Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid

06-04-2018 10:07 1412 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumleden,

Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?

TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
daaantje schreef:
06-04-2018 10:33
Mijn kind is ook nooit ziek én krijgt brood. Dus ik denk dat brood wel mag...
Ooh de mijne wel en krijgt ook brood.
Overstappen op eierdooiers dan maar....
die mevrouw die paar jaar terug in het nieuws was omdat kind alleen rauw eten kreeg, is veroordeeld voor verwaarlozing trouwens
Wat is er trouwens veranderd sinds oktober? Aangezien je toen schreef dat kind wel brood at
Driewieler01 schreef:
06-04-2018 10:25
Ik geloof dat het gezond is maar ik hoop medestanders te vinden, omdat het lastig is met dagjes weg. Dus op zoek naar tips ook
Hoezo lastig? Rauw eitje in de tas en gaan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
06-04-2018 10:50
Hoezo lastig? Rauw eitje in de tas en gaan.
:rofl:
Moet je niet je eierscheider vergeten!
Driewieler01 schreef:
06-04-2018 10:25
Ik geloof dat het gezond is maar ik hoop medestanders te vinden, omdat het lastig is met dagjes weg. Dus op zoek naar tips ook
Nou, dan neem je een avocado mee om uit te lepelen en een banaan (dit keer zonder eierdooiers) als toetje. Hoe moeilijk is dat nou?

Mijn kinderen eten ook nauwelijks brood, omdat een broodmaaltijd niet gebruikelijk is in het land waar we wonen. En boter gebruiken we ook nooit.
Meestal twee warme maaltijden op een dag, die bereid zijn met olijfolie. Afwijkend vergeleken met Nederland ja. Maar gelukkig niet zo raar als jouw dieet. Ik neem tenminste aan dat jij hetzelfde eet?
Jouw kinderen eten dan waarschijnlijk pasta of noedels.
Driewieler01 schreef:
06-04-2018 10:21
Doe het al maaanden, nooit ziek, dus geloof dat het wel mag.
Kind is 20 maanden... en je doet dit eten zo al maaaanden.... eh ok.
Vakantie?
Dat jij liever geen brood geeft moet je zelf weten, alleen het eten is wel erg eentonig. Variatie is belangrijk, dus ik zou toch iets meer je best doen om alternatieven in elkaar te flansen. Of misschien af en toe havermout geven. En wat meer variëren qua fruit. En ja bonen, linzen, kikkererwten toevoegen aan de avondmaaltijd.

Ik hoop dat die rauwe eieren een grapje zijn trouwens. Hoe kom je erbij dat dat gezond is? Je hebt vast wat gezondheids blogs gelezen van zelf benoemde gezondheids guru’s.
lilalinda schreef:
06-04-2018 10:40
het is niet alleen RAAR, het is ook volstrekt belachelijk om met de gezondheid van je kind te stunten.
Dat schuurt dicht tegen mishandeling aan
Dat vinden wij niet RAAR maar dat vinden wij BIJZONDER.
:rofl:
In avocado zit ook een vrij hoog kwikgehalte. Niet echt geschikt voor dagelijkse consumptie bij een jong kindje. Als je tegen brood bent kun je toch h havermoutpap met plantaardige melk oid maken?
1Aapje schreef:
06-04-2018 10:50
Wat is er trouwens veranderd sinds oktober? Aangezien je toen schreef dat kind wel brood at
toen werden de eieren ook nog gewoon gebakken.
Pippelottaa schreef:
06-04-2018 11:04
In avocado zit ook een vrij hoog kwikgehalte. Niet echt geschikt voor dagelijkse consumptie bij een jong kindje. Als je tegen brood bent kun je toch h havermoutpap met plantaardige melk oid maken?
Kind krijgt yoghurt dus gewone melk kan vast ook.

Maar waarom ben je tegen brood? Eten jullie wel zilvervliesrijst of volkoren pasta? Peulvruchten?
Lucifermiauww schreef:
06-04-2018 10:24
Ik pak nog even een bakkie. Dit word mijn f5 topic voor vandaag.
Hahaha, echt létterlijk wat ik nu doe :rofl:
vrijmiboto is al in de ochtend begonnen, yay!
Die rauwe eierdooiers geprakt met banaan, daar schijn je lekkere pannenkoekjes van te kunnen bakken trouwens.
lilalinda schreef:
06-04-2018 10:49
die mevrouw die paar jaar terug in het nieuws was omdat kind alleen rauw eten kreeg, is veroordeeld voor verwaarlozing trouwens
Officieel vanwege het missen van school, niet vanwege het eten.
ainne schreef:
06-04-2018 11:07
Hahaha, echt létterlijk wat ik nu doe :rofl:
vrijmiboto is al in de ochtend begonnen, yay!
ik kom gewoon niet aan werken toe zo!!
Kan iemand mijn baas even bellen en het uitleggen?
Je kind is in de groei en speelt veel (hoop ik). Het heeft toch echt koolhydraten nodig! Prima dat je kind geen brood krijgt, maar dan toch wel havermout pap, rijst, pasta?

Dit wordt nog wat met playdates als je kind naar school gaat....
Waar laat je al die eiwitten trouwens?
ainne schreef:
06-04-2018 11:08
Die rauwe eierdooiers geprakt met banaan, daar schijn je lekkere pannenkoekjes van te kunnen bakken trouwens.
Heerlijk! Doe ik best vaak. En aangezien TO ook boter zo aan haar kind geeft lijkt me dat geen probleem. Misschien is het te veel werk?

En ze zijn niet meer rauw. Lijkt me een stuk gezonder.
yette schreef:
06-04-2018 11:13
Waar laat je al die eiwitten trouwens?
Ah joh, lekker gespierd peutertje toch!
lilalinda schreef:
06-04-2018 11:12
ik kom gewoon niet aan werken toe zo!!
Kan iemand mijn baas even bellen en het uitleggen?
Nah, ik vind het vrij lafjes. Mis ook de input van TO. Ze kan vast nog wel iets nog controversiëlers bedenken dan rauwe eierdooiers.
ainne schreef:
06-04-2018 11:08
Die rauwe eierendooiers geprakt met banaan, daar schijn je lekkere pannenkoekjes banaanomelet van te kunnen bakken trouwens.
Ik weet dat iedereen het zo noemt, maar het smaakt écht niet naar pannenkoek.
Lucifermiauww schreef:
06-04-2018 11:14
Heerlijk! Doe ik best vaak. En aangezien TO ook boter zo aan haar kind geeft lijkt me dat geen probleem. Misschien is het te veel werk?

En ze zijn niet meer rauw. Lijkt me een stuk gezonder.
En een oplossing voor de dagjes uit. Makkelijk meenemen. Wat denk je, TO, da's een idee dan toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven