We hebben de naam!, denk ik..
donderdag 5 april 2018 om 15:23
Hoi allemaal,
Ik lees al wel een tijdje mee om inspiratie op te doen voor een naam.
Na 2 meiden komt er bij ons een knul!
We zijn er zo goed als zeker uit, maar ben alleen even benieuwd hoe mensen zullen reageren op de naam, het is een heel weinig voorkomende naam ( dat hebben onze dochters overigens ook maar daarop alleen positieve reacties gehad
)
De naam is: Riven
*edit: Uitspraak op zn Nederlands, met de i klank, niet de ie
Benieuwd naar jullie eerste gedachten bij t horen van de naam
Ik lees al wel een tijdje mee om inspiratie op te doen voor een naam.
Na 2 meiden komt er bij ons een knul!
We zijn er zo goed als zeker uit, maar ben alleen even benieuwd hoe mensen zullen reageren op de naam, het is een heel weinig voorkomende naam ( dat hebben onze dochters overigens ook maar daarop alleen positieve reacties gehad
De naam is: Riven
*edit: Uitspraak op zn Nederlands, met de i klank, niet de ie
Benieuwd naar jullie eerste gedachten bij t horen van de naam
anoniem_367458 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 15:29
6.50% gewijzigd
donderdag 5 april 2018 om 19:13
Dat is juist niet de Nederlandse uitspraak. Op z’n Nederlands is het Rieven, Of eigenlijk Riefen.3ewonderopkomst schreef: ↑05-04-2018 15:28Oja, wel even handig om erbij te zeggen
Uitspraak is gewoon op zn Nederlands, Riven, dus de i klank, geen ie
Op z’n Hollands-Engels ofzo zij het Riven met de i-klank en een rollende r zijn.
donderdag 5 april 2018 om 19:17
Precies dit. Even wennen, maar vind de klank wel heel mooi.
En de betekenis wel cool
En als jullie het maar mooi vinden! En voor anderen went het snel.
Ik moet mijn naam altijd minimaal 2x voorzeggen, ik vind het niet storend.
Mijn zoon 1x, ondanks dat de schrijfwijze overduidelijk maakt hoe het uitgesproken moet worden.
Dat iedereen moet het kennen, het moet bij een blond kind passen en bij uitspraak zijn hoe het geschreven wordt en andersom vind ik zo’n gelul.
donderdag 5 april 2018 om 19:48
Waar het hart vol van is....
donderdag 5 april 2018 om 19:50
Dat zegt meer over jou dan over de naam.
donderdag 5 april 2018 om 23:40
donderdag 5 april 2018 om 23:42
Ik vind River geen naam voor een kind. Net zoals ik kanaal, boom, roos, vis, vuur etc, ook geen naam vind voor een kind.Lachattenoir schreef: ↑05-04-2018 22:32Ik zou trouwens niet voor River gaan, dat is gewoon een meisjesnaam.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
donderdag 5 april 2018 om 23:44
Ben ik de enige die bij "River" alleen maar aan die vreselijke River Cola van Aldi kan denken?Fleurtje_5 schreef: ↑05-04-2018 23:42Ik vind River geen naam voor een kind. Net zoals ik boom, roos, vis, vuur, kanaal, ook geen naam vind voor een kind.
Of ben ik gewoon Coca-verslaafd?
donderdag 5 april 2018 om 23:47
Toch word de naam echt veel meer aan jongens dan aan meisjes gegeven in Nederland. Ik heb al ergens een linkje geplaatst.Lachattenoir schreef: ↑05-04-2018 22:32Ik zou trouwens niet voor River gaan, dat is gewoon een meisjesnaam.
donderdag 5 april 2018 om 23:49
River PhoenixLucifermiauww schreef: ↑05-04-2018 23:47Toch word de naam echt veel meer aan jongens dan aan meisjes gegeven in Nederland. Ik heb al ergens een linkje geplaatst.