Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid
vrijdag 6 april 2018 om 10:07
Hoi forumleden,
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt

vrijdag 6 april 2018 om 10:50
Hoezo lastig? Rauw eitje in de tas en gaan.Driewieler01 schreef: ↑06-04-2018 10:25Ik geloof dat het gezond is maar ik hoop medestanders te vinden, omdat het lastig is met dagjes weg. Dus op zoek naar tips ook
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

vrijdag 6 april 2018 om 10:53
Nou, dan neem je een avocado mee om uit te lepelen en een banaan (dit keer zonder eierdooiers) als toetje. Hoe moeilijk is dat nou?Driewieler01 schreef: ↑06-04-2018 10:25Ik geloof dat het gezond is maar ik hoop medestanders te vinden, omdat het lastig is met dagjes weg. Dus op zoek naar tips ook
Mijn kinderen eten ook nauwelijks brood, omdat een broodmaaltijd niet gebruikelijk is in het land waar we wonen. En boter gebruiken we ook nooit.
Meestal twee warme maaltijden op een dag, die bereid zijn met olijfolie. Afwijkend vergeleken met Nederland ja. Maar gelukkig niet zo raar als jouw dieet. Ik neem tenminste aan dat jij hetzelfde eet?
vrijdag 6 april 2018 om 10:57
Kind is 20 maanden... en je doet dit eten zo al maaaanden.... eh ok.Driewieler01 schreef: ↑06-04-2018 10:21Doe het al maaanden, nooit ziek, dus geloof dat het wel mag.
Vakantie?

vrijdag 6 april 2018 om 11:00
Dat jij liever geen brood geeft moet je zelf weten, alleen het eten is wel erg eentonig. Variatie is belangrijk, dus ik zou toch iets meer je best doen om alternatieven in elkaar te flansen. Of misschien af en toe havermout geven. En wat meer variëren qua fruit. En ja bonen, linzen, kikkererwten toevoegen aan de avondmaaltijd.
Ik hoop dat die rauwe eieren een grapje zijn trouwens. Hoe kom je erbij dat dat gezond is? Je hebt vast wat gezondheids blogs gelezen van zelf benoemde gezondheids guru’s.
Ik hoop dat die rauwe eieren een grapje zijn trouwens. Hoe kom je erbij dat dat gezond is? Je hebt vast wat gezondheids blogs gelezen van zelf benoemde gezondheids guru’s.

vrijdag 6 april 2018 om 11:06
Kind krijgt yoghurt dus gewone melk kan vast ook.Pippelottaa schreef: ↑06-04-2018 11:04In avocado zit ook een vrij hoog kwikgehalte. Niet echt geschikt voor dagelijkse consumptie bij een jong kindje. Als je tegen brood bent kun je toch h havermoutpap met plantaardige melk oid maken?
Maar waarom ben je tegen brood? Eten jullie wel zilvervliesrijst of volkoren pasta? Peulvruchten?
vrijdag 6 april 2018 om 11:07
Hahaha, echt létterlijk wat ik nu doeLucifermiauww schreef: ↑06-04-2018 10:24Ik pak nog even een bakkie. Dit word mijn f5 topic voor vandaag.

vrijmiboto is al in de ochtend begonnen, yay!

vrijdag 6 april 2018 om 11:14
Heerlijk! Doe ik best vaak. En aangezien TO ook boter zo aan haar kind geeft lijkt me dat geen probleem. Misschien is het te veel werk?
En ze zijn niet meer rauw. Lijkt me een stuk gezonder.
vrijdag 6 april 2018 om 11:15

vrijdag 6 april 2018 om 11:17
En een oplossing voor de dagjes uit. Makkelijk meenemen. Wat denk je, TO, da's een idee dan toch?Lucifermiauww schreef: ↑06-04-2018 11:14Heerlijk! Doe ik best vaak. En aangezien TO ook boter zo aan haar kind geeft lijkt me dat geen probleem. Misschien is het te veel werk?
En ze zijn niet meer rauw. Lijkt me een stuk gezonder.