beetje teleurgesteld

15-03-2018 20:16 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds ruim 3 jaar heb ik een relatie met een heel leuke lieve man. Hij heeft een vriendengroep en ik ga regelmatig met hem mee naar die groep (babyshowers, verjaardagen et cetera). Die groep is al 15 jaar samen en bestaat uit 50/50% mannen en vrouwen. Ik had zelf wel het idee dat ik erbij hoorde.. maar nu de eerste twee gaan trouwen en er een vrijgezellenfeest wordt georganiseerd, blijkt achteraf dat ik niet ben uitgenodigd. Ik heb een van de andere vrouwen gevraagd en de reden was, dat ik niet vanaf het begin van de groep erbij was en daardoor niet zo'n 'goede' vriendin ben. Ook ben ik ziek geweest tussendoor, en heb ik daardoor een periode weinig mee heb kunnen komen naar feestjes en borrels en dergelijke.

Ik voel me best wel teleurgesteld! Vooral omdat ik zelf dacht dat ik er wel bij hoorde eigenlijk. Vriend vindt het jammer, maar hij zegt ook dat de rest elkaar al veel langer kent, en dat dat misschien inderdaad een reden kan zijn voor de bruid. Wel vindt hij het ook jammer en had hij dit niet verwacht. Natuurlijk is het haar feestje en mag zij het inrichten zoals ze wil, maar ik vind het gewoon echt best balen. Het doet best een beetje pijn. Ik heb veel geïnvesteerd in deze vriendengroep, ze weten veel persoonlijke dingen van me en ik sta/stond altijd klaar als er bijvoorbeeld verhuisd moest worden.

Ik vraag me af, overdrijf ik? Wat vinden jullie?

(Het kan zijn dat ik later ivm herkenbaarheid de post ga aanpassen)
pearle schreef:
15-03-2018 20:41
Ik lees nergens dat ze afhankelijk is van haar vriend, ze heeft zelf ook vrienden en kennissen waarmee ze af en toe optrekt.
Niet iedereen heeft 50 'vrienden

Laatste gedeelte van je zin is ook weer lekker positief...
TO zegt dat ze altijd een vriendinnengroep heeft willen hebben, en dacht ze dit dankzij haar vriend gevonden had. Dit blijkt dus niet zo te zijn (iig niet zoals zij dit wilde). Zij was daarin dus wel degelijk afhankelijk van haar vriend. Verder zeg ik nergens dat ze 50 (of 20) vrienden moet hebben, maar ga af op wat TO zei; namelijk dat zij zelf graag een vriendinnengroep heeft.

Dat laatste is realistisch. Het kan uitgaan. Ik zei nergens dat het uitgaat. Vandaar de woorden 'als' en 'ooit'. En het advies om je niet afhankelijk van een partner te maken wordt zo vaak gegeven, omdat er nou eenmaal veel mensen zijn die met een kleine cirkel achterblijven als het ooit uitgaat en ze weinig hebben geinvesteerd in relaties buiten die van hun partner en diens cirkel.

Daarom, en omdat ze meer vriendinnen wilt hebben, gaf ik haar het advies zelf vrienden te maken.
Lijkt mij nuttiger dan lijdzaam hopen dat ze volgende keer wel mee 'mag' en over een aantal jaar hopelijk, misschien echt geaccepteerd wordt als deel van het groepje.
paarsebloem wijzigde dit bericht op 15-03-2018 21:00
0.53% gewijzigd
jufank schreef:
15-03-2018 20:56
Van deze groep is verder iedereen uitgenodigd, wist mijn vriend van de bruidegom. Dus dat maakt het best apart voor mijn gevoel. Maar er werd mij gezegd dat er verder niks aan de hand is. Ik zou ook niet weten wat het zou moeten zijn.
Probeer je er niet te druk over te maken, en gewoon te genieten van de bruiloft.

Ik denk trouwens dat ik het ook niet leuk had gevonden
Paarsebloem schreef:
15-03-2018 20:58
TO zegt dat ze altijd een vriendinnengroep heeft willen hebben, en dacht ze dit dankzij haar vriend gevonden had. Dit blijkt dus niet zo te zijn (iig niet zoals zij dit wilde). Zij was daarin dus wel degelijk afhankelijk van haar vriend. Verder zeg ik nergens dat ze 50 (of 20) vrienden moet hebben, maar ga af op wat TO zei; namelijk dat zij zelf graag een vriendinnengroep heeft.

Dat laatste is realistisch. Het kan uitgaan. Ik zei nergens dat het uitgaat. Vandaar de woorden 'als' en 'ooit'. En het advies om je niet afhankelijk van een partner te maken wordt zo vaak gegeven, omdat er nou eenmaal veel mensen zijn die met een kleine cirkel achterblijven als het ooit uitgaat en ze weinig hebben geinvesteerd in relaties buiten die van hun partner en diens cirkel.

Daarom, en omdat ze meer vriendinnen wilt hebben, gaf ik haar het advies zelf vrienden te maken.
Lijkt mij nuttiger dan lijdzaam hopen dat ze volgende keer wel mee 'mag' en over een aantal jaar hopelijk, misschien echt geaccepteerd wordt als deel van het groepje.
Je bent inderdaad realistisch hoor! Ik snap wat je bedoelt. Het is meer dat ik zelf het idee had dat ik daar ook als vriendin werd gezien en niet als 'vriendin van'. Ik heb me daarin vergist en dat kan. Het is geen ramp dat ik zelf maar beter een eigen clubje om me heen kan gaan vormen en dat kan ik zeker doen. Heb zeker hobby's en kan daar misschien wat actiever in de vereniging worden. Zo zijn er legio mogelijkheden en dat komt vast wel goed. Het doet gewoon even pijn dat de vriendschap niet van twee kanten komt, kennelijk. Zo voelt het nu even. Is niet onoverkomelijk, maar wel jammer. Maar dankjewel voor je oprechte reactie!
DEATH schreef:
15-03-2018 20:49
Je nick is jufank en je eerste zin is ‘hallo allemaal’.
én ze vindt het fijn dat we er zijn...... : - )

Ontopic:
TO, heb je het gevoel dat je ook echt iets mist aan het vrijgezellenfeest op zich, of ben je vooral teleurgesteld dat je niet bent uitgenodigd?
jufank schreef:
15-03-2018 20:56
Van deze groep is verder iedereen uitgenodigd, wist mijn vriend van de bruidegom. Dus dat maakt het best apart voor mijn gevoel. Maar er werd mij gezegd dat er verder niks aan de hand is. Ik zou ook niet weten wat het zou moeten zijn.
Ik vind t ook n beetje raar.
Cum non tum age
Gebruna schreef:
15-03-2018 21:02
én ze vindt het fijn dat we er zijn...... : - )

Ontopic:
TO, heb je het gevoel dat je ook echt iets mist aan het vrijgezellenfeest op zich, of ben je vooral teleurgesteld dat je niet bent uitgenodigd?
Superfijn! Haha

Een feestje vind ik altijd wel tof. Maar inderdaad dat ik niet ben uitgenodigd vind ik vooral jammer.
Je overdrijft niet, het is gewoon pijnlijk als je open bent over privé zaken delen, goed genoeg bent om op verjaardagen en babyshowers op te komen draven en een handige kracht bent tijdens een verhuizing.

Een appje hier een belletje daar een avond en overnachting in een andere stad is allemaal prima en okidoki, maar hier voor kennen ze je ineens te kort.
Want drie jaar is blijkbaar equivalent aan net nieuw.

Alleen werpen ze je nog wel even een bot toe, je mag komen als daggast als opvulling en om natuurlijk de enveloppe te vullen.
jufank schreef:
15-03-2018 21:05
Superfijn! Haha

Een feestje vind ik altijd wel tof. Maar inderdaad dat ik niet ben uitgenodigd vind ik vooral jammer.
Toch zou ik het niet zwaarder maken dan het is; je mist dat feestje... nou én?

Die vrijgezellenfeesten is gelukkig iets van ná mijn tijd. Maar wat ik er van zie en hoor is het vooral erg 'verzonnen', erg duur en bovendien woont het koppel dat gaat trouwen vaak al jaren samen.
Ik vind het zo'n kinderachtig gedoe met soms ook nog van die afschuwelijke strip-acts e.d. die dan moeten suggereren dat je dit als-je-straks-geen-vrijgezel-meer-bent, allemaal zo ontzettend moet gaan missen.... alsof je dat soort zaken wél deed toen je nog thuis woonde of in die jaren dat je gewoon al samenwoonde met je aanstaande?
Zó verheffend zijn die feestjes volgens mij niet.

Dus ik zou zelf (uitsluitend voor de vorm) een beetje sip kijken als ik overgeslagen zou worden voor zo'n feestje, maar intussen zou ik mijzelf feliciteren en van het geld dat ik aan het 'feestje' kwijt was geweest, een echte leuke avond doorbrengen.

Helpt die gedachte?
Ik zou ook teleurgesteld zijn.....zie niet eens de meerwaarde nog om wel naar de bruiloft te gaan.
Ik denk vooral dat je het niet te persoonlijk moet opvatten. Ik heb ook zo’n vriendengroep en daar gebeurd exact hetzelfde, wat heel vervelend kan overkomen. Je kan niet alles in het leven hebben. Sommige mensen gaan overcompenseren wanneer het gaat om een bepaald gemis, maar dit soort momenten doet je wel beseffen hoe vriendschappen en relaties daadwerkelijk ervoor staan. Goeie les voor je.
Ben jij in die groep de enige 'vriendin van', of zijn er meer die er later bij zijn gekomen?

En zijn die dan ook niet uitgenodigd?

Ik zou het zelf ook pijnlijk vinden om als enige niet uitgenodigd te worden
Frankly my dear, I don"t give a damn
Lastige situatie, ik kan mij voorstellen dat dit na alles als een koude douche voelt.
Alle andere situaties die je noemt daar was je vriend ook altijd bij (trouwen, kraamvisite ed). Wel gênant dat je mag komen opdraven bij werk (verhuizen) maar voor dit soort uitjes opeens te ver van ze afstaat.

Mijn inziens heb je dit niet verdiend, ik zou dan ook wat afstand nemen en jezelf gaan gedragen als “vriendin van”. Bij verhuizen en dergelijke vriend laten gaan en zelf bedanken. Investeer je kostbare tijd en emoties in mensen die jou wel als vriendin zien.
Ik vind het best asociaal dat je niet bent uitgenodigd. En bekrompen. Jammer dat ze niet wat hartelijker en uitnodigender zijn.
Ik snap dat het vervelend is, maar ik zou er niet te zwaar aan tillen. Er zijn zoveel mogelijke verklaringen: de lijst met mensen die ze wilden uitnodigen werd te lang, iemand die jou niet zo goed kent heeft het georganiseerd, ze wilden lekker herinneringen van hun dronken puberjaren ophalen ...

Allemaal dingen die dus niet aan jou liggen! Je hoort er wel bij, misschien niet op de manier van mensen die elkaar al twintig jaar kennen. Maar dat zegt niks over hoe goed je vriendschap is of kan worden!
Ik vind het ook niet zo aardig. Maar ik zou er wel mijn conclusies uittrekken en wat minder energie in die groep steken. Blijkbaar zijn het kennissen, geen vrienden. Ik zou alleen nog maar meegaan als ik er écht zelf zin in heb, zo niet, dan zou ik iets voor mezelf gaan doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
LiveLoveLaugh2 schreef:
15-03-2018 22:16
Lastige situatie, ik kan mij voorstellen dat dit na alles als een koude douche voelt.
Alle andere situaties die je noemt daar was je vriend ook altijd bij (trouwen, kraamvisite ed). Wel gênant dat je mag komen opdraven bij werk (verhuizen) maar voor dit soort uitjes opeens te ver van ze afstaat.

Mijn inziens heb je dit niet verdiend, ik zou dan ook wat afstand nemen en jezelf gaan gedragen als “vriendin van”. Bij verhuizen en dergelijke vriend laten gaan en zelf bedanken. Investeer je kostbare tijd en emoties in mensen die jou wel als vriendin zien.
Dit.

Je zou de tijd en energie die je in die groep steekt kunnen investeren in jezelf/eigen vrienden maken.

Als zij jou niet als vol beschouwen heb jij geen enkele sociale verplichting tov hen.
Precies. Dat zou ik ook doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik vind het nogal lullig van ze. Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik ermee om zou gaan. In mijn vriendengroep werd aanhang altijd uitgenodigd. Zou mijn groep niet zijn als ze zo'n lijn trekken ineens.
LiveLoveLaugh2 schreef:
15-03-2018 22:16

Hier helemaal mee eens.
Wat een achterlijk gedoe zeg.
Na 3jaar mag je er dus niet bij zijn.
Na hoeveel jaar wel?

Ik zou mooi afstand houden..
Ik vind het ontzettend onattent dat je er niet bij mag zijn. En na dat feestje moet je zeker aanhoren hoe leuk ze het wel niet hebben gehad? Wat een onaardige actie van ze.
TO, beloof je dat je zelf ingrijpt als ze na dat feest in groepsverband willen praten over die dag? Dan vind ik dat je best mag aangeven dat je het niet zo leuk vindt om het daar over te hebben, omdat je het behoorlijk jammer vindt dat je niet mee mocht. Ennuh, verminder het bedrag maar enorm dat je uit had willen geven aan een huwelijkscadeau :) Vis maar iets uit de cadeaula met left overs :)
Het is in zijn geheel wel een lastige situatie nu. Partner van TO behoort wel tot de vriendengroep, TO niet, want ze hebben pas drie jaar.
TO wordt als enige niet uitgenodigd voor het vrijgezellenfeest en heroverweegt nu haar plaats in de vriendengroep.
Wat als ze zich er nu inderdaad van distantieert. Lijkt me lastig voor haar partner, want die behoort wel tot de vriendengroep (met alleen maar stelletjes).
Wat flauw. Nou ik zou spontaan ziek zijn op de trouwdag.
En wat minder vaak mee gaan naar hun gelegenheden.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Zou er mijn conclusies uit trekken en toch wat afstand nemen. Jou er als enige uit de groep uit laten is gemeen en zend een signaal. Ze weten best dat ze jou hiermee kwetsen.
Vind het ook jammer voor je vriend.
Neem stappen om een paar leuke, echte vriendinnen te maken.
Blijkbaar word je alleen getolereerd als 'vriendin van' en vinden ze je geen 'vriendin'. Dat mag. En dan weet je dat ook weer.

Ik zou me niet ziek gaan melden op de trouwerij. Dat vind ik dan weer kinderachtig. Pak gewoon je rol als 'vriendin van'. En mocht je zelf ooit gaan trouwen, dan nodig je alleen mensen uit die jij oprecht leuk vindt voor je vrijgezellenfeest.
Vriendengroepen.... brrrr, vragen ook om problemen. 'Wie mag erbij van nieuwe aanhang, wie moet eruit als ie niet zo lekker meer ligt of haar nieuwe vriend vinden we niet leuk....'
Ik heb echt een pesthekel aan vriendengroepen. Ik heb losse vriendschappen, dat zijn échte vriendschappen, ontstaan uit een bepaalde connectie. Ze zien elkaar 1x per jaar op m'n verjaardag en dan denk ik: wat een rijkdom om bevriend te zijn met zulke fijne mensen.
Ik denk dat je niet 'bevriend' kunt zijn met een hele groep, het geeft gewoon een veilige sociale cocon voor mensen die niet meer verder hoeven te kijken. Dus mijn advies: investeer in échte vriendschappen waarin je een échte band met een individu voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven