Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Wij zitten trouwens in de voorbereiding van het bruiloftseizoen. Ik ben dol op bruiloften en ook op dresscodes. Maar met dreumes er bij is het wel weer veel werk. In mei hebben we de eerste 2 en bij 1 daarvan gaat dreumes mee. Alleen zit ik nog al met de kleur van de dresscode: oud roze.

Heeft iemand suggesties voor een jasje / mooie top voor een jongen maat 92/98 in deze kleur? Ik zit niet zo in het roze en romantische moet ik eerlijk zeggen ;)

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Hé Lux, welkom!

Zoon weigert al vanaf het begin water, thee of koude melk. Dus toen hij ook nog ziek werd en dreigde uitgedroogd te raken hebben we hem diksap aangeboden, en dat drinkt hij dus wel. Inmiddels is dat zeer verdunde diksap geworden.
We zetten een klein flesje diksap op de salontafel een paar keer per dag en die drinkt hij dan gelijk leeg. Na 3 flesjes (350ml) switchen we naar thee. En daar drinkt hij dan 3 slokjes van.
S'ochtends krijgt hij nog een fles warme melk van 200ml.

Over drinken gesproken: zoon drinkt dus met zijn 13 maanden nog uit een fles. Wanneer we hem een tuitbeker geven neemt hij 2 slokjes en gooit hem dan op de grond met een natte vloer tot gevolg. De miracle cup snapt hij nog niet, en uit een rietjesbeker krijgt hij niks gezogen 9ik ook niet trouwens).
Zijn er tuitbekers met draaidop oid zodat ie niet opengaat bij het op de grond gooien? Iemand andere ideeën?
BahcoBarbie schreef:
05-04-2018 14:56
Wij zitten trouwens in de voorbereiding van het bruiloftseizoen. Ik ben dol op bruiloften en ook op dresscodes. Maar met dreumes er bij is het wel weer veel werk. In mei hebben we de eerste 2 en bij 1 daarvan gaat dreumes mee. Alleen zit ik nog al met de kleur van de dresscode: oud roze.

Heeft iemand suggesties voor een jasje / mooie top voor een jongen maat 92/98 in deze kleur? Ik zit niet zo in het roze en romantische moet ik eerlijk zeggen ;)
Als ik niks leuks zou hebben liggen zou ik zoon lekker iets niet-oud-rozes aantrekken persoonlijk. Een net broekje en wit overhemdje oid is altijd goed.
moondancer wijzigde dit bericht op 05-04-2018 15:14
5.39% gewijzigd
Misschien deze, bahco?

https://m.zara.com/nl/nl/gestreept-over ... &v2=361515
Rietjesbeker snapt zoon ook niet goed. Althans, hij snapt het rietje wel, alleen niet dat hij de beker niet omhoog moet houden omdat het dan niet meer in het rietje loopt. Ik snapte dat ook niet aan de rietjesbeker en dacht dat hij stuk was. Man moest het me uitleggen :$

Rare dingen vind ik. Z’n 360 cup blieft hij niet, dus wij houden het op de tuitbeker zonder antilek (met antilek blieft hij ook niet).
@tuitbeker: deze vinden wij heel fijn
https://www.bol.com/nl/p/nuby-super-spo ... lsrc=aw.ds
@bahco: als je niks kan vinden misschien zelf een strikje of stropdasje maken van een stukje oudroze stof?
lux. schreef:
05-04-2018 15:16
Rietjesbeker snapt zoon ook niet goed. Althans, hij snapt het rietje wel, alleen niet dat hij de beker niet omhoog moet houden omdat het dan niet meer in het rietje loopt.
Ik heb thuis het rietje in de fles eruit gehaald. Dan komt het er dus wel uit als je het op zijn kop houdt.
1Aapje schreef:
05-04-2018 16:10
Ik heb thuis het rietje in de fles eruit gehaald. Dan komt het er dus wel uit als je het op zijn kop houdt.
Oh slim wel. ‘s Kijken of dat hier ook werkt! ‘t Is een Nuby.
Drinken als baby zijnde was een drama, maar nu gaat dat prima!

's Ochtends krijgt ze dreumesmelk 90+3 uit fles, daarna bij de boterham halve beker met slappe thee, tussendoortje fruit, bij de lunch halve beker halfvolle melk, bij middagtussendoortje beker diksap en bij avond eten gewoon water. Soms sta ik er versteld van dat ze bijna de hele beker in 1x leeg lurkt. Dus mag niet klagen!

Wij hebben een mix van fles, rietjesbeker nuby, 360 beker en gewoon open beker. Vriendin van mij heeft bij de rietjesbeker van nuby dat ventieltje wat bovenin het siliconen rietje zit eruit gesneden, anders lukte haar kind het niet om er wat uit te krijgen. Hier heeft dreumes daar geen moeite mee.
Dat ventieltje heeft zoon ook geen moeite mee. Maar hij tilt de beker al heel snel te ver op waardoor het water wegzakt van het uiteinde van het rietje. Nu dat eruit gehaald (thanks 1aapje!) dus benieuwd hoe hij het nu vindt!
Hier was drinken een groot drama. Hij heeft ook 2x in het ziekenhuis gelegen met uitdroging (dan was hij al ziek en wilde daardoor helemaal niet eten en drinken)

Nu is hij bijna 22 maanden en drinkt hij s'ochtends en s' avonds nog een fles melk. Tussendoor krijgt hij water en roosvicee in een rietjesbeker. Als ik merk dat hij niet genoeg drinkt dan krijgt hij het alsnog in zijn fles. Hij kan prima uit een rietjesbeker drinken en inmiddels ook al vrij goed uit een gewone, maar weigert dat helaas nog best vaak.
Moondancer schreef:
05-04-2018 15:10
Hé Lux, welkom!

Zoon weigert al vanaf het begin water, thee of koude melk. Dus toen hij ook nog ziek werd en dreigde uitgedroogd te raken hebben we hem diksap aangeboden, en dat drinkt hij dus wel. Inmiddels is dat zeer verdunde diksap geworden.
We zetten een klein flesje diksap op de salontafel een paar keer per dag en die drinkt hij dan gelijk leeg. Na 3 flesjes (350ml) switchen we naar thee. En daar drinkt hij dan 3 slokjes van.
S'ochtends krijgt hij nog een fles warme melk van 200ml.

Over drinken gesproken: zoon drinkt dus met zijn 13 maanden nog uit een fles. Wanneer we hem een tuitbeker geven neemt hij 2 slokjes en gooit hem dan op de grond met een natte vloer tot gevolg. De miracle cup snapt hij nog niet, en uit een rietjesbeker krijgt hij niks gezogen 9ik ook niet trouwens).
Zijn er tuitbekers met draaidop oid zodat ie niet opengaat bij het op de grond gooien? Iemand andere ideeën?
Misschien is die van de Hema iets?Is dan wel een "gewone" bovenkant maar deze beker is hier ook bij herhaaldelijk op de grond gooien nog nooit open gegaan.
De tuitbeker van Ikea is hier favoriet, is bij gooien uit de kinderstoel enzo nog nooit opengegaan. Niet Anti lek alleen
Ik las vandaag artikel waarin stond dat eenjarigen geen Nee kenden en nog niet driftig waren. Ik geloof dat zoon die memo heeft gemist.
1Aapje schreef:
05-04-2018 17:53
Ik las vandaag artikel waarin stond dat eenjarigen geen Nee kenden en nog niet driftig waren. Ik geloof dat zoon die memo heeft gemist.
Mijn zoon ook dan. Net schudde iemand nee op de televisie en hij schudde driftig mee ‘neeneenee’. Was niet alleen zijn eerste woord, is ook zijn meest favoriete woord. Zolang het maar niet tegen hem gezegd wordt iig.
Tulpje78 schreef:
05-04-2018 17:09
Misschien is die van de Hema iets?Is dan wel een "gewone" bovenkant maar deze beker is hier ook bij herhaaldelijk op de grond gooien nog nooit open gegaan.
Ik heb een hekel aan dat ding, krijg hem namelijk zelf ook nooit open, moet altijd manlief om hulp vragen :hamer:
Dochter dronk hier voor haar eerste verjaardag uit een rietjesbeker van de Kruidvat. Deze snapte ze meteen. De miracle cup gebruiken we nu pas een paar maanden als overgang naar een gewone beker. Ze wil al best uit een gewone beker drinken, maar blijft haar tong erin steken met het gevolg dat het drinken dus zo langs haar mondhoeken loopt en alles zeiknat wordt. En bij de miracle cup moet ze aan de rand zuigen, anders komt er niets uit. Dit heeft twee dagen frustratie gekost en toen had ze hem door. 13 maanden is ook nog jong. Je kunt ook nog proberen om een gewone beker met een rietje onder begeleiding te geven.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Het grappige is dat mijn zoon echt sinds 6 maanden oud al uit een gewone beker kan drinken. Moest hem de tuitbeker leren voor op kdv en onderweg :P

Want dan kun je ‘m niet helpen met de beker vasthouden. Kun je dat niet gewoon met hem doen?
Hier drinkt Puk trouwens het liefst uit een spa-fles met sportdop, waarschijnlijk omdat hij ons daar ook uit ziet drinken soms ;-D

(En omdat hij het ook meer dan grappig vind on het flesje ondersteboven te houden doen we er alleen maar water in, want dat plakt niet)
Bahco, ik weet niet wat jullie stijl is maar ik zou voor de bruiloft gaan voor nette broek, wit overhemd en oudroze bretels :heart:
Bahco: ik zou zoiets als Aapje zegt doen, met een oud roze accessoire. Zoals een zakdoek uit een borstzakje of aan zijn broek, strik oid. Je kunt bij de stoffenwinkel vast wel een lapje vinden en even omzoomen.

Drinken: de richtlijn is 750 ml per dag en dat is incl yoghurt, fruit, etc. Ik let er eerlijk gezegd niet zo op. Zoon is vrolijk en gezond en plast voldoende. Toen ik ben gestopt met de flessen, ging hij ook meer drinken. Ik heb het idee dat het ook een gewoonte moet worden of dat hij het ook moet aanleren. Hij drinkt steeds beter. Scheutje ranja er in doet ook wel beter drinken. Maar zolang hij het goed doet, ga ik me er geen zorgen om maken.
Hier ook vanaf 6 maanden open beker aangeleerd (avent). Ging ook vrij snel goed. Rietjesbeker snapte ze ook meteen, handig voor onderweg :-).

Dochter is een goede drinker dus we letten er eigenlijk nooit op hoeveel ze drinkt. Wel grappig dat ze niks om ranja/diksap geeft. Net als ijs en toetjes, moet ze niks van hebben :roll: Water en thee vindt ze lekker!
Hier ook vanaf 6mnd een gewone beker en op het kdv krijgen de kinderen ook niet anders. Aan de ene kant handig maar het lastige ervan vind ik dat je altijd moet helpen, ik kan niet gewoon een fles neerzetten zodat ze kan pakken wanneer ze wil.

Tuitbeker, flesje etc etc is allemaal geen succes hier. 360 graden beker hebben we al heel lang niet meer geprobeerd, die ga ik vandaag maar weer eens uit de kast halen.

@pavo hier ook een voorkeur voor water boven ranja/diksap! Zelf drinken wij ook nooit iets van fris dus misschien is het omdat ze ons altijd water ziet drinken (of wijn maar daar moet ze nog even mee wachten ;-) )

Wij hebben van het weekend trouwens een houten speelgoedkeukentje met attributen gekregen, geweldig! Elsa is er de hele dag mee aan het spelen, roeren in de pannen, dingen in en uit de "oven". Echt geweldig om te zien.
Ah leuk zo’n keukentje. Ik zat er ook aan te denken voor zijn verjaardag, maar ze hebben op het kdv ook een waar hij veel mee speelt. Ik zit nu te denken aan een Bosch speelgoed werkbank. En dan vraag ik aan anderen buiten speelgoed. Ik wil graag zo’n traptractor. We komen een beetje uit een boerenfamilie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven