Verslaafde vriend
zondag 25 maart 2018 om 23:13
Hallo
Ik ben al 10j samen met Mn vriend maar al veel uit mekaar gegaan we hebben samen een zoontje v 2j en mijn vriend is verslaafd aan marihuana en PlayStation ik probeerde al meerdere malen van weg te gaan bij hem en toch keer ik altijd terug . Zoals nu op deze moment ben ik het kotsmoe en wil ik gwn morgen als ie van zn werk komt gwn niet meer binnen te laten en hem blokken overal ik ben het beu dat zn hele leven draait rond drugs alcohol en PlayStation dat we zelf in financiële problemen zitten erdoor maar ik heb gwn schrik van
Mezelf omdat ik hem altijd altijd terug opnieuw kansen geef please hoe geraak ik af van dit leven
Ik ben al 10j samen met Mn vriend maar al veel uit mekaar gegaan we hebben samen een zoontje v 2j en mijn vriend is verslaafd aan marihuana en PlayStation ik probeerde al meerdere malen van weg te gaan bij hem en toch keer ik altijd terug . Zoals nu op deze moment ben ik het kotsmoe en wil ik gwn morgen als ie van zn werk komt gwn niet meer binnen te laten en hem blokken overal ik ben het beu dat zn hele leven draait rond drugs alcohol en PlayStation dat we zelf in financiële problemen zitten erdoor maar ik heb gwn schrik van
Mezelf omdat ik hem altijd altijd terug opnieuw kansen geef please hoe geraak ik af van dit leven
maandag 26 maart 2018 om 09:46
Omdat het toch comfortabeler is?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 26 maart 2018 om 10:03
Goed van je dat je nu de juiste stappen hebt gezet. Zijn gedrag van afgelopen nacht maakt dat ook inderdaad makkelijker voor je.
Je hebt al een goede start, omdat je een dak boven je hoofd hebt en je ex er niet gedomicileerd is. Je hoeft hem wettelijk gezien dus ook geen toegang te verschaffen. Verzamel zijn spullen, breng ze naar waar hij op dit moment logeert of woont, of laat hem weten wanneer je zijn spullen buiten de deur zet voor hem om op te halen.
Je gaat nu ook juridische stappen moeten zetten om alles te regelen rond jullie kind. Bemiddeling valt al af, omdat door zijn problematiek niet op een volwassen manier zal kunnen worden gecommuniceerd.
Als jullie naar de familierechtbank stapoen, zal de rechter eerst voorstellen dat jullie naar de kamer van minnelijke schikking gaan. Dit houdt in dat jullie maximaal een half jaar lang via sessies met een toegewezen bemiddelaar gaan proberen er samen uit te komen. Dit is vrijwillig, en ik vermoed dat jullie er niet onderling uit gaan komen, maar het geeft een goede indruk als je het toch probeert.
Verblijfsco-ouderschap is de norm in België, en daar wordt niet snel van afgeweken. Als 1 van de ouders gelijkmatig verblijf wil, en de andere ouder niet, dan zal de rechter een sociaal onderzoek laten uitvoeren.
Hou vanaf dus alles bij waaruit blijkt dat een gelijkmatig verblijf (verblijfsco-ouderschap) niet in het belang van jullie kind is. Probeer daarom zoveel mogelijk schriftelijk te communiceren met je ex. Wordt er toch mondeling gecommuniceerd, zet dan achteraf alles nog op mail naar hem ter bevestiging van wat er is gezegd.
Stap nu ook iedere keer naar de pollitie om klacht neer te leggen, iedere keer dat hij over de schreef gaat. Zorg ervoor dat je van elke klachtneerlegging een kopie mee krijgt, zodat jij je dossier kan aanvullen.
Veel sterkte.
Je hebt al een goede start, omdat je een dak boven je hoofd hebt en je ex er niet gedomicileerd is. Je hoeft hem wettelijk gezien dus ook geen toegang te verschaffen. Verzamel zijn spullen, breng ze naar waar hij op dit moment logeert of woont, of laat hem weten wanneer je zijn spullen buiten de deur zet voor hem om op te halen.
Je gaat nu ook juridische stappen moeten zetten om alles te regelen rond jullie kind. Bemiddeling valt al af, omdat door zijn problematiek niet op een volwassen manier zal kunnen worden gecommuniceerd.
Als jullie naar de familierechtbank stapoen, zal de rechter eerst voorstellen dat jullie naar de kamer van minnelijke schikking gaan. Dit houdt in dat jullie maximaal een half jaar lang via sessies met een toegewezen bemiddelaar gaan proberen er samen uit te komen. Dit is vrijwillig, en ik vermoed dat jullie er niet onderling uit gaan komen, maar het geeft een goede indruk als je het toch probeert.
Verblijfsco-ouderschap is de norm in België, en daar wordt niet snel van afgeweken. Als 1 van de ouders gelijkmatig verblijf wil, en de andere ouder niet, dan zal de rechter een sociaal onderzoek laten uitvoeren.
Hou vanaf dus alles bij waaruit blijkt dat een gelijkmatig verblijf (verblijfsco-ouderschap) niet in het belang van jullie kind is. Probeer daarom zoveel mogelijk schriftelijk te communiceren met je ex. Wordt er toch mondeling gecommuniceerd, zet dan achteraf alles nog op mail naar hem ter bevestiging van wat er is gezegd.
Stap nu ook iedere keer naar de pollitie om klacht neer te leggen, iedere keer dat hij over de schreef gaat. Zorg ervoor dat je van elke klachtneerlegging een kopie mee krijgt, zodat jij je dossier kan aanvullen.
Veel sterkte.
anoniem_202047 wijzigde dit bericht op 26-03-2018 10:11
6.82% gewijzigd
maandag 26 maart 2018 om 10:08
O ja, ga zsm praten met de jeugdbrigade of de dienst SlaZo van de politie. Leg uit wat er is gebeurd. Vertel waarom je bang bent voor de veiligheid voor jullie kind als deze bij de vader zal verblijven. Dat je contact tussen vader en kind zeker belangrijk vindt , maar dat je dit op een andere manier zou willen organiseren. Onder begeleiding, bijvoorbeeld in het openbaar met iemand erbij, of via het CAW.
maandag 26 maart 2018 om 11:05
Bedenk dat wat ouders doen, het voorbeeld is van hoe kinderen het later doen.
Dus als jullie zo met elkaar omgaan, is de kans groot dat je zoon later ook zo met zijn vriendin om zal gaan.
Laat zien dat je zo niet met vrouwen om gaat. Opvoeden is voorleven.
Naast dat je je kind geen ongelukkige jeugd gunt uiteraard. Goed dat je stappen hebt gezet. En nu volhouden. Voor je e8gen toekomst, maar vooral voor die van je zoon.
Dus als jullie zo met elkaar omgaan, is de kans groot dat je zoon later ook zo met zijn vriendin om zal gaan.
Laat zien dat je zo niet met vrouwen om gaat. Opvoeden is voorleven.
Naast dat je je kind geen ongelukkige jeugd gunt uiteraard. Goed dat je stappen hebt gezet. En nu volhouden. Voor je e8gen toekomst, maar vooral voor die van je zoon.
maandag 26 maart 2018 om 11:16
Goed gedaan meid, en nu volhouden voor je zoontje en voor jezelf !! Wanneer je jouw zoontje weer terugbrengt in deze situatie dan kies je ervoor om hem een onstabiel leven te geven (hard gezegd maar komt het uiteindelijk op neer) zorg ervoor dat jij jouw zoontje een veilige stabiele omgeving geeft. Geloof me dit kan je alleen maar sterker en gelukkiger maken. Heel veel succes, blijf sterk !
maandag 26 maart 2018 om 17:46
En hoe ga je nu zorgen dat je hem niet weer in je huis en bed toelaat?Chou schreef: ↑26-03-2018 03:05Even ter update heb hem net laten buitenzetten door de politie hij was agressief en heeft Mn slaapkamerdeur ingetrapt dus vanaf nu begint mijn nieuw hoofdstuk hij heeft het me net makkelijker gemaakt om de stap te zetten dank u allemaal om me de realiteit te laten zien want zat in een gemanipuleerd wereldje