Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Hier doet dreumes van 13 maanden nog twee slaapjes van 2 uur op de dag, dus geniet nog even van die tijd voor mezelf!
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
04-04-2018 09:34
O, ow einde van de rust?
Ik hoop het niet! o_o

Gelukkig is het tot nu toe incidenteel, en bijna altijd als manlief ook thuis was (dus het weekend of in de laatste weken), dus misschien wil die gewoon wel geen moment met papa missen :facepalm:
obelix84 schreef:
04-04-2018 10:11
Soms is mijn dochter ook wakker midden in de nacht.. Dan kan ik doen wat ik wil maar slapen gaat ze echt niet meer.. (meestal gaat ze weer slapen na een flesje of speen en knuffel) Dan zit ik soms ook een uurtje of 2 beneden omdat ze anders het hele huis wakker krijst. Wat had hij moeten doen volgens jou?
Wel:
- Dreumes laten liggen en melden dat het nacht is en dreumes hoort te slapen.
- Ons slaapliedje zingen en sussen.
- Met dreumes op de arm rondlopen in het donker. Net als toen hij een baby was.
- Slokje water, hapje banaan op de arm.
- Als dat echt niet werkt: Netflix aan zetten met de favo rustige serie van dreumes waarbij de kindjes altijd gaan slapen op het eind. Die zingen ook ons slaapliedje :thumbsup:

Niet:
- De lichten aan doen
- TV aan zetten en sport/csi/actiefilm opzetten
- Op zijn telefoon gaan zitten kijken op de bank met dreumes op schoot
- Toen ik dreumes weer in bed wilde leggen, binnen komen met een fel Youtube op zijn telefoon in zijn badjaszak waardoor de slaapkamer vol licht stond. Oeps..
- Dreumes laten rondlopen met een banaan en hem laten spelen met zijn fiets.

Maar ik hoop dat dreumes gewoon weer lekker moe terug komt van het KDV en we dit vannacht allemaal niet meer hebben ;)
Hahaha, dat is denk ik wel een mannenactie
Hahaha dat zou mijn vriend echt niet doen, maar eerder ik als ik echt niet weet wat ik anders meer kan doen om hem te laten slapen
obelix84 schreef:
04-04-2018 11:35
Hahaha, dat is denk ik wel een mannenactie

Nou met dat YouTube filmpje in zijn zak waardoor de slaapkamer een disco werd, kon ik hem wel wat. Agh.. ik krijg er zo veel voor terug :lol:
Voor wie nog een slaapzak zoekt voor het mooie weer eind deze week: https://www.bol.com/nl/p/zeeman-baby-un ... oductTitle

Ik heb hem net binnen en het ziet er leuk uit. Lekker zacht en niet dun of dik. Ik zoek tegenwoordig goedkope slaapzakken omdat we er thuis twee gebruiken en op kdv één.
Dreumes van bijna 22 maanden slaapt 1x van 5 kwartier overdag. Gisteravond heeft ze nog een uur liggen kletsen in bed voor ze ging slapen. Heel schattig om te horen, haar hele woordenschat kwam voorbij. Beter dan het half uur gekrijs wat we de laatste tijd vaak hadden.

Snachts eruit gaan met de tv aan en wat te eten geven zou mijn man ook doen hoor. Laatst met de oorontsteking nog, maar ze had ook zoveel pijn dat de afleiding wel even nodig was en ik het ook wel prima vond.
Zo, met nog 3 weken tot het dreumestijdperk kom ik me hier maar vast aanmelden.

:jump:

Lux, 28, moeder van 1 zoon die bijna een dreumes is en heel erg ziek momenteel :sigh: en ik ben hem even heel erg zat :$ ik vind hem heel zielig maar ik word zo tureluurs van dat gehang op me de hele dag :frusty:
Welkom Lux. ;-)

We zullen je gaan missen bij de baby-afdeling!
Zo, ik kneep hem wel even de laatste luier van Pukkelientje...

Na alle groene poep van Puk en bijbehorende verhalen hier in dit topic zit er een koppeling in mijn hoofd wat dan gelijk roept dat er kiezen komen.
Ze is 4 weken en tandenloos, dat zou wel heeeel vroeg zijn... :facepalm:

(Slaaptekort dus :sheep: )
lux. schreef:
04-04-2018 15:44
Zo, met nog 3 weken tot het dreumestijdperk kom ik me hier maar vast aanmelden.

:jump:

Lux, 28, moeder van 1 zoon die bijna een dreumes is en heel erg ziek momenteel :sigh: en ik ben hem even heel erg zat :$ ik vind hem heel zielig maar ik word zo tureluurs van dat gehang op me de hele dag :frusty:
:hello:
Welkom Lux!

Hier een zoontje van bijna 2 en hadden binnenkort 2 zoontjes bij moeten komen, maar dat is helaas mis gegaan.
Welkom Lux!

Hier ook een man die alle lichten in huis aan kon zetten als zoon heel even wakker was.

Doet hij nog steeds als hij ziek is. Dan neem ik hem heel soms in bed of zeg tegen man dat te doen. Ik draag zoon in het donker naar bed, man doet de lichten aan. Doel was om zoon rustig te krijgen. :facepalm:
Ja of dreumes klaar maken voor bed en dan tijdens het omkleden naar pyama het grote licht aan doen ipv haar schemerlamp.

Pfff, is gillen een fase? Hope so!!!!! Lukt iets niet gillen, gaat iets niet zoals ze wil gillen, iets van haar afpakken wat ze niet mag hebben gillen, wil drinken gillen. Of is dit gewoon omdat ze zich nog niet met woorden verstaanbaar kan maken? Gaat dit over of moet ik hier al iets mee doen? Ervaren dreumes mama's?
Welkom Lux!

Hier meestal nog één slaapje van 2,5uur. Op het kdv slaapt ze soms wat meer en wij hebben ook wel eens dagen dat we een afspraak hebben en een slaapje afbreken, dan slaapt ze vaak 1x 1,5 en 1x 1uur ofzo.
Lavendel_12 schreef:
04-04-2018 18:44
Ja of dreumes klaar maken voor bed en dan tijdens het omkleden naar pyama het grote licht aan doen ipv haar schemerlamp.

Pfff, is gillen een fase? Hope so!!!!! Lukt iets niet gillen, gaat iets niet zoals ze wil gillen, iets van haar afpakken wat ze niet mag hebben gillen, wil drinken gillen. Of is dit gewoon omdat ze zich nog niet met woorden verstaanbaar kan maken? Gaat dit over of moet ik hier al iets mee doen? Ervaren dreumes mama's?
Heel herkenbaar, met fases vooral. Ze is 22 maanden en kan al een aardig woordje praten maar alsnog kiest ze vaak voor gillen. Vooral bij frustratie als íets niet lukt. Ik probeer haar aan te leren dat ze zoiets zegt van 'mama helpen' maar vooralsnog geen succes. Terwijl ze dat prima kan zeggen. Her gillen gaat ook over in heuse krijs buien, inclusief liggen op de grond :-D
@Lux, beterschap trouwens voor de kleine. Heeft hij een griepje?
@slaapjes: hier momenteel 2x1.5 uur.

@snowgirl: och wat erg :hug: sterkte! :redrose:

@gillen: eh, zoon is 11 maand en doet dat nu al als hij zijn zin niet krijgt :whistle: hij zegt ook nee, met hoofdschudden en al. Was zijn eerste woordje. Wordt nog wat :P

@Marloes: ja denk ‘t. Net 39.1 en ligt de hele dag ergens tegenaan (mij, de grond, de bank, in z’n stoel met z’n hoofd op tafel) te jammeren en leeft van fruithapjes, maisfingers en borst :P
Ah sneu is dat he Lux.

Nee schudden kon dreumes hier ook als een van de eerste gebaren. Nu, bijna 22 mnd, kan ze ook ja-knikken en geeft daarmee ook netjes antwoord als ik iets vraag dat ze wel wil (of ze schudt dus nee, ja en nee zeggen doet ze nog niet)
@lux Hier laatst ook zo'n plak week, maar dan door doorkomende kies en daardoor iets verhoging. Als ik dreumes op de grond zette ging ze daar liggen. Wel willen eten, maar als ze het dan in de mond stopte begon ze te huilen, dus uiteindelijk even weer wat flessen gegeven. Ik was blij dat ik tussendoor nog mocht werken 😉 en anders eropuit dat zorgde voor afleiding maar ja als het een griepje is....
Zoon heeft deze week ook het schreeuwen weer ontdekt als middel. Het js echt frustratie bij hem. Hij mag iets niet, of het gaat niet naar zijn zin. Dan balt hij zijn vuistjes en is het Aaaaargh! Het wordt vast beter als hij kan praten. Ik hoop dat het slaan / klauwen / bijten nu weer voorbij is.

Zoon slaapt nu 1 keer overdag. Maar hij is vaak al heel vroeg op de dag weer moe, rond 11 uur al. Hij was trouwens best wel uit zijn ritme door het verschuiven van de tijd. ‘S ochtends later wakker ( :cheer2: ) maar dat is al weer terug naar normaal, maar vooral ‘s avonds nog een uur liggen kletsen. Hij is vanavond voor het eerst weer gelijk gaan slapen na het naar bed brengen. Maar het zal allemaal ook wel te maken hebben met de omstandigheden van afgelopen weken.
Lavendel_12 schreef:
04-04-2018 20:20
@lux Hier laatst ook zo'n plak week, maar dan door doorkomende kies en daardoor iets verhoging. Als ik dreumes op de grond zette ging ze daar liggen. Wel willen eten, maar als ze het dan in de mond stopte begon ze te huilen, dus uiteindelijk even weer wat flessen gegeven. Ik was blij dat ik tussendoor nog mocht werken 😉 en anders eropuit dat zorgde voor afleiding maar ja als het een griepje is....
Ja hij zit telkens rond de 39 graden dus niet echt lekker op stap zo.

@ja knikken: dat doet zoon ook nog niet, maar als ik een boterham omhoog hou en hij begint te lachen en ‘a-a-a!’ te roepen of te smakken met zijn mondje, dan weet ik dat het ‘ja’ is en als hij zijn hoofd schudt en ‘neeneenee’ zegt is dat ook duidelijk. Dus in die zin is de communicatie een stuk meer straightforward tegenwoordig ;)
Tinkeltje34 schreef:
04-04-2018 20:24
Zoon slaapt nu 1 keer overdag. Maar hij is vaak al heel vroeg op de dag weer moe, rond 11 uur al. Hij was trouwens best wel uit zijn ritme door het verschuiven van de tijd. ‘S ochtends later wakker ( :cheer2: ) maar dat is al weer terug naar normaal, maar vooral ‘s avonds nog een uur liggen kletsen. Hij is vanavond voor het eerst weer gelijk gaan slapen na het naar bed brengen. Maar het zal allemaal ook wel te maken hebben met de omstandigheden van afgelopen weken.
Hier gaat zoon ook heel vaak al om 11 uur in de ochtend al naar bed, hoe lang slaapt die van jou dan? Die van mij dus 3-4 uur, dus meestal gaan we lunchen als die wakker is en daarna nog even de deur uit. Dan naar huis, koken en naar bed. (Als we per ongeluk vroeg klaar zijn met avondeten doen we ook nog een badje om de tijd te rekken :biggrin: )
Hier lijkt het alsof we het ritme een stuk naar achteren hebben weten op te schuiven met de zomertijd, halleluja! 19.30/19.45 op bed en dan 7.00/7.15 wakker ipv 6 uur. Zo fijn, hoop echt dat het een beetje blijft als het vroeger licht wordt. En ze slaapt dan nog 2 tot 3 uur overdag, ligt er meestal rond 12.30 in. (Toen ze net naar 1 slaapje was was dat meestal 11.30 maar dat is geleidelijk opgerekt.)

Wanneer kregen die van jullie hoektanden eigenlijk? Ze is nu 18,5 maand en had met haar eerste verjaardag haar eerste kiezen al, sindsdien niets nieuws meer maar wel veeeel kwijl en vingers in de mond in periodes. Ben echt benieuwd wanneer ze komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven