Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid
vrijdag 6 april 2018 om 10:07
Hoi forumleden,
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt

vrijdag 6 april 2018 om 10:28
Je gaat toch niet serieus zeggen dat dagelijks een hele avocado net zo voedzaam is als twee boterhammen? Hoeft het kind geen granen? Of afwisseling überhaupt? En echt, die vier (4!!!) rauwe eidooiers elke dag...why why why ....Driewieler01 schreef: ↑06-04-2018 10:25Ik stel de vraag andersom: wat is er niet voedzaam aan een avocado en wel aan brood? Kind groeit goed, dus waarom zou het niet voedzaam zijn?

vrijdag 6 april 2018 om 10:30
Dit! Anders heeft ze straks een pinda-allergie, die levensgevaarlijk kan zijn.

vrijdag 6 april 2018 om 10:30
Nou, de gouden tip dan maar: koop een lekker grote thermosfles, eidooiers erin en off you go!Driewieler01 schreef: ↑06-04-2018 10:25Ik geloof dat het gezond is maar ik hoop medestanders te vinden, omdat het lastig is met dagjes weg. Dus op zoek naar tips ook

vrijdag 6 april 2018 om 10:32
Ik geloof er geen drol van. "ik geloof dat dit wel kan" "Volgens mij is dit wel gezond"
Als je je volkomen gezonde kind een dieet oplegt ga je toch eerst op zoek naar duidelijkheid voordat je maar wat in dat kind gaat proppen in de veronderstelling dat dit best wel gezond zou kunnen zijn.
En medestanders of mede-dieeters zul je hier niet vinden. Zelfs die Rauwe moeder leek nog meer gezond verstand te hebben.
Als je je volkomen gezonde kind een dieet oplegt ga je toch eerst op zoek naar duidelijkheid voordat je maar wat in dat kind gaat proppen in de veronderstelling dat dit best wel gezond zou kunnen zijn.
En medestanders of mede-dieeters zul je hier niet vinden. Zelfs die Rauwe moeder leek nog meer gezond verstand te hebben.

vrijdag 6 april 2018 om 10:33
Kun je niet beter op zoek naar een forum over alternatieve voeding? Krijg je waarschijnlijk antwoord op je vraag. Wellicht is een salade een optie, die je meeneemt in een koelkast of gekoelde lunchtrommel?
Op het eten van rauwe eidooiers heb ik even gegoogled. Er is veel over te vinden, van gezond tot af te raden. Elke dag 4 eidooiers lijkt mij echt teveel van het goede. Ben wel benieuwd wat je met de eiwitten doet.
Ik neem aan dat je zelf hebt uitgerekend of je kind alle essentiële voedingsstoffen binnen krijgt.
Op het eten van rauwe eidooiers heb ik even gegoogled. Er is veel over te vinden, van gezond tot af te raden. Elke dag 4 eidooiers lijkt mij echt teveel van het goede. Ben wel benieuwd wat je met de eiwitten doet.
Ik neem aan dat je zelf hebt uitgerekend of je kind alle essentiële voedingsstoffen binnen krijgt.
vrijdag 6 april 2018 om 10:35
vrijdag 6 april 2018 om 10:36
Rauwe eieren moeten toch geen probleem zijn als je kind straks naar Zweinstein gaat? Daar eten ze wel meer gekke dingen hoor.
Jammer dat je die rauwe eieren er niet uit hebt gelaten anders hadden we je misschien wel gelooft en serieus gereageerd. Als je dit wel echt zou doen ben je volslagen debiel.
Jammer dat je die rauwe eieren er niet uit hebt gelaten anders hadden we je misschien wel gelooft en serieus gereageerd. Als je dit wel echt zou doen ben je volslagen debiel.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
vrijdag 6 april 2018 om 10:39
je moet in dit soort zaken je 'geloof' uitschakelen en vertrouwen op de wetenschap.Driewieler01 schreef: ↑06-04-2018 10:25Ik geloof dat het gezond is maar ik hoop medestanders te vinden, omdat het lastig is met dagjes weg. Dus op zoek naar tips ook
Rauwe eidooiers, ben jij helemaal achterlijk.
In gun jouw kind absoluut geen salmonellavergiftiging, ben wel verbaasd dat jij je kind dit wel gunt. Houd je niet van je kind? Is er iets mis? PND??
vrijdag 6 april 2018 om 10:40
het is niet alleen RAAR, het is ook volstrekt belachelijk om met de gezondheid van je kind te stunten.Driewieler01 schreef: ↑06-04-2018 10:23Natuurlijk weet ik dat, ik weet ook dat het niet normaal is, maar ik vroeg me af of er medeforummers zijn die het ook doen.
Dus : hoe raar ben ik eigenlijk?
Dat schuurt dicht tegen mishandeling aan

vrijdag 6 april 2018 om 10:41
Het is een variant op het keto-dieet...LaFleurNoire schreef: ↑06-04-2018 10:32Ik geloof er geen drol van. "ik geloof dat dit wel kan" "Volgens mij is dit wel gezond"
Dat ontworpen werd om volwassen te doen afvallen, niet voor peutertjes die in volle groei zijn.

vrijdag 6 april 2018 om 10:43
Salade? Ja hoor, altijd een hit bij dreumesen.Dahlia74 schreef: ↑06-04-2018 10:33Kun je niet beter op zoek naar een forum over alternatieve voeding? Krijg je waarschijnlijk antwoord op je vraag. Wellicht is een salade een optie, die je meeneemt in een koelkast of gekoelde lunchtrommel?

vrijdag 6 april 2018 om 10:44
Precies.LaFleurNoire schreef: ↑06-04-2018 10:35Mwah, aan haar reacties te zien zou ik er maar gevoegelijk van uitgaan dat dat niet het geval is. Maar ze heeft in ieder geval aandacht.

Ik zou de vezels wat omhoog gooien met bonen/peulvruchten en de groenten verdubbelen.
Vergeet ook niet om noten toe te voegen (als dip of crumble koekjes) en voeg vis toe.
En vertel niet dat je tegen brood bent. Nederlanders snappen dat niet en behandelen je als een melaatse die een nationale traditie beledigt. Men ziet vaak nog niet in dat je je beter kan volstoppen met dingen die 100x voedzamer zijn dan brood. Brood is inferieur en een zinloos vulmiddel.
Vergeet ook niet om noten toe te voegen (als dip of crumble koekjes) en voeg vis toe.
En vertel niet dat je tegen brood bent. Nederlanders snappen dat niet en behandelen je als een melaatse die een nationale traditie beledigt. Men ziet vaak nog niet in dat je je beter kan volstoppen met dingen die 100x voedzamer zijn dan brood. Brood is inferieur en een zinloos vulmiddel.

Dit.Viva-Account schreef: ↑06-04-2018 10:41Het is een variant op het keto-dieet...
Dat ontworpen werd om volwassen te doen afvallen, niet voor peutertjes die in volle groei zijn.
Volslagen belachelijk om je kind dit voor te schotelen.

vrijdag 6 april 2018 om 10:46
Dit dus.
Ik mag van harte hopen dat het niet waar is en je lekker je verveeld op de vrijdagochtend en denkt ff trollen op viva.
Als het wel waar is: arm arm kind. Rauwe eidooiers?? Je spoort niet. Hoe kom je erbij je kind dit te eten te geven.
Geen brood ala, ook vreemd maar doen ze in wel meer landen. Maar geef het dan een goed alternatief. En geef het kind wat meer te eten. Je hongert hem uit zo.