Blind date organiseren

03-04-2018 21:42 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal,

Ik "moet" een blind date organiseren voor 2 mensen uit mijn kennissenkring (24 & 27). De personen in kwestie hebben eigenlijk nog nooit echt gedate of een relatie gehad, maar stonden er allebei wel voor open om dit zo te laten organiseren, dus ik dacht, leuk, dat doe ik even!

Maar nu loop ik daarmee een klein beetje vast...

Mijn idee is nu om ze allebei boodschappen te laten doen en naar het huis van mij en mijn partner te sturen (wij hebben die avond een bruiloft, dus zijn niet thuis). Daar kunnen ze dan samen een recept koken en dat opeten. Voor de avond weet ik alleen niet of het leuk is om ze dan nog op pad te sturen ergens heen voor een activiteit..

Jullie misschien ideeën / tips? :)
Maar ga de optie restaurant zeker even overwegen.. en dan iets in de buurt zoeken bijv, waarbij de optie bij ons thuis een afzakkertje nemen nog mogelijk is (hoewel de dame in kwestie ook niet echt van de alcohol is,,)
juffert22 schreef:
03-04-2018 22:41
Waarom ik dacht aan een date bij ons in huis: 1. ze vinden koken allebei leuk, 2. het zijn niet zo van die uitgaanstypes. Dus van dat heb ik meer gekeken naar de personen zelf anders dan dat het “niet hoort” op een eerste date. Het zijn beide wat rustige types die niet zo houden van drukte. Daarbij vertrouw ik ze allebei volkomen.

Maar bij jullie in huis hebben ze alleen elkaar en jullie om over te praten. Ergens anders hebben ze meer afleiding en dus dingen die het ijs kunnen breken. Het mooie uitzicht, de bijzondere menukaart, de opvallende mevrouw aan de andere tafel, de inrichting, etc etc.
juffert22 schreef:
03-04-2018 22:44
Maar ga de optie restaurant zeker even overwegen.. en dan iets in de buurt zoeken bijv, waarbij de optie bij ons thuis een afzakkertje nemen nog mogelijk is (hoewel de dame in kwestie ook niet echt van de alcohol is,,)
Hebben ze zelf geen huis?
Ik denk dat bij jullie thuis wel goed zou werken als het een dubbele date is, met jullie erbij dus. Als ze rustig en onervaren en misschien sociaal niet zo handig zijn, is het fijn als je zelf niet de hele tijd verantwoordelijk bent voor het vullen van de stiltes. En mocht er echt geen klik zijn dan hebben ze jullie nog als gezelschap waardoor het minder ongemakkelijk is.

Met zijn tweeën zou ik eerder een koffiedate doen. Is laagdrempelig, kort, maar kan als het bevalt overgaan op een dagvullende date.

Ik vind het een lief idee van je Juffert, maar wat shifty al zegt, wel erg gecompliceerd. En ook erg gedicteerd door jou.
Maar goed, wat ik al zei, als ze dat allebei leuk vinden..?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Waarom moet het bij jullie thuis beginnen, of plaatsvinden, of eindigen? Zijn ze dakloos, of zwakbegaafd, of hangen er verborgen camera's bij jou thuis?

Een eerste date doe je niet thuis. Ook al is het jullie huis, ook al zijn het bekenden van jullie, zij kennen elkaar niet, en of dat nou een blind date is of niet.

Een eerste date dient ervoor om een eerste indruk van elkaar te krijgen. Een koffie of een drankje pakken is hier uitermate geschikt voor, omdat je niet gedwongen wordt om een hele maaltijd of een bongobon uit te zitten. Vind je de ander leuk, dan pak je nog een drankje, vind je het tijdverspilling, dan ga je weg.
Als je echt een blind date wil, stuur ze dan naar restaurant Zwart in Breda :high5: .
Dit lijkt mij dus een leuke blind date :biggrin:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Wanneer zij zelf geen date kunnen verzinnen dan wordt koken ook niets en de 1e date een beetje thuis gaan zitten.....wat ongelooflijk saai. Het hoeft toch niet bij jou thuis te eindigen...laat zij zelf uitzoeken hoe en waar het eindigt. Het zijn je kinderen niet.
Zij kunnen nog hun hele leven samen thuis op de bank zitten.

Stuur ze met een mooie wandelroute naar het bos/strand en laat ze de horeca zelf uitzoeken. Of vraag aan beide een klein budget en koop een groupon voor een toffe workshop zoals: 1-2 uur virtual reality games spelen (samen), samen sushi maken of bonbons, powerkiten (vliegeren met een grote vlieger) .....etc.
viva-amber wijzigde dit bericht op 04-04-2018 07:21
11.13% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
juffert22 schreef:
03-04-2018 21:48
Ze houden allebei van tennissen... ik had ook al bedacht dat dat misschien wat zou kunnen zijn (eerst tennissen, daarna een drankje doen oid), maarja dan kun je zo bezweet zijn :facepalm:
Nou en?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou het echt spaansbenauwd krijgen wanneer mijn 'vrienden' mij op deze manier zouden koppelen. Die zielig mensen die nooit een relatie hebben gehad hebben ook recht op een leuke relatie en een fijn gezinsleven....laten wij op een 'grappige' manier in ons huis zien hoe het allemaal heurt met boodschapjes doen en samen koken.....maar wel met een knipoogje natuurlijk....

Het probleem is dat jij je eigen overtuigingen leidend laat zijn voor de date van een ander. De klein burgerlijkheid druipt van het idee en het briefje af.

Afbeelding

Volgens mij heb jij zelf ook al in jaren niet meer gedate zelfs niet met je eigen man.
Haal die mensen een beetje uit hun comfort zone.
Kun je ze niet eerst laten afspreken in een koffietentje ofzo en ze daarna een strand / boswandeling laten maken. En ze de mogelijkheid geven dat als het klikt ze daarna bij jou thuis iets kunnen gaan eten? Dan zou ik ze niet zelf boodschappen laten doen maar gewoon wat dingen klaarzetten wat ze alleen nog maar hoeven opwarmen.
teddietje schreef:
04-04-2018 07:16
Kun je ze niet eerst laten afspreken in een koffietentje ofzoen ze daarna een strand / boswandeling laten maken. En ze de mogelijkheid geven dat als het klikt ze daarna bij jou thuis iets kunnen gaan eten? Dan zou ik ze niet zelf boodschappen laten doen maar gewoon wat dingen klaarzetten wat ze alleen nog maar hoeven opwarmen.
Dit klinkt toch ook behoorlijk apart, we hebben het niet over een kinderfeestje :P
Waarom niet gewoon allebei bij jullie uitnodigen? Of met z'n allen ergens naar toe waarbij áls er in klik is jullie stilletjes kunnen verdwijnen.
Het lijkt me erg ongemakkelijk als je allebei in een "onbekend' huis rond moet dolen. Gewoon buiten de deur is echt een stuk relaxter.
Martje2801 schreef:
03-04-2018 22:22
Ohhhh juffert, heb je ook een lekkere vent 27 - 35 voor mij in de aanbieding :biggrin:
ja regel ff wat voor martje2801 ze is eenzaam en zit nu dus alleen maar andere mensen uit te kutten op viva
saszee schreef:
04-04-2018 10:58
Dit klinkt toch ook behoorlijk apart, we hebben het niet over een kinderfeestje :P
Want tijdens jouw kinderfeestjes is de activiteit een fijne wandeling maken? Vast heel populair die kinderfeestjes van jou ...
shifty schreef:
22-04-2018 22:48
Want tijdens jouw kinderfeestjes is de activiteit een fijne wandeling maken? Vast heel populair die kinderfeestjes van jou ...
Ik heb geen kinderen

Edit: Het was trouwens niet letterlijk bedoelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven