Trouwen in 2018/2019
vrijdag 5 januari 2018 om 14:12
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019
Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen
.
Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag
.
Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag

Naam: | Leeftijd | Trouwdatum | Locatie |
---|---|---|---|
Aardbei_86 | 31 | April 2018 | Gelderland |
BoardBabe82 | 36 | April | Noord-Brabant |
Jaine91 | 26 | Mei/Juni | Noord-Holland |
Masatu | 25 | Juni 2018 | Zuid-Holland |
Iren12 | 27 | Juni 2018 | Utrecht |
Miets1994 | 24 | Juli 2018 | Overijssel |
Bailey26 | - | Augustus 2018 | Overijssel |
Perzina | 38 | Augustus 2018 | Zeeland |
Spasz | 33 | Augustus 2018 | Gelderland |
Ladenkastje | 30 | September 2018 | Zuid-Holland |
Sneazydwarf | 24 | September 2018 | Overijssel |
Minimoose | 33 | September 2018 | Friesland |
Kevers | .. | September 2018 | Gelderland |
Yakatani | +/- 40 | September 2018 | - |
Missmadame | 32 | September 2018 | Zuid-Holland |
Puntpaprika | 26 | Novemer 2018 | Zuid-Holland |
Lauren-89 | 27 | December 2018 | Groningen |
Sunshine1992 | 26 | Maart 2019 | Caribisch Eiland |
Zonneblooempje85 | 32 | Mei/Juni 2019 | Noord-Brabant |
Honinginnetje | 26 | Mei/Juni 2019 | Zuid-Holland |
N278 | 22 | Juni 2019 | Zuid-Holland |
Mariahhh | 27 | Half 2019 | Gelderland |
Amaryllisbol | 27 | 2019 | Utrecht |
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
maandag 12 maart 2018 om 13:35
Mijn ochtendplanning lijkt wel wat op die van aardbei. Ik ga echter de avond van te voren al naar mijn ouders. En wij gaan voor de lunch foto's maken.
Qua tijd heb ik hem ruim ingepland. Ik wil die dag absoluut niet in de stress schieten als iets uitloopt (en ik ben nogal een treuzelkont).
De tijd vliegt na mijn idee voorbij, nog maar 5 maanden. Hebben jullie dat ook?
Ik heb steeds het gevoel dat we wat vergeten, maar zal niet weten wat.
De grote lijnen zijn geregeld en de bijbehorende zaken staan vast.
Alleen nog de randzaken en onze huwelijksreis regelen.
Qua tijd heb ik hem ruim ingepland. Ik wil die dag absoluut niet in de stress schieten als iets uitloopt (en ik ben nogal een treuzelkont).
De tijd vliegt na mijn idee voorbij, nog maar 5 maanden. Hebben jullie dat ook?
Ik heb steeds het gevoel dat we wat vergeten, maar zal niet weten wat.
De grote lijnen zijn geregeld en de bijbehorende zaken staan vast.
Alleen nog de randzaken en onze huwelijksreis regelen.
Time doesn't hear if you ask it to wait.
So own all your tears and just roll with the waves
maandag 12 maart 2018 om 13:55
@Bailey: zeker, je moet je dag inplannen zoals jij het fijn vindt!
Wij hebben nog zes maanden en ik moet eigenlijk nog heel veel regelen. Voor mijn gevoel gaat de tijd helemaal niet snel en duurt het nog hééééeeel erg lang. We hebben alles in brokjes over de verschillende maanden heen verspreid, dus eigenlijk niets om over te stressen. Want de planning van wat we moeten plannen is geregeld
Ik denk dat als de zomer er is, het pas een beetje op gaat schieten.
Wij hebben nog zes maanden en ik moet eigenlijk nog heel veel regelen. Voor mijn gevoel gaat de tijd helemaal niet snel en duurt het nog hééééeeel erg lang. We hebben alles in brokjes over de verschillende maanden heen verspreid, dus eigenlijk niets om over te stressen. Want de planning van wat we moeten plannen is geregeld

maandag 12 maart 2018 om 14:48
maandag 12 maart 2018 om 15:11
Schema: Duurde even maar hij is weer up to date. Niet te doen via mijn mobiel.
Thema/kleuren: Landelijk, Romantisch, DIY, pasteltinten/wit
Huwelijksreis: 8 dagen naar Portugal
Ophalen: bij mij thuis. Mijn ouders wonen niet meer in mijn ouderlijkhuis, ik heb dus niets met hun huidige huis
.
Budget: We hebben samen het budget bepaald. Het lijkt er op dat we er €1000,- onder blijven. Zou leuk zijn, ik hoop er maar niet teveel op
. We hebben er voor gespaard
.
Cadeau CM en Getuigen: Ik denk het wel. Mij lijkt een etentje wel wat. Bij ons thuis, zit ik nu spontaan te bedenken (uitgebreid en luxe (vlees vd slager, dat soort). Mijn man (op dat moment
) houdt erg van koken, ik ben goed in assistent spelen
. We hebben het nog niet over een bedankje gehad, dus eigenlijk is het nog helemaal open
.
Voorbereiding: Ik regel het meeste, maar we beslissen wel samen en kijken samen naar wat ik gevonden heb bv. Werkt prima voor ons.
Wij zijn het overigens vaak heel snel eens met elkaar. En jullie? Gaat het gemakkelijk of hebben jullie ook ''regelmatig'' discussies
.
Broer Jaime91: Lastig. Ik zou het ook niet goed weten.
Vrijgezellenfeest: Ik ben heel benieuwd. Lijstje is van mij kant doorgegeven. Spannendddd
Bruidsjurk passen: Mijn moeder, schoonmoeder (goede band mee) en mijn beste vriendin zijn mee geweest. Met afpassen mogen mij zusjes mee, maar ik begreep al dat ze het leuker vinden op de dag zelf verrast te worden....
@Missmadame: Doe het inderdaad op jullie manier, naar jullie wens.
Wij hebben de ceremonie besloten, mijn ouders en 1 zusjes dachten juist, open zodat iedereen die wil kan komen. Maar wij vinden de trouwdienst belangrijker en de niet daggasten hoeven dan ook niet weg tussendoor (14:00 uur Ceremonie 16:30 eten daggasten). De trouwdienst is om 19:00 uur.
Tijd/planning: De tijd gaat best snel ja. Voor ons is het ook nog een half jaar
.
Ik heb ook een soort schema voor wanneer ik wat wil doen. Ook wel via theperfectewedding, maar ook gewoon een eigen. Vind ik gemakkelijker
.
Belangrijkste is geregeld of zijn we mee bezig. Het zijn vooral ''kleine'' dingen waar we niet snel achteraan hoeven. Visagiste, gesprekken Babs en Dominee, Trouwkaarten, invulling trouwdienst, playlist, enz.
Genoeg te doen, maar gaat zeker lukken
Iedereen is goed bezig zo te zien en het gaat zo te lezen best vlekkeloos bij een ieder
. Fijn!
Succes met alle regeldingen en voor Aardbei en BoardBabe: het aftellen is begonnen
Thema/kleuren: Landelijk, Romantisch, DIY, pasteltinten/wit
Huwelijksreis: 8 dagen naar Portugal
Ophalen: bij mij thuis. Mijn ouders wonen niet meer in mijn ouderlijkhuis, ik heb dus niets met hun huidige huis

Budget: We hebben samen het budget bepaald. Het lijkt er op dat we er €1000,- onder blijven. Zou leuk zijn, ik hoop er maar niet teveel op

Cadeau CM en Getuigen: Ik denk het wel. Mij lijkt een etentje wel wat. Bij ons thuis, zit ik nu spontaan te bedenken (uitgebreid en luxe (vlees vd slager, dat soort). Mijn man (op dat moment

Voorbereiding: Ik regel het meeste, maar we beslissen wel samen en kijken samen naar wat ik gevonden heb bv. Werkt prima voor ons.
Wij zijn het overigens vaak heel snel eens met elkaar. En jullie? Gaat het gemakkelijk of hebben jullie ook ''regelmatig'' discussies

Broer Jaime91: Lastig. Ik zou het ook niet goed weten.
Vrijgezellenfeest: Ik ben heel benieuwd. Lijstje is van mij kant doorgegeven. Spannendddd

Bruidsjurk passen: Mijn moeder, schoonmoeder (goede band mee) en mijn beste vriendin zijn mee geweest. Met afpassen mogen mij zusjes mee, maar ik begreep al dat ze het leuker vinden op de dag zelf verrast te worden....
@Missmadame: Doe het inderdaad op jullie manier, naar jullie wens.
Wij hebben de ceremonie besloten, mijn ouders en 1 zusjes dachten juist, open zodat iedereen die wil kan komen. Maar wij vinden de trouwdienst belangrijker en de niet daggasten hoeven dan ook niet weg tussendoor (14:00 uur Ceremonie 16:30 eten daggasten). De trouwdienst is om 19:00 uur.
Tijd/planning: De tijd gaat best snel ja. Voor ons is het ook nog een half jaar

Ik heb ook een soort schema voor wanneer ik wat wil doen. Ook wel via theperfectewedding, maar ook gewoon een eigen. Vind ik gemakkelijker

Belangrijkste is geregeld of zijn we mee bezig. Het zijn vooral ''kleine'' dingen waar we niet snel achteraan hoeven. Visagiste, gesprekken Babs en Dominee, Trouwkaarten, invulling trouwdienst, playlist, enz.
Genoeg te doen, maar gaat zeker lukken

Iedereen is goed bezig zo te zien en het gaat zo te lezen best vlekkeloos bij een ieder

Succes met alle regeldingen en voor Aardbei en BoardBabe: het aftellen is begonnen

maandag 12 maart 2018 om 15:36
Sturen jullie een RSVP naar jullie gasten?
En dan naar iedereen of alleen naar de daggasten.
De avondgasten mogen komen vanaf de trouwdienst en blijven zolang ze zelf willen. Maar zeker ivm de stoelen (trouwdienst is op locatie) is het best handig om te weten hoeveel er komen.
Een RSVP voor de daggasten, incl de vraag of er dieetwensen zijn of dat ze vegetarisch zijn, lijkt me handig. Ik verwacht dat alle daggasten er zullen zijn, nog geen ''we kunnen niet'' of iets gehoord.
Een aparte RSVP voor de avondgasten vind ik voor ons wel handig. Doen of niet?
En dan bv
'Wij komen feestvieren vanaf:
*De Trouwdienst
*Borrel
*Feest
Of is dat een beetje gek? Vooral gezien vanuit de stoelen, niet eens perse om preciezer door te kunnen geven hoeveel er komen (ivm offerte en zo)
En dan naar iedereen of alleen naar de daggasten.
De avondgasten mogen komen vanaf de trouwdienst en blijven zolang ze zelf willen. Maar zeker ivm de stoelen (trouwdienst is op locatie) is het best handig om te weten hoeveel er komen.
Een RSVP voor de daggasten, incl de vraag of er dieetwensen zijn of dat ze vegetarisch zijn, lijkt me handig. Ik verwacht dat alle daggasten er zullen zijn, nog geen ''we kunnen niet'' of iets gehoord.
En dan bv
'Wij komen feestvieren vanaf:
*De Trouwdienst
*Borrel
*Feest
Of is dat een beetje gek? Vooral gezien vanuit de stoelen, niet eens perse om preciezer door te kunnen geven hoeveel er komen (ivm offerte en zo)
maandag 12 maart 2018 om 15:50
Als jullie dat handig vinden dan vooral doen!Ladenkastje schreef: ↑12-03-2018 15:36Sturen jullie een RSVP naar jullie gasten?
Wij vragen de gasten of ze willen doorgeven wanneer zij niet komen (via ceremoniemeester).
Van de daggasten weet ik wat betreft allergieën/dieetwensen wel wat ze wel/niet willen.
Ik zie het namelijk niet zitten om van alle genodigden bij te houden of ze al hebben gemeld dat zij komen. Wil dit de ceremoniemeester ook niet aan doen. Afmeldingen zullen bij ons minder zijn dan de aanmeldingen.
maandag 12 maart 2018 om 16:27
Ja, april komt best wel dichtbij!
@Ladenkastje: in jullie geval zou ik wel een rsvp doen denk ik. Bij ons is het heel simpel je bent daggast of je bent avondgast, en als je niet komt dan geef je dat door. Bij jullie is het wel handig om te weten vanaf welk 'evenement' je er bij bent. Ik zou er wel een makkelijke rsvp van maken, bijvoorbeeld online zodat mensen niet de 'moeite' moeten nemen een kaartje terug te sturen. Dat wordt nog wel eens vergeten. Ik werk zelf veel met Eventbrite, maar vijf seconden google leverde ook deze link op: https://rsvpify.com/ Dit zou je dan bijv. op je facebookpagina kunnen posten ter reminder
Wij laten de ceremoniemeester een aparte brief met extra info toevoegen bij de uitnodiging of rond hetzelfde tijdstip mailen. Voornamelijk met info die ik niet 'mooi' vind staan op de kaart. Hebben jullie een dergelijke brief en wat staat er bij jullie in?

@Ladenkastje: in jullie geval zou ik wel een rsvp doen denk ik. Bij ons is het heel simpel je bent daggast of je bent avondgast, en als je niet komt dan geef je dat door. Bij jullie is het wel handig om te weten vanaf welk 'evenement' je er bij bent. Ik zou er wel een makkelijke rsvp van maken, bijvoorbeeld online zodat mensen niet de 'moeite' moeten nemen een kaartje terug te sturen. Dat wordt nog wel eens vergeten. Ik werk zelf veel met Eventbrite, maar vijf seconden google leverde ook deze link op: https://rsvpify.com/ Dit zou je dan bijv. op je facebookpagina kunnen posten ter reminder

Wij laten de ceremoniemeester een aparte brief met extra info toevoegen bij de uitnodiging of rond hetzelfde tijdstip mailen. Voornamelijk met info die ik niet 'mooi' vind staan op de kaart. Hebben jullie een dergelijke brief en wat staat er bij jullie in?
maandag 12 maart 2018 om 16:49
kevers schreef: ↑12-03-2018 12:34@Aardbei, zit al een tijdje te staren op jouw ochtendplanning maar ik kan natuurlijk niet voor jou invullen wat jij fijn/belangrijk vindt.
Alles zit nu wat korter op elkaar, alleen zit het nog steeds vol natuurlijk. Is het belangrijk voor je om je bij je ouders klaar te maken? belangrijk in de zin van dat mijn appartement echt te klein is om me fatsoenlijk klaar te maken zonder dat vriend mij vooraf ziet. Vind het namelijk wel leuk dat hij mij pas ziet als ik helemaal klaar ben. Anders zou ik dat schrappen. Je bent veel extra reistijd kwijt om daar te komen en dat maakt het onrustig denk ik. de reistijd is 20 minuten. En de locatie van de fotoshoot is dezelfde locatie als waar we trouwen. Maar zoals ik al zei heb ik overal beetje speling gerekend, mocht er iets mis gaan. Daarnaast hoeven we zo niet te haasten
@Twilight: Ben je geslaagd met het jurken passen? Waar ben je geweest?
maandag 12 maart 2018 om 17:26
Afgelopen weekend Aliexpress afgezocht en geslaagd voor een gastenboekboom, ringendoosje en wat andere kleine decoratiedingetjes
Misschien hebben we inmiddels toch wel een onofficieel kleurenschema/thema: natuur/hout/(bordeaux)rood
@RSVP: Ja, want wij hebben geen onderscheid tussen dag/avondgasten en willen dus weten of mensen er zijn ivm de hoeveelheden voor het avondeten (en daarbij ook allergie/dieet). Daarnaast moeten we ook min of meer weten wie er blijven slapen. Zelf maken we daarvoor een online formuliertje (google forms), link/QRcode daarnaartoe staat op de kaart. Dit beheren we verder zelf. Wij doen zelf min of meer alle praktische zaken/voorbereiding, de CMs zijn er alleen voor de dag zelf en natuurlijk voor stukjes/cadeautjes etc.
Bij alle eeerdere bruiloften waar ik ben geweest - ook waar ik alleen voor het feest was uitgenodigd - werd ook gevraagd of je aanwezig zou zijn. Ik zou dat dus helemaal niet raar vinden om te doen.
Daarnaast vind ik het zelf ook chill om te weten wie er allemaal wel/niet komen.

@RSVP: Ja, want wij hebben geen onderscheid tussen dag/avondgasten en willen dus weten of mensen er zijn ivm de hoeveelheden voor het avondeten (en daarbij ook allergie/dieet). Daarnaast moeten we ook min of meer weten wie er blijven slapen. Zelf maken we daarvoor een online formuliertje (google forms), link/QRcode daarnaartoe staat op de kaart. Dit beheren we verder zelf. Wij doen zelf min of meer alle praktische zaken/voorbereiding, de CMs zijn er alleen voor de dag zelf en natuurlijk voor stukjes/cadeautjes etc.
Bij alle eeerdere bruiloften waar ik ben geweest - ook waar ik alleen voor het feest was uitgenodigd - werd ook gevraagd of je aanwezig zou zijn. Ik zou dat dus helemaal niet raar vinden om te doen.
Daarnaast vind ik het zelf ook chill om te weten wie er allemaal wel/niet komen.
maandag 12 maart 2018 om 17:44
Wij sturen wel een rsvp naar de daggasten waarschijnlijk, maar niet naar de avondgasten. De daggasten wel, ook ivm diner( dieetwensen bijv)
Ik neem aan dat de meeste avondgasten het uit zichzelf wel zouden laten weten als ze niet komen. Of evt op de kaart om het te laten weten aan de ceremoniemeester als ze niet komen.
Vind het zo lastig om een budget te bepalen voor de trouwringen. Wij mogen ze allebei niet om op het werk, dus hecht er nu niet heel veel waarde aan. Maar aan de andere kant, het is wel de bedoeling dat we ze nog jaaaaren dragen...
Voor in het tabel: leeftijd 22 en in regio Zuid-Holland
Ik neem aan dat de meeste avondgasten het uit zichzelf wel zouden laten weten als ze niet komen. Of evt op de kaart om het te laten weten aan de ceremoniemeester als ze niet komen.
Vind het zo lastig om een budget te bepalen voor de trouwringen. Wij mogen ze allebei niet om op het werk, dus hecht er nu niet heel veel waarde aan. Maar aan de andere kant, het is wel de bedoeling dat we ze nog jaaaaren dragen...
Voor in het tabel: leeftijd 22 en in regio Zuid-Holland
dinsdag 13 maart 2018 om 11:07
Bedankt voor jullie reacties en ideeen. Zeker de tip met de QR scan lijkt me ideaal. Ik ga het onderzoeken de komende weken!
Klinkt goed Masatu! Leuk.
Jammer dat jullie ze niet op het werk kunnen dragen. Lastig te bepalen ja. Ik zou er toch ook niet heel erg op bezuinigen
. Net wat je zegt; je doet er jaaaren mee 
Klinkt goed Masatu! Leuk.
Jammer dat jullie ze niet op het werk kunnen dragen. Lastig te bepalen ja. Ik zou er toch ook niet heel erg op bezuinigen
dinsdag 13 maart 2018 om 11:21
@N278: Ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet, maar misschien mag je de ring tijdens je werk wel aan een ketting om je nek hangen als hij niet om je vinger mag? Ik zou in ieder geval niet nu expres een "lelijke" ring uitzoeken vanwege je huidigie werk. Straks heb je over een aantal jaar een andere baan waar het wel mag.. Overigens heb je ook heel mooie/goede ringen voor niet veel geld. Misschien is het handig om gewoon eens vrijblijvend naar een juwelier te gaan om je te laten informeren wat voor prijsklassen er zijn en wat je daar dan voor krijgt?
woensdag 14 maart 2018 om 22:34
Responder sil vous plait. (kan geen Frans dus zal vast verkeerd geschreven zijn). Het wordt verstuurd zodat mensen op de hoogte zijn van de datum en eventueel al laten weten of ze aanwezig zullen zijn of niet.twilight84 schreef: ↑14-03-2018 18:02Ehhh ik zal vanavond eerst googlen wat een RSVP is. haha ken ik niet. Dus dan zullen wij dat vast niet doen!
Jaaaaa ik heb een jurk gevonden!! Zo blij mee!
Leuk dat je een jurk hebt gevonden! Hoe ziet ie eruit?
donderdag 15 maart 2018 om 06:06
Fijn dat je een jurk hebt

Had je van te voren al een idee hoe de jurk er uit moest zien?
Wij hebben de proefdruk van de kaarten binnen. Zijn nog niet helemaal tevreden en wachten nu op de nieuwe proefdruk.
donderdag 15 maart 2018 om 12:20
Dat mensen vooraf al op de hoogte zijn van de datum heet volgens mij een "Save the date" mail/kaart.Aardbei_86 schreef: ↑14-03-2018 22:34Responder sil vous plait. (kan geen Frans dus zal vast verkeerd geschreven zijn). Het wordt verstuurd zodat mensen op de hoogte zijn van de datum en eventueel al laten weten of ze aanwezig zullen zijn of niet.
Leuk dat je een jurk hebt gevonden! Hoe ziet ie eruit?
"RSVP" is een term die je op de uitnodiging zelf zet om aan te geven dat je wilt dat gasten zich aan/afmelden voor de bruiloft. Of je zet het erop in je eigen woorden natuurlijk, zoals "Laat even weten of je erbij bent".
Leuk dat je een jurk hebt gevonden twilight!
@Bailey26: was het ontwerp van de kaart niet goed of de druktechniek/papiersoort oid? Ik had er eerlijk gezegd niet over nagedacht dat het handig kan zijn om een proefdruk van de kaart te vragen..
donderdag 15 maart 2018 om 15:05
Hallo!
Mijn vriend (29) en ik (22) zijn nu al bijna een jaar verloofd, en willen nu toch onderhand de bruiloft wel eens gaan plannen. Door het switchen van banen en een verhuizing is het er helaas eerder niet van gekomen, maar nu we weer een stabiele financiële situatie hebben, willen we ons wel langzaamaan voor gaan bereiden. Ons idee is om begin volgend jaar te trouwen.
15 april gaan we ter voorbereiding langs op verschillende locaties tijdens een speciale trouwlocatie open dag en ik probeer alvast wat kilo's af te vallen, zodat ik straks als de beste versie van mijzelf jurken kan gaan passen.
Mag ik ook meeschrijven en meelezen en zo samen met jullie naar alle mooie momenten toeleven?
Mijn vriend (29) en ik (22) zijn nu al bijna een jaar verloofd, en willen nu toch onderhand de bruiloft wel eens gaan plannen. Door het switchen van banen en een verhuizing is het er helaas eerder niet van gekomen, maar nu we weer een stabiele financiële situatie hebben, willen we ons wel langzaamaan voor gaan bereiden. Ons idee is om begin volgend jaar te trouwen.
15 april gaan we ter voorbereiding langs op verschillende locaties tijdens een speciale trouwlocatie open dag en ik probeer alvast wat kilo's af te vallen, zodat ik straks als de beste versie van mijzelf jurken kan gaan passen.
Mag ik ook meeschrijven en meelezen en zo samen met jullie naar alle mooie momenten toeleven?
zondag 18 maart 2018 om 09:14
Hoi! Ik hoef niet per se in de tabel maar vind het wel erg leuk om hier mee te lezen en af en toe te schrijven.
Zelf trouwen we in september en het meeste is wel geregeld zoals locatie, fotograaf, taart, ambtenaar, visagie.
Volgende stap zijn de bedankjes maar ik zie door de bomen het bos niet meer, wat voor bedankjes doen jullie?
En stel het is slecht weer moet je natuurlijk ook een binnenlocatie regelen voor foto’s. Wij komen niet verder dan onder een viaduct..
jullie nog leuke voorbeelden?
Ik lees trouwens dat veel van jullie de kapper/visagist nog moeten regelen. Ik zou daar niet te lang mee wachten! Ik heb 4 mensen benaderd en die zaten allemaal al vol, de 5e (en laatste) optie was gelukkig nog wel beschikbaar!
Zelf trouwen we in september en het meeste is wel geregeld zoals locatie, fotograaf, taart, ambtenaar, visagie.
Volgende stap zijn de bedankjes maar ik zie door de bomen het bos niet meer, wat voor bedankjes doen jullie?
En stel het is slecht weer moet je natuurlijk ook een binnenlocatie regelen voor foto’s. Wij komen niet verder dan onder een viaduct..

Ik lees trouwens dat veel van jullie de kapper/visagist nog moeten regelen. Ik zou daar niet te lang mee wachten! Ik heb 4 mensen benaderd en die zaten allemaal al vol, de 5e (en laatste) optie was gelukkig nog wel beschikbaar!

zondag 18 maart 2018 om 12:13
De kapper moet ik nog wel regelen, zal ik deze week eens achteraan bellen.
Ook haal ik deze week even een map op met allemaal voorbeelden voor trouwkaartjes. Weten nog niet helemaal wat voor uitnodiging we zoeken.
Pffff bedankjes ook echt nog geen idee!!
En tja welke jurk ik heb. Een witte haha. Strak lijf, en een niet heel uitlopende jurk. Met kanten bloemen. En glinsterdingetjes erop!
Met de fotograaf moeten we ook nog even kletsen hoe we het gaan doen met foto's maken.
Ohhhh taart moet ik ook nog regelen!
Ook haal ik deze week even een map op met allemaal voorbeelden voor trouwkaartjes. Weten nog niet helemaal wat voor uitnodiging we zoeken.
Pffff bedankjes ook echt nog geen idee!!
En tja welke jurk ik heb. Een witte haha. Strak lijf, en een niet heel uitlopende jurk. Met kanten bloemen. En glinsterdingetjes erop!
Met de fotograaf moeten we ook nog even kletsen hoe we het gaan doen met foto's maken.
Ohhhh taart moet ik ook nog regelen!
zondag 18 maart 2018 om 12:55
Als bedankje geven wij een potje met suikerhartjes. Op de potjes hebben we onze namen en trouwdatum. De suikerhartjes laten we ook personaliseren.pinguin00 schreef: ↑18-03-2018 09:14
En stel het is slecht weer moet je natuurlijk ook een binnenlocatie regelen voor foto’s. Wij komen niet verder dan onder een viaduct..jullie nog leuke voorbeelden?
Wij gaan een urban shoot doen in het centrum. Bij slecht weer gaan we in een (oud) restaurant met kelder foto's maken. (klinkt misschien een beetje vreemd maar is een prachtig pand).
Heeft jullie fotograaf geen leuke ideeën voor binnen locaties?
zondag 18 maart 2018 om 13:46
Als bedankje doen we van die chocoladeblokjes met een houten lepeltje waar je warme chocolademelk van kunt maken. Ingepakt in doorzichtig folie en dan iets van een lintje met bedankt label/kaartje. Passend bij het herfst/winterseizoen!
Omdat er inderdaad grote kans is op slecht weer in november hebben we een mogelijkheid gezocht voor foto's binnen, dat is bij een soort industrieel/creatief terrein hier in de buurt waar je ook binnen in de gebouwen kan. En sowieso ook in de binnenstad.
Omdat er inderdaad grote kans is op slecht weer in november hebben we een mogelijkheid gezocht voor foto's binnen, dat is bij een soort industrieel/creatief terrein hier in de buurt waar je ook binnen in de gebouwen kan. En sowieso ook in de binnenstad.
zondag 18 maart 2018 om 19:52
Welkom pinguïn en Mommy
@bailey: wat voor trouwlocatie hebben jullie? Onze trouwlocatie is erg geschikt voor binnenfoto's dus dat is het alternatief voor buitenfoto's. Of in een park in een prieeltje...
@puntpaprika leuk bedankje! Ik moet er nog over nadenken.
Ik heb een proefdruk binnen voor de uitnodigingen, ziet er erg mooi uit! Locatie ligt nu echt vast, ben er erg blij mee: klassieke locatie middenin onze stad.
Onze planning is nu als volgt:
13.00 Ontvangst gasten
13.30 Lunch (ik ga mij omkleden voor ceremonie, ontvangst doe ik in eenvoudige jurk)
14.30 Ceremonie
15.15 Taart
16.00 Receptie
18.00 Wij trekken ons terug en daggasten vetrekken, uitloop tot 18.30
19.30 Diner
22.30 Naborrelen
Wat ik nog moet inplannen zijn de foto's, wanneer doe jullie dat?
En van tevoren: haalt jullie vriend/verloofde jullie op en is daar familie bij aanwezig? We wonen erg klein en er kunnen niet veel mensen binnen
.
@bailey: wat voor trouwlocatie hebben jullie? Onze trouwlocatie is erg geschikt voor binnenfoto's dus dat is het alternatief voor buitenfoto's. Of in een park in een prieeltje...
@puntpaprika leuk bedankje! Ik moet er nog over nadenken.
Ik heb een proefdruk binnen voor de uitnodigingen, ziet er erg mooi uit! Locatie ligt nu echt vast, ben er erg blij mee: klassieke locatie middenin onze stad.
Onze planning is nu als volgt:
13.00 Ontvangst gasten
13.30 Lunch (ik ga mij omkleden voor ceremonie, ontvangst doe ik in eenvoudige jurk)
14.30 Ceremonie
15.15 Taart
16.00 Receptie
18.00 Wij trekken ons terug en daggasten vetrekken, uitloop tot 18.30
19.30 Diner
22.30 Naborrelen
Wat ik nog moet inplannen zijn de foto's, wanneer doe jullie dat?
En van tevoren: haalt jullie vriend/verloofde jullie op en is daar familie bij aanwezig? We wonen erg klein en er kunnen niet veel mensen binnen

maandag 19 maart 2018 om 11:27
We hebben dit weekend onze ringen opgehaald, ze zitten perfect en zien er nog steeds mooi uit
Verder ben ik ook geslaagd voor schoenen: precies in de rode kleur van mijn jurk in een winkeltje waar ze schoenen in 100 verschillende kleuren verkopen!
@mommysmini & pinguin00: welkom!
@kapper: dat heb ik inderdaad nog niet geregeld. Ik zal van de week eens opbellen naar de kapper dichtbij de locatie die ik had uitgezocht. Komt de kapper naar je toe of ga jij naar de kapper? Ik lees trouwens overal planningen met eerst kapper/visagie, en dan jurk aantrekken, maar kan dat ook andersom? Dat zou qua planning voor namelijk een stuk makkelijker uitkomen.
@bedankjes: wij hebben houten hartjes met onze namen&datum erin gegraveerd.
@binnenlocatie: we maken onze foto's ook in het centrum/op de kade. Bij een bui maken we waarschijnlijk later op de dag de foto's. En anders ergens onder een overkapping of paraplu denk ik.
@missmadame: als ik het goed begrijp ga je jezelf tijdens de lunch omkleden? Ik zou dat denk ik zelf niet doen: best veel stress over of je op tijd klaar bent, en je hebt zelf niet de rust om ook lekker te lunchen. Misschien al je jurk aantrekken voor je gasten er zijn?
Wij hebben een fotoshoot met z'n tweeën begin van de middag voor de ceremonie. Dus 's ochtends jurk aan/kapper/visagie, lunch (zonder gasten), foto's en daarna de ceremonie om 15 uur. En daarnaast hebben we tussen de ceremonie en het avondeten nog een paar "familiefoto's" gepland staan.

@mommysmini & pinguin00: welkom!
@kapper: dat heb ik inderdaad nog niet geregeld. Ik zal van de week eens opbellen naar de kapper dichtbij de locatie die ik had uitgezocht. Komt de kapper naar je toe of ga jij naar de kapper? Ik lees trouwens overal planningen met eerst kapper/visagie, en dan jurk aantrekken, maar kan dat ook andersom? Dat zou qua planning voor namelijk een stuk makkelijker uitkomen.
@bedankjes: wij hebben houten hartjes met onze namen&datum erin gegraveerd.
@binnenlocatie: we maken onze foto's ook in het centrum/op de kade. Bij een bui maken we waarschijnlijk later op de dag de foto's. En anders ergens onder een overkapping of paraplu denk ik.
@missmadame: als ik het goed begrijp ga je jezelf tijdens de lunch omkleden? Ik zou dat denk ik zelf niet doen: best veel stress over of je op tijd klaar bent, en je hebt zelf niet de rust om ook lekker te lunchen. Misschien al je jurk aantrekken voor je gasten er zijn?
Wij hebben een fotoshoot met z'n tweeën begin van de middag voor de ceremonie. Dus 's ochtends jurk aan/kapper/visagie, lunch (zonder gasten), foto's en daarna de ceremonie om 15 uur. En daarnaast hebben we tussen de ceremonie en het avondeten nog een paar "familiefoto's" gepland staan.
woensdag 21 maart 2018 om 09:35
@bedankjes: Vriend en ik zijn tijdens ons bijbaantje in de supermarkt bij elkaar gekomen. Wij denken erover om winkelwagenmuntjes te laten bedrukken. Heb je er ook nog wat aan achteraf.
@masatu: mag ik vragen welk winkeltje? Ik wil graag velours groene pumps, maar heb ze nog nergens gevonden helaas. Wel blauwe, dus die maar voor de zekerheid gekocht.
@foto's: die willen we maken in een bos of een pluktuin in de buurt. Even afhankelijk van hoe het er dan bij ligt. Als het slecht weer is, dan gaan we gewoon naar onze trouwlocatie. Dat is een oude fabriek, dus ook erg mooi om foto's te maken. De foto's maken we met zijn tweeën voorafgaand aan de ceremonie.
@kapper: mijn kapper is de zus van mijn visagiste. Ze komen allebei naar mij toe op de dag van de bruiloft.
Vraag: vriend en ik wilden tijdens de ceremonie gewoon met zijn tweeën naar voren lopen. Nu heeft mijn vader aangegeven dat hij het toch wel een heel mooi moment zou vinden als hij met mij naar voren mag lopen. Ik vind het een beetje te traditioneel voor ons, maar aan de andere kant is het een kleine moeite die veel goeds zou doen. Wat zouden jullie doen?
@masatu: mag ik vragen welk winkeltje? Ik wil graag velours groene pumps, maar heb ze nog nergens gevonden helaas. Wel blauwe, dus die maar voor de zekerheid gekocht.
@foto's: die willen we maken in een bos of een pluktuin in de buurt. Even afhankelijk van hoe het er dan bij ligt. Als het slecht weer is, dan gaan we gewoon naar onze trouwlocatie. Dat is een oude fabriek, dus ook erg mooi om foto's te maken. De foto's maken we met zijn tweeën voorafgaand aan de ceremonie.
@kapper: mijn kapper is de zus van mijn visagiste. Ze komen allebei naar mij toe op de dag van de bruiloft.
Vraag: vriend en ik wilden tijdens de ceremonie gewoon met zijn tweeën naar voren lopen. Nu heeft mijn vader aangegeven dat hij het toch wel een heel mooi moment zou vinden als hij met mij naar voren mag lopen. Ik vind het een beetje te traditioneel voor ons, maar aan de andere kant is het een kleine moeite die veel goeds zou doen. Wat zouden jullie doen?