We hebben de naam!, denk ik..
donderdag 5 april 2018 om 15:23
Hoi allemaal,
Ik lees al wel een tijdje mee om inspiratie op te doen voor een naam.
Na 2 meiden komt er bij ons een knul!
We zijn er zo goed als zeker uit, maar ben alleen even benieuwd hoe mensen zullen reageren op de naam, het is een heel weinig voorkomende naam ( dat hebben onze dochters overigens ook maar daarop alleen positieve reacties gehad
)
De naam is: Riven
*edit: Uitspraak op zn Nederlands, met de i klank, niet de ie
Benieuwd naar jullie eerste gedachten bij t horen van de naam
Ik lees al wel een tijdje mee om inspiratie op te doen voor een naam.
Na 2 meiden komt er bij ons een knul!
We zijn er zo goed als zeker uit, maar ben alleen even benieuwd hoe mensen zullen reageren op de naam, het is een heel weinig voorkomende naam ( dat hebben onze dochters overigens ook maar daarop alleen positieve reacties gehad
De naam is: Riven
*edit: Uitspraak op zn Nederlands, met de i klank, niet de ie
Benieuwd naar jullie eerste gedachten bij t horen van de naam
anoniem_367458 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 15:29
6.50% gewijzigd
donderdag 5 april 2018 om 15:45
Een accent erop is niks nee.
Ik ben voor River!
donderdag 5 april 2018 om 15:47
Ja, nee, dat maakt het duidelijker....
Wat een verkrachting van de Nederlandse taal allemaal. Als je zelf niet eens weet hoe je het uitspreekt of hoe uitspraakregels werken, kan je je kind dan niet beter gewoon Kees noemen? Of Robin of Kevin als het wat vlotter moet?
donderdag 5 april 2018 om 15:51
Ik zie bij Robin juist een ontzettende sufferd voor me
donderdag 5 april 2018 om 15:52
Dat doet een mens een jaar of 10-15, en daarna heet de arme man RiverGate_Keeper schreef: ↑05-04-2018 15:44
River vind ik stoer klinken. Dan zie ik zo’n knaapje voor me die buiten lekker aan t ravotten is. Kattenkwaad aan t uithalen is.
Daar word je geen minister president mee hoor
donderdag 5 april 2018 om 15:53
rive
rʌɪv/Submit
verb
past participle: riven
literary
split or tear apart violently.
"the party was riven by disagreements over Europe"
synonyms: torn apart, split, rent, ripped apart, ruptured, severed; More
archaic
split or crack (wood or stone).
"the wood was riven with deep cracks"
archaic
(of wood or stone) split or crack.
"I started to chop furiously, the dry wood riving and splintering under the axe"
rʌɪv/Submit
verb
literary
archaic
archaic
"I started to chop furiously, the dry wood riving and splintering under the axe"
donderdag 5 april 2018 om 15:56
Ook goed om te weten!LadyMadonna schreef: ↑05-04-2018 15:53rive
rʌɪv/Submit
verb
literary
archaic
archaic
donderdag 5 april 2018 om 15:57
Ik zou het absoluut niet zien als een Nederlandse naam. Ik dacht eerlijk gezegd direct dat het River met een ‘n’ was en zou die ‘R’ ook op z’n Engels uitspreken.Koffiekop schreef: ↑05-04-2018 15:47Ja, nee, dat maakt het duidelijker....![]()
Wat een verkrachting van de Nederlandse taal allemaal. Als je zelf niet eens weet hoe je het uitspreekt of hoe uitspraakregels werken, kan je je kind dan niet beter gewoon Kees noemen? Of Robin of Kevin als het wat vlotter moet?
Een James noem je toch ook geen Jaamus? En een Rose toch ook geen Roos?
Verder heb ik gestemd op ‘vreselijk’ TO, sorry. Ook in het Engels vind ik zowel River als Riven helemaal niks.
donderdag 5 april 2018 om 15:58
LadyMadonna schreef: ↑05-04-2018 15:53rive
rʌɪv/Submit
verb
literary
archaic
archaic
Gezellige betekenis. Maar gezien TO niet eens weet hoe je River uit moet spreken denk ik niet dat ze het kan lezen.
donderdag 5 april 2018 om 16:02
Haha, nou en bedankt
Ik ging gewoon uit van het "makkelijkste" qua lezen en uitspraak.
Maar idd, aangezien River Engels is, is de uitleg met betrekking tot de uitspraak ,beter: River op zn Engels maar dan met een N
anoniem_367458 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 16:03
2.21% gewijzigd
donderdag 5 april 2018 om 16:03
Ik heb de naam van mijn zoontje + vivaforum wel eens gegoogeld en dat houdt ook niet over hoor
donderdag 5 april 2018 om 16:10
Ja achja. Als iemand mijn mening vraagt geef ik die ook eerlijk. Ik hoop maar gewoon dat zoon zijn naam mooi vindt later. Maar in mijn ervaring is het gewoon enorm afhankelijk van het milieu waarin je verkeert.3ewonderopkomst schreef: ↑05-04-2018 16:06Ow echt! Haha nou ja... de meningen worden in ieder geval niet onder stoelen of banken gestoken![]()
Ik weet vrij zeker dat mijn zoontjes naam veel te geitenwollensok voor jouw smaak zou zijn. Riven/River in zijn eigen ‘categorie’ namen vind ik een van de leukere. Maar die hele categorie is gewoon helemaal niet mijn smaak.
donderdag 5 april 2018 om 16:10
Ha nee inderdaad! Ik zal de 'echt een naam voor mensen met een vieze woonkamer met witte tegels en een hond in een bench' niet snel vergeten.
Ontopic: Riven vind ik niet mooi, en belangrijker, niet handig. Het is voor veel vormen van uitspraak vatbaar en het lijkt door de gelijkenis met River een beetje een spelfout. Het uitleggen 'dit is Riven, zeg maar River maar dan met een 'N' lijkt me echt niet leuk. River is een stuk duidelijker en (imo) leuker.
madamejean wijzigde dit bericht op 05-04-2018 16:12
3.90% gewijzigd
donderdag 5 april 2018 om 16:15
Ben ook zeker wel blij met de eerlijke reacties! Ik hoor een hoop op en aanmerkingen over de uitspraak waar wij niet gedacht hadden. Daardoor kunnen wij wel onze mening gaan overwegenlux. schreef: ↑05-04-2018 16:10Ja achja. Als iemand mijn mening vraagt geef ik die ook eerlijk. Ik hoop maar gewoon dat zoon zijn naam mooi vindt later. Maar in mijn ervaring is het gewoon enorm afhankelijk van het milieu waarin je verkeert.
Ik weet vrij zeker dat mijn zoontjes naam veel te geitenwollensok voor jouw smaak zou zijn. Riven/River in zijn eigen ‘categorie’ namen vind ik een van de leukere. Maar die hele categorie is gewoon helemaal niet mijn smaak.
donderdag 5 april 2018 om 16:17
Ik lees inderdaad dat veel mensen een andere en verschillende kijk hebben op de uitspraak. Dat hadden wij niet echt voorzien. Zeker omdat onze meiden namen een hele makkelijke uitspraak hebben die nog nooit iemand verkeerd gezegd heeft.MadameJean schreef: ↑05-04-2018 16:10Ha nee inderdaad! Ik zal de 'echt een naam voor mensen met een vieze woonkamer met witte tegels en een hond in een bench' niet snel vergeten.
Ontopic: Riven vind ik niet mooi, en belangrijker, niet handig. Het is voor veel vormen van uitspraak vatbaar en het lijkt door de gelijkenis met River een beetje een spelfout. Het uitleggen 'dit is Riven, zeg maar River maar dan met een 'N' lijkt me echt niet leuk. River is een stuk duidelijker en (imo) leuker.
Continu de naam uitleggen en spellen is juist iets wat wij niet willen!
donderdag 5 april 2018 om 16:18
MadameJean schreef: ↑05-04-2018 16:10Ha nee inderdaad! Ik zal de 'echt een naam voor mensen met een vieze woonkamer met witte tegels en een hond in een bench' niet snel vergeten.
Ben nou wel benieuwd!