Napraattopic deel 96
zaterdag 3 februari 2018 om 21:46
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 19 maart 2018 om 07:36
Dat zie je niet, je weet ook niet wie je gestaft heeft. Regels van de kleuterklas.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

maandag 19 maart 2018 om 08:53
Ow. Huh? Dus dan kan jan en allemaal vrolijk rondstaffen, maakt niet uit wie of wat? En dan krijg je ook gewoon een ban, zonder dat jij weet wie jou gestaft heeft en/of waarom?

maandag 19 maart 2018 om 10:07
Volgens mij is er maar eentje.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 19 maart 2018 om 10:08
Er zit natuurlijk wel een soort systeem in.
Alleen weet niemand hoe dat soort systeem in elkaar zit en is het achter de schermen zeer onzichtbaar.
Maar omdat de mods niet alles kunnen lezen mag je aannemen dat wanneer er een post van je gegumd wordt dat die post door iemand gestaft is.
Hoewel ik wel denk dat de mods in Napraat meelezen, dus daar zou het dan weer zonder staffen kunnen.
David Dunning
David Dunning
maandag 19 maart 2018 om 11:44
Je kunt dus rustig klikken bij de juf, zonder dat iemand weet wie er heeft geklikt. Zo zou je iemand (die je niet mag) een ban kunnen aansmeren.
Als er goed wordt gemodereerd, zou een moderator voor hij/zij gumt naar aanleiding van een stafje, eerst goed moeten kijken wat ze nu eigenlijk gumt. En daar schort het nog weleens aan...

maandag 19 maart 2018 om 12:15
Je kunt idd proberen op die manier iemand een ban aan te smeren.Wilhetnietweten schreef: ↑19-03-2018 11:44Je kunt dus rustig klikken bij de juf, zonder dat iemand weet wie er heeft geklikt. Zo zou je iemand (die je niet mag) een ban kunnen aansmeren.
Als er goed wordt gemodereerd, zou een moderator voor hij/zij gumt naar aanleiding van een stafje, eerst goed moeten kijken wat ze nu eigenlijk gumt. En daar schort het nog weleens aan...![]()
En dat zal ongetwijfeld ook wel gebeuren.
Maar uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen dat niet alle stafjes gehonoreerd worden. Soms wordt er wel naar de context gekeken en soms niet.
Mss verschilt dat per mod? Of per staffer? Volgens mij heeft ook wel eens iemand een waarschuwing gekregen voor te veel staffen.
David Dunning
David Dunning

maandag 19 maart 2018 om 12:57
Jottem!
En dank, Jolly en Ana, voor de pareltjes

maandag 19 maart 2018 om 14:18
Eentje met een piemel maar.

maandag 19 maart 2018 om 15:01
Ik snap dat staffen nooit zo.Solomio schreef: ↑19-03-2018 12:15Je kunt idd proberen op die manier iemand een ban aan te smeren.
En dat zal ongetwijfeld ook wel gebeuren.
Maar uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen dat niet alle stafjes gehonoreerd worden. Soms wordt er wel naar de context gekeken en soms niet.
Mss verschilt dat per mod? Of per staffer? Volgens mij heeft ook wel eens iemand een waarschuwing gekregen voor te veel staffen.
Vraag me af of er minder gestaft zou worden als het staffen niet anoniem is.

maandag 19 maart 2018 om 15:10

maandag 19 maart 2018 om 15:59
Is er nu ook al een discussie over de stafdiscussie?

Ik ben er trouwens een voorstander van, dat er bekend wordt gemaakt wie er staft en waarom.
Ten eerste wordt er dan waarschijnlijk veel minder gestaft en ten tweede heeft degene die gestaft wordt de kans om zich te verweren.

maandag 19 maart 2018 om 18:10
Dat denk ik ookschattigmeisje schreef: ↑19-03-2018 17:43Eens. Ik denk ook dat er heel veel mensen zijn die niet staffen, en dat het er maar een paar zijn die het wel doen. Tenzij het om iets als spam of zo gaat.

maandag 19 maart 2018 om 19:49
Ik wil ook wel weten of iemand me staft en wie dan. Krijg je op zich wel altijd een berichtje van de mod als iemand je staft, en de mod vindt dat terecht? Of op een dag kan je gewoon niet meer inloggen en dan blijkt dat je een ban hebt, maar dat weet je niet omdat je niet kan inloggen en dus niet op het bantopic kan kijken?

maandag 19 maart 2018 om 20:26
Wat stom...Lady*Voldemort schreef: ↑19-03-2018 19:51Je kunt gewoon op het bantopic kijken als je een ban hebt, alleen moet je dan niet inloggen. En nee, natuurlijk krijg je geen berichtje als je gestaft bent.
“Zo mevrouwtje ik ga u een bon geven”.
“Maar agent, waarvoor dan? Ik weet van niks”.
“Nou, een zeker iemand heeft u op een zeker moment een zekere overtreding zien maken. En dat kan natuurlijk niet. Nee nee, privacy van de melder dus ik zeg niet wie de melding deed of wat u gedaan heeft. Gut mevrouwtje dat zou er nog bij moeten komen. Wees blij dat ik u überhaupt vertel dat u een bon krijgt en niet zomaar geld van uw rekening afschrijf. Wat dan overigens heel rechtmatig van mij zou zijn...”
Zoiets maar dan met de Viva-politie

maandag 19 maart 2018 om 20:27
Als je in wil loggen krijg je de melding dat je een ban hebt.Labalade schreef: ↑19-03-2018 19:49Ik wil ook wel weten of iemand me staft en wie dan. Krijg je op zich wel altijd een berichtje van de mod als iemand je staft, en de mod vindt dat terecht? Of op een dag kan je gewoon niet meer inloggen en dan blijkt dat je een ban hebt, maar dat weet je niet omdat je niet kan inloggen en dus niet op het bantopic kan kijken?