Welke bureaustoel?
donderdag 29 maart 2018 om 14:03
Onlangs ben ik gestart met een eigen bedrijf en zit ik regelmatig langere tijd achter de pc. Dit deed ik voorheen gewoon aan de eetkamertafel maar aangezien ik niet straks met enorme rugklachten wil zitten is het tijd om een "echte" werkplek te maken. De kamer is redelijk klaar en het bureau staat maar nu nog een goede stoel erbij....
Qua budget wil ik maximaal €400,- uitgeven aan de stoel (minder mag
) Nu ben ik al bij de Ikea geweest en heb ik allerlei webshops bezocht, tips gelezen etc maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Met mijn 1.80m en 67kg hoef ik geen aangepaste stoel qua stevigheid of breedte.
Wie weet een goede winkel voor passend advies? Waar moet ik op letten? Ik woon in omgeving Arnhem maar wil best een stukje rijden voor een goede winkel.
Qua budget wil ik maximaal €400,- uitgeven aan de stoel (minder mag
Wie weet een goede winkel voor passend advies? Waar moet ik op letten? Ik woon in omgeving Arnhem maar wil best een stukje rijden voor een goede winkel.
donderdag 29 maart 2018 om 14:09
Neem in ieder geval geen stoel met een lendeversteviging, want die dwingt je de hele dag kaarsrechtop te zitten en daar word je doodmoe van, dus een stoel met een rechte rug is de beste optie.
Zelf heb ik een stoel van Ikea na er een stuk of wat uitgeprobeerd te hebben en deze is het fijnst, al moest ik wel eventjes wennen aan de neksteun.

Ik heb ook volop gezocht naar stoelen in het hogere segment, maar dat zijn allemaal stolen met een lendeversteviging of ze zien eruit alsof je naar de maan gaat.
Meer heb ik niet te melden.
Succes met je zoektocht.
Zelf heb ik een stoel van Ikea na er een stuk of wat uitgeprobeerd te hebben en deze is het fijnst, al moest ik wel eventjes wennen aan de neksteun.
Ik heb ook volop gezocht naar stoelen in het hogere segment, maar dat zijn allemaal stolen met een lendeversteviging of ze zien eruit alsof je naar de maan gaat.
Succes met je zoektocht.
donderdag 29 maart 2018 om 14:10
Ik ben hier vorig jaar mee bezig geweest., nadat mijn oude stoel defect is gegaan.Er is veel aanbod en wat is nu goed. Ikea heeft wat mij betreft geen goede stoelen.
Ik wilde een stoel die aan de NEN EN 1335 norm voldoet en NPR 1813. Uiteindelijk ben ik niet naar een winkel geweest, wel gebeld. Vaak is het aanbod in de winkel veel minder dan er op de website staat.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op Giroflex 353. Ik ben er erg tevreden over. Deze is nu iets boven je budget, maar heeft een goed prijs kwaliteit verhouding. Je zit er veel op, een goede stoel in belangrijk.
Ik wilde een stoel die aan de NEN EN 1335 norm voldoet en NPR 1813. Uiteindelijk ben ik niet naar een winkel geweest, wel gebeld. Vaak is het aanbod in de winkel veel minder dan er op de website staat.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op Giroflex 353. Ik ben er erg tevreden over. Deze is nu iets boven je budget, maar heeft een goed prijs kwaliteit verhouding. Je zit er veel op, een goede stoel in belangrijk.
anoniem_67ae39df89b68 wijzigde dit bericht op 29-03-2018 14:11
0.70% gewijzigd
donderdag 29 maart 2018 om 14:23
Kan je aangeven waarom deze NEN en NPR zo belangrijk voor jou waren?Dahlia74 schreef: ↑29-03-2018 14:10Ik ben hier vorig jaar mee bezig geweest., nadat mijn oude stoel defect is gegaan.Er is veel aanbod en wat is nu goed. Ikea heeft wat mij betreft geen goede stoelen.
donderdag 29 maart 2018 om 14:24
Bij mijn werkgever hebben we ook stoelen waar alles verstelbaar is, twee jaar geleden hebben we nieuwe stoelen gekregen maar wat ik ook verstel hij zit niet zo lekker en ik kan er niet de vinger opleggen wat het nu is. Volgens mij gaat een goede stoel verder dan alleen maar alles kunnen verstellen.pamelacourson schreef: ↑29-03-2018 14:11Gewoon eentje zoeken die lekker zit en waarvan alles verstelbaar is. Dus niet alleen hoger en lager, maar naar voren/achteren, rugleuning, armleuningen etc.
donderdag 29 maart 2018 om 14:26
Ik voel me een nitwit maar wat is een lendeversteviging en waarom wil je dat niet? Ik heb het gegooled maar vind dan allerlei banden voor om je buik, dat bedoel je vast nietCateautje schreef: ↑29-03-2018 14:09Neem in ieder geval geen stoel met een lendeversteviging, want die dwingt je de hele dag kaarsrechtop te zitten en daar word je doodmoe van, dus een stoel met een rechte rug is de beste optie.
Succes met je zoektocht.
donderdag 29 maart 2018 om 14:28
Een lendeversteviging is zo'n diepe bocht in de stoel ter hoogte van je onderrug en als je dan gaat zitten, dan zit je helemaal rechtop met de rug naar binnen gekromd. Ik weet niet hoe ik het verder uit moet leggen. Zal eens zo'n stoel voor je opzoeken.
donderdag 29 maart 2018 om 14:39
Ik zit veel, wil een goede stoel die voldoet aan bijvoorbeeld Arbowetgeving e.d.. Een stoel waar ik lang op kan zitten. Werkgevers dienen in principe voor hun werknemers een bureaustoel beschikbaar te stellen die aan deze normen voldoet, dus waarom zou ik dat mijzelf niet gunnen?
Ik heb tijdelijk op een Ikea stoel gezet, zo'n rechte zonde lende, en heb echt klachten opgelopen. Zitvlak was hard, dus, weinig verstelmogelijkheden, te weinig ondersteuning van de rug e.d. Een actieve zithouding is belangrijk, stoelen die aan deze normering voldoen bevorderen een actieve zithouding. Was ook binnen een week van mijn klachten af.
donderdag 29 maart 2018 om 14:42
Ik zou juist wel voor een stoel met lendesteun gaan. Het dwingt je namelijk in een goede zithouding en dat is wat je wilt lijkt mij. Overigens vind ik zelf zadelkrukken of kniestoelen (Stokke) ook fijn. Met jouw gewicht gok ik dat je behoorlijk slank bent. Dan zou ik kijken bij een traditionele bureaustoel checken of de armleuningen smal genoeg kunnen worden gezet. De mijne zijn nog steeds te breed op de smalste stand en dat nodigt uit tot asymmetrisch hangen.
donderdag 29 maart 2018 om 14:49
donderdag 29 maart 2018 om 14:52
Wat voor de ene persoon een fijne stoel is, is voor de ander weer een crime. Ik ben gegaan voor een (tweedehands) Herman Miller Aeron. Daar heb ik eerder op gewerkt en het is voor mij de enige stoel waar ik een wat langere tijd pijnloos op kan zitten. Maar goed, ik heb dan ook rugklachten. Een kruk, kniestoel, skippy bal of stabureau zijn oplossingen die voor anderen goed werken, terwijl mij de tranen al in de ogen schieten als ik er alleen naar kijk.
donderdag 29 maart 2018 om 14:53
In Ede zit een tweedehands kantoormeubelen winkel (vd Scheur). Ik heb daar mijn stoelen gekocht, allemaal tweedehands, maar opnieuw gestoffeerd. Zo heb je wel de kwaliteit, maar niet de prijs van een nieuwe stoel.
Je kan daar gewoon alle stoelen die ze hebben proberen, wel even kijken naar de openingstijden.
Je kan daar gewoon alle stoelen die ze hebben proberen, wel even kijken naar de openingstijden.
donderdag 29 maart 2018 om 15:01
Elke keer als wij weer nieuwe stoelen kregen op het werk, stoelen die dus aan steeds meer normen voldeden, zaten ze minder lekker. Veel mensen probeerden elke dag weer een oude stoel te bemachtigenDahlia74 schreef: ↑29-03-2018 14:39Ik zit veel, wil een goede stoel die voldoet aan bijvoorbeeld Arbowetgeving e.d.. Een stoel waar ik lang op kan zitten. Werkgevers dienen in principe voor hun werknemers een bureaustoel beschikbaar te stellen die aan deze normen voldoet, dus waarom zou ik dat mijzelf niet gunnen?
