Vriend mist mij 24/7

01-04-2018 10:36 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezers,

Ik heb al een tijdje meegelezen maar heb besloten om een account aan te maken om even wat meningen te verzamelen. Misschien denk ik ergens wel helemaal verkeerd over.

Het zit zo, ik heb nu 10 maanden een vriend. We zijn 20 en 21. Het is een hele lieve, maar erg aanhankelijke jongen. Ik ben juist totaal niet aanhankelijk en hoef niet persé iemand (dus ook hem niet) de hele tijd om me heen. Hij zegt me 24/7 te missen en stuurt de hele tijd appjes dat hij me mist en dat hij van me houdt. Ik ben echter ook gewoon bezig met mijn eigen dingen.

Hij zegt wel eens dat ik niet genoeg van hem houdt omdat ik hem niet altijd mis als ik hem niet zie. Nu ben ik van mening dat in een relatie het ook belangrijk is om je eigen leven te houden, zeker op zo'n jonge leeftijd. Hij wordt wel eens boos omdat ik een afspraak afzeg omdat ik me niet lekker voel of moe ben, en dat ik dan net zo goed bij hem kan zitten, terwijl ik gewoon rust wil.

Ook ga ik over een tijdje 3 maanden weg, op reis. Nu ben ik al bang hoe hij zich in deze twee maanden gaat reageren. Ik ga juist weg om op eigen benen te staan, dan wil ik niet tegen gehouden worden vanwege iemand die mij heel erg mist en niet met die emoties om kan gaan.

Mijn vraag is eigenlijk, ben ik te koud en doe ik iets niet goed? Ik weet het eigenlijk niet meer..

Dankjewel voor het lezen :)
Nee, je bent niet te koud. Jij wil naast met je vriend omgaan, ook je eigen dingen doen en ontwikkelen.
Hij is wel echt heel aanhankelijk. Hoe zie jij die 3 maanden voor je?
Je doet het prima!
No one should brave the underworld alone.
Azarole schreef:
01-04-2018 10:38
Nee, je bent niet te koud. Jij wil naast met je vriend omgaan, ook je eigen dingen doen en ontwikkelen.
Hij is wel echt heel aanhankelijk. Hoe zie jij die 3 maanden voor je?
Ik ga in die drie maanden via een organisatie vrijwilligerswerk doen en daarnaast de mensen en omgeving ontdekken. Echter ben ik nu al bang voor (bijna) depressieve berichten vanuit hem, iets wat mij gaat weerhouden om te genieten van de tijd dat ik daar ben... Ik weet het allemaal niet meer zo goed
Alleen al door je verhaal te lezen, krijg ik de kriebels van je vriend. Wat een vreselijk geplak en geclaim! Zou mijn relatie niet zijn in ieder geval.
Hij was toch ook iemand vóór hij jou leerde kennen? Nu lijkt het wel een deel van een Siamese tweeling die nog net zelfstandig kan ademen.
Als je hem echt heel leuk vindt, zou ik hem zeggen dat hij echt moet veranderen omdat de kans anders heel groot is dat je gillend wegrent.
Jij bent normaal, hij niet.
Die 3 (of 2?) maanden weg lijkt me heel goed voor hem. Wordt dat een ramp, dan zou ik klaar zijn met de relatie.
Tsja, ik kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijken, maar als ik jou zo lees, denk ik eerlijk gezegd niet dat de liefde van jouw kant erg groot is. Weet je wel zeker dat deze jongen echt de juiste is?
Het klinkt meer als dat je nou eenmaal een vriendje moet hebben, eerlijk gezegd.
Ik zou het, ruim voor je weggaat, uitmaken. Jullie hebben duidelijk andere behoeftes/verwachtingen
SilverShadow schreef:
01-04-2018 10:41
Alleen al door je verhaal te lezen, krijg ik de kriebels van je vriend. Wat een vreselijk geplak en geclaim! Zou mijn relatie niet zijn in ieder geval.
Hij was toch ook iemand vóór hij jou leerde kennen? Nu lijkt het wel een deel van een Siamese tweeling die nog net zelfstandig kan ademen.
Als je hem echt heel leuk vindt, zou ik hem zeggen dat hij echt moet veranderen omdat de kans anders heel groot is dat je gillend wegrent.
Ik heb het er al vaak met hem over gehad en dan zegt hij dat hij zou veranderen. Ook is de relatie al wel eens op knappen geweest, door dit onderwerp. Dan komt hij huilend terug en belooft van alles, maar dat wordt niet waargemaakt uiteindelijk...
Wenteleef schreef:
01-04-2018 10:41
Ik ga in die drie maanden via een organisatie vrijwilligerswerk doen en daarnaast de mensen en omgeving ontdekken. Echter ben ik nu al bang voor (bijna) depressieve berichten vanuit hem, iets wat mij gaat weerhouden om te genieten van de tijd dat ik daar ben... Ik weet het allemaal niet meer zo goed
Als je m'n eerlijke mening wil weten?

Ik denk niet dat deze jongen de ware liefde van je leven is.
Hij zou je deze kans moeten gunnen. Jij zou je niet bezwaard moeten voelen om weg te gaan. Hij zou je juist moeten ondersteunen. Je zou daar van moeten kunnen genieten.
jo12345 schreef:
01-04-2018 10:43
Tsja, ik kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijken, maar als ik jou zo lees, denk ik eerlijk gezegd niet dat de liefde van jouw kant erg groot is. Weet je wel zeker dat deze jongen echt de juiste is?
Het klinkt meer als dat je nou eenmaal een vriendje moet hebben, eerlijk gezegd.
Flauwekul, alleen omdat ze niet continue naar hem appt of heel de tijd bij hem wil zijn, is de liefde van haar kant niet erg groot?

TO, misschien moet je wel gaan overdenken of jullie wel bij elkaar passen. Heb je echt zin in een partner die continue bevestiging nodig heeft?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Je doet het juist heel goed, blijf je grenzen naar hem toe stellen, die heeft hij duidelijk nodig.
Hij is veels te claimerig, en natuurlijk ga je 3 maanden weg. Je hebt ook nog een eigen leven. Ik zou eens goed met hem praten, dat je bijv. 1x per dag appt en geen zin hebt in depressieve berichten omdat dat jou reis vergalt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Wenteleef schreef:
01-04-2018 10:45
Ik heb het er al vaak met hem over gehad en dan zegt hij dat hij zou veranderen. Ook is de relatie al wel eens op knappen geweest, door dit onderwerp. Dan komt hij huilend terug en belooft van alles, maar dat wordt niet waargemaakt uiteindelijk...

En TO, mensen veranderen echt niet, ze kunnen zich hoogstens (even) aanpassen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Oh. En ben duidelijk in wat jij van hem verwacht, wat hij van jou kan verwachten.
Spreek dit naar hem uit.
jo12345 schreef:
Ik hou heel veel van hem, en als ik bij hem ben vind ik het altijd echt heel leuk. Echter is het een jongen met een verleden waar hij wel wat emotionele schade aan heeft overgehouden. Ik vind het echt wel moeilijk om daar soms mee om te gaan. Vooral op sociaal gebied is hij niet sterk, terwijl ik dat juist wel ben. Dat is denk ik de reden van zijn clingy gedrag. Naast dit is get wel een super leuke jongen die mij altijd kan laten lachen en waar ik wel graag tijd mee wil spenderen
Wenteleef schreef:
01-04-2018 10:45
Het geeft weinig hoop voor de toekomst lijkt me. Het is al eerder voorgesteld: maak het uit voordat je op reis gaat, dit gaat het niet worden. Want anders ben je tijdens je reis alleen maar bezig om hem te beantwoorden, te bevestigen, gerust te stellen, in plaats van genieten. Succes!
Ik ben heel blij dat jullie MIJ in ieder geval niet voor de gek uitmaken. Ik hou heel veel van hem, maar we hebben inderdaad wel andere verwachtingen van elkaar. Ik ga sowieso op reis, maar ik vraag me af of hij dit gaat overleven. Duidelijke regels stellen... ja maar hoe?

Ik ga nu paasbrunchen, dus ik reageer vanmiddag/vanavond weer. Dankjewel alvast voor alle lieve berichten en tips. Fijne eerste paasdag!
jo12345 schreef:
Als deze jongen zo door gaat met zijn gedrag, kan ik me voorstellen dat de liefde minder gaat worden.
Daar is nu nog geen sprake van lees ik, maar ik kan me voorstellen dat to dit niet eeuwig trekt.
Heel goed dat je dingen voor jezelf blijft doen to. En als je vriend daar niet mee om kan gaan, dan is het aan hem daar iets aan te doen. (Of aan jou door het uit te maken)
No one should brave the underworld alone.
Je doet het prima.
Natuurlijk mag je een avondje alleen willen zijn. Dat hij niet begrijpt dat bij hem zitten dan écht niet hetzelfde is, ligt aan hem. Het kan natuurlijk best zijn dat hij dat zelf zo niet voelt, maar dan moet hij het maar van jou aannemen.
En in die drie maanden zal jij hém ook best gaan missen, maar het is voor jou belangrijk dit te gaan doen. En daar zal hij jou de ruimte voor moeten geven.

Heeft hij therapie (gehad) voor zijn emotionele schade? Dit gaat hem anders nog zijn hele leven in de weg zitten, ben ik bang.
jo12345 schreef:
Dit vind ik echt onzin. Dus als je niet 24/7 op elkaar geplakt wilt zitten, hou je niet van iemand?
Iemand die echt van je houdt, gunt jou deze gave kans om vrijwilligerswerk in het buitenland te doen. Ik weet nog dat ik zo jong was en zulke plannen had.

Mijn vriend toendertijd was een blok aan mn been. Wilde me alleen maar naast hem op de bank hebben. Ik heb het dus uiteindelijk uitgemaakt.

Ik vind ook niet dat hij jou de hele tijd moet belasten met zijn gevoelens van gemis. Tuurlijk gaan jullie elkaar missen en dat mag zeker gezegd worden, maar het moet jouw tijd daar niet verpesten, omdat jij steeds met een schuldgevoel zit.
TO,

Je moet geen regels gaan stellen, daarmee creëer je automatisch een ongelijkheid. Hij wil 24x7 op je huid zitten, jij wil dat niet. Maak hem duidelijk dat je het niet aantrekkelijk vindt dat hij zo aanhankelijk is. En dat je hem niet minder leuk vindt als je hem even niet spreekt.

Zelf kom ik uit een relatie die enigszins vergelijkbaar is (en ben 2 keer jouw leeftijd). Alleen dan vele, vele malen minder erg. Zij irriteerde zich soms (zo bleek achteraf) al als ik na 2 dagen eens zomaar belde. Of vroeg hoe iets afgelopen was. En dus heb je op een bepaald moment minder contact. Wat later weer 'verweten' werd ("jij was toch ook minder erger naar mij toe, Hightower?")
Moraal: kijk uit dat het hier niet naar naartoe gaat!

Je bent 20! Lekker de wereld verkennen! Zeker doen! 3 maanden is echt niets. En nu kan het!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Zo'n zwaan kleef aan zou voor mij gewoon onaantrekkelijk zijn. Dat gedrag zuigt je toch gewoon leeg? Man en ik zijn best 'klef' als we samen zijn. Maar we zijn vaker apart van elkaar met onze dingen bezig en als we dan samen zijn hebben we elkaar iets te vertellen. We 'voeden' elkaar, leren van elkaar en daardoor blijft hij voor mij aantrekkelijk. Als ik je zo lees TO, is dit niet wat je je verdere leven wil. En het is wat het is. Beloftes zijn woorden, in daden laat hij zien wie hij is. En dat verandert echt niet.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik ga nu een beetje kort door de bocht, maar zoals ik het lees hou je inderdaad veel van hem, maar zal het op een gegeven moment uit raken.

Jullie zitten niet op een lijn en zullen dat ook nooit worden.

Als hij na 10 maanden al zo claimt, zal hij daar nooit mee ophouden.

Dat jij je eigen ding wil blijven doen is heel gezond, maar hij zal je daar in tegen gaan houden.

Eigenlijk vind ik je een slimme meid en denk ik dat je al heel goed doorhebt wat wel en niet goed voor je is.

Deze verstikkende manier van aandacht vragen is niet goed voor je.

Ik denk dat je grenzen kan aangeven wat je wil, maar hij zal niet veranderen.

In mijn optiek, en hier komt de korte bocht, zou ik het uitmaken voor je op vakantie gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven