Vriend mist mij 24/7

01-04-2018 10:36 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezers,

Ik heb al een tijdje meegelezen maar heb besloten om een account aan te maken om even wat meningen te verzamelen. Misschien denk ik ergens wel helemaal verkeerd over.

Het zit zo, ik heb nu 10 maanden een vriend. We zijn 20 en 21. Het is een hele lieve, maar erg aanhankelijke jongen. Ik ben juist totaal niet aanhankelijk en hoef niet persé iemand (dus ook hem niet) de hele tijd om me heen. Hij zegt me 24/7 te missen en stuurt de hele tijd appjes dat hij me mist en dat hij van me houdt. Ik ben echter ook gewoon bezig met mijn eigen dingen.

Hij zegt wel eens dat ik niet genoeg van hem houdt omdat ik hem niet altijd mis als ik hem niet zie. Nu ben ik van mening dat in een relatie het ook belangrijk is om je eigen leven te houden, zeker op zo'n jonge leeftijd. Hij wordt wel eens boos omdat ik een afspraak afzeg omdat ik me niet lekker voel of moe ben, en dat ik dan net zo goed bij hem kan zitten, terwijl ik gewoon rust wil.

Ook ga ik over een tijdje 3 maanden weg, op reis. Nu ben ik al bang hoe hij zich in deze twee maanden gaat reageren. Ik ga juist weg om op eigen benen te staan, dan wil ik niet tegen gehouden worden vanwege iemand die mij heel erg mist en niet met die emoties om kan gaan.

Mijn vraag is eigenlijk, ben ik te koud en doe ik iets niet goed? Ik weet het eigenlijk niet meer..

Dankjewel voor het lezen :)
Omdat een ander anders houdt van....betekent nog niet dat zijn manier de enige juiste is. Hij claimt en manipuleert en zou hard aan de slag moeten met zijn eigen angsten ipv alles op jou te projecteren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik denk dat het gewoon een verschil in karakter is. Je hebt relaties die elkaar op die leeftijd 2 keer per week zien en daar helemaal oke mee zijn, je hebt ook relaties waarin mensen elkaar heel veel spreken. Ik vond het persoonlijk heel leuk om elkaar veel te spreken en te appen, zou 3 maanden apart van elkaar ook niet leuk vinden en mijn man ook niet. Je zult ongetwijfeld van hem houden, maar ik snap wel dat het voor hem niet zo voelt. Als ik verliefd ben zou ik dat ook zo ervaren. Is trouwens wel minder geworden na al die jaren, je bent ook niet eeuwig verliefd he, dus nu hoef ik hem niet meer 24/7 te zien hoor. Nouja ik zou het uitmaken, lijkt me voor beide partijen een stuk beter!
Kiwimeisje schreef:
04-04-2018 14:39
Ik denk dat het gewoon een verschil in karakter is. Je hebt relaties die elkaar op die leeftijd 2 keer per week zien en daar helemaal oke mee zijn, je hebt ook relaties waarin mensen elkaar heel veel spreken. Ik vond het persoonlijk heel leuk om elkaar veel te spreken en te appen, zou 3 maanden apart van elkaar ook niet leuk vinden en mijn man ook niet. Je zult ongetwijfeld van hem houden, maar ik snap wel dat het voor hem niet zo voelt. Als ik verliefd ben zou ik dat ook zo ervaren. Is trouwens wel minder geworden na al die jaren, je bent ook niet eeuwig verliefd he, dus nu hoef ik hem niet meer 24/7 te zien hoor. Nouja ik zou het uitmaken, lijkt me voor beide partijen een stuk beter!
En dit.
Herkenbaar!
Ik zou zo snel mogelijk een gesprek met hem aan gaan om aan te geven dat dit echt anders moet en hoe jij dit voor je ziet. Als hij niet kan verranderen zou ik het uitmaken. Laat hem in ieder geval geen roet in het eten gooien met je reisplannen. Hij klinkt echt als een jankertje. Heeft hij zelf geen andere dingen te doen?
Onze tijd is nu.
Kiwimeisje schreef:
04-04-2018 14:39
Jij vond ook dat als hij je niet elk moment miste hij niet van je hield? En zei dat dan tegen hem? En werd je boos als hem een keer niet zag ivm ziek zijn ofzo?

Dat je het niet leuk vind als iemand 3 maanden weggaat is niet heel raar hoor. Het gaat vooral om de rest van het verhaal.
En ja dat is inderdaad een karakterding. Niet een fijne.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 04-04-2018 19:50
5.64% gewijzigd
Het zweet breekt met gelijk uit als ik zoiets lees! Echt NIETS voor mij. Ik heb persoonlijke ruimte nodig, bewegingsvrijheid! Om met mijn vriendinnen iets te doen, met de honden of met mijn paarden, of om te gaan tennissen. Ik kan geen een mens zoveel om me heen hebben. Alleen mijn honden kan ik zoveel verdragen.
Lucifermiauww schreef:
04-04-2018 19:46
Jij vond ook dat als hij je niet elk moment miste hij niet van je hield? En zei dat dan tegen hem?

Dat je het niet leuk vind als iemand 3 maanden weggaat is niet heel raar hoor. Het gaat vooral om de rest van het verhaal.
Nee ik heb eerlijk gezegd nooit een gesprek gehad met hem over elkaar missen, we zagen elkaar bijna dagelijks vanaf het begin. Ik vatte de opmerking over 'als je mij niet mist, dan hou je niet van me' iets minder letterlijk op, helemaal letterlijk is dat natuurlijk best manipulatief om te zeggen. Hoop dat daar wat context mist ;-)

Ik denk dat ik meer bedoelde dat hij waarschijnlijk meer behoefte heeft aan samen dingen delen, elkaar zien, etc. Doordat zij dat duidelijk niet wil, heeft hij het idee dat ze hem minder leuk vindt dan hij haar. En dát zou ik dus ook hebben. Maar dat is mijn interpretatie van het verhaal, ik was er niet bij haha.
shifty schreef:
03-04-2018 22:45
Goh interessant, kan je dit wat verder toelichten?
Ik moest hardop lachen. :HA:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven