Werk & Studie alle pijlers

Werklozen topic!

09-02-2017 12:01 2034 berichten
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.

Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?

Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Alle reacties Link kopieren
Banaaninmijnoor schreef:
20-03-2018 20:47
Weet je zeker dat er niet meer mogelijkheden zijn. Soms is er best wel over te onderhandelen. Of ben je al op gesprek geweest?
Nee had aanbod via mail gekregen. Ga terugmailen dat 16 uur helaas te weinig is. Functie is leuker maar niet te combineren met andere baan dus als meer uren geen optie zijn dan houdt het helaas op.
Jeej ik mag volgende week op gesprek komen bij een leuke functie. Spannend!
Banaaninmijnoor schreef:
21-03-2018 08:57
Jaa leuk!! Heeeel veel succes met de voorbereiding en met je gesprek alvast. Laat even weten tegen die tijd hoe het ging!
Duimen draaien, Banaan! En hier ook benieuwd naar de afloop natuurlijk.
Hoi. Na lang 'lurken' dan toch maar reageren. Sinds een half jaar werkloos. Ik heb nog recht op een half jaar ww.

Vanmorgen een sollicitatie gesprek gehad. Minder uren dan mijn vorige contract en ook minder loon, maar goed wel heel erg enthousiast over de functie. Ze vonden mijn cv nogal indrukwekkend. Het was een functie waarvoor niet echt een opleiding gevraagd werd. Dus in principe ben ik daarvoor te hoog geschoold. Hopelijk maakte mijn enthousiasme veel goed. Heb ze ook echt op het hart gedrukt dat hun visie mij aanspreekt en dat ik gewoon met een glimlach naar mijn werk wil gaan. Maar heb er niet echt een super goed gevoel over. Ze hadden ook super veel reacties. We wachten het maar af.

Net voor het eerst naar het uwv geweest, nou daar kan je echt totaal niets van verwachten zeg! Hij ging kijken of ze nog iets voor mij hadden. Verder veel blabla en gewijs naar zijn scherm. Zucht geef mij maar die baan.

Oh en hoiii iedereen!
Welkom naamloze! Er wordt hier veel duimen gedraaid, dus ook voor jou heb ik de duimen weer geactiveerd. En uiteraard draaien er ook wat caviapootjes enthousiast mee. Wat die beestjes niet doen voor een blaadje sla.

Ik heb zelf nog niet het genoegen gehad om echt contact te hebben met het UWV maar ken ook nog geen enthousiastelingen eigenlijk.
Banaaninmijnoor schreef:
Wat leuk succes alvast !
lilguinea schreef:
21-03-2018 17:54
Welkom naamloze! Er wordt hier veel duimen gedraaid, dus ook voor jou heb ik de duimen weer geactiveerd. En uiteraard draaien er ook wat caviapootjes enthousiast mee. Wat die beestjes niet doen voor een blaadje sla.

Ik heb zelf nog niet het genoegen gehad om echt contact te hebben met het UWV maar ken ook nog geen enthousiastelingen eigenlijk.
Wat lief! Ik duimdraai mee voor iedereen hier.

Ach die man doet ook wat hij kan. Baalde alleen zo dat hij niet eens mijn brief wou nakijken en niet echt luisterde.

Maar we gaan vol goede moed verder op zoek!!
Banaaninmijnoor schreef:
Leuk! Alvast veel succes!
ihavenoname schreef:
21-03-2018 19:31
Wat lief! Ik duimdraai mee voor iedereen hier.

Ach die man doet ook wat hij kan. Baalde alleen zo dat hij niet eens mijn brief wou nakijken en niet echt luisterde.

Maar we gaan vol goede moed verder op zoek!!
Ik heb tot voor kort bij deze organisatie gewerkt, wel op een andere afdeling ;-)
Ze bedoelen het goed hoor, maar je hebt er inderdaad niet veel aan.

Ik heb gisteren en vandaag twee workshops gevolgd. Viel een beetje tegen, maar ach, ik steek er altijd wel iets van op. Het was wel fijn om vandaag ermee bezig te zijn en complimenten te krijgen toen ik een rollenspel deed (brrrrr ....!!!).
Mag me ook hier melden.. contract wordt niet verlengd.. zucht. :"-(
ollekebollekeknolleke schreef:
21-03-2018 21:30
Mag me ook hier melden.. contract wordt niet verlengd.. zucht. :"-(
Balen! Waarom niet?
En per wanneer?
Je bent welkom hoor ...
minnimouse schreef:
21-03-2018 20:28
Ik heb tot voor kort bij deze organisatie gewerkt, wel op een andere afdeling ;-)
Ze bedoelen het goed hoor, maar je hebt er inderdaad niet veel aan.

Ik heb gisteren en vandaag twee workshops gevolgd. Viel een beetje tegen, maar ach, ik steek er altijd wel iets van op. Het was wel fijn om vandaag ermee bezig te zijn en complimenten te krijgen toen ik een rollenspel deed (brrrrr ....!!!).

Ja idd ze bedoelen het goed. Was gewoon frustrerend. Maarja uiteindelijk moet ik het ook zelf doen. Ga binnenkort maar naar een banenmarkt. Kan nooit kwaad. Wie weet wat eruit rolt.

En rollenspellen brrr... idd! Wel fijn dat je positieve reacties kreeg!
Nog meer mensen aan het wachten op antwoord nav een sollicitatie?
Net gebeld. Ik mag een dagdeel meelopen. YES! Ben er nog niet, maar ben al iets dichterbij. Ze waren razend enthousiast over mij. Nou ik ga glimlachend het weekend in.
Naar aanleiding van dat gesprek van gisteren, Noname? Fijn, dan kan je je geschiktheid zo veel beter laten zien dan alleen in een gesprek.. Ik hoop dat je heel snel dit topic weer kan verlaten! ;-)

Hier vanmiddag een gesprek en nog in afwachting van iets anders. Verder loopt er natuurlijk nog wel wat meer, maar dit zijn de concrete dingen voor nu.
Ben zelf ook werkloos. Ben in juni afgestudeerd, dan een tijdelijk contractje mogen doen van 5 weken... Nog op twee plaatsen 3 dagen en 4 dagen. Dat is alles :| Heb al super veel sollicitaties gedaan, maar dat ik geen ervaring heb is mijn grootste minpunt.

Nu probeer ik bij de overheid en gemeentes, met proeven dus. Maar voor zulke functies kom je in aanmerking zonder ervaring, het papiertje telt. Probeer me dus goed voor te bereiden op de proeven. Van de overheid ben ik maandag geweest en ben geslaagd. Ik wacht nu af voor de rest vd procedure, maar dat loopt zo sloom. Volgende donderdag nog een proef bij een gemeente.

Ik wil ook niet meer via uitzendarbeid, ik voel me zo'n slaaf... Maar als dit allemaal niets wordt zal ik wel terug moeten proberen via die weg.
Irma3110 schreef:
22-03-2018 12:24
Naar aanleiding van dat gesprek van gisteren, Noname? Fijn, dan kan je je geschiktheid zo veel beter laten zien dan alleen in een gesprek.. Ik hoop dat je heel snel dit topic weer kan verlaten! ;-)

Hier vanmiddag een gesprek en nog in afwachting van iets anders. Verder loopt er natuurlijk nog wel wat meer, maar dit zijn de concrete dingen voor nu.
Jup naar aanleiding van dat gesprek. Eindelijk een stapje verder.

Toi toi toi voor het gesprek vanmiddag Irma! Ik ga voor je duimen. Hoop dat er wat uitrolt voor je!
Ik heb hetzelfde Ailuros. Ik ga het liefst ook niet werken voor een uitzend bureau. Maar ja ik zal wel moeten als er niets uitrolt.

Wat voor proeven moet je doen? Kan/wil je dat vertellen. Klinkt intrigerend iig. Hoop dat de proeven goed gaan voor je!
Succes met je gesprek Irma!

En superieur dat je een halve dag mag komen proefdraaien ihavenoname.

Hoop voor jullie dat het wat wordt!
ihavenoname schreef:
22-03-2018 12:58
Ik heb hetzelfde Ailuros. Ik ga het liefst ook niet werken voor een uitzend bureau. Maar ja ik zal wel moeten als er niets uitrolt.

Wat voor proeven moet je doen? Kan/wil je dat vertellen. Klinkt intrigerend iig. Hoop dat de proeven goed gaan voor je!
De overheid waren 3 testen: abstract redeneren met figuren en codes die je moet ontcijferen, situaties beoordelen welke reacties je gepast vindt in bepaalde situaties en een fictieve mailbox waarin je mails moet verwerken.

Van de gemeente weet ik nog niet, maar ik moet enkele decreten kennen.
O dat klinkt interessant zeg Ailuros. En ik begrijp dat je van te voren weet welke proeven je ongeveer kunt verwachten? Dat maakt het voorbereiden lekkerder denk ik. Hopelijk rolt er wat leuks voor je uit ;)
Ailuros, ben jij van België? Dit klinkt als wat wij assessment noemen, psychologische testen naar je geschiktheid. Fijn dat je ervoor geslaagd bent trouwens!

Gesprek ging goed. Ze hebben geen vacature voor me, maar ze gaan me voorstellen aan hun netwerk en daar kan zeker iets uitrollen. Alleen niets van te zeggen of dat direct is of wat langer gaat duren. Maar we waren wederzijds enthousiast.
Irma3110 schreef:
22-03-2018 16:51

Gesprek ging goed. Ze hebben geen vacature voor me, maar ze gaan me voorstellen aan hun netwerk en daar kan zeker iets uitrollen. Alleen niets van te zeggen of dat direct is of wat langer gaat duren. Maar we waren wederzijds enthousiast.
Wat positief zeg. Hopelijk komt er snel wat uit, maar hoe dan ook dit klinkt iig al alsof ze heel veel potentie in je zien! Dus een gefeliciteerd is wel op zijn plaats.
Dank je wel! Zo voelt het ook. Komt echt wel goed met mij, ik weet alleen nog niet wanneer. Ik heb nog een aardig stukje ww te gaan, maar het niet de wens om dat vol te maken. Per maandag een andere baan is mijn wens, dus ik zoek gewoon vrolijk door...

Succes met de gesprekken, iedereen die ik even over het hoofd gezien heb!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven