Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid

06-04-2018 10:07 1412 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumleden,

Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?

TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Razzmatazz schreef:
06-04-2018 10:18
Waarom rauwe eidooiers? mag dat wel op die leeftijd?
Mijn kinderen (zijn 7 en 5) eten af en toe rauwe eidooiers, maar in de tiramisu of mayonnaise, nooit zomaar (lijkt me best goor eerlijk gezegd)

Wij eten warm tussen de middag (woon in het buitenland), vind ik prettig, want mijn kinderen eten 's middags beter als 's avonds.
als we een dagje weg gaan, smeer ik boterhammen voor tussen de middag (of gaan we naar een restaurant)
Doe het al maaanden, nooit ziek, dus geloof dat het wel mag.
Driewieler01 schreef:
06-04-2018 10:19
Borstvoeding ongeveer 200-300 ml per dag
Voor de rest water
Waarom kies je voor dit eetpatroon?
En wat hoop je hier voor reacties te krijgen?
Driewieler01 schreef:
06-04-2018 10:21
Die rauwe eidooiers met banaan
En avocado gewoon zo puur
Dit is gewoon zielig.
viva-life22 schreef:
06-04-2018 10:18
20 gram boter, hoe doen?
Uit het knuisje??
Nee door het warme eten!
Is dit een soort van ketodieet voor jonge kinderen? :wtf:
LaFleurNoire schreef:
06-04-2018 10:19
Was je van plan om eens lekker controversieel te doen? Je weet uiteraard dat iedereen gaat aanslaan op die rauwe eidooiers.
Natuurlijk weet ik dat, ik weet ook dat het niet normaal is, maar ik vroeg me af of er medeforummers zijn die het ook doen.
Dus : hoe raar ben ik eigenlijk?
Jufjoke schreef:
06-04-2018 10:20
Dit, wtf? En krijgt dat kind dagelijks een hele avocado? Sorry, maar ik vind het een vreemd eetpatroon.
Ja.. Ik snap niet waarom dat raar, is dat eet ze dan ipv 2 boterhammen, staat wel ongeveer gelijk lijkt me.
Jij zal dit wel een soort maffia vinden, maar hierbij toch even het advies van het Voedingscentrum: https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyc ... nella.aspx
Maar hoe bereidt je die rauwe eidooiers dan? Lepelt je kindje dat zo naar binnen dan? of zit het in een shake ofzo? 4 eieren (ook al zijn ze rauw), vind ik wel heel veel op die leeftijd, vooral als je ook nog vlees geeft.
Zou je willen vertellen waarom je dat aan je kindje geeft, ben ik wel beniewd naar.
Mijn 5 jarige vindt slakken bv. lekker, dat is ook "anders" (maar die zijn niet rauw LOL)
Lucifermiauww schreef:
Grappig dat je niet reageert op de rauwe eidooiers vragen.
:rofl:

Ik vind het een brijant topic. Nu al.
Heb erop gereageerd hoor, ze eet die gemixt met banaan.
Driewieler01 schreef:
06-04-2018 10:23
Natuurlijk weet ik dat, ik weet ook dat het niet normaal is, maar ik vroeg me af of er medeforummers zijn die het ook doen.
Héél héél raar.
Ik pak nog even een bakkie. Dit word mijn f5 topic voor vandaag.
Waarom zijn jullie in godsnaam tegen brood? Jullie vinden het leuk om extreem kritisch te zijn? Principieel tegen op dingen die te standaard zijn in jullie ogen? Ik snap het niet helemaal.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Driewieler01 schreef:
Wil je dat in een percentage uitgedrukt hebben?

Je weet zelf al dat het niet normaal is. Wat boeit het dan wat het halve Vivaforum ervan vindt? :roll:
SallySpectra schreef:
Je bent tegen brood?
Lekker tegendraads hoor.

Maar geef dan op zijn minst een even voedzaam alternatief. Je hongert je kind uit.
Ik stel de vraag andersom: wat is er niet voedzaam aan een avocado en wel aan brood? Kind groeit goed, dus waarom zou het niet voedzaam zijn?
Driewieler01 schreef:
Ja.. Ik snap niet waarom dat raar, is dat eet ze dan ipv 2 boterhammen, staat wel ongeveer gelijk lijkt me.
Gelijk qua wat?

Heb je wel enig idee waar je mee bezig bent?
TO wil lekker rellen. Geen enkel mens dat in het bezit is van al zijn verstandelijke vermogens denkt dat dit een goed dieet zou kunnen zijn.
"ze is nooit ziek, dus ik denk dat die rauwe eierdooiers wel mogen" Sure.
Jufjoke schreef:
06-04-2018 10:22
Waarom kies je voor dit eetpatroon?
En wat hoop je hier voor reacties te krijgen?
Ik geloof dat het gezond is maar ik hoop medestanders te vinden, omdat het lastig is met dagjes weg. Dus op zoek naar tips ook
Viva-Account schreef:
06-04-2018 10:22
Is dit een soort van ketodieet voor jonge kinderen? :wtf:
Jep!
Driewieler01 schreef:
Is inderdaad niet super afwijkend, doe je dan wel boter door het eten of op het brood? Hoeveel?
Zoals alle normale mensen gebruiken wij gewoon boter of olie om eten te bereiden ;-) geen idee hoeveel. Soms krijgt zoon wat extra boter of olie door zijn eten.

De boterhammen op school zijn trouwens rijkelijk belegd met boter. Thuis wil hij liever kruidenkaas. Prima. En hij smeert ze zelf en likt het daarna van zijn brood af :-D
Waarom zou je je kind een dieet voorzetten terwijl het gewoon gezond is??

Dat je kind nooit ziek is wil niet zeggen dat het eten dat hij krijgt gezond is natuurlijk.

Arme kind.

Je weet dat eidooiers erg slecht zijn voor je? En 20 gram roomboter door je eten ook niets toevoegt. Geeft je kind toch gewoon brood met boter.

Het lijkt wel alsof je het extreem goed wil doen of zo en daar extreem in door schiet.

Ik hoop dat je weer met beide benen op de aarde komt en je kind gewoon normaal laat eten.
Driewieler01 schreef:
06-04-2018 10:24
Heb erop gereageerd hoor, ze eet die gemixt met banaan.
Ja later pas en gemixt stond er niet bij.

Ik vraag me af waarom je denkt dat rauwe eidooiers goed zijn voor dreumessen en zeker zoveel.
Dus ja je bent echt heel raar. Of doet het erom. Ik gok het laaste.
Driewieler01 schreef:
06-04-2018 10:25
Ik geloof dat het gezond is maar ik hoop medestanders te vinden, omdat het lastig is met dagjes weg. Dus op zoek naar tips ook
Neem gewoon een boterham mee.
Niks mis met geen brood.
Wel wat mis met 4 rauwe eidooiers per dag.
Met pindakaas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven