Werklozen topic!
donderdag 9 februari 2017 om 12:01
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
vrijdag 6 april 2018 om 19:58
Balen Banaan! Zoo herkenbaar, heb intussen vier gesprekken gehad en elke keer net niet. Maar: ooit komt het goed!
En Robinson: reizen klinkt goed! Zou ik zeker doen als ik daar de kans voor had!
Ik zit ff in de lappenmand, heb een bijholteontsteking en een beginnende oorontsteking. Maarrrr vandaag wel weer een sollicitatiebrief verstuurd, tussen neusdruppels, stoombadjes en paracetamol door.
En Robinson: reizen klinkt goed! Zou ik zeker doen als ik daar de kans voor had!
Ik zit ff in de lappenmand, heb een bijholteontsteking en een beginnende oorontsteking. Maarrrr vandaag wel weer een sollicitatiebrief verstuurd, tussen neusdruppels, stoombadjes en paracetamol door.
zaterdag 7 april 2018 om 08:53
In een winkel is altijd wat te doen.ihavenoname schreef: ↑06-04-2018 09:33Hey lola.
Er is altijd wel iets tr doen toch? Collega's helpen, opruimen, achterstallige klusjes.
Ramen zemen, interieur schoonmaken, keuken en toilet, kassablok etc
Achterstallige klusjes , opruimen .
Toon zelf iniatief Lola.
zaterdag 7 april 2018 om 08:54
Balen banaan begrijp je frustratie.Banaaninmijnoor schreef: ↑06-04-2018 16:18Weer een afwijzing. Ze waren heel postitief, maar een ander sloot weer net beter aan. Ben echt stikchagrijnig van al die afwijzingen.
zaterdag 7 april 2018 om 09:11
zaterdag 7 april 2018 om 17:17
zondag 8 april 2018 om 20:53
Sinds september 2017 werkloos. Ik had verwacht sneller aan het werk te zijn, maar niet dus. Doordat ik ruim 2 jaar met zeer veel tegenzin naar mijn vorige werk ben gegaan en mede hierdoor overspannen ben geweest, voel ik me momenteel nog niet geneigd om alles dan maar aan te pakken om maar aan het werk te zijn. Dus ik solliciteer best nog wel veel, maar alleen op banen die me leuk lijken, aansluiten bij wat ik wil en waar ik mee bezig ben en die zoveel mogelijk aansluiten op mijn cv. Ben ook al een aantal keer uitgenodigd voor gesprek, maar toch steeds 'net niet'. Maar ik heb me eerlijk gezegd nog geen moment verveeld. Door een loopbaantraject gestart met een nieuwe deeltijdopleiding, daar gaat tijd in zitten uiteraard. Verder kom ik nu aan hobby's toe waar ik voorheen vaak geen zin in had of puf meer voor had. Zo lees ik nu ontzettend veel en verdiep ik me in interesses die ik altijd al heb gehad.
maandag 9 april 2018 om 16:47
dinsdag 10 april 2018 om 08:29
Ik heb inmiddels mijn contractverlenging binnen gekregen. Ik heb in de periode (lees nog geen week) dat ik het bericht kreeg dat mijn contract niet verlengd werd en uiteindelijk toch wel weer, 2 brieven gestuurd voor een sollicitatie. Nu kreeg ik te horen dat ik vandaag voor een functie op gesprek mag komen... super spannend! Duimen dus voor vandaag!
dinsdag 10 april 2018 om 12:43
Ja, wat lastig. En wat zou je dan moeten doen als je ergens meer uren krijgt aangeboden? Opzeggen bij huidige baan? Wat vervelend.
dinsdag 10 april 2018 om 16:29
In theorie wel denk ik en deze maand bv meer gewerkt dan mijn uitkering en dus geen uitkering ontvangen . Maar moet dan toch aan de plicht voldoen .
dinsdag 10 april 2018 om 16:50
Kun je ook solliciteren op iets minder passende vacatures? Dan heb je in elk geval minder kans om uitgenodigd te worden.
Vind dit trouwens zo’n belachelijke regel....
dinsdag 10 april 2018 om 16:56
Geef eerlijk toe dat ik dat wel eens doe ja niet netjes misschien, maar ben zo blij met mijn baan past echt bij mij en is zo leuk .
woensdag 11 april 2018 om 08:42
woensdag 11 april 2018 om 14:21
Ik heb net een e-mail gestuurd waarbij ik de mensen bedankt heb voor het gesprek van gisteren. Gewoon een nette mail, niet te lang (want ik had een gesprek van een uur). Ik heb dus zeker geen uitgebreide mail gestuurd, had al een uitgebreide brief, goed cv en een lang gesprek. Maar vond wel dat ik iets kon doen. Zou namelijk uiterlijk vandaag iets horen en heb nog steeds niet gehoord... ik zit in spanning.
woensdag 11 april 2018 om 14:38
Kan je rondkomen met het salaris wat je nu verdient? Want dan heb je namelijk ook de keuze om je uitkering stop te laten zetten en daarmee vervalt je sollicitatieplicht. Helaas lopen je ww-rechten wel door, dat is dan weer het kromme bij het UWV.
woensdag 11 april 2018 om 18:45
Inmiddels bijna twee jaar, al heb ik tussendoor wel korte invalbanen gehad. Ook nu weer een tijdelijk contract. Een vast contract zit er voorlopig niet in. Maar het lijkt me zo lekker om gewoon weer eens een jaarcontract te hebben. Even pauze van de sollicitatiestress.
Moet je trouwens tot eind april werken? Kan me voorstellen dat je niet zo gemotiveerd meer bent. Heb je nog vakantiedagen?
woensdag 11 april 2018 om 19:00
Het kan snel gaan... Vacature gevonden, gebeld, terug gebeld door de juiste persoon, enthousiasme van beide kanten, CV en motivatie gemaild, is voorgelegd aan de opdrachtgever, die heeft gereageerd naar het uzb en vervolgens kreeg ik die reactie doorgemaild. We zijn nog geen anderhalf uur later.
De reden dat ik belde was omdat ik met een groot deel van de taken geen ervaring had, maar wel een bovengemiddelde kennis en ervaring met de rest van de taken. Mijn vraag was dus of dit voor deze opdrachtgever interessant was. Het uzb vond het heel interessant, maar de opdrachtgever dus wat minder...
Het ging wel allemaal heel prettig en ik werd ook in de afwijzing nog nadrukkelijk en enthousiast gewezen op de andere vacatures die ze hebben of nog krijgen, dus ik heb een keurig bedankmailtje gestuurd en houd ook zeker daar de vacatures wat extra in de gaten.
Banaan, heb je nu wel een aantal maanden? Hoe langer hoe prettiger he, op een vast contract hoef je zelden te rekenen bij een nieuwe werkgever, maar wat je zegt, een jaar van die sollicitatie-ellende en onzekerheid af zijn is wel heel prettig...
De reden dat ik belde was omdat ik met een groot deel van de taken geen ervaring had, maar wel een bovengemiddelde kennis en ervaring met de rest van de taken. Mijn vraag was dus of dit voor deze opdrachtgever interessant was. Het uzb vond het heel interessant, maar de opdrachtgever dus wat minder...
Het ging wel allemaal heel prettig en ik werd ook in de afwijzing nog nadrukkelijk en enthousiast gewezen op de andere vacatures die ze hebben of nog krijgen, dus ik heb een keurig bedankmailtje gestuurd en houd ook zeker daar de vacatures wat extra in de gaten.
Banaan, heb je nu wel een aantal maanden? Hoe langer hoe prettiger he, op een vast contract hoef je zelden te rekenen bij een nieuwe werkgever, maar wat je zegt, een jaar van die sollicitatie-ellende en onzekerheid af zijn is wel heel prettig...