Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid
vrijdag 6 april 2018 om 10:07
Hoi forumleden,
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt

vrijdag 6 april 2018 om 11:21
Trend waardoor kinderen soms zelfs in het ziekenhuis terecht komen
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenl ... ezond-eten
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenl ... ezond-eten

vrijdag 6 april 2018 om 11:22
Er zijn kinderen die nog veel langer alleen borstvoeding krijgen. Dus borstvoeding en dit ernaast kan heus niet zo kwaad nog. Op de eidooiers na dan.

Maar als TO dit blijft geven zonder wat meer variatie en noten enz dan gaan er wel tekorten ontstaan. Kind kan prima zonder brood maar zorg dan voor goede gevarieerde vervanging.

vrijdag 6 april 2018 om 11:23
Als je dan een afwijkend dieet doet, dan kun je er toch nog wel wat leuks en lekkers van maken? Dit is wel erg Spartaans en ongevarieerd. Mogen er dan echt geen andere dingen in dit regime?
Die rauwe eieren, 4 stuks, elke dag gaan mijn pet te boven. Een kind kan heus wel eens een rauw ei verdragen en krijgt echt niet meteen salmonellavergiftiging, maar 4 eieren per dag is zelfs voor een volwassene erg veel.
En is je hele dieet rauw? Want anders snap ik niet dat je niet wat lekkers maakt met die eieren.
Die rauwe eieren, 4 stuks, elke dag gaan mijn pet te boven. Een kind kan heus wel eens een rauw ei verdragen en krijgt echt niet meteen salmonellavergiftiging, maar 4 eieren per dag is zelfs voor een volwassene erg veel.
En is je hele dieet rauw? Want anders snap ik niet dat je niet wat lekkers maakt met die eieren.
vrijdag 6 april 2018 om 11:24
vrijdag 6 april 2018 om 11:31
Een banaan gemixt met 4 eidooiers, vlees geef ik niet dagelijks, niet eens wekelijks. probeer wel vis wekelijks.Razzmatazz schreef: ↑06-04-2018 10:24Maar hoe bereidt je die rauwe eidooiers dan? Lepelt je kindje dat zo naar binnen dan? of zit het in een shake ofzo? 4 eieren (ook al zijn ze rauw), vind ik wel heel veel op die leeftijd, vooral als je ook nog vlees geeft.
Zou je willen vertellen waarom je dat aan je kindje geeft, ben ik wel beniewd naar.
Mijn 5 jarige vindt slakken bv. lekker, dat is ook "anders" (maar die zijn niet rauw LOL)
Omdat eidooiers veel vitaminen/mineralen bevatten en ik denk dat een kind in de groei dit hard nodig heeft.
vrijdag 6 april 2018 om 11:38
Eieren bevatten stoffen die worden gebruikt in de leefomgeving van de kip. Die zijn in kleine hoeveelheden niet schadelijk, maar met 4 per dag ga je in zo'n klein lijfje over de maximale hoeveelheid heen. Je moet zelf inschatten of je dat bezwaarlijk vindt, maar persoonlijk zou ik het aantal eieren terugschroeven.

vrijdag 6 april 2018 om 11:39
Waarom zoveel en waarom niet bakken?Driewieler01 schreef: ↑06-04-2018 11:31Een banaan gemixt met 4 eidooiers, vlees geef ik niet dagelijks, niet eens wekelijks. probeer wel vis wekelijks.
Omdat eidooiers veel vitaminen/mineralen bevatten en ik denk dat een kind in de groei dit hard nodig heeft.

vrijdag 6 april 2018 om 11:39
Denken moet je aan een paard over laten. Die heeft een groter hoofd.Driewieler01 schreef: ↑06-04-2018 11:31Een banaan gemixt met 4 eidooiers, vlees geef ik niet dagelijks, niet eens wekelijks. probeer wel vis wekelijks.
Ben je nu echt zo onnozel dat je geen gezondere alternatieven voor de nodige vitaminen en mineralen kunt vinden dan rauwe eierdooiers? En dan ook nog zo achterlijk veel.
Hoe kom je in godsnaam op het idee dat je kind dit nodig heeft? En waarom waren brood en niet-rauwe eieren eerder wel goed?
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 06-04-2018 11:41
2.69% gewijzigd
vrijdag 6 april 2018 om 11:47
Ik geloof dat granen niet goed voor je zijn en de darmwand irriteren. Ik vind het juist niet leuk om afwijkend te zijn, vandaar dat ik opzoek was naar mensen die hetzelfde eten.
vrijdag 6 april 2018 om 11:47
Nogmaals, ben opzoek naar mensen die ongeveer hetzelfde eten met een dreumes/kind, zodat we tips kunnen uitwisselen.Viva-Account schreef: ↑06-04-2018 10:24Wil je dat in een percentage uitgedrukt hebben?
Je weet zelf al dat het niet normaal is. Wat boeit het dan wat het halve Vivaforum ervan vindt?![]()
vrijdag 6 april 2018 om 11:48
Ik denk dat je hier geen mensen gaat vinden die hun dreumes vier rauwe eieren per dag geven.Driewieler01 schreef: ↑06-04-2018 11:47Ik geloof dat granen niet goed voor je zijn en de darmwand irriteren. Ik vind het juist niet leuk om afwijkend te zijn, vandaar dat ik opzoek was naar mensen die hetzelfde eten.
queenarachnia wijzigde dit bericht op 06-04-2018 11:48
0.57% gewijzigd

vrijdag 6 april 2018 om 11:48
Je prakt een banaan en mixt daar rauwe eiren doorheen en voert het dan met een lepel als een soort pap? Als je dan toch ook nog per se roomboter wilt geven dan maak je er toch pannekoekjes van? Iets lekkerder en je gebruikt alle ingredienten die jij je kind nu ook geeft. Moet je alleen wel wat minderen met de rauwe eieren want daar heb je er niet zoveel voor nodig om pannekoekjes te maken.
Enne een avocado staat qua kcal iig niet gelijk aan 2 broodjes. Is veel meer. ik zou denken teveel, maar geen idee wat een peuter nodig heeft.
Enne een avocado staat qua kcal iig niet gelijk aan 2 broodjes. Is veel meer. ik zou denken teveel, maar geen idee wat een peuter nodig heeft.
vrijdag 6 april 2018 om 11:49
Het is niet echt een dieet, maar een totaal andere levenswijze. Een kind dat gezond is, laat je ook niet roken bij wijze van.Hecamel schreef: ↑06-04-2018 10:26Waarom zou je je kind een dieet voorzetten terwijl het gewoon gezond is??
Dat je kind nooit ziek is wil niet zeggen dat het eten dat hij krijgt gezond is natuurlijk.
Arme kind.
Je weet dat eidooiers erg slecht zijn voor je? En 20 gram roomboter door je eten ook niets toevoegt. Geeft je kind toch gewoon brood met boter.
Het lijkt wel alsof je het extreem goed wil doen of zo en daar extreem in door schiet.
Ik hoop dat je weer met beide benen op de aarde komt en je kind gewoon normaal laat eten.
Waarom zijn eidooiers slecht, een goede bron van ijzer, vitamine a, d enzovoort.
vrijdag 6 april 2018 om 11:49
Bron van vitaminenen mineralen.Lucifermiauww schreef: ↑06-04-2018 10:26Ja later pas en gemixt stond er niet bij.
Ik vraag me af waarom je denkt dat rauwe eidooiers goed zijn voor dreumessen en zeker zoveel.
Dus ja je bent echt heel raar. Of doet het erom. Ik gok het laaste.
vrijdag 6 april 2018 om 11:50
Granen zijn helemaal niet zo gezond...
Ja een avocado heeft allemaal gezonde vetten en stilt lange tijd de honger.

vrijdag 6 april 2018 om 11:50
vrijdag 6 april 2018 om 11:51
Wat dacht je van een diëtist raadplegen?Driewieler01 schreef: ↑06-04-2018 11:47Nogmaals, ben opzoek naar mensen die ongeveer hetzelfde eten met een dreumes/kind, zodat we tips kunnen uitwisselen.
In plaats van zelf (on)gezonde dingen gaan verzinnen
vrijdag 6 april 2018 om 11:51
Dit is een voorbeeld, tot het avondeten klopt het wel redelijk.SallySpectra schreef: ↑06-04-2018 10:31Maar je geeft je kind toch niet iedere dag, avocado, banaan, vier rauwe eierdooiers en zoete aardappel? Eten jullie echt zo eenzijdig?
Zijn toch ook kinderen die iedere dag boterhammen met pindakaas, kaas eten. Is toch ook weinig variatie.