Werklozen topic!
donderdag 9 februari 2017 om 12:01
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
woensdag 28 maart 2018 om 08:17
woensdag 28 maart 2018 om 10:05
woensdag 28 maart 2018 om 10:18
Fijn Olleke! En veel succes vandaag voor de anderen. Ik heb vanavond weer een gesprek. Het is op een eindje rijden, dus man gaat mee. Mocht het dan wel een duister zaakje zijn, ben ik in elk geval niet alleen. Hij wacht natuurlijk wel gewoon in een kroegje verderop. Niet dat ie mee naar binnen gaat met het gesprek ofzo.
woensdag 28 maart 2018 om 12:07
Banaan succes!
lilguinea ik zou idd ook iemand meenemen 's avonds. Just to be sure! Succes met je gesprek
.
Meegelopen. Hoofdpijn van alle informatie haha. Wel super leuk en ben nu nog enthousiaster. Ik hoorde dat zij dat ook waren over mij. Ze zouden doorgeven dat ze mij heel graag willen hebben en mij heel leuk vonden. Maarrrrrrrrr we wachten het af... ik hoor het waarschijnlijk pas over twee weken. Dus ik denk dat ik wel nog ga kijken naar andere sollicitaties.
lilguinea ik zou idd ook iemand meenemen 's avonds. Just to be sure! Succes met je gesprek
Meegelopen. Hoofdpijn van alle informatie haha. Wel super leuk en ben nu nog enthousiaster. Ik hoorde dat zij dat ook waren over mij. Ze zouden doorgeven dat ze mij heel graag willen hebben en mij heel leuk vonden. Maarrrrrrrrr we wachten het af... ik hoor het waarschijnlijk pas over twee weken. Dus ik denk dat ik wel nog ga kijken naar andere sollicitaties.
woensdag 28 maart 2018 om 13:27
woensdag 28 maart 2018 om 14:51
Ja meegemaakt. 3 jaar geleden en werk er nog steedsollekebollekeknolleke schreef: ↑28-03-2018 07:26Ok ik stond even met mijn oren te klapperen, mijn werkgever heeft mij terug gevraagd... met excuses. Iemand ooit meegemaakt??
woensdag 28 maart 2018 om 14:59
Gefeliciteerd! Maar ik zou je contract toch wel heel goed nalezen of écht alles zo is als voorheen.ollekebollekeknolleke schreef: ↑28-03-2018 13:27Ik ga gewoon terug en van daaruit solliciteren. Een baan is beter dan geen baan (hoewel sommige banen![]()
Ik vind het echt heel erg raar, maar ze willen me liever niet kwijt. Natuurlijk wel ego strelend om te horen, maar een gekke gang van zaken.
donderdag 29 maart 2018 om 10:07
Lijkt me idd de beste beslissing Olleke.
Wat leuk dat het meelopen meeviel ihavenoname! Als ik dat zo hoor mag je redelijk gerust zijn.
Ik ben zelf gisteren een schriftelijke proef gaan doen om te werken bij een gemeente. Wat een volk zat daar bijeen zeg!
Een hele zaal vol tafels, je moest zelfs per twee aan een tafel... Voor 4 functies
Ik word over twee weken opgebeld als ik geslaagd ben.
Vanavond heb ik er zo nog eentje ergens anders. Hier moest je decreten voor kennen. Ik ken ze over het algemeen wel, maar echt die lijsten met bevoegdheden niet... Stond er veel te Chinees in uitgelegd. Ik heb al geluk als ik er telkens 3 kan zeggen in eigen woorden. Nu ja, we zullen zien. Je moet minstens 60% halen om te slagen en door te mogen naar de volgende ronde. En enkel die met de hoogste punten op alles mag de functie doen. Kans is dus enorm klein, maar ach dan hebben we dat ook weer eens gedaan. Zal het zo maar bekijken.
Wat leuk dat het meelopen meeviel ihavenoname! Als ik dat zo hoor mag je redelijk gerust zijn.
Ik ben zelf gisteren een schriftelijke proef gaan doen om te werken bij een gemeente. Wat een volk zat daar bijeen zeg!
Vanavond heb ik er zo nog eentje ergens anders. Hier moest je decreten voor kennen. Ik ken ze over het algemeen wel, maar echt die lijsten met bevoegdheden niet... Stond er veel te Chinees in uitgelegd. Ik heb al geluk als ik er telkens 3 kan zeggen in eigen woorden. Nu ja, we zullen zien. Je moet minstens 60% halen om te slagen en door te mogen naar de volgende ronde. En enkel die met de hoogste punten op alles mag de functie doen. Kans is dus enorm klein, maar ach dan hebben we dat ook weer eens gedaan. Zal het zo maar bekijken.
maandag 2 april 2018 om 19:07
Ailuros, op wat voor soort functie heb je gereageerd. Klinkt mij nu ook al als abracadabra. Ben wel een beetje nieuwsgierig
Ihavenoname, dat klinkt welpositief. Hopelijk zit je niet te lang in onzekerheid. Hoe lang duurt het nog voor je een reactie krijgt.
Olleke, en zie je het zelf ook wel weer zitten. Solliciteren vanuit een baan is iig een stuk beter dan vanuit een werkloze positie.
Lola, ben je al een beetje gewend aan je werk? En voel je al wat beter?
Lilguinea, hoe is gesprek gegaan. Hopelijk is een sterke backup niet nodig geweest.
Ik ben trouwens door naar de volgende ronde. Donderdag tweede gesprek. Hiervoor zijn er weer meerdere uitgenodigd. Ze gaan dieper in op de inhoud. Ben benieuwd, maar heb er ook wel zin in.
Ihavenoname, dat klinkt welpositief. Hopelijk zit je niet te lang in onzekerheid. Hoe lang duurt het nog voor je een reactie krijgt.
Olleke, en zie je het zelf ook wel weer zitten. Solliciteren vanuit een baan is iig een stuk beter dan vanuit een werkloze positie.
Lola, ben je al een beetje gewend aan je werk? En voel je al wat beter?
Lilguinea, hoe is gesprek gegaan. Hopelijk is een sterke backup niet nodig geweest.
Ik ben trouwens door naar de volgende ronde. Donderdag tweede gesprek. Hiervoor zijn er weer meerdere uitgenodigd. Ze gaan dieper in op de inhoud. Ben benieuwd, maar heb er ook wel zin in.
maandag 2 april 2018 om 19:22
Ja, jaren geleden bij mijn eerste baan in mijn vakgebied. Niet op ingegaan, ik ben vertrokken. Had daarna ook vrij snel weer een baan, binnen een maandollekebollekeknolleke schreef: ↑28-03-2018 07:26Ok ik stond even met mijn oren te klapperen, mijn werkgever heeft mij terug gevraagd... met excuses. Iemand ooit meegemaakt??
maandag 2 april 2018 om 20:19
Spannend Banaan! Heel veel succes alvast voor donderdag!
De mensen waar ik gesprek mee had bleken heel leuk en normaal te zijn, dus viel alles mee. Ik moest na afloop thuis nog een opdracht doen, op basis van het gesprek en de opdracht gaan ze kijken wie door gaan naar de volgende ronde. Hoop deze week iets te horen.
Ondertussen ook alweer een paar brieven de deur uit. Moet toch binnenkort eens raak zijn zou je denken.
De mensen waar ik gesprek mee had bleken heel leuk en normaal te zijn, dus viel alles mee. Ik moest na afloop thuis nog een opdracht doen, op basis van het gesprek en de opdracht gaan ze kijken wie door gaan naar de volgende ronde. Hoop deze week iets te horen.
Ondertussen ook alweer een paar brieven de deur uit. Moet toch binnenkort eens raak zijn zou je denken.
donderdag 5 april 2018 om 08:10
Ik kan met een beetje pech binnenkort weer aansluiten bij dit topic. Hele leuke detachering gehad, maar die houdt begin juni op. Ondertussen al wat aan het solliciteren, maar schiet nog niet op.
Succes, Banaan!!!
Succes, Banaan!!!
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
donderdag 5 april 2018 om 10:03
Succes Banaan (alsnog!). Ennuh banaan ik hoop volgende week antwoord te krijgen. Persoon is op vakantie.
Gamayun welkom (helaas) Jammer en hoop dat je hier weer snel weg bent.
Ik ben super snip verkouden
Voel mij ook gewoon zielig hahaha. Verkouden is altijd zo vermoeiend. Maar goed mag van mijzelf nu iig even niets doen. Hoewel ik vandaag wel een beetje aan mijn cv wil rommelen. Kreeg wat tips dit weekend van een vriend, zoals foto, kleur etc.
Gamayun welkom (helaas) Jammer en hoop dat je hier weer snel weg bent.
Ik ben super snip verkouden
donderdag 5 april 2018 om 20:55
Hoe is het gegaan Banaan?
Hier wat miscommunicatie over een sollicitatie. Ze proberen mij telefonisch te bereiken maar kan niet opnemen als ik op werk ben en andersom kan ik ze ook niet bereiken. Even kijken of ik een mailadres kan achterhalen!
Ben benieuwd naar werk morgen, leidinggevende is op vakantie en niemand weet eigenlijk precies wat mijn taken zijn (ik ook niet) en het is sowieso erg rustig deze week.. Dus gaat een lange dag worden maar hoop dat er wat te doen is!
Hier wat miscommunicatie over een sollicitatie. Ze proberen mij telefonisch te bereiken maar kan niet opnemen als ik op werk ben en andersom kan ik ze ook niet bereiken. Even kijken of ik een mailadres kan achterhalen!
Ben benieuwd naar werk morgen, leidinggevende is op vakantie en niemand weet eigenlijk precies wat mijn taken zijn (ik ook niet) en het is sowieso erg rustig deze week.. Dus gaat een lange dag worden maar hoop dat er wat te doen is!
vrijdag 6 april 2018 om 17:45
Helaas te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden.
Ergens zag ik het wel aankomen, anderzijds ook weer niet.
Ik had beoordelingsgesprek, en die was pas laat op de middag gepland. Ik kwam terug van pauze en voordat ik ook nog maar kon zitten werd ik weggeroepen door mn leidinggevende dat het gesprek nu al was.
Wat bleek nu, HR had al een mail gestuurd over mn contract en ze wilden voorkomen dat ik dat eerder zou zien dan het gesprek.
Bang dat ik niks vind ben ik niet, de markt is goed gelukkig in mijn vakgebied. Weet alleen niet wat ik nu ga doen, er is namelijk ook een mogelijkheid dat ik weer eventjes ga reizen en daarna ww uitkering laat lopen.
Ergens zag ik het wel aankomen, anderzijds ook weer niet.
Ik had beoordelingsgesprek, en die was pas laat op de middag gepland. Ik kwam terug van pauze en voordat ik ook nog maar kon zitten werd ik weggeroepen door mn leidinggevende dat het gesprek nu al was.
Wat bleek nu, HR had al een mail gestuurd over mn contract en ze wilden voorkomen dat ik dat eerder zou zien dan het gesprek.
Bang dat ik niks vind ben ik niet, de markt is goed gelukkig in mijn vakgebied. Weet alleen niet wat ik nu ga doen, er is namelijk ook een mogelijkheid dat ik weer eventjes ga reizen en daarna ww uitkering laat lopen.
vrijdag 6 april 2018 om 18:10
Banaan, wat jammer... Lastig he, iedere keer je best doen om jezelf van je goede kant te laten zien, en dan steeds weer horen dat iemand anders daar beter in geslaagd is. Balen!
Mijn cv is nog steeds 'in beraad' voor de vacature die op 1-4 zou beginnen. Ik vermoed zomaar dat ze daar ook iemand anders hebben gevonden en niet de moeite hebben genomen om dat aan het uitzendbureau te laten weten.
Robinson, wat slordig van HR om jou het risico te laten lopen dat je dat van dat niet verlengen via de mail leest! Wel fijn dan van je leidinggevende dat hij/zij dat heeft weten te voorkomen. En prettig dat je je opties hebt. Klinkt goed, geen contractverlenging en dan niet in zak en as gaan zitten, maar gewoon plannen maken om te gaan reizen... Klinkt niet verkeerd!
Robinson, wat slordig van HR om jou het risico te laten lopen dat je dat van dat niet verlengen via de mail leest! Wel fijn dan van je leidinggevende dat hij/zij dat heeft weten te voorkomen. En prettig dat je je opties hebt. Klinkt goed, geen contractverlenging en dan niet in zak en as gaan zitten, maar gewoon plannen maken om te gaan reizen... Klinkt niet verkeerd!