Poes vermist

16-03-2018 08:08 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar voor het laatst dinsdagavond gezien en ik ben zo verdrietig. Ik weet nier meer wat ik kan doen. Ik heb Amivedi ingelicht, dierenambulance, berichtjes op Facebook gedaan, posters verspreid, de kattenbak buiten gezet, de hele omgeving uitgekamd en ze komt maar niet thuis. :'( Vandaag ga ik nog flyers in de brievenbussen bij mij in de straat doen met o.a. het verzoek om schuurtjes te checken.

Ik ga echt kapot van binnen. :'(

Edit: Joost is weer thuis! :heart:
drackie wijzigde dit bericht op 21-03-2018 13:25
3.93% gewijzigd
Flugel1979 schreef:
20-03-2018 01:33
Ik zag je topic echt net voor het eerst. Ben zo blij voor je dat ze terug is! Heb zelf ook een poes die mijn alles is dus kon me zo goed inleven in wat je gevoeld hebt!

Geniet maar van dr en knuffel haar extra vaak!
Bofkont, je kon gelijk doorscrollen naar de goede afloop!
Calamitycat schreef:
20-03-2018 19:17
Emotioneel weekdier als ik ben, ben ik door je update echt in tranen uitgebarsten van blijdschap :$
Wat een fijn nieuws, wat een opluchting voor je! Knuffel haar maar lekker plat en hopelijk is die nachtmerrie van de afgelopen week snel weer vergeten. Zó fijn dat je haar weer terug hebt, geniet ervan :cat:
Ah dat vind ik echt lief! Joost is echt een knuffelkont sinds ze terug is, terwijl ze normaal helemaal niet zo knuffelig is (eerder angstig en voor me wegrennen). Ze komt nu steeds naar me toe, knorren en kopjes geven. :heart:

Ik heb vandaag alle posters uit de buurt weggehaald en dat voelde zo lekker. Inderdaad snel deze nachtmerrie vergeten.
Drackie schreef:
20-03-2018 20:25
Ah dat vind ik echt lief! Joost is echt een knuffelkont sinds ze terug is, terwijl ze normaal helemaal niet zo knuffelig is (eerder angstig en voor me wegrennen). Ze komt nu steeds naar me toe, knorren en kopjes geven. :heart:

Ik heb vandaag alle posters uit de buurt weggehaald en dat voelde zo lekker. Inderdaad snel deze nachtmerrie vergeten.
Ze heeft je echt gemist :heart: Zou leuk zijn als ze zo aanhankelijk blijft.

Ik herkende zoveel in je wanhoop. Ik had vroeger een kat die als we op vakantie gingen zo boos was dat, als we dan eenmaal thuis waren, hij 4 of 5 dagen wegbleef. Ik heb wat af gejankt en heb de meest ergste scenario's voorbij zien komen. Iedere keer weer. Totdat hij dan opeens weer doodleuk aan kwam wandelen alsof er niets gebeurd was. De draak. En dan was ik altijd heel erg boos en ontzettend blij tegelijk (je zou het ook hysterisch kunnen noemen :proud: ). Uiteindelijk is hij 21 jaar geworden (en ik 100 jaar ouder van de stress ;-D ).

Ik heb nu drie katten en die zijn gelukkig niet zo uithuizig. Eentje wil soms wel eens wat langer wegblijven en na anderhalf uur ga ik al de tuin in om hem te zoeken. Soms als ik hem dan roep komt hij niet meteen en dan ben ik alweer bezorgd. Te erg gewoon :facepalm:
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Aaah Drackie wat geweldig dat hij terug is. Zo blij voor je. Nu Joost lekker knuffelen en verwennen.
Drackie schreef:
19-03-2018 12:51
Vanmorgen appjes, telefoontjes, tags en PB’s, want er was een poes doodgereden hier in de buurt die wel erg veel op Joost leek. Foto goed bekeken (was onduidelijk want het hoofdje stond er niet op omdat het nogal een bloederig geheel was volgens degene die hem vond), maar de duidelijke tekening op de staart die Joost heeft, zag ik niet op de foto, en de kat had een bandje volgens de vinder en Joost niet. Dus toch wel opgelucht. Net toch voor de zekerheid ook de dierenambulance nog gebeld, maar de eigenaar van de doodgereden kat is bekend, dus het is echt niet Joost. Fijn om te merken dat iedereen zo meeleeft. Ik kreeg zelfs een telefoontje van iemand die ik niet ken.
Wat fijn dat Joost weer terug is!!

Toch zit ik met een beetje een naar gevoel in mijn maag en wel om de eigenaar van de kat die dood langs de kant van de weg is gevonden.....
Die zou ook wel wat medeleven kunnen gebruiken denk ik.. maar ja, hoe achterhaal je wie dat was?
Ik zou de eigenaar graag een kaartje sturen, ooit is een kat van ons doodgereden voor de deur toen hij onder een auto vandaan schoot. Midden in de nacht, klein dorp, gebeurde zelden zulke dingen....

Wat was ik verdrietig en ik was nog degene die hem het eerst zag liggen ook. Gelukkig niet al te griezelig, hij is ws gestorven aan inwendige bloedingen maar ik weet het nog als de dag van gisteren.
Heeft diegenen ook gezocht via Facebook o.i.d.? Dan zou het mss troostend zijn om dat baasje ook wat steun te bieden of doe ik nu heel erg sentimenteel?

Maar voor jou ben ik echt ontzettend blij!! :cheers: :jump: :cat:
Oh wow, wow, wow!
Wat een opluchting!
Mijne is nooit teruggevonden, dat wilde ik eerst niet zeggen, wat ben ik daar ziek en verdrietig van geweest.
Dus hoe supersuperfijn dat jij Joost terughebt, ik kan me zo indenken hoe het gemist én het terugvinden is, echt onbeschrijflijk.

Gelukkig heb ik nog 2 van die lieverds over hier, maar ik zal dat nooit vergeten.
Wat kan je houden van die beestjes he?!

Geniet maar volop van elkaar, knuffel elkaar helemaal plat, geweldig nieuws dit!
:heart: :yes: :cat: :D :flirting:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Calamitycat schreef:
20-03-2018 19:17
Emotioneel weekdier als ik ben, ben ik door je update echt in tranen uitgebarsten van blijdschap :$
Dat zou mij ook kunnen overkomen. :)

Wat een super bericht!
Inderdaad 's nachts zoeken en met brokjes/snoepjes rammelen en de naam roepen.
Ik ben ook ooit een kat kwijt geraakt, ze was 2 weken weg en ik dacht ook, die vind ik nooit meer...ook flyers opgehangen in de buurt enzo...
Totdat ik weer buiten liep in de avond/nacht en ze ineens bang onder een auto zat. Ik hoorde haar heeeeeeeel zachtjes miauwen.
Ze was oorspronkelijk spierwit en nu was ze helemaal grauw/zwart en mager.
Eigenlijk was ze vlakbij huis, dus waarom "we" elkaar pas na 2 weken tegenkwamen weet ik niet, maar ik was helemaal blij! :yes:

Dus blijf hoopvol, ik hoop echt voor je dat je haar weer vindt, blijf zoeken, loop een rondje elke avond/nacht.

Trouwens een kat van een huisgenoot vroeger was ook ooit zoek en steeds vaker van huis. Als die kat thuis kwam, rook ze naar " oude mensen huis" niet lullig bedoelt, deze omschrijving :)
Mijn buurmeisje was ook door de buurt gaan lopen om te zoeken en wat bleek?
Haar kat lag bij oude mensen binnen op de bank zag ze vanuit het raam!
Ik met haar daarheen en haar kat terug eisen, dat ging niet zomaar.
Uiteindelijk is de politie erbij gekomen en de kat was weer terug bij haar baasje, mijn huisgenoot.
Dus dit is ook nog mogelijk, dat mensen hem voeren en dat de kat op die manier daar steeds vaker zit en misschien wel blijft..... :furious:
Oh, mijn reactie is al achterhaald lees ik....

Wat fijn voor je dat de kat weer thuis is, zomaar ineens weer binnenlopen haha!
:daisy: Wat heerlijk voor je!!!
Drackie schreef:
20-03-2018 01:14
JOOST IS THUIS!!! Ze kwam net ineens binnenlopen! :heart: Ik ben zo vreselijk blij en ze mag nooit meer naar buiten!

:cheer2: :cheer2:
:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ik wil er toch ook nog eentje delen. Laatste zomervakantie was ik met de kinderen in Duitsland. Na 10 dagen wilde ik nog helemaal niet naar huis en heb de vakantie met drie nachten verlengd, in een andere accommodatie, vlak bij de eerste. Waren we daar de eerste dag, appje van buurmeisje dat voor mijn katten zorgde (zij komt dan altijd uren per dag in ons huis, heeft zij mooi rust van hun drukke gezin en mijn katten gezelschap) dat ze de kater even buiten had gelaten (mocht van mij, tegen het einde van onze vakantie) en dat hij niet meer terug was gekomen. Dat was al niet zo fijn, maar goed, kon een keer natuurlijk. Al had ze hem, op mijn instructie, nog vóór het eten geven buiten gelaten. Hij heeft altijd honger, dus dat was wel gek. Volgende dag, nog niet terug. Ik vanaf vakantieadres de hulptroepen ingeschakeld natuurlijk, berichten op facebook gezet, mijn moeder ging zoeken in de buurt en de buren waren ook in alle staten aan het zoeken. Een van de buurjongens heeft zelfs in onze woonkamer geslapen om ons poesje gezelschap te houden en mocht kater zich 's nachts of 's morgens vroeg melden, meteen binnen te kunnen laten. Haha, zo lief.
Intussen was mijn vakantieplezier wel weg. Ik was ervan overtuigd dat hij ergens opgesloten zou zitten, of dood zou zijn. Want hij is echt geen kat om zomaar niet thuis te komen, is nooit lang weg, áls hij al gaat, want hij is dus doodsbang voor de buurkater. De buren hielden die trouwens binnen toen, om de thuiskomst van onze kater te vergemakkelijken, maar ook dat hielp niet.
Toen hij na de tweede nacht weer niet thuis was, heb ik alles ingepakt en zijn we naar huis gegaan. Wat dacht ik ook, vakantie verlengen... nooit doen zulke dingen, die pakken niet goed uit.
Vroeg in de avond kwamen we thuis. Spullen uitgeladen, buiten even een glaasje wijn om bij te komen en moed te verzamelen voor de zoekactie. Met een grote stok om struiken op te kunnen lichten etc, ging ik op pad. Toen ik bij de plek kwam waar hij nogal eens naartoe ging (wilde bosjes achter de school tegenover ons huis), riep ik hem twee keer zachtjes, tegen beter weten in. Want daar hadden de hulptroepen al honderd keer gezocht en geroepen.
Wat denk je? Hij kwam meteen uit de struiken! Alsof hij daar al die tijd op mij had liggen wachten. Ik was zo ontzettend blij! Maar ook superverbaasd. Net of hij toch heeft aangevoeld dat we eigenlijk zaterdag thuis hadden moeten komen en boos was dat het opeens langer ging duren. Toch is het een raar verhaal, omdat hij dus zo'n vreetzak is. Aanvankelijk dacht ik dus weer dat hij toch ergens opgesloten heeft gezeten, maar het is al te toevallig dat hij dan nét weer bevrijd was, toen ik hem ging zoeken. In elk geval, niet meer naar buiten tijdens vakanties!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Courage-- schreef:
21-03-2018 00:36
Dat zou mij ook kunnen overkomen. :)

Wat een super bericht!
:) Fijn te lezen dat ik niet de enige ben.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Wat een opluchting. En die hittepetit blijft vanaf nu maar lekker binnen!
Afbeelding

Draakje, misschien goed om in de OP te vermelden dat Joost weer thuis is!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik was benieuwd of je je kat al gevonden had. Fijn te horen, moet geweldig voelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven