Min-/maxcontract
dinsdag 20 maart 2018 om 13:41
dinsdag 20 maart 2018 om 14:12
Nee. Het minimaal overeengekomen aantal uren wordt ook wel “garantieuren” genoemd, en de werkgever is verplicht om deze uren (inclusief vakantiegeld en vakantiedag etc) uit te betalen. Als zij ervoor kiezen om jou op die uren niet in te zetten, dan is dat hun verantwoordelijkheid en voor hun rekening.
De enige uitzondering hierop is wanneer jij zelf structureel de oproepen weigert. Ze hoeven jou niet te betalen voor werk dat jij weigert te doen.
De enige uitzondering hierop is wanneer jij zelf structureel de oproepen weigert. Ze hoeven jou niet te betalen voor werk dat jij weigert te doen.
dinsdag 20 maart 2018 om 14:17
Lijkt jou of heb je daar ook een bron voor Cookiequeen?
Linda, was er echt geen aanbod van werk of alleen op tijden die jou niet uitkwamen? Is er meerwerk naar anderen gegaan waar ze jou ook voor hadden kunnen vragen?
Als er objectief gezien geen kans was om je uren te halen, dan is dat het risico van de werkgever. Tenzij jij zelf werk niet hebt geaccepteerd om welke reden ook.
Lees de site van de Rijksoverheid.
Linda, was er echt geen aanbod van werk of alleen op tijden die jou niet uitkwamen? Is er meerwerk naar anderen gegaan waar ze jou ook voor hadden kunnen vragen?
Als er objectief gezien geen kans was om je uren te halen, dan is dat het risico van de werkgever. Tenzij jij zelf werk niet hebt geaccepteerd om welke reden ook.
Lees de site van de Rijksoverheid.
dinsdag 20 maart 2018 om 18:17
Bedankt voor de reacties tot zover! Ik was inderdaad ook in de veronderstelling dat het minimum aantal uren zou vallen onder het risico van de werkgever en dat dat inderdaad voor mij een soort garantie is voor in ieder geval een klein beetje zekerheid.
Het is zeker niet zo dat ik werk weigerde. In tegendeel zelfs, ik heb meerdere malen aangegeven dat ik graag meer zou willen werken en ik ben zelfs op mijn verzoek nog ingewerkt op een andere locatie in de hoop op meer uren, maar ook dat bleek in de praktijk niet haalbaar. Hierdoor zijn er uren uitbetaald waarvoor ik niet gewerkt heb, maar zeker niet omdat ik dit niet wilde, maar omdat er echt geen aanbod was.
De werkgever geeft zelf ook aan dat er nu eenmaal pieken en dalen in het aanbod zitten. Daarom vind ik het ook nogal vreemd dat ik nu 'minuren' op mijn bordje krijg
Het is zeker niet zo dat ik werk weigerde. In tegendeel zelfs, ik heb meerdere malen aangegeven dat ik graag meer zou willen werken en ik ben zelfs op mijn verzoek nog ingewerkt op een andere locatie in de hoop op meer uren, maar ook dat bleek in de praktijk niet haalbaar. Hierdoor zijn er uren uitbetaald waarvoor ik niet gewerkt heb, maar zeker niet omdat ik dit niet wilde, maar omdat er echt geen aanbod was.
De werkgever geeft zelf ook aan dat er nu eenmaal pieken en dalen in het aanbod zitten. Daarom vind ik het ook nogal vreemd dat ik nu 'minuren' op mijn bordje krijg
dinsdag 20 maart 2018 om 18:30
Ik begreep de -zeer summiere OP blijkbaar verkeerd.
Ik dacht dat ze haar minuren al uitbetaald had gekregen maar haar contract opgezegd had voordat ze die uren had kunnen maken.
Dan niet je gewoon terugbetalen namelijk. Heb ik ook eens gehad.