Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Luzzeke, twee weken in Chiang Mai. Wat ga je daar allemaal doen dan?

Ik wil wel twee weken in die regio blijven maar ga dan echt op andere plekke logeren.

Heeft jullie super guest house een zwembad zodat je kind lekker kan zwemmen?

Ik heb vorig jaar gemerkt dat een zwembad bijna onontbeerlijk is met een klein kind in die hitte.
Ja, dat was zeker een vereiste!

Om gezondheidsredenen kan ik niet teveel rondtrekken dus we hebben dat als uitvalsbasis. Mijn man gaat misschien een trekkng doen, we bezoeken dorpjes en zeker chiang rai. Verder allerlei excursies. Zou 'normaal'ook liever anders reizen maar ben héél blij dat we kunnen gaan!!! Super veel zin in!
Ik ga in oktober ruim 3 weken. Ben nu al druk aan het plannen, leuk! Ik vlieg naar Bangkok en wil daar een dag of 2/3 blijven. Ik wil daar iig gaan fietsen (Co van Kessel schijnt niet zo leuk voor zijn personeel te zijn, iemand hier dit ook gehoord?).

Vervolgens wil ik vliegen naar Chiang Mai waar ik een dag een kookcursus wil doen, om vanuit daar verder te gaan naar Laos.

En verder weet ik het nog niet. Ik heb nogal wat wensen die bij lange na niet in die drie weken passen ( Laos, Cambodja, Vietnam, paar dagen strand). Keuzes maken dus.

Iemand suggesties? (ik spit ondertussen dit topic en deze pijler even door)
Tjeempie. Je kunt van Bangkok naar Koh Chang met de bus, overal te boeken op Kao San road. Reis duurt 5 uur in zo'n luxe airconbus die vaak genoeg sanitair stopt onderweg. Daarna is het nog een kwartiertje met de boot. Ik ben in februari vorig jaar daar geweest en er wordt inderdaad goed gebouwd, maar om het een bouwput te noemen, nee absoluut niet. Hangt er erg vanaf waar je gaat zitten. Wij zaten op Lonely Beach, meer het backpackdeel van Chang. Lekker rustig toen wij er waren trouwens. In de zomer is het regentijd daar, dus niet aan te raden dan . De beste tijd is tussen oktober en maart.

Naar mijn weten gaat er geen boot tussen Chumpon en Chang.

Wij zitten nu trouwens in Mae Hong Son, 350 km ten noordwesten van Chang Mai. Het is zo ontzettend mooi hier!! En ook belangrijk, lekker rustig. We hebben net een dag of 4 in Pai gezeten en daarvoor in Chang Rai. Allebei ook erg leuk.

Plan ze!
Klinkt weer goed Mayou!
Nog even een berichtje uit het zonninge Thailand. Zitten al weer ruim en week op Samui en we blijven nog tot donderdag.

Vietnam was wel leuk, met name Hoi An is een superleuk plaatsje. Halong Bay is ook prachtig. Phu Quoc, het eiland voor de kust van Cambodja, vond ik vrij saai. Het heeft veel weg van Koh Lanta (het Koh Lanta zoals ik het me herriner van 6, 7 jaar geleden). Heel Vietnam is, qua vertier, een beetje saai. Alles gaat vroeg dicht en ook de reizigers gaan allemaal met de kippen op stok. Ik hou zelf van een beetje meer reuring om me heen. Op Phu Quoc was er slechts 1 barretje op het strand waar je een beetje lekker kon zitten.

Cat Ba was ronduit verschrikkelijk, ik was blij dat ik daar weg was.

Het eten is in Thailand ook echt veel lekkerder. Veel meer smaak en kruiden. Dat miste ik echt in Vietnam, alles is een beetje een flauwe hap.

Ik zal niet snel meer naar Vietnam gaan, maar het was absoluut leuker dan Cambodja. De mensen zijn overigens echt super aardig en leggen heel makkelijk contact.

Het is gewoon te duur om beide landen te combineren, dat is het niet waard. We hebben 1x van de nachttrein gebruik gemaakt en dat was een hel, dus de rest hebben we met binnenlandse vluchten gedaan en dat is relatief duur, als je in 1 week 5x vliegt.

Nu dus heerlijk van de laatste dagen genieten. Geen cultuur meer, maar wel cocktailtjes drinken en gamba's eten.
Luzzeke, je hebt gelijk Chiang Mai is echt ontzettend leuk!! We zijn hier nu 3 dagen en moeten helaas morgen terug naar Bangkok en dan het land uit want ons visum verloopt. We gaan naar KL want vriend heeft een nieuw paspoort nodig en daarna weten we het nog niet. Wat we wel zeker weten is dat we over een maand of 2 hier terugkomen en dan 1-2 maanden blijven om cursussen te volgen hier. We zitten nu in het Trigong guesthouse. 700 baht voor een kamer met alles erop en eraan (lig dit languit op bed te schrijven, want ook wireless erbij). Echt geen geld! En ook niet onbelangrijk ze hebben hier wijn, echte lekkere ijskoude witte wijn, die niet eerst een paar maanden in de zon gelegen heeft en dus naar sherry smaakt. (Mayou houdt niet van sterk, cocktails en bier, maar wijn....heerlijk!) Ik klink enorm als een alco nu, maar ik zit al 2 maanden aan de lemonshake, dus die wijn glijdt erin als honing!!! Leuke stad hoor
up
Voor diegene die nog wilde fietsen in Bangkok. Er is een nieuwe Hollander bijgekomen die aardig en goed is. www.bangkokbiking.com

Hij is ook goedkoper dan de andere twee, maar als je er heen gaat fiets je wel met de halve klm mee, want die hebben hem ook ontdekt ondertussen.

Verder zit er bij Kaosan Road nog een fietsbedrijf: www.grasshopperadventures.com/tour-GHTB07.php Geen ervaring mee, maar ik zie ze elke dag langskomen. Gloednieuwe mountainbikes, zien er mooi uit.
@Mayou, ik hou het even kort want ga er zo weer vandoor maar ik kan je zeker de plaats Sangkhlaburi aanraden. Het is 2 uur met de bus vanuit Kanchanaburi. Het is een rustig dorpje aan een prachtig meer, met indrukwekkende houten brug naar een dorpje aan de overkant waar het Monvolk woont. Zo'n 20 jaar geleden stond er in het meer nog een dorp maar met de komst van de dam moest men het dorp verlaten. In het meer steekt er nog een stukje van het dak van een tempel uit. Verder is er een hele indrukwekkende houten brug. Het is een mooie plek om even een paar dagen bij te komen. Wij zaten in P's Guesthouse. Voor 18 euro heb je een comfortable (ook nieuwe) kamer met uitzicht op het betreffende meer.
Upperdepup

Bedankt voor de tip Rosy.
Oja en voor wie wil: tussen 5 maart en 6 juni zijn de 2 maandelijkse visa gratis af te halen bij de Thaise Ambassade.
Ik heb het effe snel doorgelezen een paar bladzijdes. Ben vorig jaar bijna twee maanden in Thailand geweest en Loas. Een woord; geweldig!

Echte aanraders;

Kanachaburi (tiger temple, erawan waterfalls; dat was zoooo mooi, river kwai en heb met olifanten daar in de rivier gezwommen en ze gewassen was echt TOP!)

Bangkok; leuk voor 2/3 dagen, lekker winkelen (winkelcentrum BMK ontzettend groot zo'n 10 lagen ongeveer je kan er ALLES kopen, bovenste laag heb je een bioscoop ziiten met films die in Ned. nog niet uit zijn) Flowting market heel mooi, Ko San Road is DE backpackers straat, is altijd druk en sávonds leeft het helemaal op en je kan er goed stappen en eten.

Koi Samui; Mijn lievelings eiland; voor ieder wat wils. Mooie stranden, mooie natuur (watervallen in t binnenland) mooie onderwater wereld, kan er stappen tot in de late uurtjes, lekker eten, je hebt er drukke gedeeltes maar ook hele rustige gedeeltes als je echt wil relaxen. leuk is om een scooter te huren en over het eiland heen te crossen.

GEEN aanrader is;

Phuket; zou ik echt niemand aanraden..., veel prostitutie (wat trouwens overal in thailand wel is maar daar was het extreem) en de prijzen zijn daar ongeveer het duurste in heel Thailand (bv ko Samui was alles zeker de helft goedkoper qua eten/hotels/drankjes.

7 mei ga ik weer die kant op voor 3 en halve week, ongeveer 2 weken Maleisie en dan nog een weekje Thailand en weer Koi Samui.

Groetjes
Hallo hallo waar is iedereen, Kaar, Neel, Dolf??????
Ik ben er hoor! Heb de laatste tijd ook op die blog van je vriend gelezen,leuk hoor!

Wij zoeken het dit jaar wat dichter bij huis,gaan naar Spanje,gaan 3 weken want vriend wil graag ook relaxen en ik wil graag een beetje Andalusie verkennendus dan is 3 weken wel lekker.
He Mayou, ik ben er ook nog hoor!

Er gebeurt een beetje weinig hier vandaar.

Wij zouden in Juni naar Thailand afreizen maar ik twijfel toch erg.

Vrienden van me zijn net terug gekomen en vertellen toch wel erge verhalen. Thailand " VerTorremolinost" echt heel snel.

Zij moesten op Lanta en Tao echt bijna huilen.,,

Nu gaan goede vrienden van me deze zomer voor een paar jaar op Borneo wonen en is dat opeens een optie geworden.

Van de winter dan. Dus deze zomer een leuke plek in Europa.

Grieks eilandje ofzo..

Ik lees nog regelmatig op de blog van je vriend. Las het nare bericht over je vader. Zit de trip van je ouders deze zomer naar jullie huwelijk er nu niet meer in?

En bevalt het reizen zonder doel en zonder einddatum nog goed?
Oh gelukkig, het was zo stil hier de laatste tijd!

Borneo is geweldig. Wij zijn er in nov 07 geweest en er is zo veel te zien en te doen dat we zeker nog een keer terug willen. Gaan ze op Saba of op Sarawak wonen? Zeker heen gaan hoor!!

Met mijn vader gaat het goed gelukkig. Hij heeft zijn operatie (2 nieuwe hartkleppen) goed doorstaan en is weer thuis. Ik vlieg overmorgen weer naar BKK, waar R dan ook naar toe komt. Kan niet wachten!

Qua trouwen zitten we erover te denken dat toch maar in NL te doen komende zomer. Wel zo makkelijk, kan iedereen die wil erbij zijn.

Ja het reizen bevalt nog steeds prima. Ben natuurlijk nog niet zo heel lang onderweg, maar het gaat lekker. In juni gaan we een TEFL course doen aan de universiteit van Chiang Mai, zodat we internationaal bevoegd zijn om Engelse les te kunnen geven. Iets wat ik graag wil doen en zeker een optie voor volgend jaar is.

Ik denk trouwens dat het Torremolinos gehalte van Thailand erg plaatsgebonden is. In het noorden hadden we er helemaal geen last van, het was overal erg rustig en vrienden van mij zijn net een maand op Phangan geweest en die vonden het als vanouds lekker rustig daar.

En leuk zeg dat jullie nog steeds het log lezen. Hij schrijft trouwens ook (imho erg leuke stukjes) voor Volkskrantreizen.nl

Dolfje, heb je ooit nog geld terug gezien van Emirates trouwens, of loopt dat nog steeds?
Hoi,

Dat loopt nog steeds Mayou,kon wel een aantal maanden duren.We krijgen wat geld terug omdat we de tickets BKK-Dubai+Dubai Dusseldorf niet gebruikt hebben maar hoeveel dat is..De tickets hebben we toen 500 euro pp voor betaald(retour) dus veel zal het niet zijn maar als we bericht hebben gaan dwe daarmee naar de reisverzekering en hopen dat we er daar dan nog iets meer van terug krijgen...

Fijn dat het met je vader weer goed gaat en dat je je reis weer kan hervatten.

Waar gaan jullie na Bkk heen?
Irritant zeg dat dat zo lang duurt.

Wij gaan naar Nicobar. Zo maf, het ligt voor de kust van Thailand, maar hoort bij India. We moeten dus eerst naar India vliegen (Calcutta of Chenai) en dan 3/4 terug richting Thailand. Maar het schijnt vreselijk mooi te zijn en nog niet toeristisch. Ben erg benieuwd.
Leuk een onbekende bestemming!
Hier een meelezer en Thailand (Azie) liefhebster.

@Mayou, ik lees dat je naar Nicobar gaat. Daar heb ik wel eens wat over gehoord en dat lijkt me inderdaad een bijzondere bestemming. Wil je laten weten hoe het was? En ik heb ook wel eens begrepen dat je daar niet zo makkelijk binnenkomt, speciale papieren ofzo voor nodig hebt, toestemming van de autoriteiten... Ben benieuwd of je er wat meer over kunt vertellen!

Veel plezier en een goede reis alvast!

groetjes,

Winterdip
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Dat was inderdaad zo, omdat het vroeger een militaire basis was. Sinds een paar jaar is het een vakantiebestemming, maar het staat nog allemaal in de kinderschoenen daar en na de tsunami helemaal. In principe heb je nu alleen een Indiavisum nodig.

Ik kom zeker langs om te vertellen hoe het is daar en hoe de ' ontvangst ' was. Gaat alleen ff duren want heb gelezen dat ze daar alleen inbelverbinding hebben - als internet het uberhaupt al doet, ach lekker rustig!!

Haha, zie nu je onderschrift pas, ik doe lekker mee!
Zooo wat een verhalen over Thailand...Ik ben ook op zoek geweest naar een groepsrondreis...maar ik ben er nog niet heeeeelemaal uit, wat een hoop keuzes zeg!

Maar ik denk dat we in september met kras gaan.

Misschien nog mensen hier met tips voor een leuke rondreis...liefst wel georganiseerd en vooral in het zuiden van Thailand, met veel strand en tropische eilandjes...!!?

Sorry, geen ervaring met georganiseerde reizen.

Ik zou niet georganiseerd gaan trouwens. Is echt veel duurder dan wanneer je het zelf regelt. Al het vervoer en verblijf is zo makkelijk te regelen daar.
Ik ga in okt. Rondreizen en dat wil ik nog afsluietn op een eilandje. Ben er nog niet uit welk eiland het gaat worden...Moeilijk hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven