Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Ook hier weer terug van weg geweest. Na hsg verplicht maand moeten pauzeren en nu weer bijna back in the game.
Heftig dat aantal wederom teleurgesteld moeten zijn deze maand :(. Er gaat een keer een positieve test komen! Dikke knuffel voor allen.

Begrijpelijk Nora en goed dat je er zo over na hebt gedacht. Mooi om idd je kind een volle broer of zus te willen geven. Leuk dat je aan het daten bent!
Ik heb eigenlijk nooit getwijfeld, alleen moment toen ik op de wachtlijst stond en iemand erg leuk vond. Uiteindlijk is dat niets geworden maar gaf me wel de ruimte om te bedenken en beseffen dat dit was wat ik echt wilde en dat niets dat meer in de weg kon staan. Ook niet een relatie die er eventueel aan kwam.

Succes (fijn maris dat je kan beginnen) en sterkte allemaal!
Moest weer heel wat bijlezen zeg!!

Ballen Hailie en Globe (en mensen die ik vergeet)!! Ik vind het ook heel jammer dat de avondspreekuren weg zijn. Ik hoorde dat ze ook iets gewijzigd hadden in ‘vaste tijdstippen’? Zal lastig worden op mijn werk… (steeds buiten lestijd afspraken plannen).

Mjs1234 Ik ben gestopt met de pil (na 15 jaar) op het moment dat ik ging bellen voor een afspraak. Ik had er geen rekening mee gehouden dat ik meteen terecht kon. Ik had na 4 maanden nog geen menstruatie. Toen hebben ze een echo gemaakt en zagen ze te veel eiblaasjes (symptoom van PSOS). Ik ben bij een hormoontherapeut geweest, die mij een soort dieet heeft voorgeschreven. Uiteindelijk merkte ik daar niet snel genoeg iets van, dus ben ik op aanraden van de arts met hormonen begonnen. Die gebruik ik nu elke cyclus.

Nora, leuk dat je aan het daten bent! Ik heb ook zin om te daten. Maar vind het gek om ‘op zoek te gaan’ als je elk moment zwanger kunt zijn…. Het ‘per ongeluk’ tegenkomen vind ik wat anders… Kijk af en toe stiekem op tinder of er nog iets leuks voorbij komt.
Ik heb afgelopen woensdag evaluatiegesprek gehad met een arts. Ik had 3 opties:
- een HSG en dan nog 3 IUI (vervolgens weer evaluatie)
- Hogere doses medicatie zodat er 2 of 3 eitjes rijpen. (hogere kans op zwangerschap, maar ook op meerlingen)>
- IVF.
De arts gaf ook aan, dat er niets aan de hand hoeft te zijn als het 6x niet lukt. Bij stellen duurt het soms nog langer. Ik vind IVF behoorlijk drastisch. Zie dat meer als de laatste mogelijkheid ofzo. Hogere kans op meerlingen zie ik (op dit moment) nog niet zo zitten dus ik heb gekozen voor HSG. Het moet in een ander ziekenhuis omdat de kliniek geen rontgenafdeling heeft.
Ik kon meteen de dag erna terecht in het ziekenhuis, maar ik wil de HSG pas volgende maand dus ik heb de afspraak afgezegd. Aangezien je een hogere kans hebt om zwanger te worden de eerste 3 maanden, wil ik niet meteen de eerste kans weggooien. Ik kan namelijk pas de volgende cyclus verder. Bij Geertgen kun je in de zelfde cyclus HSG en inseminatie doen. Ik begrijp dat dat niet overal zo is?

Wat een wisselende ervaringenn over de HSG… Ben erg benieuwd, vooral naar de pijn. Het is inderdaad niet wetenschappelijk bewezen dat je een verhoogde kans hebt om zwanger te worden lees ik overal. Mijn arts geeft aan dat je zelf 6 maanden een verhoogde kans hebt.
Ik heb ook gevraagd of ze aanraden van donor te wisselen. De arts gaf aan dat ze dit vaker deden, maar dat het niet persé noodzakelijk is. ze gaan nu kijken of er een Ned donor is die aan de matching voldoet. Zo ja, dan wissel ik van donor. Zo niet, dan bestel ik 6 rietjes van mijn 'oude' donor.

Hailie, Innerpeace, De borrelende darmen komt vaker voor. De arts gaf aan dat het aan twee dingen kan liggen:
- Het komt vaker voor bij jongeren damens, wiens lichaam de eisprong niet gewend zijn. Bij de eisprong komt er vocht vrij in je buikholte (?) en daar kunnen je darmen op reageren.
- Het kan ook komen door de pregnyl injecties.
sorry, heel lang bericht... :shame:
Fijn zeg. Weer nieuwe ontwikkelingen!

@alisa fijn dat je weer verder kan gaan

@plien ik begrijp jouw keuze volledig. Ik vind ivf ook gevoelsmatig een “eindstation”. Ben benieuwd wat mijn arts gaat zeggen donderdag. Succes met de hsg vast!

Hier 11 dpo en aan t wachten tot de menstruatie doorbreekt. Wordt helemaal niets deze maand. Mag van mij nu al doorbrengen en dan de rechter eileider instralen LOL.
Mmm balen innerpeace... die rechter gaat heus weer komen! Ik duim voor je en anders is het snel weer 2 weken later!

@Plien. Ik heb je een pb gestuurd!
Plien, bedankt voor het navragen en de uitgebreide info hierover. En stiekem kijk ik ook nog weleens op Tinder;)
Ik heb mijn arts een mail gestuurd met de vraag of ik ook hsg kan krijgen. Ben benieuwd.
Goedemiddag, ook ik lees al een tijdje mee.... 10 april mijn intake bij Nij Barrahus.... ik ga voor een Deense donor.... een aantal meiden prive berichten gestuurd omdat ik toch wel wat vragen heb hahaha... op mijn 29 weduwe geworden en de juiste niet meer tegen gekomen.... helaas dit jaar een miskraam gekregen, deze man is geen optie meer helaas... mijn ouders en vrienden steunen met 100% met deze weg die ik ingeslagen ben.... dit is in het kort, super kort mijn verhaal.
@mientje spannend hoor! succes

hier vandaag nod! maar wordt een OD. voel het aankomen helaas.
Welkom Mientje en succes!
Balen innerpeace, ik dacht ook dat je linkereitjes zou overslaan?

Ik nog steeds niet ongesteld, waardoor de kans toeneemt dat ik misschien toch nog in de volgende cyclus kan starten :)
@maris ja dat was de bedoeling maar.... je hebt hoop.

Hier vandaag ongesteld geworden en gesprek gehad met gyn. Ik ga nog 1 inseminatiepoging doen. Lukt deze niet, wordt het de volgende cyclus ICSI. Heel bizar, met deze insteek ging ik het gesprek niet in. Maar na een gesprek met de arts ben ik het met hem eens dat ik kan blijven pogen. Maar met ICSI vergroot ik mijn kansen en volgens hem neemt de kans dat het lukt af na 9 IUI pogingen. Dat wil niet zeggen dat het nooit zal lukken, vandaar mijn 10e poging nog. Ik zie op tegen de punctie maar ik ben bang dat ik ook echt een andere stap moet gaan ondernemen. Heel bizar. Moet het ook nog laten dalen... en hoop dat volgende poging nog lukt en het niet nodig is.
Innerpeace. Wat balen dat t niet is gelukt. Fijn dat je de volgende stap mag nemen. Natuurlijk had je deze liever nooit willen nemen. Ik duim hard voor je mee dat poging 10 het gewoon mag zijn.

Hier morgen 2 weken na Iui. Ik weet niet wat ik moet voelen en verwachten. Ik gok menstruatie helaas weer.
Jeetje innerpeace. Lijkt me moeilijk om dan te schakelen ja. Niet wat je vooraf had gedacht uiteraard. Hopelijk is de 10e keer de goede kant en is de volgende stap niet nodig. Zo wel dan is het iig fijn dat er mogelijkheden zijn en dat er al een plan ligt. Ik hoop zo voor je dat het lukt!
@innerpeace, dat lijkt me ook lastig! Maar, ik hoor wel goede verhalen over icsi! Gelukkig heb je nog een poging eerst en kan je aan het idee wennen!! En dan duim ik gewoon dat die poging niet nodig is.

@angela, hoe is het? Heb je al getest?
Hier 2 weken na iui. Helaas witte negatieve test. Nog niet ongesteld maar als ik zo Mn buik moet geloven zal ie vanmiddag wel komen. baal enorm.
@angela balen zeg!

Het idee begint te landen al blijf ik het wel vreemd vinden. Had dit nooit gedacht, dat ik dit zou moeten doen.
@angela, wat balen zeg!!

@innerpeace, kan me dat helemaal voorstellen, dat je dat niet bedacht had. Bij andere mensen lijkt het altijd zo makkelijk te gaan! Zo zie je maar dat het echt een wonder is!
Balen meiden :(
Hier merk ik dat de laatste mislukking me toch echt zwaar valt. En zo alleen terwijl ik zon goede hechte achterban heb. Maar ja die zijn dr snachts niet bij als je loopt malen en huilen of t nou eens keer gaat lukken.

einde vd week weer mn eerste echo dus we gaan gewoon door. Misschien dat de hoop dan weer een goed gevoel geeft.

en idd Pat een wonder dat is het....
Innerpeace ik heb je een berichtje gestuurd
@angela pb terug gestuurd!

@globe zo herkenbaar. Hoeveelste poging is dit?
Ik ga nu voor poging 7. Bijna 2 jaar in het traject ... weet nog toen ik draan begon haha neuhhh joh ik zal wel de uitzondering zijn en zo klaar zijn..... hmmm
@globe dat is frustrerend ja. hier naar poging 10. IUI zoiezo de laatste. Wat zeggen ze in de kliniek?
Ik las het ja. Spannend!

Bij mij nog 2 x maal iui en dan door naar de icsi.
Hsg en donorwissel al achter de rug.
Bij de kliniek zeggen ze dat wat ik hier vaker lees. Je hoeft je echt nog zorgen te maken e.d maar ja dat maakt het allemaal niet minder hoopvol.
@globe ok. Zelfde wijze beetje zoals bij mij. Inderdaad. Het wordt wel gezegd maar je hoofd gaat er vaak met andere gedachten vandoor... ik ga duimen voor je volgende poging!
Ja idd in die koppies gaan er hele andere dingen los haha! Het is gewoon even een baalweek. Ik duim ook voor jou!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven