Samenwonen... maar een kat

01-04-2018 09:48 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, sinds iedereen maar commentaar zit te leveren dat ik zit te zeiken heb ik proberen het bericht wat aan te passen zodat het hopelijk wat duidelijker en minder zeikerig lijkt.

Het beestje zelf is echt een lieverd! Alleen wat de/een kat met zich mee brengt heb ik wat moeite mee. En mijn vriend is echt schoon! Maakt elke week meerdere keren schoon en het ruikt er lekker fris en hij is zelf een beetje metroseksueel ;), alleen de haren (die hij trouwens zelf ook vervelend vind maar dus geen idee heeft hoe dat nu goed te vermijden. Hij stofzuigt vaak en heeft van die kleefrollers maar mag dus niet overal baten).

En ik bedoel ook niet dat er zakken met haren rondvliegen, maar genoeg om op te vallen. Sorry hoor, mag ik misschien ook iets vervelends vinden?

Het ging er dus om dat mijn vriend steeds een beetje zit te hinten naar samenwonen. Nog niet echt daadwerkelijk gezegd maar meer dingen van "toen ik nog [met m'n ex] samenwoonde kon ik veel sparen" "als je met z'n tweeën woont is alles wat makkelijker" "ik vind het helemaal niet leuk dat je [na het weekend] weer naar huis gaat". En dan kijkt hij er wat hoopvol bij.

Ik zou echt in een oogwenk bij hem intrekken, maar er is één 'probleem', hij heeft een kat, iets van 7 jaar heeft hij hem al. Nu vind ik dieren in huis dus helemaal niks. Ik heb vroeger dieren gehad als hamsters, vogels en vissen, maar dus niks wat los rondloopt zeg maar.

Ik vind het echt niks dat er haren ronddwarrelen (zelfs handdoekken, heb ik al gevraagd hoe dat kan maar vriend heeft geen idee maar hij droogt ze aan een droogrek dus misschien is dat de reden???), dus als ik gedoucht heb en ik droog me af dan vind ik het niet zo fris als er kattenhaartjes op me kleven. Ook loopt dat dier dus gewoon overal op (bed, aanrecht, eettafel) en dat dier verliest dan ook allemaal haren waardoor ik soms gewoon haren vind in mijn eten of drinken🤢 Of heb ook wel eens een paar keer kattenharen bij mn vagina teruggevonden na de sex omdat dat dier dus bij hem in bed had gelegen. Nu is hij wel overstag gegaan dat de deur van de slaapkamer dicht blijft als ik blijf slapen, en hij verschoont sowieso het bed als ik kom.

Ook dat de kat maar steeds over je heen loopt of aan komt wandelen en dan op mijn vriend zijn borst gaat zitten als ik net gezellig met mn vriend samen op de bank lig, vind ik gewoon niet zo fijn.

Ook als ik vraag of hij eens een keer bij mij komt slapen of dat we een weekendje weg zullen gaan, is het gelijk van "ja maar m'n kat, die kan ik niet alleen laten". (en vrienden wil hij niet steeds vragen om dat dier eten te geven).

Hij zit maar te zaniken dat hij (nog) geen baby wil want dan kan hij niet "zomaar ineens een weekendje weg naar [vul land maar in] met vrienden" (wat hij nu dus wel af en toe doet). Prima dat hij dat doet, maar als ik dus vraag om 1! nacht bij mij te slapen, is het hek van de dam want er is wel een kat hebben waar ineens voor gezorgd moet worden!

Maar dat kan dus ineens wel als hij een weekendje naar het buitenland gaat met vrienden . (ik snap dat een kat en baby niet hetzelfde zijn, maar gaat beetje ter vergelijking)

Mijn vriend weet dat ik dus niet van de kat hou (dit vanaf het begin van de relatie al duidelijk gemaakt, dus voor hem is het geen nieuwigheid). En het is echt lief van hem dat hij probeert die kat ook zoveel mogelijk uit mijn buurt te houden/zorgen dat hij niet op me loopt, maar tegelijkertijd snapt hij echt niet waarom ik me er zo over opwind en zegt dat hij er niks aan kan doen dat dat beest haar heeft (hij probeert veel te stofzuigen en doet nu steeds vaker even een doekje over de tafels en aanrecht, maar hij zegt ook dat het weinig uitmaakt en er soms gewoon niet tegen te vegen valt).

