Helemaal in de war, shit..
zaterdag 10 maart 2018 om 17:10
Hallo allemaal,
Graag zou ik wat adviezen willen krijgen van jullie, aangezien ik helemaal in de war ben. Ik hoop dan ook op wat serieuze reacties ☺
Sinds een tijdje heb ik, nadat ik een relatie van 6 jaar heb gehad, een nieuwe vriend. Met deze nieuwe vriend heb ik iets gekregen toen het dik een halfjaar uit was met mijn ex.
Ik ben blij met hem en hij is eigenlijk datgene wat ik altijd had willen hebben, namelijk iemand die echt voor mij gaat, rekening met mij houd en attent is. Ben tot nu toe altijd blij met hem geweest en zou hem eigenlijk ook niet willen missen. Alleen is het nu zo dat, sinds een korte tijd mijn ex continu door mijn hoofd spookt. Ik word er gewoon gek van. Mijn ex heeft mij namelijk circa 2 maanden geleden aangegeven dat hij vond dat we er niet goed aan hadden gedaan om uit elkaar te gaan en hij echt zou weten wat hij zou moeten doen om het nu wel te laten slagen. Ik heb toen aangegeven dat ik denk dat we niet voor niets uit elkaar zijn gegaan en ik mijn nieuwe vriend een kans wilde geven. Toen was t prima. Alleen nu krijg ik rare gevoelens en gedachtes. Ik denk heb ik er nu wel goed aan gedaan? Mijn ex was altijd degene geweest waarvan ik dacht dat we samen kinderen zouden krijgen etc. Dan denk ik vervolgens gelijk; nee, hou je verstand erbij. Ik heb nu zo'n lieve vriend, dat moet ik niet opgeven. Ook mensen die dicht bij mij staan geven aan dat ik niet terug moet gaan, ondanks dat zij mijn ex ook altijd gewaardeerd hebben.
Ik word helemaal gek van deze gedachtes en hoe graag ik het ook wil, ik krijg ze niet uit mijn hoofd. Daarbij weet ik ook dat ik van mijn vriend hou, dus begrijp echt niet waar dit ineens vandaan komt. Ik mis mijn ex meer op de manier van: hij is 6 jaar bij mij geweest en was zo aan m gehecht. Daarbij hadden wij beiden zo dezelfde humor, dat we echt tranen met tuiten konden lachen. Met mijn vriend kan ik overigens ook lachen, maar goed iedere persoon is anders en met hem heb ik weer wat andere dingen gemeen, zoals bijv de toekomstideeen enz.
Ohja, het is trouwens uitgegaan met mijn ex omdat hij de laatste tijd erg twijfelde aan zijn gevoel voor mij en ik mij eraan ergerde dat hij zo weinig rekening nog maar met mij hield. We woonden wel samen, waardoor de break-up een paar maanden op zich heeft laten wachten.
Zijn er mensen die eens in zo'n soort situatie hebben gezeten? Ik heb echt advies nodig
Graag zou ik wat adviezen willen krijgen van jullie, aangezien ik helemaal in de war ben. Ik hoop dan ook op wat serieuze reacties ☺
Sinds een tijdje heb ik, nadat ik een relatie van 6 jaar heb gehad, een nieuwe vriend. Met deze nieuwe vriend heb ik iets gekregen toen het dik een halfjaar uit was met mijn ex.
Ik ben blij met hem en hij is eigenlijk datgene wat ik altijd had willen hebben, namelijk iemand die echt voor mij gaat, rekening met mij houd en attent is. Ben tot nu toe altijd blij met hem geweest en zou hem eigenlijk ook niet willen missen. Alleen is het nu zo dat, sinds een korte tijd mijn ex continu door mijn hoofd spookt. Ik word er gewoon gek van. Mijn ex heeft mij namelijk circa 2 maanden geleden aangegeven dat hij vond dat we er niet goed aan hadden gedaan om uit elkaar te gaan en hij echt zou weten wat hij zou moeten doen om het nu wel te laten slagen. Ik heb toen aangegeven dat ik denk dat we niet voor niets uit elkaar zijn gegaan en ik mijn nieuwe vriend een kans wilde geven. Toen was t prima. Alleen nu krijg ik rare gevoelens en gedachtes. Ik denk heb ik er nu wel goed aan gedaan? Mijn ex was altijd degene geweest waarvan ik dacht dat we samen kinderen zouden krijgen etc. Dan denk ik vervolgens gelijk; nee, hou je verstand erbij. Ik heb nu zo'n lieve vriend, dat moet ik niet opgeven. Ook mensen die dicht bij mij staan geven aan dat ik niet terug moet gaan, ondanks dat zij mijn ex ook altijd gewaardeerd hebben.
Ik word helemaal gek van deze gedachtes en hoe graag ik het ook wil, ik krijg ze niet uit mijn hoofd. Daarbij weet ik ook dat ik van mijn vriend hou, dus begrijp echt niet waar dit ineens vandaan komt. Ik mis mijn ex meer op de manier van: hij is 6 jaar bij mij geweest en was zo aan m gehecht. Daarbij hadden wij beiden zo dezelfde humor, dat we echt tranen met tuiten konden lachen. Met mijn vriend kan ik overigens ook lachen, maar goed iedere persoon is anders en met hem heb ik weer wat andere dingen gemeen, zoals bijv de toekomstideeen enz.
Ohja, het is trouwens uitgegaan met mijn ex omdat hij de laatste tijd erg twijfelde aan zijn gevoel voor mij en ik mij eraan ergerde dat hij zo weinig rekening nog maar met mij hield. We woonden wel samen, waardoor de break-up een paar maanden op zich heeft laten wachten.
Zijn er mensen die eens in zo'n soort situatie hebben gezeten? Ik heb echt advies nodig
zaterdag 10 maart 2018 om 19:12
Ik vind het nogal anders klinken hoor:
-Ik wil met mijn vriend herinneringen maken/een toekomst/samen zijn/..
-Ik wil mijn vriend (mijn relatie) een kans geven om herinneringen te maken/..
Alsof je er niet zeker van bent dat dit met hem gaat lukken. Tel daar bij op de gedachten aan je ex. Klinkt niet alsof je stapelverliefd bent.
Alsof je er niet zeker van bent dat dit met hem gaat lukken. Tel daar bij op de gedachten aan je ex. Klinkt niet alsof je stapelverliefd bent.
zaterdag 10 maart 2018 om 19:24
Hebben we hier niet de kern te pakken?
Het alpha mannetje (de ex) versus de lieve attente man die er voor haar is. (huidige vriend)
Gooi daar een flink verleden bij tussen ex en TO en ik snap wel dat ze in de war is.
Alpha = spannend, maar in dit geval heb je er uiteindelijk helemaal niets aan. Je idealiseert hem nu. Of hij probeert dat plantje bij je te zaaien.
Don't go there!
hightower wijzigde dit bericht op 10-03-2018 19:27
8.05% gewijzigd
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
zaterdag 10 maart 2018 om 19:25
zaterdag 10 maart 2018 om 19:26
Dan denk ik dat ik het een beetje verkeerd verwoord heb. Tuurlijk ben ik verliefd op mijn vriend, anders was ik 2 maanden geleden wel gelijk ingegaan op dat wat mijn ex zei. De gedachten over mn ex nu vind ik zelf ook wel apart.-Katjies- schreef: ↑10-03-2018 19:12Ik vind het nogal anders klinken hoor:
zaterdag 10 maart 2018 om 19:29
Ik ben zeker verliefd op mijn nieuwe vriend. Verliefd op mijn ex niet, maar ik geef wel nog ontzettend veel om hem. Daarbij komt nog dat hij kort nadat het uit was, te horen heeft gekregen dat zijn vader ongeneeselijk ziek is. Hier heb ik toen nog geregeld met hem over gesproken. Soms heb ik een beetje medelijden met hem denk ik en heb ik het idee dat hij iemand nodig heeft. Stomme gedachte misschien. Maar ik zou ook echt niet willen breken met mijn vriend, dus eigenlijk slaat dit allemaal nergens op maar wil gewoon dat dat nare gevoel weggaat
zaterdag 10 maart 2018 om 19:31
Ik begrijp wel wat je zegt, maar ik zie een foute man heel anders. Mijn ex is verder altijd goed voor mij geweest, totdat zijn gevoelens veranderde. Ik ben niet voor niks 6 jaar bij hem geweest. Ik kan mezelf niet echt bestempelen als een vrouw die naar foute mannen trekt. Ben ook iemand die positief in t leven staat en weet dat ik gelukkig ben met mijn vriend, op die rot gedachtes na.
zaterdag 10 maart 2018 om 19:34
Haha, beetje gekke vraag maar tuurlijk. Daarbij vind ik houden van veel meer betekenen dan verliefd zijn. Verliefd zijn is een fase waarbij je alles door een rose bril ziet. Dan kun je soms ook te hard van stapel lopen, meer dan je goed is. Ik ben nu wel verliefd op mijn vriend, maar ben niet hoteldebotel. Voor mij maakt dit niets uit, want dit heb ik ook nooit gehad bij mijn ex. Ik zie mijn vriend graag, ben graag bij hem, voel me aangetrokken tot m en verheug me erop als ik m weer kan zien. Mij lijkt dat juist goed
zaterdag 10 maart 2018 om 19:36
.
You can't have your cake and eat it too.
Soms (meestal) zijn er meerdere goede keuzes in het leven en niet één goede keuze en één slechte.
zaterdag 10 maart 2018 om 20:35
Misschien ook wel een beetje. Het was verschrikkelijk toen hij niet wist of zijn gevoel nog zo was zoals het hoorde te zijn. Was altijd al bang om hem kwijt te raken, dus dat raakte mij enorm toen. Toen t eenmaal uit was ervaarde ik naderhand wel veel rust, doordat ik niet continu meer hoefde na te denken hoe hij over mij dacht en of t misschien al meer was geworden of niet. Voor mij was het wel prima zo en kon prima verder. Hij ook in eerste instantie en had eigenlijk ook niet verwacht dat hij er nu nog mee zou komen na dikke 9 maanden.
zaterdag 10 maart 2018 om 22:22
Al met al klinkt het nergens alsof je nog met je ex wil zijn of dat je twijfelt aan je huidige relatie. Je wil vooral dat de gevoelens die je ex oproept weg gaan. Dan is het goed om te erkennen dat die gevoelens er zijn, maar gewoon te besluiten er niets mee te doen. In lange relaties gebeurt het echt wel vaak dat iemand eens verliefd wordt op een ander of een crush heeft of weet ik veel, daar hoef je niet meteen voor uit elkaar.
Misschien kun je nog onderzoeken waarom je die gevoelens krijgt: is het iets dat je bij je huidige vriend mist? Dan kun je proberen dat meer in je huidige relatie te ontwikkelen.
Misschien kun je nog onderzoeken waarom je die gevoelens krijgt: is het iets dat je bij je huidige vriend mist? Dan kun je proberen dat meer in je huidige relatie te ontwikkelen.
zondag 11 maart 2018 om 00:54
zondag 11 maart 2018 om 01:11
zondag 11 maart 2018 om 01:29
Je hebt nu dus drie maanden iets met je nieuwe vriend. Na één maand begon je ex te stoken en sindsdien weet je het niet goed meer.
Probeer die twee dingen gescheiden te houden. Ex is om een reden ex en neem afstand van hem.
Nieuwe vriend is nog heel pril, en je zit volop in de fase dat je ontdekt of jullie het voor elkaar zijn. Nog een reden om bij ex uit de buurt te blijven.
Heb je alle contact verbroken? Geblokkeerd op social media?
Blijft hij door je hoofd spoken, maak het dan uit met nieuwe vriend. Wel zo eerlijk. En blijf dan nog een poosje uit ex zijn buurt om goed na te denken. Hou ook optie drie open: geen van beiden.
Probeer die twee dingen gescheiden te houden. Ex is om een reden ex en neem afstand van hem.
Nieuwe vriend is nog heel pril, en je zit volop in de fase dat je ontdekt of jullie het voor elkaar zijn. Nog een reden om bij ex uit de buurt te blijven.
Heb je alle contact verbroken? Geblokkeerd op social media?
Blijft hij door je hoofd spoken, maak het dan uit met nieuwe vriend. Wel zo eerlijk. En blijf dan nog een poosje uit ex zijn buurt om goed na te denken. Hou ook optie drie open: geen van beiden.
Beter een half motto....
zondag 11 maart 2018 om 02:58
Je klinkt liefdevoller over je ex. Want je zag met hem toekomst...kinderen..humor.gevoel..en jij wilde niet bij hem weg .
Ik zou ook niet zo hard oordelen over ex..het kan toch dat hij twijfelde. Ook al heeft hij je daarmee erg gekwetst. En het is toch niet raar dat hij spijt heeft en een poging waagt voordat hij je helemaal kwijt is. Alleen jij kunt kiezen en met verstand kiezen klinkt allemaal heel verstandig ja, maar doordat je relatie nog pril is, is het niet raar om nu nog jezelf bedenktijd te geven. Wees daar dan wel open en eerlijk over. En wat betreft je ex..is er een manier om uit te vinden wat hij bedoelt? Geloof je hem? Of was hij in een nostalgische bui op dat moment?
Het lijkt me echt de moeite waard om je eigen gevoelens duidelijk te krijgen voordat je doorgaat met je nieuwe relatie.
Ik zou ook niet zo hard oordelen over ex..het kan toch dat hij twijfelde. Ook al heeft hij je daarmee erg gekwetst. En het is toch niet raar dat hij spijt heeft en een poging waagt voordat hij je helemaal kwijt is. Alleen jij kunt kiezen en met verstand kiezen klinkt allemaal heel verstandig ja, maar doordat je relatie nog pril is, is het niet raar om nu nog jezelf bedenktijd te geven. Wees daar dan wel open en eerlijk over. En wat betreft je ex..is er een manier om uit te vinden wat hij bedoelt? Geloof je hem? Of was hij in een nostalgische bui op dat moment?
Het lijkt me echt de moeite waard om je eigen gevoelens duidelijk te krijgen voordat je doorgaat met je nieuwe relatie.
zondag 11 maart 2018 om 03:03
Zinnig adviesJufjoke schreef: ↑10-03-2018 17:27Gek, je bent pas in de war sinds je ex heeft aangekondigd dat hij je mist. Ben je niet gewoon gevleid door zijn aandacht? Dat in combinatie met het vertrouwde?
Bovendien, het ging uit omdat hij twijfelde aan zijn gevoelens voor jou. Wankele basis om een goede relatie voor op te geven. Ik zou het contact met je ex verbreken. Het is misschien vooral je ego dat voor verwarring zorgt en wat je niet voedt verdwijnt vanzelf weer.
zondag 11 maart 2018 om 07:05
Heel erg herkenbaar dit verhaal. Na zeven jaar maakte mijn toenmalige vriend het uit. Twee jaar later wilde hij weer afspreken omdat ik toch de liefde van zijn leven was. Ik had toen al een nieuwe vriend waarvan hij overigens niet op de hoogte was.
Ik raakte heel erg in de war. Wist niet meer wat ik moest doen en ook niet wat ik zelf wilde. Ik was blij met mijn nieuwe vriend, maar miste ook mijn ex. Uiteindelijk is de relatie met mijn nieuwe vriend gesneuveld. Ik merkte dat de liefde voor hem niet zo diep zat (dit wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo is) maar ik ben niet terug gegaan naar mijn ex. Ik ontmoette namelijk iemand anders (weer een jaar later) en ondanks dat mijn ex het nog eens heeft geprobeerd, wilde ik deze relatie niet opgeven voor een 'wat als' geval.
Heb niet echt tips voor je sorry. Het is gewoon vervelend dat je gevoelens zo aan de haal met je gaan. Je voelt verliefdheid voor je nieuwe vriend, maar voor je ex voel je een soort nostalgie en genegenheid.
Ik raakte heel erg in de war. Wist niet meer wat ik moest doen en ook niet wat ik zelf wilde. Ik was blij met mijn nieuwe vriend, maar miste ook mijn ex. Uiteindelijk is de relatie met mijn nieuwe vriend gesneuveld. Ik merkte dat de liefde voor hem niet zo diep zat (dit wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo is) maar ik ben niet terug gegaan naar mijn ex. Ik ontmoette namelijk iemand anders (weer een jaar later) en ondanks dat mijn ex het nog eens heeft geprobeerd, wilde ik deze relatie niet opgeven voor een 'wat als' geval.
Heb niet echt tips voor je sorry. Het is gewoon vervelend dat je gevoelens zo aan de haal met je gaan. Je voelt verliefdheid voor je nieuwe vriend, maar voor je ex voel je een soort nostalgie en genegenheid.
zondag 11 maart 2018 om 07:54
zondag 11 maart 2018 om 12:02
Het is niet aan jou om medelijden met hem te hebben en hem te helpen. Daar heeft hij geen recht meer op. Dat heeft hij verspeeld. En het feit dat je om hem geeft is niet genoeg. Ga voor je verliefdheid en blijf bij deze jongen. Maak een keuze en probeer je gedachten over je ex een halt toe te roepen. Gewoon niet toestaan.Danya123 schreef: ↑10-03-2018 19:29Ik ben zeker verliefd op mijn nieuwe vriend. Verliefd op mijn ex niet, maar ik geef wel nog ontzettend veel om hem. Daarbij komt nog dat hij kort nadat het uit was, te horen heeft gekregen dat zijn vader ongeneeselijk ziek is. Hier heb ik toen nog geregeld met hem over gesproken. Soms heb ik een beetje medelijden met hem denk ik en heb ik het idee dat hij iemand nodig heeft. Stomme gedachte misschien. Maar ik zou ook echt niet willen breken met mijn vriend, dus eigenlijk slaat dit allemaal nergens op maar wil gewoon dat dat nare gevoel weggaat
Maar feit is wél, als je echt hoteldebotel was geweest op je nieuwe vriend, dan had je die twijfels niet gehad. In mijn ogen hoort hoteldebotel zijn van iemand echt bij verliefd zijn.
zondag 11 maart 2018 om 12:06
Inderdaad.iones schreef: ↑11-03-2018 12:02Het is niet aan jou om medelijden met hem te hebben en hem te helpen. Daar heeft hij geen recht meer op. Dat heeft hij verspeeld. En het feit dat je om hem geeft is niet genoeg. Ga voor je verliefdheid en blijf bij deze jongen. Maak een keuze en probeer je gedachten over je ex een halt toe te roepen. Gewoon niet toestaan.
Medelijden kan ik me nog voorstellen, in de zin van, dat je het heel rot voor hem vindt. Maar ik zou er niet naar gaan handelen. Je moet je echt op geen enkele manier verplicht voelen naar je ex omdat hij nu in een moeilijke periode zit, of schuldig omdat jij hem nu ook nog afwijst of omdat jij nu plezier hebt met je nieuwe partner terwijl hij in zijn eentje verdrietig is, o.i.d.
Heel spijtig voor hem dat hij nu geen partner meer heeft om zijn verdriet mee te delen, maar dat is helaas hoe het gelopen is. En het is niet jouw verantwoordelijkheid.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.