Helemaal in de war, shit..
zaterdag 10 maart 2018 om 17:10
Hallo allemaal,
Graag zou ik wat adviezen willen krijgen van jullie, aangezien ik helemaal in de war ben. Ik hoop dan ook op wat serieuze reacties ☺
Sinds een tijdje heb ik, nadat ik een relatie van 6 jaar heb gehad, een nieuwe vriend. Met deze nieuwe vriend heb ik iets gekregen toen het dik een halfjaar uit was met mijn ex.
Ik ben blij met hem en hij is eigenlijk datgene wat ik altijd had willen hebben, namelijk iemand die echt voor mij gaat, rekening met mij houd en attent is. Ben tot nu toe altijd blij met hem geweest en zou hem eigenlijk ook niet willen missen. Alleen is het nu zo dat, sinds een korte tijd mijn ex continu door mijn hoofd spookt. Ik word er gewoon gek van. Mijn ex heeft mij namelijk circa 2 maanden geleden aangegeven dat hij vond dat we er niet goed aan hadden gedaan om uit elkaar te gaan en hij echt zou weten wat hij zou moeten doen om het nu wel te laten slagen. Ik heb toen aangegeven dat ik denk dat we niet voor niets uit elkaar zijn gegaan en ik mijn nieuwe vriend een kans wilde geven. Toen was t prima. Alleen nu krijg ik rare gevoelens en gedachtes. Ik denk heb ik er nu wel goed aan gedaan? Mijn ex was altijd degene geweest waarvan ik dacht dat we samen kinderen zouden krijgen etc. Dan denk ik vervolgens gelijk; nee, hou je verstand erbij. Ik heb nu zo'n lieve vriend, dat moet ik niet opgeven. Ook mensen die dicht bij mij staan geven aan dat ik niet terug moet gaan, ondanks dat zij mijn ex ook altijd gewaardeerd hebben.
Ik word helemaal gek van deze gedachtes en hoe graag ik het ook wil, ik krijg ze niet uit mijn hoofd. Daarbij weet ik ook dat ik van mijn vriend hou, dus begrijp echt niet waar dit ineens vandaan komt. Ik mis mijn ex meer op de manier van: hij is 6 jaar bij mij geweest en was zo aan m gehecht. Daarbij hadden wij beiden zo dezelfde humor, dat we echt tranen met tuiten konden lachen. Met mijn vriend kan ik overigens ook lachen, maar goed iedere persoon is anders en met hem heb ik weer wat andere dingen gemeen, zoals bijv de toekomstideeen enz.
Ohja, het is trouwens uitgegaan met mijn ex omdat hij de laatste tijd erg twijfelde aan zijn gevoel voor mij en ik mij eraan ergerde dat hij zo weinig rekening nog maar met mij hield. We woonden wel samen, waardoor de break-up een paar maanden op zich heeft laten wachten.
Zijn er mensen die eens in zo'n soort situatie hebben gezeten? Ik heb echt advies nodig
Graag zou ik wat adviezen willen krijgen van jullie, aangezien ik helemaal in de war ben. Ik hoop dan ook op wat serieuze reacties ☺
Sinds een tijdje heb ik, nadat ik een relatie van 6 jaar heb gehad, een nieuwe vriend. Met deze nieuwe vriend heb ik iets gekregen toen het dik een halfjaar uit was met mijn ex.
Ik ben blij met hem en hij is eigenlijk datgene wat ik altijd had willen hebben, namelijk iemand die echt voor mij gaat, rekening met mij houd en attent is. Ben tot nu toe altijd blij met hem geweest en zou hem eigenlijk ook niet willen missen. Alleen is het nu zo dat, sinds een korte tijd mijn ex continu door mijn hoofd spookt. Ik word er gewoon gek van. Mijn ex heeft mij namelijk circa 2 maanden geleden aangegeven dat hij vond dat we er niet goed aan hadden gedaan om uit elkaar te gaan en hij echt zou weten wat hij zou moeten doen om het nu wel te laten slagen. Ik heb toen aangegeven dat ik denk dat we niet voor niets uit elkaar zijn gegaan en ik mijn nieuwe vriend een kans wilde geven. Toen was t prima. Alleen nu krijg ik rare gevoelens en gedachtes. Ik denk heb ik er nu wel goed aan gedaan? Mijn ex was altijd degene geweest waarvan ik dacht dat we samen kinderen zouden krijgen etc. Dan denk ik vervolgens gelijk; nee, hou je verstand erbij. Ik heb nu zo'n lieve vriend, dat moet ik niet opgeven. Ook mensen die dicht bij mij staan geven aan dat ik niet terug moet gaan, ondanks dat zij mijn ex ook altijd gewaardeerd hebben.
Ik word helemaal gek van deze gedachtes en hoe graag ik het ook wil, ik krijg ze niet uit mijn hoofd. Daarbij weet ik ook dat ik van mijn vriend hou, dus begrijp echt niet waar dit ineens vandaan komt. Ik mis mijn ex meer op de manier van: hij is 6 jaar bij mij geweest en was zo aan m gehecht. Daarbij hadden wij beiden zo dezelfde humor, dat we echt tranen met tuiten konden lachen. Met mijn vriend kan ik overigens ook lachen, maar goed iedere persoon is anders en met hem heb ik weer wat andere dingen gemeen, zoals bijv de toekomstideeen enz.
Ohja, het is trouwens uitgegaan met mijn ex omdat hij de laatste tijd erg twijfelde aan zijn gevoel voor mij en ik mij eraan ergerde dat hij zo weinig rekening nog maar met mij hield. We woonden wel samen, waardoor de break-up een paar maanden op zich heeft laten wachten.
Zijn er mensen die eens in zo'n soort situatie hebben gezeten? Ik heb echt advies nodig
zaterdag 10 maart 2018 om 17:19
Hoe bedoel je dit?
zaterdag 10 maart 2018 om 17:21
Ja je hebt gelijk. En zelf denk ik dit ook steeds, alleen irriteert het mij dat ik dit gevoel blijf hebben. Zo erg dat ik dan soms twijfel aan mn nieuwe vriend, want hoe kan dit gevoel ineens zo sterk zijn? Wil dat t weggaat..Madeliefjees schreef: ↑10-03-2018 17:19Niet terug naar je ex, het is niet voor niks uitgegaan. Nu wil hij opeens wel veranderen, jammer, te laat.
zaterdag 10 maart 2018 om 17:27
Gek, je bent pas in de war sinds je ex heeft aangekondigd dat hij je mist. Ben je niet gewoon gevleid door zijn aandacht? Dat in combinatie met het vertrouwde?
Bovendien, het ging uit omdat hij twijfelde aan zijn gevoelens voor jou. Wankele basis om een goede relatie voor op te geven. Ik zou het contact met je ex verbreken. Het is misschien vooral je ego dat voor verwarring zorgt en wat je niet voedt verdwijnt vanzelf weer.
Bovendien, het ging uit omdat hij twijfelde aan zijn gevoelens voor jou. Wankele basis om een goede relatie voor op te geven. Ik zou het contact met je ex verbreken. Het is misschien vooral je ego dat voor verwarring zorgt en wat je niet voedt verdwijnt vanzelf weer.
zaterdag 10 maart 2018 om 17:28
Wist je ex dat je een nieuwe vriend had voor hij je benaderde? Kan het niet gewoon zijn dat hij dat moeilijk te verkroppen vond? Ik denk dat je vooral vast moet houden aan de gedachte dat het niet voor niks uit is gegaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 10 maart 2018 om 17:29
Och ja, die goeie ouwe "ik ben heus ineens veranderd"-routine, het blijft een giller dat vrouwen met jarenlange rechtstreekse ervaring alsnog vallen voor die onzin.
Je nieuwe vriend verdient in alle gevallen beter, dus wat dat aangaat moedig ik je van harte aan om terug te gaan naar wat al mislukt was.
Je nieuwe vriend verdient in alle gevallen beter, dus wat dat aangaat moedig ik je van harte aan om terug te gaan naar wat al mislukt was.
zaterdag 10 maart 2018 om 17:36
Jep, dat wist hij inderdaad. Soms lijk je de negatieve dingen te vergeten en je meer te focussen op de goede dingen die er waren. Ik ben mij ervan bewust dat ik de relatie met mijn ex niet moet idealiseren, maar wil gewoon dat dat gevoel weg gaat
zaterdag 10 maart 2018 om 17:39
Als hij wist dat je weer een relatie had dan denk ik dat je er vanuit kunt gaan dat hij dat vooral niet zo goed kan hebben, en gewoon graag ziet dat je hem verkiest boven je nieuwe vriend. Als je bij je nieuwe vriend weg bent en terug bij hem dan denk ik dat de kans groot is dat hij binnen no-time vervalt in oude gewoontes. Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak enzo.
Ik zou het contact met hem verbreken en me concentreren op mijn nieuwe relatie.
Tot je ex de boel kwam verstoren was je gelukkig met je vriend.
En het zal vast niet zo zijn dat je ex als bij toverslag is veranderd en dat het nu opeens wel werkt.
Ik zou het contact met hem verbreken en me concentreren op mijn nieuwe relatie.
Tot je ex de boel kwam verstoren was je gelukkig met je vriend.
En het zal vast niet zo zijn dat je ex als bij toverslag is veranderd en dat het nu opeens wel werkt.
Nou t is niet zo dat ik val voor zijn 'onzin', ik ben mij er namelijk van bewust dat iemand niet zo maar veranderd. Ik heb toen ook gelijk gezegd dat ik mijn vriend een kans wilde geven. Ik vind je opmerking wel een beetje raar en lijkt het alsof je vindt dat ik mijn nieuwe vriend niet verdien?kerol schreef: ↑10-03-2018 17:29Och ja, die goeie ouwe "ik ben heus ineens veranderd"-routine, het blijft een giller dat vrouwen met jarenlange rechtstreekse ervaring alsnog vallen voor die onzin.
Ik snap wel dat je in de war bent. Denk je dat je deze gevoelens ook zou hebben als je ex geen contact opgenomen zou hebben? Het kan ook zijn dat je bepaalde dingen bij je huidige vriend mist, bijvoorbeeld dat bepaalde gevoel voor humor.
Het is misschien niet romantisch, maar ik denk dat je best een lange relatie kunt 'kiezen' op basis van verstand. Tegenwoordig verwachten veel van onze partner: seksuele aantrekkingskracht, geldzaken delen, vriendschap en vertrouwen, eventueel ouderschap, eeuwige trouw en ook nog elke nacht in hetzelfde bed. Ik denk dus dat het misschien niet zo erg is dat je af en toe naar die ex verlangt met wie je zo ontzettend kon lachen en tegelijkertijd ervoor kiest met je huidige vriend samen te blijven.
Het is misschien niet romantisch, maar ik denk dat je best een lange relatie kunt 'kiezen' op basis van verstand. Tegenwoordig verwachten veel van onze partner: seksuele aantrekkingskracht, geldzaken delen, vriendschap en vertrouwen, eventueel ouderschap, eeuwige trouw en ook nog elke nacht in hetzelfde bed. Ik denk dus dat het misschien niet zo erg is dat je af en toe naar die ex verlangt met wie je zo ontzettend kon lachen en tegelijkertijd ervoor kiest met je huidige vriend samen te blijven.
zaterdag 10 maart 2018 om 17:46
Deze reactie doet mij echt goed, want zo heb ik er ook al eens over na proberen te denken. Toen het uit ging met mijn ex, wilde ik maar al te graag dat hij met de woorden zou komen van kom terug, ik verander. Echter was ik echt niet van plan om hier op te wachten en kwam ik uiteindelijk dus mijn nieuwe vriend tegen. Ik heb met hem een tijdje gedate om er zeker van te zijn dat hij geen rebound was, en dat is hij dus echt niet. Alles ging prima, natuurlijk dacht ik af en toe nog eens terug aan mijn ex, maar nooit zo erg als nu sinds hij me dat gezegd heeft. Mijn verstand zegt 100% gaan voor mijn nieuwe vriend. Mijn hart neigt twee kanten op, naar mijn ex en vriend. Sommige mensen zeggen dat je je toekomst moet toevertrouwen aan je hart en dus je hart moet volgen, maar ik ben nu juist ook bewust met mijn verstand aan het kiezen. Zelf denk ik ook dat je hier een langdurige relatie mee zou kunnen hebben. Precies zoals jij zegt dus! En idd, humor vind ik heel belangrijk, en dat had ik net iets meer bij mijn ex, maar goedZoeyMaar schreef: ↑10-03-2018 17:39Ik snap wel dat je in de war bent. Denk je dat je deze gevoelens ook zou hebben als je ex geen contact opgenomen zou hebben? Het kan ook zijn dat je bepaalde dingen bij je huidige vriend mist, bijvoorbeeld dat bepaalde gevoel voor humor.
zaterdag 10 maart 2018 om 17:48
Ik bedoelde hier meer mee dat ik de relatie met mijn vriend op het moment niet kan vergelijken met de relatie met mijn ex. We waren 6 jaar samen dus samen veel meegemaakt, vakanties samen, kerst, verdriet enz. Met mijn nieuwe vriend is het nog maar net, waardoor ik nog niet zoveel met hem heb meegemaakt. Met kans bedoel ik dan ook dat ik de kans wil geven om ook zoiets met hem op te bouwen.
zaterdag 10 maart 2018 om 17:49
Nou, dan doe je dat toch? Verstandig.Danya123 schreef: ↑10-03-2018 17:48Ik bedoelde hier meer mee dat ik de relatie met mijn vriend op het moment niet kan vergelijken met de relatie met mijn ex. We waren 6 jaar samen dus samen veel meegemaakt, vakanties samen, kerst, verdriet enz. Met mijn nieuwe vriend is het nog maar net, waardoor ik nog niet zoveel met hem heb meegemaakt. Met kans bedoel ik dan ook dat ik de kans wil geven om ook zoiets met hem op te bouwen.
zaterdag 10 maart 2018 om 17:54
Het is met je ex ook om een heel vage reden uitgegaan. Stel dat het was uitgegaan omdat je vriend niet naar jouw woonplaats wilde verhuizen, ik noem maar wat, en hij had nu de mogelijkheid om toch bij jou te gaan wonen, of hij had op een andere manier concreet een oplossing gevonden voor het probleem in jullie relatie, oké, dan snap ik dat er nog een kans is dat het alsnog zou kunnen werken. Maar zijn gevoel voor jou was weg, dat is zo ongelofelijk vaag en dat zet alles voor de toekomst zo op losse schroeven. Natuurlijk is zijn gevoel voor jou nu weer wat aangewakkerd, hij heeft je nu een maand of wat moeten missen en hij heeft nu moeten toekijken hoe je gelukkig bent met een ander waardoor je echt buiten zijn bereik bent gekomen. Ik denk dat het vrij normaal is dat het daardoor weer wat oplaait. Maar ik denk dat als jullie weer bij elkaar zijn en de eerste euforie dat hij je terug heeft is weggeëbd, de gevoelens net zo hard weer minder kunnen worden. Dat hij het om die reden heeft uitgemaakt zou voor mij een teken zijn dat je op hem niet meer echt kan bouwen op de langere termijn.
En wat ik al zei. Je was juist gelukkig met je nieuwe vriend, als je je ex zo miste had je dat gevoel ook wel gehad zonder dat hij contact opnam. Ik denk dat het bij jou ook weer even oplaaide, toen het net uit was heb je misschien wel heel erg gehoopt op dat moment. En zes jaar is niet niks, en natuurlijk waren er ook vertrouwde en fijne dingen. Maar het ging niet meer. En met je nieuwe vriend ging het juist wel.
En wat ik al zei. Je was juist gelukkig met je nieuwe vriend, als je je ex zo miste had je dat gevoel ook wel gehad zonder dat hij contact opnam. Ik denk dat het bij jou ook weer even oplaaide, toen het net uit was heb je misschien wel heel erg gehoopt op dat moment. En zes jaar is niet niks, en natuurlijk waren er ook vertrouwde en fijne dingen. Maar het ging niet meer. En met je nieuwe vriend ging het juist wel.
zaterdag 10 maart 2018 om 17:55
Ah ok, had ik idd anders gelezen.Danya123 schreef: ↑10-03-2018 17:48Ik bedoelde hier meer mee dat ik de relatie met mijn vriend op het moment niet kan vergelijken met de relatie met mijn ex. We waren 6 jaar samen dus samen veel meegemaakt, vakanties samen, kerst, verdriet enz. Met mijn nieuwe vriend is het nog maar net, waardoor ik nog niet zoveel met hem heb meegemaakt. Met kans bedoel ik dan ook dat ik de kans wil geven om ook zoiets met hem op te bouwen.
Kan me voorstellen dat je gevleid bent door de aandacht van je ex. Het is echter uit en dat is niet voor niks. Wat je aandacht geeft groeit, dus focus op je huidige relatie, die heb je ook niet voor niks. En als je in gedachten afdwaalt naar je ex, herinner je je even de leuke tijd èn waarom het toch niet werkte uiteindelijk. En dan weer naar je huidige vriend waarmee het nu heel leuk is toch?
zaterdag 10 maart 2018 om 18:28
Mijn idee.
zaterdag 10 maart 2018 om 18:40
Nee, je draait het om en dat schrijf ik niet. Je beschrijft je vriend als een toffe gast, en dus verdient hij een vriendin die vol voor hem gaat i.p.v. een vriendin die twijfelt of ze terug wil naar haar ex die geen rekening met haar hield.Danya123 schreef: ↑10-03-2018 17:39Nou t is niet zo dat ik val voor zijn 'onzin', ik ben mij er namelijk van bewust dat iemand niet zo maar veranderd. Ik heb toen ook gelijk gezegd dat ik mijn vriend een kans wilde geven. Ik vind je opmerking wel een beetje raar en lijkt het alsof je vindt dat ik mijn nieuwe vriend niet verdien?
Je valt natuurlijk wel voor de onzin van je ex, dat is waar dit topic over gaat: dat je je ex niet uit je hoofd krijgt sinds hij je vertelde dat hij veranderd is. Zou jij het leuk vinden als je vriend een topic opent over dat hij zijn ex niet uit zijn hoofd krijgt terwijl jij hem dagelijks op handen draagt? Zou jij je gevleid voelen dat je "een kans" krijgt??
zaterdag 10 maart 2018 om 19:05
Misschien toch iets te vroeg aan een nieuwe relatie begonnen en nu is je vriend een rebound?
Ik zou in elk geval geen contact meer zoeken met ex. Het gevoel wordt dan als het goed is wel minder. Dus geef het tijd.
Je moet ook aan je nieuwe vriend wennen denk ik en gaat dan onbewust toch vergelijken.
Ik zou in elk geval geen contact meer zoeken met ex. Het gevoel wordt dan als het goed is wel minder. Dus geef het tijd.
Je moet ook aan je nieuwe vriend wennen denk ik en gaat dan onbewust toch vergelijken.