Onze relatie gaat echt super, maar over de kat is dan ook de meeste onenigheid over in onze relatie en dat is doodzonde. Ik wil mijn vriend niet kwijt en zou graag samenwonen, maar ik weet wel dat ik écht niet 24/7 met een kat in één huis wil leven. En ik weet van vrienden dat je je toch hechten aan een dier, dus ik snap heus wel dat die kat heus niet zo 1, 2, 3 wordt weggedaan en ik ben nou ookweer niet zo'n hater dat ik hem ooit voor die keuze zou stellen!

Heeft iemand dit al eens een soortgelijke situatie meegemaakt? Want ik ben een beetje in dilemma wat te doen. En aan antwoorden van 'kat accepteren' heb ik dus niks want dat kan ik dus niet doen.
anoniem_359661 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 11:07
21.49% gewijzigd
Zou hier heel makkelijk zijn geweest.
Als jij mijn huisdier niet accepteert, sterker nog al had je een allergie gehad, dan had ik in de dating fase al gemeld dat wij geen match zouden zijn.

Hier zijn, en zullen altijd huisdieren in huis zijn.

Gelukkig houdt mijn vriend ook van dieren, daar heb ik hem ook een beetje op uitgezocht 😉
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hier twee katten en een hond..maar no way dat alles onder de haren zit hoor.
Is je vriend wellicht niet zo schoon?
Overigens vind ik dat je weinig kan hebben.

Dus gewoon niet samenwonen zolang die kat er is.
Of ik zou willen samenwonen met iemand die een kat heeft. Als hij goed met mijn hond overweg kon wel.
Maar als hij vissen of slangen hield of alligators dan zou ik wel gaan latten. Of hij moet me enthousiast maken.

De grens voor mij zit in de hoeveelheid tijd die hij met zijn hobby doorbrengt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Oké, niet iedereen is een kattenliefhebber maar overdrijven is ook een vak natuurlijk. Maar als je het echt niet wilt zit er maar een ding op en dat is het uitmaken. De kat was er voor jou en begrijp heel goed dat vriend die echt niet zomaar weg doet.

Wat je wel kunt doen is afspraken maken. Hier komt de kat ook niet boven en als wij werken zijn gaat hij naar buiten. Buiten hebben we beschut een mandje staan waar hij in kan liggen. Heeft helaas een verleden met sproeien dus ik vertrouw het gewoon niet. Het is een lieverd hoor, maar ook met wat leefregels kan de kat een heel fijn leven leiden. Als wij thuis zijn mag hij overal lekker liggen, dekens was ik eens in de zoveel tijd uit en we stofzuigen 2x per week (al heb ik meer stofzuig werk door de kinderen dan door de kat ;-D ).

Ik zou gewoon eens nadenken hoe jullie elkaar tegemoet kunnen komen hierin. En de verantwoordelijkheid omtrent de kat bij hem laten (voeren, kattenbak etc.).
Summerdance schreef:
01-04-2018 10:11
Als jij mijn huisdier niet accepteert, sterker nog al had je een allergie gehad, dan had ik in de dating fase al gemeld dat wij geen match zouden zijn.

Gelukkig houdt mijn vriend ook van dieren, daar heb ik hem ook een beetje op uitgezocht 😉
Team Summer!
En je hebt een goede forumnaam gekozen, je bent vreselijk aan het miepen. Je vent moet vaker schoonmaken, probleem opgelost. Qua haren dan, verder ben jij het probleem.
Man is hier ook na de kat komen wonen en hier noem ik de kat liefkozend zijn 'stiefkat'. :proud: Ze zijn helemaal weg van elkaar.
Jullie zijn een mismatch en jij klinkt als een bijzonder onsympathiek persoon.
Je praat ook weinig respectvol over je vriend. Bijzonder dat je blijkbaar wel al aan kinderen denkt als je zo weinig rekening met zijn gevoelens (en liefde voor de kat) houdt.
Denk je nu echt dat jullie relatie nog kans van slagen zou hebben als hij de kat door jou weg moet doen, om de simpele reden dat je hem niet leuk vindt? Dat blijft hij je voor altijd stiekem kwalijk nemen, en terecht. Je bent niet eens allergisch ofzo.
Toevoeging: en ik houd zelf niet eens van katten....
phloxx wijzigde dit bericht op 01-04-2018 10:24
5.41% gewijzigd
-
Dan moet er beter worden schoongemaakt, en de kat niet meer op de slaapkamer.
En haren op de handdoeken? Die liggen bij ons in een kast, dus daar zitten nooit katteharen op.
Een kat is geen gebruiksartikel wat je weg kunt doen als je het zat bent. Dus of accepteren en regels afspreken of blijven latten de komende 10 jaar.
Btw, vind ik samenwonen omdat het goedkoper is, geen goede reden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Met iemand anders gaan samenwonen, die ook niet van katten houdt.
MissMaran schreef:
01-04-2018 10:08
Haha ja en daar beneden echt nog nooit kattenharen gehad, of ik ooit een kattenhaar in mijn koffie gehad? Geen idee.. dan vis ik hem er waarschijnlijk uit en drink ik mijn koffie op..
Kattenharen, het nieuwe gif.. :proud:

Ik zie die dingen ook niet, maar ik snap wel dat als je het niet gewend bent dat misschien even wennen is.
Echter TO overdrijft i.m.o, maar goed het is heel simpel, als die haren een probleem zijn dan moet je simpel niet samen gaan wonen... (En je kop kaalsch... :cencored: :cencored:)
Tiana_76 schreef:
01-04-2018 10:00
Snap ik ook al niet. Er gaat iets mis in zijn hygiëne als je in de badkamer schone handdoeken hebt die onder de haren zitten. Of hij maakt niks schoon of TO overdrijft enorm.
Denk vooral dit. Haren in je vagina na de seks? Heb ik nog nooit gehad, en ik heb ook katten gehad. Of vriend wast z'n piemel niet, of je overdrijft dan.
Ik leg de lat lekker hoog. Dan kan ik er makkelijker onderdoor.
Je kan vooraf bedingen dat hij de boel wat vaker en beter gaat schoonmaken TO, maar iets zegt mij dat als hij dat nu al niet doet, hij dat zéker niet gaat doen als er een vrouw in zijn huis woont. Want hij kan gek op je zijn, maar een belangrijke reden om een vrouw in huis te halen is heel vaak dat er dan dingen voor hem gedaan worden zoals opruimen, schoonmaken, koken e.d.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik herken het wel, maar dan met de hond van mijn moeder ... als ik daar ben zit álles onder de haren, idd tot in mijn eten/drinken toe. Ik zou er echt niet mee in 1 huis willen wonen. Dus of die kat weg of niet samenwonen.
Tiana_76 schreef:
01-04-2018 10:00
Snap ik ook al niet. Er gaat iets mis in zijn hygiëne als je in de badkamer schone handdoeken hebt die onder de haren zitten. Of hij maakt niks schoon of TO overdrijft enorm.
Of hij heeft per ongeluk het kussen waar de kat altijd op ligt meegewassen met de handdoeken.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Wat een viespeuk.
Gewoon je poot stijf houden en niet naar hem toegaan totdat hij de boel goed schoonmaakt en maatregelen treft.
Niet alles geleden, maar als je zo zeurt over de kat zou ik niet gaan sameneonen.
Denk voor verharen idd eerst aan voer van bv Hills. En je kunt de kat nog wel afleren om op het aanrecht te komen.
Op dit moment zit mijn kat te dansen en te spinnen met zijn nagels in mijn hals. Lief he
:-D
Nou, ik snap het eigenlijk wel. Kan me goed voorstellen dat je het smerig vindt.
Wat je er aan kan doen, zie ik ook niet.
retrostar schreef:
01-04-2018 10:28
Je kan vooraf bedingen dat hij de boel wat vaker en beter gaat schoonmaken TO, maar iets zegt mij dat als hij dat nu al niet doet, hij dat zéker niet gaat doen als er een vrouw in zijn huis woont. Want hij kan gek op je zijn, maar een belangrijke reden om een vrouw in huis te halen is heel vaak dat er dan dingen voor hem gedaan worden zoals opruimen, schoonmaken, koken e.d.
Wat een retro gedachte zeg.
Maar desondanks denk ik ook niet dat hij beter gaat schoonmaken. Hij ziet het blijkbaar niet en wat je niet ziet kan je niet stofzuigen. Of het kan 'm niet zo veel schelen. Dan doet hij even zijn best voor je en daarna vervalt hij weer in z'n oude patroon.
Met een beetje geluk is het beestje over 10 jaar dood.
No one should brave the underworld alone.
Summerdance schreef:
01-04-2018 10:11

Nou ja dit dus. Elke man die niet van katten houdt of eist dat ik mijne weg doe hoef ik niet in mijn huis. Op de datingsite waarop ik ingeschreven sta zijn ook meerdere foto's van mijn kat te zien. Hij hoort bij mij en gaat voor niemand weg.

Mijn moeder is ook net als jij TO, heeft een hekel aan haren, bijna smetvrees wat dat betreft. Ze had ook twee katten met mijn vader voor ik geboren was ( die waren van hem uiteraard ) en toen ik er eenmaal was heeft ze die weggedaan want het was vies met de haren in mijn wieg. Niet dat de katten daar kwamen maar goed. Lijkt me niet zo handig om te gaan samenwonen in deze situatie.
Wij hebben ook een kat en bij ons is het ook netjes. Bij ons komt de kat niet in de slaapkamer.
Je vriend houdt van die kat.
Dat ie niet meteen op jouw gedrag afknapt is mij een raadsel.
Hij is een dierenvriend.. jij niet.
Dit gaat nooit passen. Jullie werelden liggen mijlenver uit elkaar.

De ene is niet beter dan de andere...alleen anders.
Het heeft geen zin jezelf aan de kat aan te passen, want jij hebt last van de kat en zou op termijn een hekel aan het beestje krijgen, als je dat nu al niet hebt.

Het is een levend wezen waar je over praat, geen lelijk tapijtje. Je vriend is te prijzen dat hij aan zijn kat denkt voordat hij lekker met jou aan de boemel gaat.

Ga lekker op zoek naar een huisdiervrije man...
Nope
retrostar schreef:
01-04-2018 10:28
Je mag het niet zeggen maar.... Ik denk in dit geval hetzelfde.

Ook dat geneuzel dat hij per definitie niet bij jou wil slapen vanwege de kat maar wel weekendjes weg gaat met vrienden vind ik niet leuk klinken, dan is poes ineens minder belangrijk? Ik weet niet of jullie ver uit elkaar wonen maar hij kan toch even naar huis gaan om de kat te verzorgen? Maar ik ben het eens met de rest dat je een huisdier hebt voor de rest van het leven van dat huisdier. Samenwonen zal dus moeten wachten.
Creativity is intelligence having fun
little_angel89 schreef:
01-04-2018 09:53
Als ik vriend was, bood ik mijn vriendin aan op marktplaats. Lang geprobeerd maar botert niet met de kat.

Vrolijk pasen

Hoppa! Exact wat ik dacht :)
Hips, hopsakee en pierlala.
Gun die man een leukere vriendin.
Dat je geen beest in huis wil, snap ik volkomen en daar zou hij ook begrip voor moeten hebben. Maar zodra een kat belangrijker voor je is dan je partner, denk ik dat de relatie niet sterk genoeg is. Ik zou er door beledigd zijn. Wat moet hij met een kat als hij jou straks in huis heeft?! Hij is toch geen kleuter?! Rare vent, zeg. Je had gewoon moeten zeggen dat je allergisch bent en dat kun je alsnog proberen. Maar eigenlijk is het triest dat je zover moet gaan om hem bij zijn verstand te laten komen. Maar als hij niet zonder die kat kan, zou hij van mij lekker bij haar mogen blijven. Mij was hij dan kwijt. Overigens ook supersmerig met die haren overal, bah. Ik zou daar niet eens meer naar toe gaan, daarom. Hij gaat ook wel erg ver met haar in bed en zo. Nergens voor nodig. Al blijf je sowieso met die smeerpijperij zitten al stofzuig je honderd keer per dag. Ene kat ook meer als de ander, hoor. Die kat blijft toch overal op springen als je van huis bent. Vieze toestanden en het zou voor mij een afknapper zijn. Laat hem lekker in die haarbak leven.
anoniem_106277 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 11:04
26.90% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven