Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Ben weer even bijgelezen.

Speen: Zoon heeft een speen voor in bed, maar hij valt volgens mij vrij snel uit. Ik zit te denken om over een tijdje eens zonder te proberen. Hij heeft een knuffel die hij wel fijn vindt in bed, maar daar zit een belletje in.

Maat: hij zit in 86 en gaat naar 92. Het viel me gisteren op dat zijn rompers aan de kleine kant gaan en naar aanleiding van het topic deze week ga ik gewoon ondergoed kopen. Hij loopt altijd weg als die knoopjes dicht moeten...

Knutselen: dat heeft zoon eigenlijk op de opvang geleerd. Super handig. Hij kijkt het af van de oudere kinderen. Schilderen en plakken vindt hij leuk. We hebben vorige week ook eieren geschilderd.

Over mijn moeder:
Zij is afgelopen week overleden. Ze was al langere tijd ziek en ze is begin van de week in slaap gebracht. Gelukkig heeft het niet heel erg lang geduurd. Het is wel heel moeilijk. Vooral het contrast met mijn zoon, in al zijn onschuld en levensvreugde, is heel groot. Maar ook mooi.

Wij waren van plan om vanaf juni/juli voor een tweede te gaan. Als alles goed gaat met mij, gaan we dat ook doen. Ik word ook een dagje ouder. Ik wilde bewust wachten met een tweede tot na het overlijden van mijn moeder. Mijn moeder was al ziek toen we besloten voor de eerste te gaan. Daarnaast was ik ook aan het afstuderen. De tijd voor en tijdens de zwangerschap was daardoor behoorlijk heftig en daar heb ik na de geboorte van zoon nog wel last van gehad. Toen had ik nog heel wat te verwerken. En hoe graag ik ook al een tweede wilde, die heftigheid wil ik niet opnieuw. Als het een beetje te sturen is, wil ik dit keer in meer rust de zwangerschap mee maken en een kindje krijgen.
Gecondoleerd Tinkeltje
Wat jammer dat je je moeder bent verloren Tinkeltje. Fijn dat ze jullie dreumes nog heeft leren kennen :hug:
Gecondoleerd Tinkeltje
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met je verlies, Tinkeltje :rose:

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het gaat werken met broekjes en hemdjes ;-)
Gecondoleerd Tinkeltje :hug:
Dank jullie wel.

Maartje: ik verschoon zoon meestal staand, alleen ‘s ochtends als hij uit bed komt niet. Verschonen is nogal een drama op de commode, dus sinds een aantal maanden doe ik het altijd staand. Ik ben zelf ook benieuwd hoe het gaat. Hij heeft nu alleen nog rompers met lange mouwen en dan gaat hij naar mouwloos. Dat vind ik nu misschien nog wat koud, maar we zullen zien.
Maar doe je dan straks een onderbroek over de luier? :blond:
Hier verschonen we meestal ook staand, met luierbroekjes, vandaar dat ik wel benieuwd ben hoe een dreumes op broekjes en hemdjes reageert ;-)

Ik had er nog niet aangedacht over te stappen, tot dat andere topic voorbij kwam, maar qua weer gaan we langzaam richting zomer, dus misschien is het wel een mooi moment
Ik was van plan het over de luier te doen. Ik heb wat besteld en dan ga ik eens proberen
Sterkte Tinkeltje, heftig voor jullie.

@onderbroeken, wat is het nut om deze nog over een luier heen te doen? Ik dacht altijd dat een onderbroek een vervanger van de luier is tzt
Marloes85 schreef:
24-03-2018 14:41
Sterkte Tinkeltje, heftig voor jullie.

@onderbroeken, wat is het nut om deze nog over een luier heen te doen? Ik dacht altijd dat een onderbroek een vervanger van de luier is tzt
Blijft de luier beter zitten
Tinkeltje, gecondoleerd.
Na drie keer koorts in 1,5 week hebben we dreumes toch maar even laten checken. Inderdaad oorontsteking zoals we dachten. Zo sneu, ze heeft er echt veel pijn aan.
Met een onderbroek blijft idd de luier beter zitten vond ik.

Gecondoleerd, tinkeltje
Ach Tinkeltje wat naar. Sterkte!

Hier zijn we vandaag lekker naar buiten gegaan in het zonnetje. Beetje rommelen in de tuin en wat meer voorjaar-netjes maken. Kleuter was dolblij dat dreumes ook mee ging. Die was voor het eerst te wandelen in de tuin en vond het wel wat spannend (we wonen in het bos en hebben een hele grote tuin), maar werd door de kleuter overal mee heen genomen. Alle spannende verstopplekjes, speelhuisjes, klimbomen en natuurlijk ook de trampoline en nog veel meer werden uitgebreid getoond. Ze hebben een aardig afstandje afgelegd zo samen te wandelen en waren beiden tevreden. Wat zo zoet om te zien!
Iemand tips voor een dreumes met oorpijn? Eten doet pijn, slapen gaat waardeloos, niks is goed, zit zichzelf in de weg... zo zielig, maar ik weet niet wat we haar meer kunnen bieden dan een hoop knuffels en paracetamollen.
Elifantje schreef:
25-03-2018 20:49
Iemand tips voor een dreumes met oorpijn? Eten doet pijn, slapen gaat waardeloos, niks is goed, zit zichzelf in de weg... zo zielig, maar ik weet niet wat we haar meer kunnen bieden dan een hoop knuffels en paracetamollen.
Gelukkig geen ervaring mee, dus kan geen tips geven, alleen maar beterschap wensen (en een extra knuffel voor de kleine meid :hug: )
Gecondoleerd Tinkeltje

Elefantje, beterschap voor de kleine meid. Geen ervaring, maar helpt bedje iets omhoog zetten wellicht iets? Minder druk op de oortjes zo?

Ondergoed: Zoon hier heeft maat 92, qua broekjes soms nog wel 86 (korte beentjes), maar merk hier dat rompers ook kort worden (en wel heel breed nog). Ik weet dat H&M rompers heeft in 'losse' maten, zeker tot 92, maar dacht ook groter. Verder heb ik hier ook een hemd en boxer gekocht, maar ivm kou nog maar 1x aangedaan.

Speen: houden we hier er nog even in voor t slapen, snapt heel goed dat ie hem buiten z'n slaapkamer niet krijgt en legt hem zelf ook terug in bed als we dat vragen (tutje slapen, aldus zoon).

Hier naarstig op zoek naar cadeauideeën voor ooms/tantes/vrienden. Zoon wordt over 5 weken alweer 2. Van ons krijgt hij zandbak + bijbehorend speelgoed, van opa's en oma's loopfiets. We komen om in de Duplo en hebben genoeg toet toet auto's, op zolder staat nog een houten treinbaan die we eerdaags naar beneden halen (zelfde trein is bij opa en oma een dikke hit).
Denk nu aan klei en voorleesboeken met iets van een verhaal (de kartonnen aanwijsboekjes met dieren enzo kent ie uit z'n hoofd, en wij ook). Maar verder? Jullie suggesties?
Heeft hij een keukentje? Misschien dan keukenspullentjes? Of een kassa.
En puzzelen is hier sinds kort ook een enorme hit.
Bedje omhoog hebben we niet gedaan omdat ze altijd anders ligt.

Verjaardagstips: keukentje, watertafel voor bij de zandbak, knutselspullen, nijntje oefent woordjes kaartjes (kwamen in dit topic voorbij), ballenbaan is hier een succes
Mijn peuter wordt bijna 3.
Afgelopen jaar heeft hij naast de treinbaan en het duplo veel gespeeld met:
- Puzzels. Eerst moeilijke inlegpuzzels en nu over op gewone puzzels. Van die 4 in 1 zijn mooie dozen om te hebben, omdat ze meestal puzzels van verschillende moeilijkheid bevatten.
- Eerste spelletjes. Zoals Memory, Domino, kleurentorentje, Lotto, Jumbolino etc
- Keukentje inderdaad. En dan echt wat meer op de ingredienten dan het servies. Hij ‘kookt’ vanalles zeg maar (=ingredienten stapelen en ik moet doen alsof het lekker/vies is)
- Wat basic gereedschap spulletjes. Wij gebruiken het als buitenspeelgoed en dan gaat hij zogenaamd klussen. En als het toch binnen is, doopt hij bepaalde schroeven om tot ijsjes en heeft daar lol mee.
- Serviessetje. Ik heb het basic setje uitgebreid met speelgoed theezakjes.
- Knutselspullen. Denk aan stickers (veel!), kinderschaar, kinderlijm, mijn eerste stiften van SES (die gaan tenminste meteen van zijn voorhoofd af), mijn eerste potloden, nog meer stiften, verfspullen.
- Klei. Nog niet te moeilijk. Drie potjes en een paar mesjes is genoeg, de speciale sets doet hij nog weinig mee en alle kleuren worden gemengd dus zeker geen duur spul)
- Prentenboeken. Favorieten van afgelopen jaar zijn oa Rupsje Nooitgenoeg, Over de mol die wou weten wie er op zijn kop heeft gepoept, en alles van Kikker en Bobbi Beer

En badspeelgoed is evt ook leuk als je kind dat nog niet heeft. Dat mis ik eigenlijk nog zelf. Je kan ook aan buitenspeelgoed denken, zoals een voetbal doeltje of die watertafel die al werd genoemd.
Mijn dreumes van 16 maanden had vandaag een bizarre driftbui. Compleet met hoofdbonken, alles expres gooien en slopen, niet getroost willen worden, kokhalzen van het krijsen, gericht slaan, etc. Duurde ruim 20 minuten :|
Heb het zo heftig bij mijn oudste nog niet gehad, terwijl ik hem ook een flinke driftkikker vind..
poeh zeg, dat belooft wat @(
Gecondoleerd Tinkeltje.

Mijn dreumes (bijna 17 maanden) heeft sinds een paar weken ook driftbuien. Ze werpt zich echt gillend op de grond, met vuistjes gebald en gooit dingen. Als ik het eerst negeer en haar daarna afleidt is het vaak snel weer voorbij. Hoofdbonken en slaan heeft ze nog niet gedaan gelukkig. Maar volgens mij is dit wel echt de periode waarin ze die driftbuien krijgen (ik had gerekend dat het pas met 2 jaar zou beginnen :-? )
die gaan tenminste meteen van zijn voorhoofd af :lol:

Hier had dreumes vannacht een nieuw trucje (6) Hij had door dat zijn fiep van het knuffeltje kan door een klittebandje los te maken. Dus wij stonden tot 3x toe met een slaaphoofd in en om zijn bedje die pokke fiep te zoeken. Want een losse fiep raakt dreumes kwijt. Er hangt ook niet voor niks een knuffel aan :idee: Mijn man kon er de eerste keer ook echt niet bij hoe hij wel die knuffel vast had maar niet de fiep. :-D

:zzz: Dus om 04.30 heb ik dat klittebandje maar vastgenaaid :thumbsup:

En toen sliep ik net weer, voel ik plots een ijskoud kattenpootje op mijn wang van een kat die geen water meer had. Schrok mij de tandjes o_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven