Werklozen topic!
donderdag 9 februari 2017 om 12:01
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
vrijdag 23 maart 2018 om 18:55
Ja, dat kloptIrma3110 schreef: ↑22-03-2018 16:51Ailuros, ben jij van België? Dit klinkt als wat wij assessment noemen, psychologische testen naar je geschiktheid. Fijn dat je ervoor geslaagd bent trouwens!
Gesprek ging goed. Ze hebben geen vacature voor me, maar ze gaan me voorstellen aan hun netwerk en daar kan zeker iets uitrollen. Alleen niets van te zeggen of dat direct is of wat langer gaat duren. Maar we waren wederzijds enthousiast.
Dat van jou klinkt al erg positief! Ik hoop dat er wat zal uit komen.
Ik heb een mail gehad dat ik bij nog een gemeente waar ik solliciteerde mag meedoen met de test. Hier kan je niets voor studeren, peilt naar je kennis en vaardigheden voor de functie. Maar ja, weer een groot aantal kandidaten... Niet geschoten is altijd mis en kan ik er nadien nooit spijt van krijgen dat ik niet heb geprobeerd, daar trek ik me dan maar aan op.
vrijdag 23 maart 2018 om 20:03
Ik ben nu telefoniste reseptioniste en wil dat wel graag blijven doen. En de eerste sollicitatiemailtjes zijn de deur uit.
Dank je voor je knuffel, voor jou ook een
vrijdag 23 maart 2018 om 20:50
Goeie insteek, Ailuros! Niet geschoten is altijd mis, dus meedoen met zoveel mogelijk van die tests vergroot jouw kansen om een keer raak te schieten. Succes!
Balen, Olleke, dat ze niet een andere parttimer naast jou willen zetten. Heb je al het voordeel aangegeven, dat jullie over en weer extra uren kunnen draaien bij vakantie en ziekte? Een duobaan kan op die manier voordelig zijn voor een werkgever.
Wat naar, Bjort! Onverwacht, of zag je het wel aankomen? Fijn dat je gelijk de draad hebt kunnen oppakken! Leuke kansen? Soms kom je er na zo'n gedwongen stap beter uit. Als ik mezelf als voorbeeld neem: ik werkte in de zorg als helpende, maar dat kan niet meer. Nu ga ik mensen coachen en een soort van procesregisseur worden. Kijk goed naar wat je wil, in welke setting en grijp deze kans om er beter uit te komen!
Balen, Olleke, dat ze niet een andere parttimer naast jou willen zetten. Heb je al het voordeel aangegeven, dat jullie over en weer extra uren kunnen draaien bij vakantie en ziekte? Een duobaan kan op die manier voordelig zijn voor een werkgever.
Wat naar, Bjort! Onverwacht, of zag je het wel aankomen? Fijn dat je gelijk de draad hebt kunnen oppakken! Leuke kansen? Soms kom je er na zo'n gedwongen stap beter uit. Als ik mezelf als voorbeeld neem: ik werkte in de zorg als helpende, maar dat kan niet meer. Nu ga ik mensen coachen en een soort van procesregisseur worden. Kijk goed naar wat je wil, in welke setting en grijp deze kans om er beter uit te komen!
maandag 26 maart 2018 om 21:51
Heb ik twee keer meegemaakt. Beide keren was het een soort kringgesprek, dat je om de beurt dezelfde vraag moet beantwoorden en ook wat op elkaar reageert. Het was aan mij niet zo besteed geloof ik.Banaaninmijnoor schreef: ↑26-03-2018 21:05Woensdag weer een gesprek voor een functie die me echt wat lijkt. Ze hebben alleen een soort sollicitatieochtend waarvoor ze alle kandidaten uitnodigen. Ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Hebben jullie ervaring met zoiets?
Probeer in elk geval goed je momenten te pakken. Heel veel succes woensdag!
maandag 26 maart 2018 om 22:25
Zo'n massagesprek heb ik ook een keer meegemaakt. Maar daarbij moest je het wel heel erg verknallen, wilden ze je weigeren geloof ik. Ze hadden toen voor een project van een paar weken meer mensen nodig dan ze sollicitanten hadden.
Ik hoop voor jou dat het net zo makkelijk gaat, maar dat het om wat langduriger werk gaat. Succes!
Ik hoop voor jou dat het net zo makkelijk gaat, maar dat het om wat langduriger werk gaat. Succes!
dinsdag 27 maart 2018 om 08:01
Ja klopt, maar volgens mij willen ze zo veel mogelijk uren draaien met zo weinig mogelijk mensen. Praten heeft geen zin, blijkbaar gaat dit al jaren zo daar.
Ik heb inmiddels al weer twee brieven de deur uit gedaan
Ik wacht nog op 1 referentie (of die akkoord gaat) en dan maar weer afwachten. Ben benieuwd.
Ik heb inmiddels al weer twee brieven de deur uit gedaan
dinsdag 27 maart 2018 om 10:32
Hoop ook dat het meevalt en gewoon een fijn leuk gesprek is!Banaaninmijnoor schreef: ↑27-03-2018 08:54Het idee is wel dat er maar 1 iemand overblijft aan het eind. Het is dus een soort afvalrace. Ik zie er wel een beetje tegenop. Hopelijk valt het mee.
Ik zat er hier een beetje doorheen. Twee afwijzingen en deze week meelopen met die ene sollicitatie. Hoop dat er een baan uitrolt, maar ik durf bijna niet meer te hopen. Ik hoor pas over twee weken de uitslag, iemand is op vakantie. Dus ga ondertussen toch maar verder kijken om mijn kansen te vergroten. Op 1 paard wedden is ook niet handig.
Ik ga nu eerst even naar de kapper en daarna ga ik even lekker niets doen. Ik dacht zomaar ik neem gewoon 1 dag 'vrij'. Jeetje klinkt stom als ik het dan zo neertype, maar goed ik moet mijzelf weer even omhoog trekken.
Hoe doen jullie dat? Nemen jullie ook wel eens een dagje voor jezelf zonder sollicitatie activiteiten?
Heel veel succes voor iedereen die gesprekken heeft deze week. TOI TOI TOI.
dinsdag 27 maart 2018 om 10:41
Ik was in de zomer werkloos en ging gewoon naar het strand hoor. Even ’s ochtends nieuwe vacatures checken en dan de deur uit. Er is niet 5 dagen per week 8 uur per dag wat te solliciteren en je kunt ook op zondag wat doen ipv dinsdag. Als je dan toch thuis zit, kun je er beter maar van genieten. In de zomer ligt het ook wat stil met vacatures, dat trok pas echt aan in september en toen had ik ook meteen weer een baan.ihavenoname schreef: ↑27-03-2018 10:32Hoe doen jullie dat? Nemen jullie ook wel eens een dagje voor jezelf zonder sollicitatie activiteiten?
Maar meestal deed ik ‘s ochtends mijn mail etc. en dan de rest van de dag vrij. Ik voelde me daar niet schuldig over.
Succes met alles!
dinsdag 27 maart 2018 om 12:04
Ik werk nu drie dagen in de week en merk dat ik die vrije dagen nodig heb om balans te vinden om bepaalde taken niet te verslonzen. In de avond zoek ik een kwartier naar nieuwe vacatures maar de laatste tijd staat er bijna niks nieuws op of ik voldoe niet aan de eisen. Mijn nieuwe baan is sowieso even wennen, leuke werkzaamheden maar de passie is er nog niet echt en ik moet mezelf nog bewijzen naar collega's toe waardoor ik juist weer onzeker begin te worden.ihavenoname schreef: ↑27-03-2018 10:32Hoop ook dat het meevalt en gewoon een fijn leuk gesprek is!
Ik zat er hier een beetje doorheen. Twee afwijzingen en deze week meelopen met die ene sollicitatie. Hoop dat er een baan uitrolt, maar ik durf bijna niet meer te hopen. Ik hoor pas over twee weken de uitslag, iemand is op vakantie. Dus ga ondertussen toch maar verder kijken om mijn kansen te vergroten. Op 1 paard wedden is ook niet handig.
Ik ga nu eerst even naar de kapper en daarna ga ik even lekker niets doen. Ik dacht zomaar ik neem gewoon 1 dag 'vrij'. Jeetje klinkt stom als ik het dan zo neertype, maar goed ik moet mijzelf weer even omhoog trekken.
Hoe doen jullie dat? Nemen jullie ook wel eens een dagje voor jezelf zonder sollicitatie activiteiten?
dinsdag 27 maart 2018 om 13:17
Balen he, iedere afwijzing weer... Als je er nuchter over nadenkt, weet je dat het logisch is dat je een aantal afwijzingen krijgt, maar als ze binnen komen doet het toch weer even pijn.ihavenoname schreef: ↑27-03-2018 10:32Hoop ook dat het meevalt en gewoon een fijn leuk gesprek is!
Ik heb ook wat moeite om het thuis zijn te zien als 'vrij', dus ik begrijp je daarin helemaal. Eerst langdurig ziek, daarna ww, met een onderbreking van een half jaar voor studie en stage zit ik nu al 2 jaar thuis. Vorige week kwam er nog een facebook herinnering voorbij waar ik vertelde vanaf dan een week vakantie te hebben. Pas toen alles rond was voor mijn stage kreeg ik het gevoel van genieten van mijn vrije tijd. Onzin als je erover nadenkt, maar zo werkt het wel bij mij. Maar met af en toe een dagje vrij kan je er daarna weer met veel meer plezier en energie tegenaan. Doen dus en dan vooral genieten van je spijbeldagje!
dinsdag 27 maart 2018 om 13:19
Lola, des te meer reden om eens een psycholoog te gaan bezoeken op je vrije dagen. Je verveelt je én je hebt je dagen nodig om bij te komen, je breidt je netwerk eindelijk eens uit met collega's en die maken je alleen maar onzekerder. Een steuntje in de rug en wat extra levensskills kan jij wel gebruiken lijkt me.
dinsdag 27 maart 2018 om 14:58
Klopt, ik zie werk ook als werk. Maar het is alsof je in een boekenwinkel werkt en zelf nooit een boek leest, dan kan je mensen ook niet adviseren. Ik moet 30 soorten van een product kennen, een enthousiast gevoel er over hebben, terwijl het juist heel persoonlijk is en ik niet enthousiast kan zijn over een product wat ik zelf ook niet lust.
dinsdag 27 maart 2018 om 16:18
Dank jullie wel! Fijn om te lezen dat meer mensen soms even spijbelen! En inderdaad af en toe even niets doen mag best. Ik kan mij dan zo schuldig voelen, maar dat slaat eigenlijk nergens op.
En idd Irma afwijzingen horen er bij, maar soms werkt relativeren even niet haha. Ik ben nu lekker aan het lezen met een kop thee erbij. Heerlijk!
Fijne dag iedereen!
En idd Irma afwijzingen horen er bij, maar soms werkt relativeren even niet haha. Ik ben nu lekker aan het lezen met een kop thee erbij. Heerlijk!
Fijne dag iedereen!
dinsdag 27 maart 2018 om 16:20
De werkzaamheden op zich, dat de tijd snel gaat omdat je hele dag bezig bent en niet op werk 'wacht', het contact met de klanten en dat je meteen resultaat ziet van je werk.
dinsdag 27 maart 2018 om 22:02
dinsdag 27 maart 2018 om 22:14
In elke baan moet je weleens iets "verkopen" waar je niet achter staat. Wat een onzin dat je zelf iets zou moeten willen hebben om erover te kunnen adviseren. Hoe doen mensen in een speelgoedzaak dat dan? Of dames in een herenkledingzaak? Of iemand die sportwagens verkoopt die ze zelf nooit zouden kunnen betalen? Of iemand die adviesdiensten verkoopt aan organisaties?lola712 schreef: ↑27-03-2018 14:58Klopt, ik zie werk ook als werk. Maar het is alsof je in een boekenwinkel werkt en zelf nooit een boek leest, dan kan je mensen ook niet adviseren. Ik moet 30 soorten van een product kennen, een enthousiast gevoel er over hebben, terwijl het juist heel persoonlijk is en ik niet enthousiast kan zijn over een product wat ik zelf ook niet lust.
Ik lust geen chocola, maar als ik nu chocolade moest verkopen, dan zou ik me verdiepen in de diverse smaken en dan aan de klant vragen of ze van bittere chocolade houden, of juist hele milde, romige chocolade. Je hoeft het toch niet voor hun neus op te eten? Ik versimpel het nu heel erg, maar kort gezegd komt het hier in elke baan op neer. Ik heb wel eens in een schoenenzaak gewerkt met de meest afzichtelijke schoenen, maar ik kan wel meegaan in andermans smaak. Je hoeft daar echt geen toneelstuk voor op te voeren.
De uitdaging zit 'm erin dat je je verdiept in je doelgroep en dat als uitgangspunt neemt. Dat doe je in de communicatie toch ook? Soms zul je misschien enthousiast over iets moeten schrijven, waarvan je weet dat de werkelijkheid misschien iets minder rooskleurig is. Ik heb vandaag nog een stuk geschreven over onze projectmanagementmogelijkheden. Dat loopt allemaal super, met mooie tussenrapportages. Ha! I wish.
dinsdag 27 maart 2018 om 22:37
O werkelijk. Er wordt in je eigen topic niet voldoende in je straatje geluld dus zoek je het hier weer? Meiske toch. Zoek hulp. Maak wat van je leven, het is maar zo verrekkes kort.lola712 schreef: ↑27-03-2018 14:58Klopt, ik zie werk ook als werk. Maar het is alsof je in een boekenwinkel werkt en zelf nooit een boek leest, dan kan je mensen ook niet adviseren. Ik moet 30 soorten van een product kennen, een enthousiast gevoel er over hebben, terwijl het juist heel persoonlijk is en ik niet enthousiast kan zijn over een product wat ik zelf ook niet lust.