seks en verder niks en nu wil ik je niet meer'?

Ik zou zeggen, hou eens op met begripvol zijn en bijt eens van je af.
Als jullie ooit seks gaan hebben is het omdat jij het wil. En omdat hij het wil.
En dan is het niet aan hem om jou voorwaarden om hem wel/niet te willen of waarderen op te leggen.
En niet aan jou om hem voorwaarden op te leggen.
Ieder beslist voor zich en dan ook nog graag of niet.
Als jullie ooit seks gaan hebben is het dus omdat jullie dat allebij, los van elkaar, willen.
Dat hij nu al, vooraf, gaat mekkeren voor jou achteraf, is echt een kronkel.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Wauw was ze de antwoorden nu al zat?
TO heeft geen last van verlatingsangst zie ik.
-Katjies- schreef:
07-03-2018 18:45
TO heeft geen last van verlatingsangst zie ik.
:lol:
eva-luna schreef:
07-03-2018 18:26
Dit. Alsjeblieft zeg. Dromen over seks met je vriendin, gewoon ondat je geil bent, een nachtmerrie noemen en daar trillend door aan tafel zitten? Sorry, ik zou er geen zin in hebben en er spontaan van opdrogen.
Dit is toch wel een soort rode vlag ter grootte van Rusland en China samen ...voor de mensen met meer dan 2 hersencellen en die niet wanhopig per se toch een relatie willen toch?
Samenvatting voor de nieuwsgierigen:

To kent vent, geven elkaar steun tijdens verschillende drama’s.
Beide willen wel meer dan vriendschap en vent gaat jankerig doen over alle onrecht uit vroegere relaties.
To schiet in de verzorgende kramp en is een en al begrip, leest over van alles maar wil geen label plakken. Vent wentelt zich nog wat meer in z’n slachtofferrol en na een nachtmerrie over sex met To zit hij bibberend aan tafel. Relatie en seks kan alleen nog als TO nu direct eeuwige liefde belooft. En dan toch maar niet, hij weet het nog niet.
En TO weet het ook niet meer nu.
@feow Hij is gekwetst voordat hij mij kende en is bang voor herhaling. Begripvol ben ik inmiddels genoeg geweest, het is aan hem om er wat mee te doen. Het is rot, maar het is wat het is.

Angst wordt flink onderschat wel merk ik. Vandaar bericht verwijderd, met mijn verlatingsangst zit het dus wel goed ja. Psycholoog lijkt me een goed idee, lager pitje zal even doorbijten worden maar dit zal voor nu het beste zijn.
“But you know, happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
MissxMoon schreef:
08-03-2018 00:22
Angst wordt flink onderschat wel merk ik. Vandaar bericht verwijderd, met mijn verlatingsangst zit het dus wel goed ja.

En tot die conclusie kwam je na 16 minuten en/of 7 berichten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven