Bedrijf Olcay Gulsen failliet

20-03-2018 21:24 24 berichten
Olcay Gulsen is mijn favoriete BN-er. Recht voor d'r raap, ondernemend type, iemand die ondanks (of misschien wel dankzij) een nogal uitdagende jeugd het best ver geschopt heeft, verder best een aantrekkelijke dame.

Ik had al gelezen dat het niet goed ging met haar bedrijf met de best wel bijzondere naam Supertrash, en dat ze een stapje terug had moeten doen. Jammer dat de problemen haar kennelijk toch echt boven het hoofd zijn gegroeid. Hopelijk pakt ze de draad wel weer op en komt de klap niet al te hard aan.

https://www.ad.nl/show/faillissement-aa ... ~a0e418a3/
Alle reacties Link kopieren
,,Het bedrijf is failliet, maar ik persoonlijk niet. De onderneming en ik zijn twee verschillende entiteiten.''
Lekkere opsteker voor de medewerkers die nu op straat staan zonder iets.
Tja, ze had een man van 55 aan het hoofd gezet van Supertrash. Die man was ook verantwoordelijk voor successen als The Free Record Shop, Dixons en The Phone House.

Oh wacht, die zijn allemaal failliet :facepalm:
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Lekkermeepraten schreef:
20-03-2018 21:35
,,Het bedrijf is failliet, maar ik persoonlijk niet. De onderneming en ik zijn twee verschillende entiteiten.''
Dit is toch de werkelijkheid. Betekent niet dat ze niet meelevend is.
Lekkermeepraten schreef:
De medewerkers zijn ook niet failliet hoor.
Die hebben gewoon recht op WW. En in de huidige economie moet het redelijk makkelijk zijn een nieuwe baan te vinden.
Lekkermeepraten schreef:
Precies, na heel veel jaren bewust weg te zijn geweest van tv is ze de laatste maanden weer opvallend aanwezig in de media. Haar tv en media carriere weer oppikken.

Ik kan mij nog interviews van een aantal jaren geleden uit de bladen herinneren waarin ze afgaf op het zogenaamd 'fake" mediawereldje waar ze niets meer mee te maken wilde hebben.
Nu blijkt anders. Kan mij niet voorstellen dat ze niet wist dat er een faillesement zat aan te komen. Daar is ze veel te intelligent voor. Ze is op tijd en bewust weer aan haar tv carriere gaan werken. Na Supertrash zal ze toch door moeten met iets.
Ook het afgeven op het fake uiterlijk van jonge dames die botox en fillers gebruiken. Vond zij niet authentiek. Opvallend hoe opgeblazen gezicht zij nu heeft van de fillers. Vind haar een zeer geslepen persoonlijkheid, maar is daar zakelijk ook heel ver mee gekomen.
Ik vind haar ook een fantastische vrouw. Haar kleding is een ander verhaal.
Het is duur. Het is slechte kwaliteit. En het is alleen voor een bepaalde doelgroep.
De meisjes die in haar kleding passen, hebben het geld niet om het te kopen.
De vrouwen die het geld hebben om het te kopen, kopen voor dat geld liever kwaliteit en iets met meer stijl.
Grappig genoeg staat Olcay in de papieren Viva deze week?

Goede timing :-D
Lekkermeepraten schreef:
Die medewerkers hebben er zelf voor gekozen om in loondienst te gaan zonder verdere risico's. Ze hadden ook zelf kunnen gaan ondernemen om zo een eigen kapitaal op te bouwen.
Het zal voor die medewerkers niet als een verrassing zijn gekomen, er klopten al jaren veel dingen niet bij mevrouw Gulsen:

www.quotenet.nl/Nieuws/Goh-verrassend-S ... iet-212548
fruityjuice schreef:
20-03-2018 22:01
Precies, na heel veel jaren bewust weg te zijn geweest van tv is ze de laatste maanden weer opvallend aanwezig in de media. Haar tv en media carriere weer oppikken.

Ik kan mij nog interviews van een aantal jaren geleden uit de bladen herinneren waarin ze afgaf op het zogenaamd 'fake" mediawereldje waar ze niets meer mee te maken wilde hebben.
Nu blijkt anders. Kan mij niet voorstellen dat ze niet wist dat er een faillesement zat aan te komen. Daar is ze veel te intelligent voor. Ze is op tijd en bewust weer aan haar tv carriere gaan werken. Na Supertrash zal ze toch door moeten met iets.
Ook het afgeven op het fake uiterlijk van jonge dames die botox en fillers gebruiken. Vond zij niet authentiek. Opvallend hoe opgeblazen gezicht zij nu heeft van de fillers. Vind haar een zeer geslepen persoonlijkheid, maar is daar zakelijk ook heel ver mee gekomen.
Dit!
Ik vind het er ook wel heel dik opliggen. Ze heeft geweten dat er een failissement aankwam en op tijd haar handen ervan afgerukt.
Had het dan gewoon netjes afgerond en iedereen -zoals leveranciers, free lancers etc.- hun geld betaald.
Ik vind het echt niet kunnen om een bedrijf bewust failliet te laten gaan en daarna meteen een doorstart te maken, heel erg fout.
Zo kon ik naar mijn 10.000 euro fluiten waar ik een half jaar keihard voor had gewerkt voor een bedrijf dat precies hetzelfde flikte.
Taralina schreef:
21-03-2018 01:33
Dit!
Ik vind het er ook wel heel dik opliggen. Ze heeft geweten dat er een failissement aankwam en op tijd haar handen ervan afgerukt.
Had het dan gewoon netjes afgerond en iedereen -zoals leveranciers, free lancers etc.- hun geld betaald.
Ik vind het echt niet kunnen om een bedrijf bewust failliet te laten gaan en daarna meteen een doorstart te maken, heel erg fout.
Zo kon ik naar mijn 10.000 euro fluiten waar ik een half jaar keihard voor had gewerkt voor een bedrijf dat precies hetzelfde flikte.
Ik lees nergens dat ze een doorstart maakt.
Ik lees nergens dat ze het bedrijf bewust failliet laten gaan, waarom zouden ze? Een winstgevend bedrijf kan je goed verkopen.

Het probleem is juist dat je leveranciers niet meer kan betalen en daardoor ga je failliet.
Dus netjes afronden kan alleen als je nog winst maakt en dat was nu juist het probleem.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Beter dat ze, nu het bedrijf failliet is zich concentreert op haar tv-carriere dan dat ze werkloos thuis gaat zitten.
Dat ze eerder heeft gezegd dat ze die tv niet leuk vond, is helemaal niet relevant.
Als student heb ik bv veel productiewerk gedaan. Later zei ik: dat nooit meer.
Maar toen ik jaren later werkloos raakte ben ik toch ergens productiewerk gaan doen omdat je nou eenmaal iets moet.

Ze probeert gewoon in haar inkomen te voorzien. Nu het met supertrash niet meer lukt, dan maar met tv.
Ik zie het probleem niet.
Ik sta er niet van te kijken. De kleding had hele rare pasvormen, veels te lang altijd. Ik ben 1.62 en met alles bleek dat de kleding te lang was.
Saoghail schreef:
21-03-2018 08:54
Beter dat ze, nu het bedrijf failliet is zich concentreert op haar tv-carriere dan dat ze werkloos thuis gaat zitten.
Dat ze eerder heeft gezegd dat ze die tv niet leuk vond, is helemaal niet relevant.
Als student heb ik bv veel productiewerk gedaan. Later zei ik: dat nooit meer.
Maar toen ik jaren later werkloos raakte ben ik toch ergens productiewerk gaan doen omdat je nou eenmaal iets moet.

Ze probeert gewoon in haar inkomen te voorzien. Nu het met supertrash niet meer lukt, dan maar met tv.
Ik zie het probleem niet.

Dit.
hollebollegijs schreef:
21-03-2018 08:47
Ik lees nergens dat ze een doorstart maakt.
Ik lees nergens dat ze het bedrijf bewust failliet laten gaan, waarom zouden ze? Een winstgevend bedrijf kan je goed verkopen.

Het probleem is juist dat je leveranciers niet meer kan betalen en daardoor ga je failliet.
Dus netjes afronden kan alleen als je nog winst maakt en dat was nu juist het probleem.
Ik heb juist gelezen dat het wél het plan is om een doorstart te maken, en dan lijkt het me nogal een vooropgezet plan om het eerst failliet te laten verklaren.
Er gaan heel vaal bedrijven failliet om wat voor reden dan ook. Ik denk niet dat het per se met Olcay te maken heeft, of de pasvormen of wat dan ook. Hippe kledingmerken komen en gaan. Meerdere modeketens zitten momenteel in zwaar weer, waaronder ook H&M. De markt verandert continu. Wellicht gaan ze nu de bedrijfsstructuur en het concept wat aanpassen.
Olcay heeft groot gelijk dat ze tijdig het zinkende schip heeft verlaten. Als dat al de hoofdreden was. CEO van een bedrijf zijn is gewoon ontzettend zwaar. Je kan niet altijd alle ballen hooghouden.
En wat maakt het uit dat ze nu weer wat meer in de media is? Haar goed recht. Er moet toch brood op de plank blijven komen. En zoiets komt natuurlijk wel van twee kanten: programma's vragen haar waarschijnlijk ook om op tv te komen. Het is niet dat ze nu ineens weer eens is gaan rondbellen of zo.

Ik vind Olcay een topvrouw
https://fashionunited.nl/nieuws/retail/ ... 6020425539

In 2016 heeft ze een hele grote misser gemaakt die totaal niet aansloeg en veel geld heeft gekost,dat vertelde ze ook gisteren bij RTL Boulevard.
Supertrash vervangen door ST-Studio
https://fashionunited.nl/nieuws/busines ... 7022128191

Modebedrijf Supertrash ontvangt in 2017 een kapitaalinjectie om te ontkomen aan liquiditeitsnood. De investering bedraagt ‘enkele miljoenen’, die betaald word door een groep mode-investeerders.
Modepopje zonder zakelijk instinct? Mijn type is het in elk geval niet en uit de artikelen blijkt ook wel dat ze het zakelijk niet zo handig heeft aangepakt.

De kleding was blijkbaar trash...
Taralina schreef:
21-03-2018 11:01
Ik heb juist gelezen dat het wél het plan is om een doorstart te maken, en dan lijkt het me nogal een vooropgezet plan om het eerst failliet te laten verklaren.
Kortom je speculeert
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ze heeft wel erg veel leugens verteld sinds de oprichting van dat bedrijf. Dat komt het vertrouwen nooit ten goede

Haar huis is te huur:

https://www.bekendeburen.nl/dubbelboven ... ng-te-huur
hollebollegijs schreef:
21-03-2018 22:24
Kortom je speculeert
Ach, zo heel vergezocht is het niet.
Heb dit vaker gezien in het riskmanagement.
Failliet of niet, ik vind Olcay geweldig. Je kunt zeggen wat je wil, maar ze heeft geheel op eigen kracht ontzettend veel bereikt ondanks een zeer moeilijke jeugd. Knappe vrouw ook vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven