Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@fruitypebbles dag 9 na TP en ben 20 feb ongesteld geworden. Voor hormooninjecties 30en 31dagen voor meer als een jaar. Jan 26 dan en feb24dagen er is dus geen peil meer op te trekken.

@ginger denk dat dit te vroeg is.

@biekkie de hoop is dus niet vervlogen.?

@leonie dat is meestal toch wat drupjes... Volgens mij was dit meet.
Yara ik had het bij mijn 1e cryo TP. Twee keer een bloeding gehad. Niet veel, maar wel aanwezig. Toch een positieve test, maar werd een vroege miskraam. Hang in there!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Yara hoe oud was je embryo bij tp?
Hoi Allemaal,
@Biekie de laatste loodjes wegen zwaar lees ik, maar 20 follikels is echt fantastisch!
@Yaradreamz, ik had bloedverlies bij mijn zoontje ook helder rood, bleek niks aan de hand. Het kan zijn dat je gewoon beter doorbloed bent en dat er iets gebeurd is…kan je iets verzinnen? gevreeen? harde ontlasting ? zoiets kan wel tot wat bloed leiden.
@Fruity, wow heftig verhaal dat je hormonen aan het prikken bent en zwanger blijkt te zijn…dat moet erg stressvol geweest zijn.
@Mevrouw stippel, al iets gebeurd?

Ik heb vanochtend een terugplaatsing gehad van een 9-cellig embryootje ( :cheer: )...
Verder zijn er nog 2 in de race voor de vriezer, 1 van 8 cellen en die was mooi en 1 van 6 cellen met een beetje fragmentatie dat wordt zondag besloten en we mogen maandag bellen hiervoor (heeeel fijn) zodat we niet op de brief hoeven te wachten.
De dokter zei wel dat mijn eierstokken nog wel erg opgezwollen waren (lastig om de baarmoeder te zien want ze zaten er voor) en ik moet me rustig houden...heeft ze wel 3x gezegd dus dat ga ik maar doen dan.

Maar voor nu ga ik broeden!
@zizo weet ik niet.... Dat hebben ze dus niet gezegd wist niet dat je alles moet vragen.

@baggal nou we zien het morgen of overmorgen wel. Ik kan er weinig zelf aan doen.

@mamamariahelaas nu even niks tussen de lakens komt morgen weer als ik in Nederland ben. Of de ongesteldheid moet doorbreken 😥 maar broedt ze meis.

Wilde trouwens de nieuwe schrijfsters ook welkom heten! Door al het verdrietige nieuws even gemist.

@syrahleuk dat je hier ook een kijkje neemt. Wanneer mag je beginnen met hormonen?
Yara de kans is groot dat je embryo drie dagen oud is. Tel daar 9 dagen na terugplaatsing bij, dan zit je op 12 dagen. 12 dagen na een ovulatie (daar kun je het mee vergelijken) is een menstruatie helaas niet raar. Ik vrees dus dat het he menstruatie is, maar ik blijf duimen en hopen dat je toch zwanger bent. :hug:
Yaradreamz, je had een cryo's terugplaatsing toch? Dan zou het embryo dan 5dagen zijn? Ik zou testen, al zegt dat ook niet alles. Ik kreeg destijds een echo, was nog op een zondag ook maar mocht langskomen van de weekendarts een dorp verderop. Echo gemaakt en daar was wel op te zien dat ik zwanger was maar niet of het mis was dus ik wist nog niets. Ik was ook maar net zwanger natuurlijk. Werd gezegd dat het waarschijnlijk een late innesteling was.
Bloed je nog?

Mamamaria, lekker broeden! Doe inderdaad maar rustig aan.
Fijn dat je maandag mag bellen voor info over de andere 2.

Hier gisteravond de pregnyl gezet. Ivm ernstige klunzigheid had ik nog eens gevraagd hoe lang van te voren de pregnyl klaargemaakt mag worden. 24 uur. Ik dacht dan kunnen we nog nieuwe regelen als t misgaat.

Ging prima, ook het spuiten gelukkig.
Zondag om 23.00 punctie.
Oh Yara wat een onzekerheid ... :(
Ik ben begonnen met Estradiol - en in afwachting van menstruatie en dan gaat het prikken beginnen. De labs gaan opnieuw mijn AMH testen ( ik had 2 volledig verschillende resultaten van 2 verschillende labs - één veel te laag, één normaal) en daar moet ik volgende week uitslag van hebben, ik hoop op tijd voordat het prikken gaat beginnen hoewel ik niet zeker weet of het verschil maakt voor het behandelingsplan.

Ga jullie even teruglezen, moet veel schrijfsters "leren kennen" ...
Hoi dames, wat wordt er veel geschreven!

Amimal en Brenda, veel sterkte!!

Flipje, hoe gaat het met je? Wanneer heb je de eerste echo?

Met mij gaat het goed, voel soms wat krampjes en heb gevoelige borsten. 3 april de eerste echo.. ben zo benieuwd of het goed is!!
-nobody said it was easy-
Biekkie heel veel succes met de punctie. Ik duim voor veel goede, bruikbare eicellen.

Yara is het bloeden gestopt? Ben je inmiddels weer thuis? Al helemaal niet fijn om met bloed geconfronteerd te worden op zakenreis. Wanneer ga je testen? Of misschien heb je dat al gedaan?

Gingerspice hoe zit jij op de wachtbank?

Smurf ik hoop met je mee op een goede echo. Zou zo fijn zijn als het goed zit en je op het einde van de rit een wolk van een baby hebt.

Zizo weet je al wanneer je door kunt met de cryo tp?

Syrah een duidelijke uitslag zou wel fijn zijn. Ik weet zelf weinig van laag AMH.

Ik ben zojuist ongesteld geworden. Een geruststelling want een week later dan ik verwacht had. Vanavond weer met de pil starten. Ik begin langzaam aan weer een beetje zin te krijgen in poging 2.

Wil iemand mij in de tabel zetten met start poging 2 op 2-4?
@Mevrouwstippel, fijn dat je nu weer kan starten, en dat je er blijkbaar weer energie voor hebt!

@ Biekkie, succes met de punctie vandaag!

@ yara, ik ben ook benieuwd hoe het gaat?

@Smurf, 3 april lijkt nog zo ver weg dan he? sterkte met het wachten.

Hier begin ik fijn de effecten van die k*tbollen te voelen (denk ik dan he?), borsten zijn echt enorm pijnlijk (bh uitdoen s'avonds is echt erg), en heb last van mijn maag, beetje misselijk/maagzuur. Tenminste ik neem aan dat dit de pillen zijn. Verder voel ik me snel moe en een beetje kortademig..
MevrouwStippel schreef:
18-03-2018 08:46
Ik ben zojuist ongesteld geworden. Een geruststelling want een week later dan ik verwacht had. Vanavond weer met de pil starten. Ik begin langzaam aan weer een beetje zin te krijgen in poging 2.
Mevr. Stippel dan gaan wij waarschijnlijk heel erg gelijk op! Ik zou tussen 15 en 20 maart ongesteld moeten worden (dus ik verwacht het ieder moment, tot nu toe nog niets) en dan begin ik ook weer met de pil. Voor mij ook ICSI2 (na ruim 3 rustmaanden). Ook ik heb soort van ‘zin’ om weer te starten. Ik moet op 9 april de eerste Decapeptyl spuit zetten, dat kwam beter uit voor de planning van het ziekenhuis en voor mijn eigen ‘planning’, hopelijk valt een deel van het traject dan in de meivakantie (ik sta voor de klas). Jij start dan dus een week eerder met de Decapeptyl, op 2 april?

Heel veel succes!!
Yara heb je al getest?

Doces en MwStippel wat fijn dat jullie weer mogen beginnen. Ik hoop dat je menstruatie snel komt Doces!
Doces klopt we gaan een beetje gelijk op. Dat dacht ik een tijdje geleden al toen je schreef over de planning van poging 2. Ik hoop qua punctie en tp ook uit te komen in de meivakantie. Ik sta niet voor de klas maar dochter gaat laatste week van april bij opa en oma logeren en man heeft de eerste week van mei vrij. Dus qua planning komt deze poging ook vrij handig uit.
Jij ook heel veel succes. Ik duim voor je.

Mamamaria ik herken die bijwerkingen wel. Vooral ook de pijnlijke borsten/tepels en misselijk zijn. Komt volgens mij ook van de pregnyl en de utrogestan natuurlijk.
MamaMaria81 schreef:
18-03-2018 10:46
Hier begin ik fijn de effecten van die k*tbollen te voelen (denk ik dan he?), borsten zijn echt enorm pijnlijk (bh uitdoen s'avonds is echt erg), en heb last van mijn maag, beetje misselijk/maagzuur. Tenminste ik neem aan dat dit de pillen zijn. Verder voel ik me snel moe en een beetje kortademig..
Zo herkenbaar! Ik heb dat ook elke ronde. Ik vermoed dat de Pregnyl daar ook een rol in speelt. Ik had het nl bij de iui's ook en daar kreeg ik geen utro. Irritant he die mindfuck.
Ik duim voor je!
17 eicellen gevonden, punctie viel vies tegen. Formulier meegekregen over ohss en woensdag eerst bloedprikken voor een eventuele terugplaatsing plaats kan vinden.
Zo daar ben ik weer, had een een paar dagen nodig om tot mezelf te komen.

He bah Biekkie, wat naar dat het zo tegenviel. Nu maar rustig aan doen dan!

Hoe gaat het Yara? is het al door gezet?
Ik had ook bloedverlies en daardoor ook een test gedaan, wel zwanger maar helaas dus mis gegaan.

Hier nog steeds bloedverlies... Word er niet goed van, probeer je alles een plekje te geven maar door het bloedverlies word je er steeds mee geconfronteerd.
Ik zag dat ik vragen had gekregen of ze nu verder onderzoek gaan doen omdat dit mijn derde miskraam is. Nee dit gaan ze niet doen, volgende de gyn is dit gewoon pure pech. Mijn eeste miskraam is al in 2009 geweest. De 2de was afgelopen juli en nu dus weer.
Ik hoop dat hier het bloedverlies gauw stopt zodat we verder kunnen met onze laatste poging.
Jeetje zeg er was iets niet goed met de apparatuur tijdens de linkerkant, moest een nieuwe naald komen. Uiteindelijk hebben ze links 3!! Keer opnieuw een naald door de vaginawand moeten prikken. Vorige punctie voelde ik daar eigenlijk weinig/niets van maar nu dus behoorlijk. Nu net op bed, ff bijkomen en dan ga ik maar even slapen als dat lukt. Op 17 eicellen had ik echt niet gerekend. Wel jammer dat de arts zelf een beetje negatief overkwam. Ze zei dat het dus kan dat er woensdag geen tp is, dus ik zeg nouja we hebben met 17 goede kans op cryo's. NEEE, zegt ze daar moet je niet van uitgaan hoor. Euh, bedankt. Ik zou zelf hebben gezegd laten we het hopen oid. Was een beetje raar. De ander die erbij was is echt heel lief, heeft een kruik voor me gehaald en een kussen voor onder mijn voeten, bloeddruk opgemeten want daar was ik even bezorgd om. Echt een lief, warm mens.

Heb nog flinke steken hoop echt dat ik even kan slapen.
Getver Biekkie, wat een vervelend verhaal. Ontzettend naar dat het zo’n pijn deed zeg, wat een gerommel... En dan ook nog eens zo’n negatieve opmerking! Reëel zijn snap ik en is denk ik ook verstandig, maar een beetje optimistisch en bemoedigend mogen ze ook wel zijn. Fijn dat er ook (vooral) van die lieve mensen in de zorg werken.

17 eicellen is een prachtig resultaat! Nu afwachten wat er bruikbaar is. Wanneer hoor je daar meer over? Ik duim met je mee!

Gelukkig ben je nu lekker thuis: rust goed uit en wees lief voor jezelf!
@Mevrouwstippel: Wat fijn dat je mag beginnen! En dat jouw lijf toch geluisterd heeft!

@MamaMaria: Wat een k*tbollen he? Ik heb hier ook echt massale borsten en een pijn dat ze doen! Kan er niet eens meer op liggen. Ook dat snel moe zijn herken ik wel. Best stom spul toch eigenlijk. Krijg jij uiteindelijk een bloedtest of ga je thuis testen?

@Doces: Fijn dat ook jij weer mag beginnen!

@Biekie: 17 eicellen is echt giga veel zeg! Balen dat de punctie zo tegenviel. Nu vooral echt heel erg rustig aan en goed voor jezelf zorgen! <3

Hier nu op 6DPO: gister een hele goede dag gehad, lekker afgeleid en op m’n wolk gezeten over deze kans. Vandaag last van m’n lijf, last van piekeren en moeite met struisvogelen. Nog een weekje uitzitten..
Hoi,

@Biekkie, jeetje klinkt inderdaad als een nare punctie maar wel met veel opbrengst, dat is mooi. Wanneer hoor hoeveel er bevrucht zijn? Als ze bang zijn voor OHSS kan het helpen om veel te drinken, veel eiwitten te eten en kokoswater/sportdrank (met electrolyten) te drinken.

@Brenda, dat is wel balen dat er geen onderzoek gedaan wordt..is jouw schildklier wel gecheckt al? aan het begin van het traject misschien? Ik heb zelf medicatie nu en veel verhalen gehoord over langzame schildklier gekoppeld aan miskramen.

@Lauwie, ik ben bang dat ik bij de categorie 'vroegtesters' hoor dus ga morgen es beginnen met kijken of de ovitrelle al uit mijn lijf is..en dan ongetwijfeld ver voor de datum beginnen met testen. Ik weet niet eens wat de datum is. Alleen dat ze de 31ste gaan bellen voor de status.
Niemand heeft iets gezegd over een bloedtest, en bij mijn vorige zwangerschap (wat een miskraam werd) heb ik er om gevraagd en niet gekregen...
Het voelt een beetje alsof je even pauze hebt he? 'punctie/tp stress'- 'weekje niks'- 'teststress'. Bij mij valt het nu nog mee, maar ik kijk nog effe niet uit naar over een week.
Bedankt voor de lieve woorden jullie!

Dinsdag hoor ik alleen of er überhaupt bevruchting heeft plaatsgevonden, ik word tussen 13.00/16.00 gebeld. Woensdag hoor ik hoeveel er zijn op dat moment. Ik drink idd veel en doe rustig aan. Mijn vriend is TM woensdag ook thuis. Fijn want we hebben een kalf van een puppy(nu ongeveer 40 kilo) en zoals ik me nu voel kan ik daar echt niet mee wandelen.

Doces en mevrouw Stippel, bijna weer van start!

Mamamaria, zo heb ik t ook gedaan, eerst een test of de pregnyl weg was, en 2of 3 dagen later positief getest. Helaas was t 2 dagen daarna alweer mis.

Lauwie, lastig hé die 2e wachtweek. Hou vol, zoek afleiding!
@Mamamaria: Ben benieuwd of die ovitrelle al weg is! Hou je ons op de hoogte? Ik moet dinsdag over een week terugkomen voor een bloedtest, dus denk dat ik volgende week zondag zelf wil testen. Dan is het 12DPO, maar ik wil niet doordeweeks testen. En wil het wel al weten voor de bloedtest...

@Biekkie: Spannend zeg! Ik duim voor goede berichten voor je!
Ohja en mocht degene waar ik in de wachtruimte@radboud tegen begon te praten hier meelezen: dikke knuffel.
@syrah80 helaas weet ik er niets vanaf. Maar wees in ieder geval niet bang voor het prikken(was ik wel btw maar bleek ongegrond)

@mevrouwstippel fijn dat er weer een datum is. Kan je weer lekker vooruit kijken. April schiet al op

@biekkie jeetje fijn van die leuke positieve doktoren... Bij mij deed de punctie ook wel wat. Vond het in ieder geval geen fijne ervaring. Hoop toch op een terugplaatsing voor je woensdag.

@lauwie wat is 6dpo? Succes met wachten

Het bloeden is wel gestopt. Maar had vanmorgen toch maar getest en hij was witter dan wit. Dus ik mag van het wachtbankje af.... Slik... Ben inderdaad wel thuis. Zo verstrijkt er weer een maand.

ff een vraag @alle zwangeren/of al bevallen meiden: na hoeveel pogingen in welke ivf /icsi was je zwanger?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven