Dreumes topic

zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

woensdag 4 april 2018 om 21:40
Maartje: hij slaapt meestal 2 uur dan. Hij kan het nu wel redelijk volhouden tot 19.00 uir daarna. Het was een hele tijd wel vervelend dat hij eigenlijk aan het eind van de middag nog een slaapje moest doen, maar niet wilde. Maar dat zijn we nu gelukkig voorbij.
Reendje: volgens mij kwamen ze pas na 14-15 maanden. De laatste is rond 19 maanden doorgekomen. Hoektanden zijn ook rottige tanden op door te komen.
Reendje: volgens mij kwamen ze pas na 14-15 maanden. De laatste is rond 19 maanden doorgekomen. Hoektanden zijn ook rottige tanden op door te komen.
woensdag 4 april 2018 om 21:52
@tinkeltje: dat lijkt me wel pittig, dat die zo lang achter elkaar wakker is. (Hoewel ze uiteindelijk natuurlijk helemaal niet meer gaan slapen).
@hoektanden: die waren echt het meest vervelend tot nu toe, gelukkig zijn we daar vanaf
. Ze kwamen hier in tweetallen en de laatste kwamen toen de eerste nog bezig waren, heerlijk gecombineerd met nog een late kies en een griepje...
Nu met 19mnd hoeven we alleen nog 4 kiezen en dan hebben we een compleet gebit!
@hoektanden: die waren echt het meest vervelend tot nu toe, gelukkig zijn we daar vanaf

Nu met 19mnd hoeven we alleen nog 4 kiezen en dan hebben we een compleet gebit!

woensdag 4 april 2018 om 22:09
Hier hebben we nog steeds last van de zomertijd. Ze slaapt nu net... pff.
Middagdutjes worden steeds zeldzamer hier. Ze is pas 20 maanden, maar lijkt nu wel genoeg te krijgen van de dutjes. Ik was daar eigenlijk nog niet klaar voor. Ze is overigs wel gewoon gezellig de hele dag, dus ze lijkt het echt niet meer nodig te hebben.
@bahco, bedoel je Casper en Emma? Ik
Casper en Emma. Dochter vraagt er nu ook zelf om. Komt ze met de afstandsbediening aan lopen 'Emma Emma Emma ?'
Middagdutjes worden steeds zeldzamer hier. Ze is pas 20 maanden, maar lijkt nu wel genoeg te krijgen van de dutjes. Ik was daar eigenlijk nog niet klaar voor. Ze is overigs wel gewoon gezellig de hele dag, dus ze lijkt het echt niet meer nodig te hebben.
@bahco, bedoel je Casper en Emma? Ik

donderdag 5 april 2018 om 08:44
Hier kreeg dochter haar 1e hoektand tijdens 1e verjaardag. Maar ze heeft nog geen kiezen.reendje schreef: ↑04-04-2018 21:07Hier lijkt het alsof we het ritme een stuk naar achteren hebben weten op te schuiven met de zomertijd, halleluja! 19.30/19.45 op bed en dan 7.00/7.15 wakker ipv 6 uur. Zo fijn, hoop echt dat het een beetje blijft als het vroeger licht wordt. En ze slaapt dan nog 2 tot 3 uur overdag, ligt er meestal rond 12.30 in. (Toen ze net naar 1 slaapje was was dat meestal 11.30 maar dat is geleidelijk opgerekt.)
Wanneer kregen die van jullie hoektanden eigenlijk? Ze is nu 18,5 maand en had met haar eerste verjaardag haar eerste kiezen al, sindsdien niets nieuws meer maar wel veeeel kwijl en vingers in de mond in periodes. Ben echt benieuwd wanneer ze komen.
Normaal 2 slaapjes, in totaal 3 uur. Alhoewel dochter gisteren maar 1 slaapje wilde.

donderdag 5 april 2018 om 10:40

donderdag 5 april 2018 om 11:43
Hier hetzelfde probleem, mijn dochter drinkt max. 200 mL op een dag. Vaak minder. Ik geef veel mandarijnen en druiven en 's ochtends nog een bord pap. Zolang ze plast is het geen probleem (hoop ik).

donderdag 5 april 2018 om 12:06
Hier is dat drinken ook wel een ding ja. Heb de borstvoeding dus afgebouwd naar 3x per dag maar echt veel drinkt hij nog niet. Ik hoop maar dat hij voldoende vocht uit de borst haalt. Als hij 150ml per keer drinkt (dat kolfde ik altijd), dan is het voldoende denk ik dan maar. Verder veel fruit en heb fles, tuitbeker en gewone beker met water, thee en dreumesmelk klaarstaan.
Hier door jullie Casper en Emma opgezet voor mijn zieke kereltje en hij zit gebiologeerd te kijken haha. Thanks voor de tip
Hier door jullie Casper en Emma opgezet voor mijn zieke kereltje en hij zit gebiologeerd te kijken haha. Thanks voor de tip

donderdag 5 april 2018 om 12:12
Mijn dochter weet hoe ze moet drinken, dus ik denk maar dat ze gewoon niet zoveel vocht nodig heeft of geen dorst heeft. Ik let wel altijd goed op of ze elke dag plast (vooral als ze ziek is). Met de pap 's ochtends heeft ze in elk geval alvast 200 ml binnen en dan over de rest van de dag nog zo'n 100-200 ml water. Het houdt niet over.
Ze kreeg tot een week geleden nog een avondfles om 19.00 uur, ook vanwege het weinig drinken. Maar daar zijn we nu toch maar mee gestopt. Het eerste wat ze 's ochtends doet als we beneden komen is haar rietjesbeker zoeken voor een slok water.
Ze kreeg tot een week geleden nog een avondfles om 19.00 uur, ook vanwege het weinig drinken. Maar daar zijn we nu toch maar mee gestopt. Het eerste wat ze 's ochtends doet als we beneden komen is haar rietjesbeker zoeken voor een slok water.
donderdag 5 april 2018 om 12:23
Hier is drinken ook een ding. Vooral omdat ze vaak verstopt zit en moeite heeft met poepen let ik extra op drinken. Ze krijgt s ochtends en savonds een flesje melk van 100 cc die ze al liggend op een kussen voor de tv opdrinkt. Da's de enige manier om een fles te drinken
Verder steeds kleine slokjes water en thee. Elk slokje is meegenomen denk ik altijd maar. En als ik thuis ben onbeperkt borst net als snachts. Geen tips verder dus helaas.

Verder steeds kleine slokjes water en thee. Elk slokje is meegenomen denk ik altijd maar. En als ik thuis ben onbeperkt borst net als snachts. Geen tips verder dus helaas.

donderdag 5 april 2018 om 13:04
Dat was bij ons dus hetzelfde. Ik had al eens geprobeerd om ermee te stoppen rond haar eerste verjaardag, maar dat was drama. Nu toch maar de fles weggelaten, ook omdat we de tanden steeds voor de fles al poetsten. Ze maakte er niets van gelukkig en lijkt nu iets meer water te drinken om te compenseren.

donderdag 5 april 2018 om 13:08

donderdag 5 april 2018 om 13:38
Dan zou ik zeker nog niet afbouwen inderdaad, mijn dochter is 17 maanden en we zijn nu pas gestopt. Volgens mij moeten ze minimaal 500ml binnenkrijgen, maar dat weet ik niet zeker. Hier komt ze daar echt niet aan. Geef je een bord pap 's ochtends? Dat kun je dan nog overwegen, dan heeft ze de helft alvast binnen.
Zelfgemaakte waterijsjes, dat is een goed idee. Maakte je dat gewoon van gepureerd fruit?
donderdag 5 april 2018 om 13:51
Dreumes wil vaak wel limonade uit mijn glas drinken, dus als ze weinig drinkt maak ik een uitzondering op het alleen melk/thee/water drinken beleid. En ze wordt nog zeker de helft van de nachten wakker en tikt dan opeens een hele beker water/melk weg. (Tot 15 maanden ook bv 's nachts, daarna dit gaan doen.)
donderdag 5 april 2018 om 14:14
Mijn dochter had met 6 1/2 maand twee tanden en nu met 21 maanden 8 tanden en sinds vorige week 1 kies. Dus dat gaat hier in een rustig tempo qua doorkomen.
Qua drinken krijgt mijn dochter normaal gesproken 2 porties dreumesmelk van 90+3 (nu even niet ivm een fikse buikgriep). En verder bij de lunch een tuitbeker met gewone melk (meestal drinkt ze hier enkele slokjes van) en verder uit een 360 graden wonder cup beker haar drinken. Deze staat altijd binnen handbereik. Ze haalt met haar toetje erbij normaal gesproken de 500-700 ml per dag. Dit heeft ze ook echt nodig, anders kan ze bijna niet meer poepen. Water drinkt ze helaas nog steeds slecht. Dus ze krijgt 1 beker ranja per dag en zodra deze leeg is, dan bieden we water aan.
Qua drinken krijgt mijn dochter normaal gesproken 2 porties dreumesmelk van 90+3 (nu even niet ivm een fikse buikgriep). En verder bij de lunch een tuitbeker met gewone melk (meestal drinkt ze hier enkele slokjes van) en verder uit een 360 graden wonder cup beker haar drinken. Deze staat altijd binnen handbereik. Ze haalt met haar toetje erbij normaal gesproken de 500-700 ml per dag. Dit heeft ze ook echt nodig, anders kan ze bijna niet meer poepen. Water drinkt ze helaas nog steeds slecht. Dus ze krijgt 1 beker ranja per dag en zodra deze leeg is, dan bieden we water aan.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag

donderdag 5 april 2018 om 14:36
Hier ook moeite met drinken, aangezien we al een keer met uitdroging in het ziekenhuis zijn beland durf ik de avond en ochtendfles nog niet te laten vallen. Ik heb al van alles geprobeerd maar meer dan een paar slokjes water uit een normaal glas krijg ik er niet in.
Andere bekers, komkommer, mandarijn etc. wordt allemaal geweigerd. Ik maak wel regelmatig van die squeezy zakjes en dat gaat er redelijk in, yoghurt gaat goed met vlagen. Appelsap, limonade etc gaat niks beter dan normaal water
Ze plast nu goed en met die flessen erbij krijgt ze genoeg binnen, ze is nu 14mnd en ik weet dat ik moet gaan afbouwen maar zie daar erg tegenop....
Andere bekers, komkommer, mandarijn etc. wordt allemaal geweigerd. Ik maak wel regelmatig van die squeezy zakjes en dat gaat er redelijk in, yoghurt gaat goed met vlagen. Appelsap, limonade etc gaat niks beter dan normaal water
Ze plast nu goed en met die flessen erbij krijgt ze genoeg binnen, ze is nu 14mnd en ik weet dat ik moet gaan afbouwen maar zie daar erg tegenop....