Het tegen-tegeltuinentopic 3

23-03-2017 22:36 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel drie alweer, en we zijn nog steeds tegen tegeltuinen.

Tegeltuinen zijn dieronvriendelijk, hemelwater na een flinke regenbui wordt niet afgevoerd met alle gevolgen van dien, tegeltuinen zorgen voor een stijgende temperatuur en zijn bovendien ook vooral erg ongezellig.

Elke vierkante meter groen in plaats van grijs is winst voor mens en natuur. Kortom, tegels eruit, plantjes er in!

In dit topic delen we onze passie voor tuinieren, inspireren we elkaar, klagen we over lelijke tegeltuinen en keuvelen over alles wat met groene, bloeiende paradijsjes te maken heeft, scheppen we op over onze egeltjes en/of vogelnestjes en willen we laten zien dat een groene tuin niet perse groene vingers vereist of veel werk is.

Iedereen is welkom hier, laten we met z'n allen proberen Nederland weer wat groener te maken.
Want wat goed is voor het milieu, is goed voor ons.

Dit is geen tuin
Afbeelding

Dit wel
Afbeelding

Link naar deel 1 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299

Link naar deel 2 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
calamitycat wijzigde dit bericht op 29-10-2017 21:33
15.63% gewijzigd
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Hier 28.

Bedankt nog voor alle knuffels, werd zeer gewaardeerd! :hug:

Gelukkig kom ik terug met goed nieuws. Poezel is er nog!!! Kantje boord voor mijn gevoel, maar ze eet en drinkt en wilt weer naar buiten en gilt en gisteren was het ‘stalk het vrouwtje’ dag. Dus. Ik geloof dat de mijne 90 levens heeft i.p.v. 9. :P We vermoeden dat ze misschien weer een mini tia heeft gehad, al konden we zelf niks zien aan haar hoofd of ogen.

@Koettie; Het valt hier wel mee met de draadalg! Ik snap niet zo goed waarom dat zo’n enorm verschil is tussen onze vijvers. Ik heb wel wat zitten, maar vind het nog niet erg genoeg om er wat mee te doen. Ik heb van de week alle vijver planten even van de bodem gevist en alle dode dingen gesnoeid. Alles komt alweer mooi omhoog. En natuurlijk veel meer vijverplanten erbij gehaald. ;-D

Hier nog iemand in het noorden trouwens, jullie zijn welkom zodra er een terras ligt. :applause:
Wat leuk dat zoveel mensen reageren! Ik ben de puppy van de groep hoor ik al. Zal ik jullie maar allemaal met U gaan aanspreken? :mrgreen:
Hartstikke leuk dat we zo uiteenlopen allemaal en dan toch iets gezamenlijks kunnen vinden.
Adrianus, van harte welkom. Elke leeftijd kan en mag uiteraard meeschrijven!
Frambozen, wat superfijn dat het goed gaat met Poezel! Ben ik blij om!

Koettie heeft mij gewezen op dat mijn gemeente morgen gratis planten uitdeelt. Daar ga ik dus heen! Verder krijg ik morgen mijn eerste bloomon bos, van een cadeaukaart. Superblij mee want vind het altijd zon prachtige bossen maar veel te duur. Ik zal ook nog wel weer wat gaan rommelen in de tuin, maar vooral ook genieten van de tuin met honden en vriend. Hopelijk gaat de komende warme week mijn klimroos zn kickstart geven om te gaan bloeien!
-
Wat fijn om te lezen dat je poes er nog is!
Mijn poes heeft 4 jaar geleden een tia gehad en de DA kon daar niets aan verhelpen. Sindsdien is hij bij mij in een urn.
Wat zijn leeftijd was weet ik niet, hij kwam graatmager aanlopen. De DA dacht dat hij 3-4 jaar was en hij heeft nog 15 jaar bij mij gewoond.
Heerlijke plekjes in de tuin waar hij kon zonnebaden, een hele grote kei onder de taxus waarop hij graag zat te loeren en ja, soms ook dan een muis die hij binnen losliet en ik de hele avond bezig was die weer naar buiten te krijgen.

Ik ga zo een paar rozen in een pot zetten. Had die vorig jaar in plastic bij de Lidl gekocht en ze hebben het wonderbaarlijk overleefd. Meteen in de volle grond lijkt me geen goed idee?
Ik heb al heel lang niet meer gereageerd hier. Op de een of andere manier komt dit topic niet in de lijst van topics waar ik meegeschreven heb. Bijzonder.

Wij hebben vorige week alles gesnoeid in de tuin. Planten weer uit de vorstdoeken tevoorschijn gehaald. Ben alleen bang dat mijn Oleander het niet heeft overleefd, blad is helemaal bruin. Maar even afwachten of die nog wat gaat doen.

Zo leuk om te zien hoe alles weer aan het uitlopen is. De klimroos, Kamperfoelie, Clematis, alles komt tot leven. Kan niet wachten tot alles weer in bloei is.
Fijn weekend! :sun:
oh ik ben zo blij! Vanmorgen dus de tuinman gebeld, en vanmiddag was hij er al! Dus voor het weekend en het mooie weer de tuin al aardig op orde. Heeft gesnoeid, veel onkruid eruit, een hele grote buxusbol verplaatst, klimop gesnoeid en de boel weer netjes achter gelaten. Gooi ik morgen wat koemestkorrels door de tuin en dan kan ik eerst genieten van het mooie weer!

Fijn weekend!
[IMG_0547.jpg]
haantje in mijn tuin
oh jee, ik zie dat het plaatje niet is gelukt. even kijken of het zo wil:
[IMG_0547.jpg](https://postimg.org/image/vm5rx9xdx/)
nah, dat lukt dus niet meer. Weet iemand hoe ik het voor mekaar krijg? sinds het forum is aangepast heb ik het niet meer geprobeerd.
Als ik op jouw link klik, zie ik hem wel hoor!
Maar zo zie je hem meteen:
Afbeelding

Mooi haantje! Gezellig, diertjes in de tuin!

PS als je op postimage je afbeelding heb ge-upload, kies je voor "hotlink voor fora" en kopieer je de link. Volgens mij kun je die dan direct in je post hier plakken. En als dat niet lukt, moet je het symbool van de afbeelding onderaan je post aanklikken en je link daarin zetten.
We hebben hier dus een groep van echt alle leeftijden bij elkaar! En leeftijd maakt inderdaad niks uit als je ziet hoe hier iedereen met elkaar praat over de tuinen. Vorig jaar wisten we ook niet van elkaar hoe oud we waren en kletsten we elkaar al de oren van de kop.
Ik vind het ook leuk dat iedereen hier een ander soort tuin heeft, van klein tot groot en nu, dankzij Adrianus, ook een schaduwtuin met grote eiken. Die hadden we nog niet!
Vandaag is het hier een zonnige en beste lekkere dag geweest. Voor het eerst de was weer buiten laten drogen. Ik ben de afgelopen tijd alleen maar bezig geweest met de borders blad- en mosvrij te maken. De dikke winterdeken moet eraf. Vandaag is duetman met een auto vol snoei-afval en 6 puinzakken vol bladafval naar het stort gereden. Komt hij thuis met twee hele oude veilingkratjes! Hoera, daar doen we leuke dingen mee. Eentje is helemaal gaar door de houtworm, dus daar moeten een paar nieuwe (oude) latjes is. Gelukkig zijn juist de latjes met de veilingtekst erop nog gaaf. Als ze over een jaar alsnog in elkaar storten, kunnen ze altijd nog weg. Ik ga er een paar ophangkastjes van maken tegen mijn witte muur en daar wat leuke potjes met plantjes in zetten.
Vandaag geen tuinwerk gedaan, maar morgen duik ik de tuin in. Gras maaien en verticuteren en verder met rommel opruimen. En misschien voorzichtig een begin maken met planten verplanten.
Leuk beestje Tuingravin! Zo aan de stand van de vleugels en de staart te zien doet hij me denken aan een Chabo, maar dan is het nog wel een jong diertje. Heeft hij korte poten en is hij erg klein?
Ik vind hier dingen van.
Zaphod schreef:
06-04-2018 16:57
Ik heb al heel lang niet meer gereageerd hier. Op de een of andere manier komt dit topic niet in de lijst van topics waar ik meegeschreven heb. Bijzonder.

Wij hebben vorige week alles gesnoeid in de tuin. Planten weer uit de vorstdoeken tevoorschijn gehaald. Ben alleen bang dat mijn Oleander het niet heeft overleefd, blad is helemaal bruin. Maar even afwachten of die nog wat gaat doen.

Zo leuk om te zien hoe alles weer aan het uitlopen is. De klimroos, Kamperfoelie, Clematis, alles komt tot leven. Kan niet wachten tot alles weer in bloei is.
Fijn weekend! :sun:

Oleander kan wel wat vorst verdragen, maar moet in de winter eigenlijk wel naar binnen. De mijne heb ik 1 keer te vroeg buiten gezet en vergeten bij een late nachtvorst binnen te halen en toen werd hij in 1 nacht ook bruin aan de toppen. Gelukkig heeft hij het wel overleefd. Hij staat bij nu weer buiten, maar als ik het niet vertrouw, gaat hij zo weer een nachtje naar binnen. Ben er erg zuinig op, het is een erfenis van mijn ouders. Hij is minstens 30 jaar oud.
Ah Duet, dank je wel. Ik denk dat ik ook al weet wat ik fout heb gedaan... Ik heb het foto icoontje vergeten aan te klikken. :P
Sabeltand, ik dacht al dat jij het kon weten. Ik heb geen idee van het ras, alleen dat het een krieltje moet zijn, want hij is echt klein. Van de buren wel reacties, maar niemand weet waar haantje vandaan komt. Hij is echt niet te vangen, razendsnel is ie! Ik vind het wel zielig, zo'n eenzame kerel zonder harem. En ik heb geen kippenhok waar hij veilig in kan verblijven tot ik zijn eigenaar heb gevonden. Ik hoop zo dat ie niet de straat op scharrelt en onder een auto komt... Ik woon niet bepaald aan een landweggetje....
Een kip moet je niet vangen maar lokken. Graan zul je wel niet in huis hebben, maar misschien met wat gekookte rijst, broodkruimels, blikje mais, rozijntjes?

Hij zal nu wel een slaapplaats gaan zoeken. Heb je bomen? Dan vliegt hij daar wel in.
Ik vind hier dingen van.
Tuingravin, een kip kun je ook altijd aan de poten vangen wanneer hij hoger loopt. Op de een of andere manier denken ze altijd dat gevaar alleen van boven komt, en niet van onder.
Ik moest eens kippen wegen voor mn werk en toen konden we alle kippen die op stok zaten/liepen makkelijk vangen aan de pootjes. Even ondersteboven houden en dan snel op de rug draaien, dan gaan ze geen kant meer op.
Ben wel heeeeel jaloers, wat een schatje is het...

Duet, wat een superleuk idee van die veilingkastjes met plantjes erin! Misschien steel ik dat idee wel voor kruidenpotjes!

Adrianus, eerst een paar keer verpotten naar een grotere pot. In de grond kan volgens mij wel al, maar ik heb laatst in een programma gezien dat het beter was om eerst een paar keer naar een grotere pot te verpotten. Weet alleen niet meer waarom... Lekker slim van me O_o
-
Lokken, natuurlijk! Ik heb meneer wel wat kippenkorrels van de buren verderop gegeven. Die heeft ie al op, hahaha. Hij zou in de magnolia kunnen gaan zitten, maar op dit moment zie ik m niet. Misschien is hij onder de aanhangwagen gekropen. Daar zat ie vandaag ook al even. Of hij zit nu bij de buren, kan ook nog. Ik heb ze al gevraagd of zij hem willen adopteren, maar ze hebben al een haan, en dat wordt dan waarschijnlijk ruzie. Eigenlijk hoop ik dat hij weer naar huis gaat. Ik weet ook niet of het lukt om hem met lekkere hapjes te lokken, want hij is bepaald niet tam. De kipjes van de buren pak je zo op, maar die zijn het ook gewend. Snelle Jelle is er niet zo van geloof ik....
Oh en van onderen zoals Phloxx suggereert lukt ook niet, hij zit steeds op de grond en niet ergens op. Ik hoef maar op een meter afstand naar hem te wijzen en rrrrrttts! Daar is het haantje weer gevlogen. Slimpie. Ik wil alleen maar een veilig slaapplekje geven. Het halletje in de garage zou een prima plekje zijn voor een nacht.
Wat heerlijk om zoveel bij te kunnen lezen na een drukke werkdag.

Welkom Adrianusdottir en welkom terug Zaphod :)

Framboosje (dat mag ik zeggen tegen een jonge blom van 28 :hihi: ), wat een opluchting dat poes aan haar zoveelste leven is begonnen!, hopelijk komen er nog héél veel bij zodat ze je nog lekker lang kan blijven stalken.

Friez, enorm fijn zeg dat de tuinman al zo snel van alles heeft gedaan in je tuin. Kan me voorstellen dat je daar heel erg blij mee bent.

Case-je, mijn mede-etcetera! :high5:
Je bent nog heel wat van plan in de tuin, leuk hoor. Succes met alle werkzaamheden en over een tijdje lekker genieten van een prachtige groene tuin :thumbsup:

Tuingravin, wat een prachtig haantje :heart: Wat kun je je dan zorgen maken over zo'n beestje he? Hopelijk heeft hij snel door dat hij tijdens zijn verdwaaltocht bij goed volk terecht is gekomen en laat hij zich nog vangen voor een veilige schuilplek voor vannacht of zoekt een goed plekje in jullie tuin (inmiddels al gedaan hoop ik). En dat hij maar snel bij zijn eigen harem terug mag zijn natuurlijk.

Duet, heb je de OP al klaar voor het nieuwe topic? We gaan nu echt heel snel naar de 3000 :)
Links naar de oude topics is heel makkelijk. Gewoon de link in mijn OP knippen/kopiëren dan het 4de icoontje van rechts aanklikken (url invoegen), de link tussen de [ url ] [ \url ] plakken en dan hetzelfde doen met de link naar het tweede topic. De link naar dit topic krijg je door het topic op de eerste pagina te openen en die link te kopiëren en plakken.

Hele jonge, jonge, en dames die iets minder piep zijn :biggrin: : geniet van het mooie weer dit weekend en veel tuinplezier!
Dierproeven.
Wat is er veel geschreven hier. Heb aardig kunnen bijlezen. Welkom voor alle nieuwe mede tuinierders.

Vandaag eindelijk weer eens tijd gehad om wat aan de tuin te doen. Hoop dit weekend een combinatie te kunnen maken van genieten van het zonnetje en verder met de tuin.
Heb nog aardig wat plannen zoals een roos verplaatsen en wat grotere struik achtige planten. Hoop dat de oleander hier het blijft doen. De toppen zijn bruin geworden. Is het voldoende om de bruine toppen eraf te halen? Een andere laagblijvende, groenblijvende struik is in de afgelopen twee weken helemaal bruin geworden. Geen idee hoe dat nu weer kan, maar goed, geeft weer ruimte om te bedenken wat ik er dan wil hebben staan.

Fijn weekend allemaal, dat we allemaal heerlijk kunnen genieten van de tuin.
Calamitycat schreef:
06-04-2018 22:10
Wat heerlijk om zoveel bij te kunnen lezen na een drukke werkdag.

Welkom Adrianusdottir en welkom terug Zaphod :)

Framboosje (dat mag ik zeggen tegen een jonge blom van 28 :hihi: ), wat een opluchting dat poes aan haar zoveelste leven is begonnen!, hopelijk komen er nog héél veel bij zodat ze je nog lekker lang kan blijven stalken.

Friez, enorm fijn zeg dat de tuinman al zo snel van alles heeft gedaan in je tuin. Kan me voorstellen dat je daar heel erg blij mee bent.

Case-je, mijn mede-etcetera! :high5:
Je bent nog heel wat van plan in de tuin, leuk hoor. Succes met alle werkzaamheden en over een tijdje lekker genieten van een prachtige groene tuin :thumbsup:

Tuingravin, wat een prachtig haantje :heart: Wat kun je je dan zorgen maken over zo'n beestje he? Hopelijk heeft hij snel door dat hij tijdens zijn verdwaaltocht bij goed volk terecht is gekomen en laat hij zich nog vangen voor een veilige schuilplek voor vannacht of zoekt een goed plekje in jullie tuin (inmiddels al gedaan hoop ik). En dat hij maar snel bij zijn eigen harem terug mag zijn natuurlijk.

Duet, heb je de OP al klaar voor het nieuwe topic? We gaan nu echt heel snel naar de 3000 :)
Links naar de oude topics is heel makkelijk. Gewoon de link in mijn OP knippen/kopiëren dan het 4de icoontje van rechts aanklikken (url invoegen), de link tussen de [ url ] [ \url ] plakken en dan hetzelfde doen met de link naar het tweede topic. De link naar dit topic krijg je door het topic op de eerste pagina te openen en die link te kopiëren en plakken.

Hele jonge, jonge, en dames die iets minder piep zijn :biggrin: : geniet van het mooie weer dit weekend en veel tuinplezier!
Ja, die openingspost is al klaar, veilig opgeslagen op de pc! Ik hou de cijfertjes angstvallig in de gaten. ;-)
Bedankt voor je uitleg over de link. Die zal ik nodig hebben!
Graag gedaan :) Ben echt heel benieuwd naar je OP en de foto's.

Ik hoop dat we snel zo ver zijn. Dan kan ik tenminste ook eindelijk dit topic weer in de lijst van de topics vinden waarop ik gereageerd heb i.p.v. dat 'ie is weggestopt bij mijn topics :lol: Dat vond ik soms zó lastig, had soms gewoon niet door dat er alweer volop was geschreven hier. Hoop dat je nu nog steeds wil :proud:
Dierproeven.
Ik val in de categorie 20-30.

Vandaag en morgen hoop ik flink wat in de tuin te doen. Snoeien en onkruid weghalen. Ik heb laatst een klimroos gehaald, maar nog geen tijd gehad om te planten. Hij loopt al helemaal uit. Kan hij zo de grond in, of zou ik hem dan bij moeten snoeien?
Met deze mooie dag gaan we de 3000 misschien al halen. Veel plezier voor degene die naar de markt gaan! is voor mij net een beetje uit de richting.
Vandaag moet ik werken, dus geen getuinier. Jammer, maar morgen is er weer een dag. Iedereen die vrij is: lekker genieten van het mooie weer, plantjesmarkt en rommelen in de tuin!
Wat balen Tuingravin! Hoe is t afgelopen met het haantje?

De markt is volgende week pas, maar wel alvast bedankt allemaal :)
Eindelijk lekker weer!
En ik heb goed nieuws: de perenboompjes slaan aan!! Is dit nieuwe takvorming of komen hier bloemen?
Afbeelding
Afbeelding

Verder doet de klimroos het erg goed.
Ik hoop zo dat dit warme weekend zijn kickstart voor knoppen gaat zijn!
Deze foto is van 23 maart:
Afbeelding
En zojuist:

Afbeelding
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven