beetje teleurgesteld
donderdag 15 maart 2018 om 20:16
Hallo allemaal,
Sinds ruim 3 jaar heb ik een relatie met een heel leuke lieve man. Hij heeft een vriendengroep en ik ga regelmatig met hem mee naar die groep (babyshowers, verjaardagen et cetera). Die groep is al 15 jaar samen en bestaat uit 50/50% mannen en vrouwen. Ik had zelf wel het idee dat ik erbij hoorde.. maar nu de eerste twee gaan trouwen en er een vrijgezellenfeest wordt georganiseerd, blijkt achteraf dat ik niet ben uitgenodigd. Ik heb een van de andere vrouwen gevraagd en de reden was, dat ik niet vanaf het begin van de groep erbij was en daardoor niet zo'n 'goede' vriendin ben. Ook ben ik ziek geweest tussendoor, en heb ik daardoor een periode weinig mee heb kunnen komen naar feestjes en borrels en dergelijke.
Ik voel me best wel teleurgesteld! Vooral omdat ik zelf dacht dat ik er wel bij hoorde eigenlijk. Vriend vindt het jammer, maar hij zegt ook dat de rest elkaar al veel langer kent, en dat dat misschien inderdaad een reden kan zijn voor de bruid. Wel vindt hij het ook jammer en had hij dit niet verwacht. Natuurlijk is het haar feestje en mag zij het inrichten zoals ze wil, maar ik vind het gewoon echt best balen. Het doet best een beetje pijn. Ik heb veel geïnvesteerd in deze vriendengroep, ze weten veel persoonlijke dingen van me en ik sta/stond altijd klaar als er bijvoorbeeld verhuisd moest worden.
Ik vraag me af, overdrijf ik? Wat vinden jullie?
(Het kan zijn dat ik later ivm herkenbaarheid de post ga aanpassen)
Sinds ruim 3 jaar heb ik een relatie met een heel leuke lieve man. Hij heeft een vriendengroep en ik ga regelmatig met hem mee naar die groep (babyshowers, verjaardagen et cetera). Die groep is al 15 jaar samen en bestaat uit 50/50% mannen en vrouwen. Ik had zelf wel het idee dat ik erbij hoorde.. maar nu de eerste twee gaan trouwen en er een vrijgezellenfeest wordt georganiseerd, blijkt achteraf dat ik niet ben uitgenodigd. Ik heb een van de andere vrouwen gevraagd en de reden was, dat ik niet vanaf het begin van de groep erbij was en daardoor niet zo'n 'goede' vriendin ben. Ook ben ik ziek geweest tussendoor, en heb ik daardoor een periode weinig mee heb kunnen komen naar feestjes en borrels en dergelijke.
Ik voel me best wel teleurgesteld! Vooral omdat ik zelf dacht dat ik er wel bij hoorde eigenlijk. Vriend vindt het jammer, maar hij zegt ook dat de rest elkaar al veel langer kent, en dat dat misschien inderdaad een reden kan zijn voor de bruid. Wel vindt hij het ook jammer en had hij dit niet verwacht. Natuurlijk is het haar feestje en mag zij het inrichten zoals ze wil, maar ik vind het gewoon echt best balen. Het doet best een beetje pijn. Ik heb veel geïnvesteerd in deze vriendengroep, ze weten veel persoonlijke dingen van me en ik sta/stond altijd klaar als er bijvoorbeeld verhuisd moest worden.
Ik vraag me af, overdrijf ik? Wat vinden jullie?
(Het kan zijn dat ik later ivm herkenbaarheid de post ga aanpassen)
zaterdag 17 maart 2018 om 09:39
Je kent deze vrouwen al drie jaar. Je belt met een aantal en jullie gaan samen stappen. Ineens is drie jaar te kort om jou goed te kennen en wordt jij als enigste van die groep vrouwen niet uitgenodigd. Wat klopt er hier niet?
Ik zou ook mijn conclusies trekken. De vrouw die gaat trouwen, mag zij jou wel?
TO, ook ik wilde jaren geleden graag zo'n grote vriendengroep. Ex had er een, maar kwam er nooit echt tussen (ons kent ons en buiten het dorp =buiten de boot vallen). Teveel van deze taferelen gezien. Voel me al jaren gezegend met een paar goede vriendinnen
.
Ik zou ook mijn conclusies trekken. De vrouw die gaat trouwen, mag zij jou wel?
TO, ook ik wilde jaren geleden graag zo'n grote vriendengroep. Ex had er een, maar kwam er nooit echt tussen (ons kent ons en buiten het dorp =buiten de boot vallen). Teveel van deze taferelen gezien. Voel me al jaren gezegend met een paar goede vriendinnen
zaterdag 17 maart 2018 om 09:45
Dit klinkt als wijsheid. Navragen zou ik nu niet meer doen, dan kom je een beetje wanhopig over denk ik. Bovendien zal ze alleen maar in de verdediging gaan en zich ook bij de rest steeds willen rechtvaardigen, waardoor je enkel achterklap krijgt. Ze heeft nu duidelijk laten zien hoe ze over jullie 'vriendschap' denkt. Daden zeggen meer dan woorden en zo.jufank schreef: ↑16-03-2018 14:42Wow, wat een hoop reacties! Ik heb nu even de tijd om te reageren.
Ik ben daggast, wat inhoudt wat ik dus voor de hele dag incl. het avondfeest ben uitgenodigd. Ik heb nu ook wel het gevoel dat dat is omdat vriend wel al 15 jaar bij de groep hoort. Ik denk dat hij laaiend zou zijn als ik alleen 's avonds zou mogen komen en hij de hele dag.
Ik snap dat de bruid keuzes moest maken, je kan nou eenmaal niet iedereen uitnodigen. Maar 1 persoon niet dat voelt toch een beetje... apart. Ik denk niet dat ik de 'echte' reden ooit zal weten, ik vind het criterium dat ik nog niet lang genoeg onderdeel ben van de groep best krom. Je bent een vriendin, of je bent het niet. Maar misschien ben ik hier nu wat stellig over omdat ik nog een beetje gekwetst ben. Vriend vindt het overigens ook wel een beetje krom en had dit niet achter de bruid gezocht. Zij heeft overigens wel bepaald wie er wel/niet mochten komen.
Ik heb besloten dat ik de groep ietsje meer los ga laten. En wat meer focussen op mijn vrienden (ik heb zelf een paar goede 'losse' vrienden en geen groep). Bij grote dingen zoals bruiloften ed zal ik heus wel komen. Ik ga echter niet meer om 8 uur op zaterdagochtend bij mensen dozen sjouwen voor de verhuizing. Of naar een verjaardag als ik liever iets anders doe. Naar de bruiloft in kwestie zal ik gewoon gaan, ik zal ook gewoon aardig tegen iedereen blijven.
Ik zou dan inderdaad niet meer gaan verhuizen etc bij de bruid. Als andere mensen je wel overal bij betrekken, kan je met die een vriendschap voortzetten, maar zou wel in je achterhoofd houden dat die misschien ook hetzelfde kunnen denken en inderdaad meer energie steken in het opbouwen van eigen activiteiten/vriendenkring. Mocht er dan een keer een 'happening' zijn waar je geen zin/tijd voor hebt, dan hoef je je ook niet schuldig te voelen als je niet gaat.
zaterdag 17 maart 2018 om 09:56
Ja, en dan heb je een leuke vriendschapPaarsebloem schreef: ↑17-03-2018 09:45Dit klinkt als wijsheid. Navragen zou ik nu niet meer doen, dan kom je een beetje wanhopig over denk ik. Bovendien zal ze alleen maar in de verdediging gaan en zich ook bij de rest steeds willen rechtvaardigen, waardoor je enkel achterklap krijgt. Ze heeft nu duidelijk laten zien hoe ze over jullie 'vriendschap' denkt. Daden zeggen meer dan woorden en zo.
Ik zou dan inderdaad niet meer gaan verhuizen etc bij de bruid. Als andere mensen je wel overal bij betrekken, kan je met die een vriendschap voortzetten, maar zou wel in je achterhoofd houden dat die misschien ook hetzelfde kunnen denken en inderdaad meer energie steken in het opbouwen van eigen activiteiten/vriendenkring. Mocht er dan een keer een 'happening' zijn waar je geen zin/tijd voor hebt, dan hoef je je ook niet schuldig te voelen als je niet gaat.
Laat mij dan maar eerlijk (wanhopig?) zijn.
zaterdag 17 maart 2018 om 10:01
Gatver, wat een stomme wijfen zeg.
Ik zou mij echt heel erg buitengesloten voelen en er zeker wat over zeggen tegen die bruid.
En mijn conclusies trekken.
Je gaat er dus nooit echt bijhoren, want je zal altijd het kortste bij de groep zijn.
Afschuwelijk die vriendengroepjes waar niemand tussenkomt trouwens.
Ik zou mij echt heel erg buitengesloten voelen en er zeker wat over zeggen tegen die bruid.
En mijn conclusies trekken.
Je gaat er dus nooit echt bijhoren, want je zal altijd het kortste bij de groep zijn.
Afschuwelijk die vriendengroepjes waar niemand tussenkomt trouwens.
zaterdag 17 maart 2018 om 10:07
Ja, want wat een leuke vriendschap heeft ze nu. Daden zeggen meer dan woorden, en de bruid heeft duidelijk aangegeven hoe ze over de vriendschap denkt. Navragen gaat haar echt niet opeens in een geweldige vriendin veranderen.MinkeDeWit schreef: ↑17-03-2018 09:56Ja, en dan heb je een leuke vriendschap![]()
Genoeg andere leuke mensen die wel op TO zitten te wachten, want ze komt over als een gezellige, vriendelijke dame.
zaterdag 17 maart 2018 om 10:58
Nee, maar je laat die mensen wel weten wat het met je doet. Wellicht voelen ze dan zelf ook aan dat het bitches zijn. Mij zouden ze alleen nog zien op verplichte nummers als vriendin van (en misschien zelfs dan niet).Paarsebloem schreef: ↑17-03-2018 10:07Ja, want wat een leuke vriendschap heeft ze nu. Daden zeggen meer dan woorden, en de bruid heeft duidelijk aangegeven hoe ze over de vriendschap denkt. Navragen gaat haar echt niet opeens in een geweldige vriendin veranderen.
Genoeg andere leuke mensen die wel op TO zitten te wachten, want ze komt over als een gezellige, vriendelijke dame.
zaterdag 17 maart 2018 om 12:46
Ik heb besloten dat niet te doen. Ze weten inmiddels toch wel dat ik er vanaf weet en dat ik gevraagd heb hoe het komt. Dan kunnen zij denk ik ook hun conclusies trekken als ik gewoon minder vaak kom opdagen. Ik denk dat ik er wel wat van had gezegd als het niet de vrienden van mijn vriend waren. Ik wil niet dat zijn vriendschap met de rest hierdoor verpest wordt want dat verdient hij niet.MinkeDeWit schreef: ↑16-03-2018 16:57Ik vind toch wel dat je het zou moeten aankaarten. Laat haar maar weten wat het met je doet. Daar verpest je heus haar dag niet mee.
zaterdag 17 maart 2018 om 16:41
MinkeDeWit schreef: ↑17-03-2018 09:56Ja, en dan heb je een leuke vriendschap![]()
Maar misschien is het nooit echt een vriendschap geweest. Misschien is ze gewoon alleen de vriendin van.
Vandaar dat ik me ook afvroeg of ze ook 1 op 1contact hebben
zaterdag 17 maart 2018 om 17:09
Ik heb dit een keer andersom gehad. Was uitgenodigd voor het vrijgezellen feest van de vriendin van een goede vriend van mijn man. Ik was echt stom verbaasd. Anderhalf jaar eerder was ik in een vriendengroepsetentje voorgesteld en presteerde zij het om te zeggen dat ze met mij nooit vriendinnen zou kunnen worden. Dus het contact was niet echt heel warm ofzo.
Enfin ik heb destijds vriendelijk bedankt en als reden ook gemeld dat ik verbaasd was over de uitnodiging omdat we nauwelijks contact hadden. Dat viel echt heel raar in de groep. Wat ik dan weer raar vond. Zelfs de mannen hadden het er over. Dus vriend maar weer uitleggen van die rare opmerking van haar en elkaar daarna enkel gezien als de hele groep bij elkaar was en dus helemaal niet bevriend zijn en dan 150 euro voor een dag wel erg veel geld vinden. Halve rel geworden. Ik was meteen genezen van het idee 'wat leuk een vriendengroep daar wil ik bij'.
Ik snap je gevoel zeker TO en zou ook gekwetst zijn. Ik denk dat de tips die je hier gekregen hebt goed zijn. Beetje afstand nemen en klaar.
Enfin ik heb destijds vriendelijk bedankt en als reden ook gemeld dat ik verbaasd was over de uitnodiging omdat we nauwelijks contact hadden. Dat viel echt heel raar in de groep. Wat ik dan weer raar vond. Zelfs de mannen hadden het er over. Dus vriend maar weer uitleggen van die rare opmerking van haar en elkaar daarna enkel gezien als de hele groep bij elkaar was en dus helemaal niet bevriend zijn en dan 150 euro voor een dag wel erg veel geld vinden. Halve rel geworden. Ik was meteen genezen van het idee 'wat leuk een vriendengroep daar wil ik bij'.
Ik snap je gevoel zeker TO en zou ook gekwetst zijn. Ik denk dat de tips die je hier gekregen hebt goed zijn. Beetje afstand nemen en klaar.
zaterdag 17 maart 2018 om 19:13
Of dat ze zelf helemaal het type is van de aanstaande bruidegom... of dat de bruid eigenlijk ook wel op de vriend van TO valt...
zaterdag 17 maart 2018 om 19:34
ik vind dit echt zó onaardig! Iemand als enige niet uitnodigen. Echt bizar. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik het zou kunnen vergeten.
Ik zou gewoon naar de bruiloft gaan, voor mijn vriend, maar verder echt afstand nemen, in elk geval van de bruid.
Zijn er eerder trouwerijen geweest zolang als jij er bij bent? Hoe ging het toen?
Man en ik hebben beide geen vriendengroep en ik ben er weer eens blij om.
Bij de eerst volgende verhuizing zou ik zeggen, nee sorry, maar ik ken je nog niet lang genoeg om je te helpen met verhuizen. Dat krediet hebben wij nog niet.
Dat zei iemand ooit een keer tegen mij, toen ik een keer onverwacht huilend voor haar deur stond. "dat krediet hebben wij nog niet". Ik ben nooit weer naar haar toe gegaan.
Nooit weer is in deze situatie lastig voor je maar o, wat een naar trekje is dit van die groep. Er is dus ook niemand geweest die de bruid van gedachten heeft doen veranderen. Ik vind het echt niet kunnen.
Ik zou gewoon naar de bruiloft gaan, voor mijn vriend, maar verder echt afstand nemen, in elk geval van de bruid.
Zijn er eerder trouwerijen geweest zolang als jij er bij bent? Hoe ging het toen?
Bij de eerst volgende verhuizing zou ik zeggen, nee sorry, maar ik ken je nog niet lang genoeg om je te helpen met verhuizen. Dat krediet hebben wij nog niet.
Dat zei iemand ooit een keer tegen mij, toen ik een keer onverwacht huilend voor haar deur stond. "dat krediet hebben wij nog niet". Ik ben nooit weer naar haar toe gegaan.
Nooit weer is in deze situatie lastig voor je maar o, wat een naar trekje is dit van die groep. Er is dus ook niemand geweest die de bruid van gedachten heeft doen veranderen. Ik vind het echt niet kunnen.
zaterdag 17 maart 2018 om 19:47
Ohhhh ik zou me ook echt heel rot voelen hierover. Wat is nou de moeite van een extra genodigde op het vrijgezellenfeest? Je betaalt immers zelf! Bij het huwelijk alleen als avondgast was nog beter "te verdedigen". Nouja, wijze post heb je geschreven. Trek je conclusies en focus je meer op je eigen vriendien. Blijkbaar ben je toch voornamelijk de vriendin van.
Verder wel eens met Minke; ze mogen wel weten wat dit met je gedaan heeft. Ik vind het echt een pisstreek.
Verder wel eens met Minke; ze mogen wel weten wat dit met je gedaan heeft. Ik vind het echt een pisstreek.
anoniem_347523 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 19:51
12.01% gewijzigd
zaterdag 17 maart 2018 om 19:53
Ow jemig, dat iemand zo de deur voor je neus dicht gooide vind ik ook schandalig zeg! Zo weet je wel meteen wie je vrienden zijn :/fifty schreef: ↑17-03-2018 19:34ik vind dit echt zó onaardig! Iemand als enige niet uitnodigen. Echt bizar. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik het zou kunnen vergeten.
Maar inderdaad, volgende keer dat er verhuisd gaat worden ga ik iets leukers doen en mag vriend gaan helpen
zaterdag 17 maart 2018 om 19:55
Hahah inderdaad! "Nee sorry, ik kan niet helpen. Doe ik alleen bij mensen die ik langer dan vijf jaar ken" Haha!
Bedankt voor alle reacties trouwens. Ik voel me echt een stuk beter. Ik heb doorgaans nogal snel de neiging om me dingen heel erg aan te trekken en te bedenken dat het mijn schuld is. Jullie nuchtere reacties helpen me ontzettend. Ben blij dat ik een topic heb geopend
zaterdag 17 maart 2018 om 20:03
Ha jufank
Ik snap dat je teleurgesteld bent. Zou denk ik ook mijn eerste reactie zijn.
Aan de andere kant vind ik dat iedereen een beetje voorbijgaat aan het feit dat een vrijgezellenfeestje vaak voor close vrienden/ vriendinnen is. Ik zou daar ook niet standaard hele vriendinnengroepen voor uitnodigen als ik zelf ging trouwen, maar ook puur degene met wie ik veel heb. Niet zomaar de hele groep omdat dat de hele groep is.
Wat niet wil zeggen dat ik al die anderen dan niet aardig zou vinden en ze puur ter opvulling zijn.
Ik denk dus ook niet dat je je daar benadeeld in hoeft te voelen.
Ik snap dat je teleurgesteld bent. Zou denk ik ook mijn eerste reactie zijn.
Aan de andere kant vind ik dat iedereen een beetje voorbijgaat aan het feit dat een vrijgezellenfeestje vaak voor close vrienden/ vriendinnen is. Ik zou daar ook niet standaard hele vriendinnengroepen voor uitnodigen als ik zelf ging trouwen, maar ook puur degene met wie ik veel heb. Niet zomaar de hele groep omdat dat de hele groep is.
Wat niet wil zeggen dat ik al die anderen dan niet aardig zou vinden en ze puur ter opvulling zijn.
Ik denk dus ook niet dat je je daar benadeeld in hoeft te voelen.
zaterdag 17 maart 2018 om 20:12
Fijnjufank schreef: ↑17-03-2018 19:55Hahah inderdaad! "Nee sorry, ik kan niet helpen. Doe ik alleen bij mensen die ik langer dan vijf jaar ken" Haha!
Bedankt voor alle reacties trouwens. Ik voel me echt een stuk beter. Ik heb doorgaans nogal snel de neiging om me dingen heel erg aan te trekken en te bedenken dat het mijn schuld is. Jullie nuchtere reacties helpen me ontzettend. Ben blij dat ik een topic heb geopend![]()