Voor mij waren die nieuwe stoelen te groot. Te breed en te diep.
.
donderdag 29 maart 2018 om 15:04
Wat een reacties al, dank daarvoor!
Ik ga denk ik ook voor een stoel die aan de NEN normering voldoet, ben het daarin wel eens met dahlia.
De tip om eens naar de winkel in Ede te gaan is ook een goede, ga ik binnenkort doen!
Wel of geen lendeondersteuning weet ik niet, ik heb het idee dat het juist wel fijn zit mits deze goed ingesteld kan worden en op de goede hoogte voor mijn rug zit.
Ik ga denk ik ook voor een stoel die aan de NEN normering voldoet, ben het daarin wel eens met dahlia.
De tip om eens naar de winkel in Ede te gaan is ook een goede, ga ik binnenkort doen!
Wel of geen lendeondersteuning weet ik niet, ik heb het idee dat het juist wel fijn zit mits deze goed ingesteld kan worden en op de goede hoogte voor mijn rug zit.
donderdag 29 maart 2018 om 15:16
Het belangrijkste is een stoel die instelbaar is en aan de arbo normen voldoet. Alleen de kunst is dat je je stoel goed ergonomisch kan afstellen en je werkplek (bureau, scherm, toetsenbord, muis etc.)...
Een ergotherapeut kan bijv. een werkplek analyse doen en advies geven over hoe je je werkplek het beste kan inrichten en ergonomisch kan afstellen zodat je geen klachten krijgt. Ergotherapie wordt bovendien vergoed vanuit de basisverzekering.
Een ergotherapeut kan bijv. een werkplek analyse doen en advies geven over hoe je je werkplek het beste kan inrichten en ergonomisch kan afstellen zodat je geen klachten krijgt. Ergotherapie wordt bovendien vergoed vanuit de basisverzekering.
donderdag 29 maart 2018 om 15:26
Ik heb voor het instellen eenmalig de fysio op mijn werkplek laten langskomen om alles zo ergonomisch mogelijk in te stellen en voor het doornemen van aandachtspunten. Kostte iets van €25Marloes85 schreef: ↑29-03-2018 15:04Wat een reacties al, dank daarvoor!
donderdag 29 maart 2018 om 16:10
Wat een goed idee om daar een professional een keer naar te laten kijken. Zal eens in de buurt kijken of er een ergotherapeut is die advies aan huis geeft.
Qua computer is er ook nog wel verbetering mogelijk... ik zit nu op mijn laptop zonder externe muis.
@impala, ik ben sowieso voorstander van tweedehands (mijn man noemt me ook mama marktplaats) stuk goedkoper en duurzaam. Toch zou ik een tweedehands stoel niet zomaar kopen omdat ik dan bang ben dat niet alleen de bekleding maar ook andere onderdelen versleten zijn. Via een winkel die tweedehands stoelen inkoopt en opknapt heb ik er meer vertrouwen in.
Qua computer is er ook nog wel verbetering mogelijk... ik zit nu op mijn laptop zonder externe muis.
@impala, ik ben sowieso voorstander van tweedehands (mijn man noemt me ook mama marktplaats) stuk goedkoper en duurzaam. Toch zou ik een tweedehands stoel niet zomaar kopen omdat ik dan bang ben dat niet alleen de bekleding maar ook andere onderdelen versleten zijn. Via een winkel die tweedehands stoelen inkoopt en opknapt heb ik er meer vertrouwen in.
donderdag 29 maart 2018 om 16:29
Weet je, het is een bedrijfsmatige investering. Dan ben ik niet zo van 2e hands. Moet gewoon goed zijn en lang meegaan. Daarnaast kun je het gewoon als kosten opvoeren.
Ik heb ook laptop op het bureau, staat op deze laptoptafel:
https://www.dealdonkey.com/technosmart- ... gIRc_D_BwE
En dan met losse draadloze muis en toetsenbord. Op internet kun je precies vinden hoe je de laptop moet plaatsen.
Ik heb ook laptop op het bureau, staat op deze laptoptafel:
https://www.dealdonkey.com/technosmart- ... gIRc_D_BwE
En dan met losse draadloze muis en toetsenbord. Op internet kun je precies vinden hoe je de laptop moet plaatsen.