Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Wij zeggen wel 'nee', halen haar weg uit de situatie, en leiden af met iets anders. Zo hopen we ervoor te zorgen dat ze het doorkrijgt :). Dochter is 16 maand, en we doen het al een tijdje zo. Zijn er ook al heel snel mee begonnen, want zodra ze doorhad wat de hond was, probeerde ze ook te 'aaien'; hard meppen en kijken of de hond reageert. En daar was dit de juiste aanpak, tegenwoordig is ze heel lief voor de hond :)
Heb je hier wat aan?
https://kiind.nl/respectvol-communiceren-gordon-1/

Het helpt hier om te benoemen wat wel mag. Dat snapt ie wel.
Hier werkt het soms. Alleen heeft hij nu geleerd nee te schudden dus als wij nee zeggen kijkt hij ons aan terwijl hij lachend Nee schudt. Ik heb niet zo'n goede pokerface.
Captain_Obvious schreef:
18-03-2018 20:13
Heb je hier wat aan?
https://kiind.nl/respectvol-communiceren-gordon-1/

Het helpt hier om te benoemen wat wel mag. Dat snapt ie wel.
Dit is denk ik toch al wat meer voor oudere kinderen? Denk ik hoor, weet ik niet. Het gaat mij er meer om vanaf wanneer ze in staat zijn om het te begrijpen en er ook naar te handelen...
Alle reacties Link kopieren
Feetje23 schreef:
18-03-2018 20:57
Het gaat mij er meer om vanaf wanneer ze in staat zijn om het te begrijpen en er ook naar te handelen...
Het schijnt dat ik dat in de pubertijd nog niet wist, en toen was ik toch al een jaar of 13, 14... :whistle:
Feetje23 schreef:
18-03-2018 20:57
Dit is denk ik toch al wat meer voor oudere kinderen? Denk ik hoor, weet ik niet. Het gaat mij er meer om vanaf wanneer ze in staat zijn om het te begrijpen en er ook naar te handelen...
Nou ja mijn dreumes begrijpt het als ik tegen hem zeg dat hij iets anders wel moet gaan doen.

Die Gordonmethode is sneller nuttig dan je denkt overigens. Ik pas het nu al deels toe met dreumes.
Zoon begrijpt donders goed wat 'nee' betekend, maar heeft er gewoon schijt aan... Luisteren kan hij wel, gehoorzamen iets minder.
Maar zelf geloof ik dat hij gewoon zijn impulsen niet onder controle heeft. Hij kan zo in de ban zijn van iets, dat het hem bijna roept zeg maar. We halen dan nog maar een keer adem, zeggen dat het niet mag en leiden hem af met iets anders. Soms werkt het, meestal niet, het is een proces...
https://kiind.nl/grensoverschrijdende-p ... -oorzaken/

Er is ook nog een artikel ergens over geen nee zeggen... maar die kan ik niet vinden.
Captain_Obvious schreef:
18-03-2018 21:37
https://kiind.nl/grensoverschrijdende-p ... -oorzaken/

Er is ook nog een artikel ergens over geen nee zeggen... maar die kan ik niet vinden.
Oh, dat geen nee zeggen vind ik zo'n bullshit. Naar mijn mening krijg je daar prinsjes en prinsesjes van die je eigenlijk helemaal niet wil hebben.
Er is niks mis met 'nee', gewoon duidelijk zijn.
Bohemia schreef:
18-03-2018 21:42
Oh, dat geen nee zeggen vind ik zo'n bullshit. Naar mijn mening krijg je daar prinsjes en prinsesjes van die je eigenlijk helemaal niet wil hebben.
Er is niks mis met 'nee', gewoon duidelijk zijn.
Dat is niet hetzelfde als geen grenzen he.
De filosofie is ongeveer zo veel mogelijk ja zeggen en benoemen wat wel mag, zoiets.
Captain_Obvious schreef:
18-03-2018 21:45
Dat is niet hetzelfde als geen grenzen he.
De filosofie is ongeveer zo veel mogelijk ja zeggen en benoemen wat wel mag, zoiets.
Dat weet ik, ik heb me over die methode ook ingelezen. Ik weet wat het inhoudt. Maar ik vind het een belachelijke methode.
Bohemia schreef:
18-03-2018 21:47
Dat weet ik, ik heb me over die methode ook ingelezen. Ik weet wat het inhoudt. Maar ik vind het een belachelijke methode.
Dat kan.
:'-( Ik ben weer online. Ik ga zo eens even bij lezen. Wat een rukweekend.. We zaten met heel veel mensen in een huisje en iedereen had een mening over wat wij als ouders, maar vooral onze dreumes, moest doen/kunnen. En ik kan al meer dan een ander niet tegen gebemoei dus ik was blij dat ik weer thuis was. Dreumes moest maar wakker blijven want dat was gezelliger. Dreumes moest maar 5km door de snijdende kou kunnen wandelen omdat we moesten gaan wandelen. Hij kan pas een paar honderd meter lopen. De andere kinderen konden gewoon luid gillend rond de kamer van dreumes gaan spelen (zodat dreumes niet kon slapen) want dreumes moest er maar aan wennen. En dreumes moest maar leren wachten/delen/samen spelen/eten met mes en vork tijdens het weekend. Het waren allemaal van die 'tips' die men er tussen neus en lippen tussen door zei.

En toen dreumes het aan het eind van het weekend oververmoeid ging huilen zegt er iemand "agh ja zo kan je wel zien dat het eigenlijk nog maar een baby'tje is" :frusty: Ja klopt, hij is pas 18 maanden >:-(

Ik heb mij alvast de komende 10 jaar afgemeld voor deze weekenden. Manlief en ik willen graag een groot gezin en als we dit gezeik 10 jaar lang opnieuw bij elke dreumes aan moeten horen lijkt mij dat funest voor de goede sfeer.
Mette07 schreef:
17-03-2018 13:31
Ik kreeg wat ik wenste. Het poepweekend is begonnen. Met een soort van poepexplosie vanochtend. Dochter vond het dan weer heel leuk dat ze nog voor het ontbijt in bad mocht :P En ik ben blij dat er eindelijk gepoept wordt.. :)

Brood doen we hier inderdaad nog steeds zonder korst. Soms in reepjes, dan hapt ze het af

:cheer2: :cheer2: Gefeliciteerd! :cheer2: :cheer2:
Maartje2016 schreef:
17-03-2018 16:50
O wow, ik heb aardig wat in te halen om weer bij te lezen! Snel even gescand en zie dat het over poep gaat :rofl:

Ik heb binnenkort vast wel een wat zinnigere bijdrage aan het gesprek, maar wilde even melden dat Puk afgelopen week grote broer is geworden van een meisje! :cheer2:

Gefeliciteerd :heart: En geniet van de kleine poepjes ;)
He wat vervelend Bahcobarbie. Je kan van een dreumes toch al die dingen niet verwachten. Hier zou mijn kind ook strond vervelend van worden want moe.

Hier een rustig weekend gehad en ben ik op zich wel blij mee. Ff rust. (Zal eindelijk ff uitleggen waarom we die hectische periode hadden.
Ben bevallen met 21 weken van onze tweeling. 1 is gelijk bij de geboorte overleden en de ander heeft nog even geleefd. Tel daar onze oudste bij op die in het ziekenhuis lag plus een verhuizing.
Feetje23 schreef:
18-03-2018 19:57
Haha ja herkenbaar, hier ook hele verhalen, maar nog niks van te volgen... Wel heeel leuk om te horen :flirting:

Nav de vraag over meelopen in de winkel: vanaf wanneer kan/mag je verwachten dat je dreumes 'nee' gaat snappen en daar ook naar kan handelen?

Dochter, 14 mnd, moet alleen maar heel hard lachen als wij nee zeggen en doet het dan gewoon opnieuw. Nu proberen we wel dingen om te draaien, bv geen nee zeggen als ze de kastjes leeg haalt, maar 'kun je het kastje ook weer dicht doen?' en dan compliment als ze dat doet, maar vervolgens wordt dat weer een spelletje... En sommige dingen kunnen ook gewoon echt niet, zoals bv aan de wandel gaan met een staande vloerlamp, of de planten uit de potten trekken... En die grote dingen kan ik ook niet allemaal wegzetten... Dus, vanaf wanneer is het realistisch om dat van je dreumes te verwachten?

Met 14 maanden luisterde onze dreumes nog helemaal niet. Wij hebben de staandelamp vervangen met een wandlamp en de planten opgehangen aan het plafond.

Nu met 18 maanden brengt hij de gepakte afstandbediening naar ons, als we het vragen. Ook doet hij de deuren weer dicht, na 6x 'nee' blijft hij van mijn laptopsnoer af (met een pruillip) en hij geeft nu gelijk zijn bord aan ons en zegt 'klaar' omdat we eerst zeiden dat als hij met zijn bord gaat rammen het eten 'klaar' is :thumbsup:

Ook grijpt/rukt/trekt hij niet gelijk alles wat hij voor zijn neusje ziet. Hij kan ook even kijken of even aan ons vragen of hij er aan mag zitten. Maar het blijft wel herhalen, herhalen, herhalen :)
snowgirl1 schreef:
19-03-2018 08:58
He wat vervelend Bahcobarbie. Je kan van een dreumes toch al die dingen niet verwachten. Hier zou mijn kind ook strond vervelend van worden want moe.

Hier een rustig weekend gehad en ben ik op zich wel blij mee. Ff rust. (Zal eindelijk ff uitleggen waarom we die hectische periode hadden.
Ben bevallen met 21 weken van onze tweeling. 1 is gelijk bij de geboorte overleden en de ander heeft nog even geleefd. Tel daar onze oudste bij op die in het ziekenhuis lag plus een verhuizing.

:-[ Jemig Snowgirl. Bij mij schieten er gelijk tranen in mijn ogen als ik zo iets zwaars lees. :hug: Wat verschrikkelijk om mee te moeten maken :|
Jeetje snowgirl, wat heftig!
Heel veel sterkte
snowgirl1 schreef:
19-03-2018 08:58

Ach jee, ik weet niet wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte. :hug: :redrose:
Jeetje snowgirl wat heftig! Heel veel sterkte :redrose:
Maar Snowgirl het is pas een maandje geleden en je hebt hier gebabbeld alsof er niks aan het handje was. Op het ziekenhuizen/puffen van je dreumes na dan. Als ik praat over een 'hectische periode' praat dan was het druk op mijn werk + man/ik hadden een snotneus ofzo.. Niet het verlies van twee prachtige kindjes.

Meisje toch. Je mag hier ook gewoon je ei kwijt als je dat wil :hug: We zijn hier allemaal ouders die het verschrikkelijk lijkt om onze kleintjes te verliezen :sigh:
BahcoBarbie schreef:
19-03-2018 12:06
Maar Snowgirl het is pas een maandje geleden en je hebt hier gebabbeld alsof er niks aan het handje was. Op het ziekenhuizen/puffen van je dreumes na dan. Als ik praat over een 'hectische periode' praat dan was het druk op mijn werk + man/ik hadden een snotneus ofzo.. Niet het verlies van twee prachtige kindjes.

Meisje toch. Je mag hier ook gewoon je ei kwijt als je dat wil :hug: We zijn hier allemaal ouders die het verschrikkelijk lijkt om onze kleintjes te verliezen :sigh:
:hug: :rose: :rose:
Dankjewel allemaal,

Op een of andere manier wilde ik dit nog gewoon even houden zoals het was. Heb genoeg groepen waarmee ik alles deel dus dat is heel fijn.
Nu had ik echter zoiets het is nu ook tijd om het hier te vertellen. Begint nu allemaal wat rustiger te worden en het leven wordt ook langzaam weer opgepakt zoals het was.
Heftig snowgirl :rose: Sterkte

Mag ik even zeggen hoe ********* die doorkomende kiezen zijn. Ze wil niks, jammert de hele dag, niet eten, zet ik haar op de grond gaat ze liggen alsof ze gaat slapen, in de auto jammeren, in de winkel jammeren, pfffff... Heb dr nu maar op bed gelegd, daar lijkt ze toch het meest tevreden te zijn. Hoe lang duurt dit..... :hamer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven