Gek van de jeuk!
woensdag 21 maart 2018 om 11:51
Sinds een week of 2 heb ik kriebel aan/tussen mijn grote teen en die ernaast. Nu heb ik jaren geleden wel eens zwemmers eczeem gehad, dus wist wel gelijk wat het was. Een zalfje gehaald bij de apotheek. Dit verlicht wel, maar haalt de oorzaak niet weg. Afgelopen maandag via de huisarts een zalfje gekregen, maar het lijkt alleen maar te verergeren! Het wordt nu helemaal rood, dik, warm en het klopt (we hebben het nog steeds over mijn teen hoor
. Net gebeld met de huisarts, afspraak gemaakt voor a.s. vrijdag om langs te komen.
Maar voor de tussentijd: wie heeft dit ook wel eens gehad en weet DE oplossing tegen jeuk? Want ik ben er wel achter dat ik een vrij hoge pijngrens heb maar een erg lage jeukgrens... ik word er helemaal gek van!!
Maar voor de tussentijd: wie heeft dit ook wel eens gehad en weet DE oplossing tegen jeuk? Want ik ben er wel achter dat ik een vrij hoge pijngrens heb maar een erg lage jeukgrens... ik word er helemaal gek van!!
woensdag 21 maart 2018 om 12:26
woensdag 21 maart 2018 om 12:27
woensdag 21 maart 2018 om 12:30
En je moet nu nog doorgaan met smeren?BrendaW1971 schreef: ↑21-03-2018 12:26Twee keer per dag smeren, wat ik dus ook doe. Verder hou ik het idd droog en probeer niet te krabbelen...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
woensdag 21 maart 2018 om 12:33
ik zou even terugbellen en navragenBrendaW1971 schreef: ↑21-03-2018 12:31Oh, daar ben ik eigenlijk gewoon van uitgegaan ja.. lekker naïef...
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
woensdag 21 maart 2018 om 12:38
Ik heb zelf een aantal jaren geleden een erge schimmelinfectie gehad. Dit was op zich niet heel duidelijk aan de buitenkant van mijn voet, behalve aan de jeuk dan. Het zat bij mij voornamelijk onder de huid en een zalfje werkte toen niet voldoende want dit kon er niet bij komen. Ik heb toen anti-schimmelpillen gekregen en die hebben echt enorm gewerkt.
Bij mijn voet was het uiteindelijk zo erg dat mijn hele zool kapot was van het krabben. Ik heb er ook jaren mee rondgelopen zonder te weten wat het was, maar inderdaad de pijn voelde beter dan de jeuk, dus ik bleef krabben. Tussen mijn tenen kwam het als enige plek echt naar buiten, maar ook daar hielpen zalfjes niet omdat het veel dieper zat!
Bij mijn voet was het uiteindelijk zo erg dat mijn hele zool kapot was van het krabben. Ik heb er ook jaren mee rondgelopen zonder te weten wat het was, maar inderdaad de pijn voelde beter dan de jeuk, dus ik bleef krabben. Tussen mijn tenen kwam het als enige plek echt naar buiten, maar ook daar hielpen zalfjes niet omdat het veel dieper zat!
woensdag 21 maart 2018 om 12:44
Soda is erg achterhaald en word vooral bij voeten juist afgeraden.
TO : als de huid nog gewoon dicht is, zou je mentholgel kunnen smeren. Dit verlicht de jeuk.
woensdag 21 maart 2018 om 12:45
vreemd, het klinkt alsof je een allergische reactie hebt in mijn lekenogenBrendaW1971 schreef: ↑21-03-2018 12:44Net gebeld, volgens de assistente kan ik gewoon doorgaan met smeren...
Vicks vaporub ga ik ook proberen! Baat het niet...
en een combi met vicks lijkt me helemaal niet handig
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
woensdag 21 maart 2018 om 12:54
Niet Doen! Wacht even af wat je ha vrijdag zegt!BrendaW1971 schreef: ↑21-03-2018 12:44Net gebeld, volgens de assistente kan ik gewoon doorgaan met smeren...
Vicks vaporub ga ik ook proberen! Baat het niet...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
woensdag 21 maart 2018 om 16:58
Sokken, schoenen, pantoffels zoveel mogelijk uitlaten. Ook 's nachts in bed geen sokken aan. Als je ze toch aan moet: antischimmel-strooipoeder (miconazolnitraat) gebruiken. Bij de kruidvat (of apotheek) kan je dat gewoon kopen zonder recept. Dat strooi je dan elke keer in je sokken en schoenen.
Verder is het handig om een aparte handdoek te gebruiken om je voeten mee af te drogen om kruisbesmetting met bijvoorbeeld je vingers te voorkomen.
Verder is het handig om een aparte handdoek te gebruiken om je voeten mee af te drogen om kruisbesmetting met bijvoorbeeld je vingers te voorkomen.