Crisiopvang, ervaringen?!

17-03-2018 21:56 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi allemaal,

ik was even aan het googlen en kwam op deze site, ik heb een vraagje.

Ik zit momenteel echt in een k*t situatie (Uithuisplaatsing tijdelijk (4 maand) bij vriendin) maar nu zegt mijn gezinsvoogd dat ik a.s. maandag verplicht ben mee te gaan naar de crisis opvang in amersfoort... ik weet totaal niet wat mij te wachten staat dus ik ben opzoek naar mensen die recent in een crisis opvang hebben gezeten of er nu zitten en naar hun ervaringen!

Ook dingen waar ik rekening mee moet houden en hoe het nou eigenlijk gaat op zo'n crisis.

Samen Veilig is momenteel bezig met een pleeggezin maar dat gaat nog wel even duren vandaar de crisis... bij de vriendin moet ik helaas echt weg.

X

Goede of slechte ervaring? Laat vooral een reactie achter!!

Totaal aantal stemmen: 7

Goed (86%)
Slecht (14%)
anoniem_366498 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 22:00
2.12% gewijzigd
Helaas geen advies of ervaring mee sorry. Sterkte :hug:
anoniem_358010 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 22:01
24.64% gewijzigd
Meis, wat moet jij al veel meegemaakt hebben. :hug:

Verwacht een kamertje met een bed, een kast, een stoel en een tafeltje/bureautje. En de nodige jongeren die in dezelfde situatie als jij zitten, of in elk geval vergelijkbaar.
Ik heb zelf geen ervaring. Maar mijn zusje is na een uithuisplaatsing terecht gekomen in de crisisopvang van Jeugdzorg.

Ik weet wel dat de crisisopvang haar heel goed heeft gedaan ondanks dat het vreselijk heftig is.

Sterkte. :hug:
Bjort schreef:
17-03-2018 21:58
Helaas geen advies of ervaring mee sorry. Sterkte :hug:
+1
Lees dit eens en dan vooral de reacties op het verhaal:
http://forum.fok.nl/topic/1016002?token ... LE+COOKIES
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je bent te jong voor dit forum en zult binnenkort verwijdert worden.
Kijk een op tienerproblemen.nl, dat is meer op jouw leeftijd gericht.
Niet geschoten is altijd mis
Mijn ervaring is redelijk positief met crisisopvang. Het belangrijkste is hoe je er zelf in staat. Als jij het niet ziet zitten of je zit er met tegenzin, dan kunnen zij nog zo hard hun best doen, maar dat zie je zelf anders en zul je dat ook anders (of negatief) ervaren.
Probeer het daarom ook echt als kans te zien. Zij gaan in een korte tijd met jou kijken wat voor jou het beste vervolg is. Wat zou je zelf het liefste willen voor de lange termijn? Zou je terug naar huis willen? Zou je naar begeleid wonen willen? Of is een pleeggezin, bijvoorbeeld bij je vriendin een optie voor langere tijd?

Ik wens je heel veel sterkte. Je zit in een kutsituatie. Realiseer je dat jij zelf de sleutel hebt tot je eigen toekomst. Maak keuzes, accepteer de hulp die je krijgt en ga ervoor. Sterkte :hug:
Hier een positieve ervaring, had het thuis na een heftige scheiding moeilijk en kon daar op adem komen. Jongeren uit alle lagen van de bevolking en met hele uiteenlopende verhalen en achtergronden.
Geen ervaringen of tips maar wel even een hele dikke knuffel voor jou! :hug:
Zelf geen specifieke ervaring met de crisisopvang, maar wil je wel veel sterkte wensen, TO. Lijkt me heel moeilijk om in jouw situatie te zitten.
Bitje93 schreef:
17-03-2018 22:05
Je bent te jong voor dit forum en zult binnenkort verwijdert worden.
Kijk een op tienerproblemen.nl, dat is meer op jouw leeftijd gericht.
Hoe weet je dat ze te jong is? Ik zie niet dat ze haar leeftijd noemt. Forum is vanaf 16 jaar en met dit verhaal kan ze prima 16 zijn.
MrsLady schreef:
17-03-2018 22:51
Hoe weet je dat ze te jong is? Ik zie niet dat ze haar leeftijd noemt. Forum is vanaf 16 jaar en met dit verhaal kan ze prima 16 zijn.
.
In de OT stond dat ze 14 jaar is. Blijkbaar heeft ze dit later weggehaald.
Niet geschoten is altijd mis
Soms vind ik het bullshit dat een topic gesloten moeten worden omdat de topicopnener onder de 16 is. Ik kan in een situatie zoals deze heel goed begrijpen dat je ook van volwassenen wilt weten waar je aan toe bent en een steuntje in de rug. Een volwassen persoon kan in zo'n situatie soms toch een veel jonger iemand beter gerust stellen dan iemand die bijv. maar 1 jaar ouder is.

Ik wens je veel succes TO. Hopelijk ga je een stabiele toekomst tegemoet m.b.t. leefomgeving.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik heb er geen ervaring mee en ook niet recent, maar ik heb wel ervaring met langduriger opvang en ik had het voor geen goud willen missen. Je zit allemaal in hetzelfde schuitje, waardoor je vrij snel aansluiting bij elkaar vindt. Voor mij is het al bijna 30 jaar geleden, en een aantal medebewoners van toen zijn nu nog altijd vrienden.

Zie het inderdaad als een kans, en maak er het beste van. Dan komt het allemaal wel goed :hug:
Lijkt mij ook erg af te hangen van met wie je samen in een opvang zit.
Dat kan een leuke groep zijn, maar het kan ook zijn dat er bijvoorbeeld te zware problematieken bij elkaar zitten.

En hoe de begeleiding loopt.

Het kan dus zowel mee- als tegenvallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven