Napraattopic deel 97
dinsdag 20 maart 2018 om 23:11
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zaterdag 24 maart 2018 om 11:58
Denk 't. Ik heb een week of wat geleden nog zitten pb-en, ging prima. Staat alleen nergens iets waaraan je ziet dat je pb hebt.
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 24 maart 2018 om 12:04
Alleen voor Het Groepje werkt het dus.Grobbekuiken_ schreef: ↑24-03-2018 11:58Denk 't. Ik heb een week of wat geleden nog zitten pb-en, ging prima. Staat alleen nergens iets waaraan je ziet dat je pb hebt.
Geen bijzonderheden

zaterdag 24 maart 2018 om 12:17
Ik ook pb’en ging wel, alleen je ziet niet dat je pb hebt.Grobbekuiken_ schreef: ↑24-03-2018 11:58Denk 't. Ik heb een week of wat geleden nog zitten pb-en, ging prima. Staat alleen nergens iets waaraan je ziet dat je pb hebt.

zaterdag 24 maart 2018 om 14:03
Dat was je al, ook zonder pb

zaterdag 24 maart 2018 om 15:27

zaterdag 24 maart 2018 om 15:34
zaterdag 24 maart 2018 om 15:35
Ja. En misschien zit deze persoon nog zo in zijn/haar verdriet dat hij/zij al het laatste fysiek tastbare van de ouder aangrijpt en nog even aan vast wil houden, ook als dat een sigaret is. Het is een heel klein onderdeel van een groter iets. Geen rare vraag m.i.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
zaterdag 24 maart 2018 om 16:36

zaterdag 24 maart 2018 om 18:25
Ik heb het pakje shag van mijn vader bewaard, en het pyamajasje van een andere dierbare.
Vind ik niets geks aan. Het hoort mijns inziens bij rouw, nog even vasthouden aan dingen van degene die dood is.
Ik zal het je sterker vertellen, ik vond laatst bij een grote opruiming het zakje waarin de spullen uit mijn vaders broekzakken zaten toen hij overleed.
Hij is al best lang dood, ik wist niet dat ik dat zakje opgeborgen had en ik schoot compleet vol.

zaterdag 24 maart 2018 om 18:40
Knuffelheks schreef: ↑24-03-2018 18:25Ik heb het pakje shag van mijn vader bewaard, en het pyamajasje van een andere dierbare.
Vind ik niets geks aan. Het hoort mijns inziens bij rouw, nog even vasthouden aan dingen van degene die dood is.
Ik zal het je sterker vertellen, ik vond laatst bij een grote opruiming het zakje waarin de spullen uit mijn vaders broekzakken zaten toen hij overleed.
Hij is al best lang dood, ik wist niet dat ik dat zakje opgeborgen had en ik schoot compleet vol.

Zo heeft mijn vader een afgrijselijke antieke boekenkast waar allemaal boeken en prullaria staan. Kleine handgeschreven briefjes en bonnetjes in allerlei laatjes en vakjes. Die heb ik nu al persoonlijk geclaimd bij mijn vader.

zaterdag 24 maart 2018 om 20:08
Herkenbaar. Ik heb ook een paar van die 'nutteloze dingetjes' van mijn vader die al 30 geleden overleed. Mijn vader was 20 jaar voor hij overleed gestopt met roken. En zijn 'stoppakje' bewaarde hij al die tijd in 'zijn' kast. Vorig jaar verhuisde mijn moeder naar een bejaardentehuis en ze heeft dat halve pakje half vergane sigaretten liefdevol ingepakt en in haar nieuwe huis een plekje in de la gegeven, samen met pa's mouwophouders en zijn manchetknopen. Ik vind het mooi.Knuffelheks schreef: ↑24-03-2018 18:25Ik heb het pakje shag van mijn vader bewaard, en het pyamajasje van een andere dierbare.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 24 maart 2018 om 20:15
Oh!!!! De horror! Zijn we zomaar ineens met z'n allen een platform!

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 24 maart 2018 om 20:33
Geen sprake van.
Het Groepje (niet de Nick) is een slecht iets. Het zijn forummers in een niet nader te noemen samenstelling -maar je weet wel wie (de wisselende) ik bedoel- die gemeen zijn. En elkaars fan. En die álles verpesten voor een niet nader te noemen club forummers die het hélemaal met elkaar eens zijn maar dat vaak niet durven schrijven wegens Slechtheid van Het Groepje.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.