Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve Animal,

Wat ontzettend klote dat je geen positieve test hebt. Vind het zo erg voor je! Ik wens je heel veel sterkte in het loslaten van je kinderwens. Wat moet dat pijnlijk zijn. Je hebt er alles aan gedaan, wat de rest ook al geschreven hebt. Maar als het dan zover is, lijk het me niet minder pijnlijk. Ik hoop dat je een manier kan vinden dat je je leven een andere fijne invulling kan geven samen met je lieve partner. Dat lijk me zo moeilijk, maar gun het je zo omdat ik je hier heb leren kennen als een heel lief en betrokken persoon. Het zal altijd wel een pijnlijke plek blijven in je hart. Veel sterkte meis :hug:
Even laten weten dat ik aan je denk lieve Animal.
Ik kan me nog zo goed voor de geest halen hoe verschrikkelijk ellendig ik me een paar weken geleden voelde en kan me voorstellen dat dat nu ook voor jou geldt. Een hele dikke knuffel en heel veel sterkte :hug:
Hoi allemaal!
Ik ben Kia en zit op het wachtbankje. Ik ben nu de tweede week in gegaan.
In 2009 een tweeling gehad en nu een cryo terug plaatsing.

Ik lees nog even mee als jullie het niet erg vinden. Ik zal denk ik niet heel actief schrijven maar heb wel veel aan jullie verhalen.

Groet,
Kia
@Duufje hoe is het nu met jou lieverd?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hallo allemaal,

Ik kom op aanraden van @Yara toch ook maar in dit topic aanwaaien.

Ik lees al een tijdje hier en daar mee, wetende dat ik waarschijnlijk ook snel in deze groep zal behoren en dat is inmiddels het geval.

Wat zijn jullie een lieve groep die elkaar goed steunt.

Korte intro - ik ben 37, man is 44. En er sinds kort achter dat ik een laag AMH gehalte heb. Vandaar de knoop door naar IVF. Ik ben inmiddels hormonen aan het slikken en wachtende op menstruatie voordat het prikken kan beginnen.

Voorlopig dus verder weinig te melden maar ik ga jullie bijhouden.

Sterkte voor iedereen met verdriet :(
oooh lieve Animal wat verdrietig nieuws :cry: , jeetje zeg geen woorden voor. Een hele dikke knuffel voor jullie :hug: , ik hoop dat jullie steun bij elkaar kunnen vinden.
Brenda jeetje ook heftig voor jullie, ook veel sterkte gewenst! :cry: :hug:

Ik ga eind deze week 3 weken op vakantie, daarna zal ik weer wat actiever bij lezen en schrijven.
Verder gaat het goed voor diegenen die het vroegen, ben nu ff totaal niet bezig met alles dus dat is ook wel even fijn, komt na de vakantie wel weer, dan staat er ook een evaluatie voor poging 2 gepland.

:bigkiss: Voor iedereen heel veel succes en sterkte gewenst!
Shine bright like a diamond
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en weet niet zo goed hoe dit allemaal werkt, maar ik ben benieuwd of er mensen in hetzelfde schuitje zitten en wat jullie ervaringen zijn.

Mijn vriend en ik starten binnenkort met ICSI-traject vanwege een ingewikkelde combinatie: ik PCOS, hij een chromosoomafwijking. Met dit traject gaan ze pogen alleen de ‘goede’ chromosoompakketjes te gebruiken voor de behandeling.

Iemand hier ervaring mee?

Momenteel zijn we nog niet gestart maar nog in afwachting van de eerste behandeling.

Zo te lezen maakt iedereen veel door. Veel sterkte allemaal.
Het gaat goed Flipje. Veel beter dan een paar weken geleden in elk geval.
Ik ben een klein beetje mijn kop in het zand aan het steken, maar dat werkt nu even prima dus ik hou het maar even zo. Ik kan nog geen beslissing nemen over de toekomst en of ik nog een keer durf, dus die stel ik even uit.
Ik ben in elk geval weer rustig en kalm en ervaar zelfs een soort kalmte bij het idee dat dit het wellicht wel was voor ons. Ik wil daar aan de ene kant nog niet aan, maar krijg wel meer vertrouwen dat ik daarmee zou kunnen leven. Ik wil het niet, maar ik zou het kunnen denk ik.
Mijn man wil heel graag nog een poging, dus ik denk dat die er ook wel gaat komen. Maar hoe of wat gaan we op ons gemak uitzoeken. Eerst verhuizen en kijken of we dan nog een klein bodempje in onze spaarpot over kunnen houden, aangezien we een volgende proging zelf zouden moeten financieren ;-).
Hou jij het wachten een beetje vol?
Animal... :cry: :hug:
Diamond, geniet lekker van je vakantie!

L-A, nee geen ervaring mee. Wanneer mag je beginnen?

Zelf net weer naar zh geweest, morgen weeeer terug. Fietsen naar de trein, daarna weer bus, en ik ben echt ZO moe! T gaat wel echt goed, nu zelfs 16 follikels! Een van 17, een van 16, rest is allemaal 15-12 en twee van net 10mm.

Nu dus zaterdag of zondag punctie. Ik hoor het morgen.
Wat een verdrietige berichten hier de laatste tijd. Even een speciale :hug: voor Animal & Brenda... Zo verdrietig...
Brenda, ik vraag me ook af of je geen onderzoeken mag laten doen nu m.b.t. chromosomen en stolling. Al is het maar om uit te sluiten dat er iets is.

Duufje, fijn dat het weer wat beter met je gaat en dat de struisvogeltactiek voor nu werkt! Jullie komen er vast uit samen w.b.t. nog een poging. Eerst lekker verhuizen!

Flipje, jij ook heel veel succes op het verlengde wachtbankje. Het wordt nu wel eens tijd dat je gewoon nog 8 maand kunt blijven zitten.
Goed te horen dat het inmiddels iets beter met je gaat. Wat ben je toch een sterke vrouw! Ik hoop dat de verhuizing goed gaat. En wat je daarna besluit zie je dan wel. De zorg over wel of niet verder gaan lijk je heel goed te kunnen parkeren. :hug:

Animal, Zizo, Brenda & Windmolen: Ik denk nog steeds aan jullie. :rose:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wat oneerlijk en verdrietig Animal, hoop dat met de tijd je een manier kunt vinden dit een plek te geven. :hug:

Het lukt me niet alles helemaal te volgen, het gaat erg snel met de berichten.

De toestemming van de verzekeraar om in België IVF te gaan doen hebben we eindelijk binnen. Hoewel we aardig wat zelf moeten betalen, gaan we er toch voor.
Ik zit alleen de komende tijd nog even met mijn kop in het zand. Dit omdat ik er best wel tegen op zie. Zeker met de ervaringen die ik hier allemaal lees...
Dan is het fijn er nog even niet mee bezig te zijn.
Plan is om in april of mei te starten, maar eerst nog een vakantie :).

Heel veel succes en sterkte iedereen!
windmolen Toch altijd nog een extra steekje he, na een bloedtest, ook al weet je eigenlijk wel dat ie negatief is. Belachelijk dat je er zelf ook nog achteraan hebt moeten bellen. Je zou je toch iig vanuit een ziekenhuis/kliniek gesteund moeten voelen. Ze zouden er alles aan moeten doen om je maar geen nummertje te laten voelen maar dat blijkt vaak toch wel een naïeve gedachte. Las dat jij ook lekker op vakantie gaat, hoop dat je er heel erg van gaat genieten!

Brendatjuh Bah wat naar dat je angst toch werkelijkheid is geworden. Heel veel sterkte gewenst! Hoop dat je je over niet al te lange tijd (als jullie er aan toen zijn natuurlijk) weer kunt opladen voor de volgende poging.

Animal Wat ontzettend klote zeg. Ook jou wil ik heel veel sterkte wensen de komende periode.

MevrouwStippel Bijna weer starten toch? Ben het wel eens met de rest, als het ziekenhuis er geen 'brood' in zag hadden ze dat wel aangegeven. Kwaliteit boven kwantiteit (lekker makkelijk zeggen natuurlijk, snap je gevoel helemaal). Het labgedeelte + tp's doen wij ook in het AMC en daar heb ik wel echt vertrouwen in. Ik vind ze daar heel kundig en ook warm (niet geheel onbelangrijk).

orchidee13 Wat rot dat je zoveel hoofdpijn hebt. Ik had dit soms ook wel hoor, ik had het idee dat het minder werd door goed te blijven drinken. Ik had mijn punctie op een dinsdag en heb t/m donderdag vrij genomen. Op vrijdag ben ik weer gaan werken. Het is echt heel persoonlijk hoor hoeveel pijn je hebt naderhand maar ik vond het ook heel belangrijk om mijn lichaam een paar dagen rust te geven voor de TP, het is niet niks het spuiten en dan die punctie.

Diamond30 Wat heerlijk 3 weken op vakantie, even alles achter je laten! Ga je lekker naar de zon? Ik wens je een fijne, zorgeloze vakantie!

Lauwie101 Succes met de TP vandaag!

Yaradreamz Hoi mede wachtbanker! Lekker even een paar daagjes weg, elke dag die snel voorbij gaat in de wachtweken is er weer één! Ik test meestal op wachtdag 14/15 (wel na een cryo). Ligt er dan wel aan op welke dag dit valt. Vanwege het verdriet na een witte test op mijn vrije dag of in het weekend. Deze keer zit ik ook te twijfelen, mijn testdag is maandag de 26e maar na een negatieve test ben ik echt niks waard op het werk, in het weekend ga ik echter een weekendje weg met fam, dus is zit ook nog te twijfelen. Succes met de laatste loodjes!
Herkenbaar hoor Biekkie dat heen en weer gecross naar het ziekenhuis. Ik heb ook heel veel follikelmetingen gehad tijdens mijn eerste poging. En dat met een reistijd van 1 uur enkele reis.

Mamamaria weet je al of de tp vandaag doorgaat? Wat een teleurstelling zeg over het aantal eicellen. Hele dikke knuffel voor jou.

Ik ben ook tevreden over het AMC Ginger. Kundig en warm en meelevend. Nu mij nog zwanger maken :) Ik duim voor je cryo!

Ik wacht op mijn menstruatie, al sinds vrijdag eigenlijk. Als ik 23 maart niet aan de pil ben moet de poging weer uitgesteld worden...dus huphup lijf.

Welkom nieuwe schrijfsters. Ik hoop dat jullie hier steun en bemoedigende woorden komen brengen en ontvangen. En vooral dat het traject een positief resultaat mag brengen natuurlijk.
@mevrouw stippel, ik weet nog helemaal niks..alleen dat ze 7 eicellen hebben gevonden en dat ik morgenochtend gebeld wordt of er een tp is.
Ik denk dat je Lauwie bedoelde, bij haar viel het aantal eicellen/bevruchtingen uiteindelijk erg tegen..maar als het goed is vandaag tp.

@Lauwie, laat je horen of het doorgegaan is?
Vanochtend inderdaad een tp gehad. Van een 4-cellig embryo. Helaas is de andere embryo gestopt met delen, dus icsi-2 wederom zonder cryo's. Nu dus, voor mn gevoel, hele lange wachtweken en hopen/duimen/etc dat we niet door hoeven naar icsi-3. Ik weet wel dat ik dan in ieder geval naar een ander ziekenhuis toe zou willen, maar eerst proberen te concentreren / hopen op deze paar mooie cellen. (En dat vind ik verdomd moeilijk).

Mamamaria: ik duim voor je voor morgen!!

Mevrouwstippel: ik juich met je mee voor jouw lijf. Hup-lijf-hup!

Ginger: lastig om een goede dag uit te kiezen! Herken dat gevoel wel.
Owww excuus Mamamaria. Ik bedoelde Lauwie inderdaad.
Ach dat is balen Lauwie, dat er weer niks overblijft. Maar wie weet is het ook niet nodig, ik ga voor je duimen! :cheer:
Mevrouw Stippel, hopelijk wordt je snel ongesteld! Hier ook meer dan een uur enkele reis met fiets, trein en bus.

Mamamaria, spannend morgen!

Lauwie, jammer zeg dat je weer geen cryo's hebt. Ik duim dat deze een plakker is!

Drie dagen achtereen voor follikel meting maarrrr zondag is de punctie en morgen hoef ik niet nog eens! 20 follikels geteld. Wel een aantal die was te klein zijn maar als de helft goede eicellen heeft ben ik al super blij!

Er was wel meteen een gynaecoloog bij om mee te kijken. Iets met lastige linker eierstok. Ik weet t niet echt wat er nou was/is maar bij poging 1was die steeds heel moeilijk te vinden en lag er een groot bloedvat voor. Ik ga me maar niet druk maken. Vanavond de laatste gonal f en decapeptyl spuiten.
Flink last van mijn buik en ZO moe. Ff volhouden nog.
Sorry ff egopost.... Vanmorgen bloedverlies helder rood. Volgens mij is het weer klaar, maar dan zou ik voor de derde keer op rij een hele korte cyclus hebben. Ben er bang voor dat het weer niet is gelukt. Iemand weleens bloedverlies gehad en toch een positief verhaal? Fijn nu ik nog in Frankrijk ben.
@yaradreamz kan het geen innesteling zijn? Was het veel? Balen zeg! Je ziet natuurlijk gelijk alles in duigen vallen.
Yaradreamz ik heb bij mijn eerste zwangerschap een dag flink gebloed. Ik had net die ochtend positief getest, was een paar dagen over tijd. Zoonlief is nu bijna 20... Ik duim voor je.
Yara kun je er niet even een testje tegenaan gooien? Of is dat nog te vroeg?
Yara, ik heb vorig jaar na iui behandeling hevig gebloed en een negatieve test gehad. Ben ook meteen weer begonnen met hormoonstimulatie. Ik bleek na 3 weken prikken toch zwanger te zijn.
Helaas is dat een miskraam geworden, dus niet heel positief ;-)

Wat is de normale cycluslengte en op welke dag zit je nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven