Trouwen in 2018/2019

05-01-2018 14:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019

Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen :).

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag :).

Naam:LeeftijdTrouwdatumLocatie
Aardbei_8631April 2018Gelderland
BoardBabe8236AprilNoord-Brabant
Jaine9126Mei/JuniNoord-Holland
Masatu25Juni 2018Zuid-Holland
Iren1227Juni 2018Utrecht
Miets199424Juli 2018Overijssel
Bailey26-Augustus 2018Overijssel
Perzina38Augustus 2018Zeeland
Spasz33Augustus 2018Gelderland
Ladenkastje30September 2018Zuid-Holland
Sneazydwarf24September 2018Overijssel
Minimoose33September 2018Friesland
Kevers..September 2018Gelderland
Yakatani+/- 40September 2018-
Missmadame32September 2018Zuid-Holland
Puntpaprika26Novemer 2018Zuid-Holland
Lauren-8927December 2018Groningen
Sunshine199226Maart 2019Caribisch Eiland
Zonneblooempje8532Mei/Juni 2019Noord-Brabant
Honinginnetje26Mei/Juni 2019Zuid-Holland
N27822Juni 2019Zuid-Holland
Mariahhh27Half 2019Gelderland
Amaryllisbol272019Utrecht
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
Ik lees bij een aantal van jullie dat jullie rond een budget van €10.000 zitten. Nu vraag ik mij oprecht af hoe jullie dat doen haha. Ik heb het idee dat wij niks bijzondeds hebben begroot en zitten toch wel rond de €15.000. Iemand die eens een overzichtje wilt laten zien welke kosten jullie allemaal hebben? Wellicht zit er ik met sommige kosten helemaal naast.
Wij redden het ook niet :)

Ons budget (gisteren voor het eerst gemaakt):

Locatie voor lunch/receptie/diner/feest inclusief eten en drinken 11.000
Ambtenaar 650
Trouwjurk 2000 (nog geen idee ga volgende week kijken)
Pak vriend 750
Schoenen/lingerie/etc 500
Trouwringen 1500 (moeten nog gaan kijken, maar dit is gemiddeld)
Taart 600
Bloemist 400
Kaarten 350
Totaal ongeveer 18.000 euro O_O

En dan hoeven we geen fotograaf/dj want dit doen familieleden.

Helpt dit?
Hier hebben we het gister nog eens gehad over de financiële kant van het trouwen, ofwel het nieuwe "beperkt gemeenschap van goederen". We staan helemaal achter het idee ervan, maar de praktische uitvoering is niet heel voor de hand liggend. Ik vind het op internet ook niet allemaal even duidelijk uitgelegd hoe je bijhoudt wat er met je privévermogen gebeurd. Vermogen van vriend is groter dan dat van mij, dus we hebben nu bedacht dat mijn spaargeld vanaf trouwen in de "gemeenschap" valt, en mijn vriend precies dat bedrag ook inlegt op de gezamenlijke rekening. Het resterende geld van mijn vriend gaat op een aparte rekening om duidelijk gescheiden te blijven van de rest. Dat komt dan weer niet helemaal overeen met de Nibud tekst "Bezittingen of schulden van vóór het huwelijk blijven privé-eigendom en vallen niet onder de gezamenlijke boedel.", maar komt bij eventuele scheiding wel op hetzelfde neer (gezien het gezamenlijke geld dan 50/50 wordt verdeeld). Hoe doen jullie dat?
Dure privébezittingen, huis of schulden hebben we trouwens niet.
https://www.nibud.nl/consumenten/trouwe ... -schulden/

@schoenen: Ik heb ze bij Noë gekocht, https://www.noeshop.eu/nl/ Ze hebben een aantal winkels in Nederland. Maar ik weet niet of ze ook velours schoenen verkopen.. Die van mij zijn van leer. Je kan er allicht even kijken!

@weggeven door vader: Lastig. Als je het zelf niet echt wilt zou ik het denk ik niet doen. Maar misschien is er wel een andere rol die hij kan vervullen die beter bij jullie past? Bijvoorbeeld een speech tijdens de ceremonie?

@budgetoverzicht:
Uitnodigingen: €150
Trouwceremonie: €850
Ringen: €1000
Fotograaf: €800
Band: €1400
Huur spullen: €700 (partytenten, stoelen, (sta)tafels, verlichting)
Decoratie, (wegwerp)borden/bestek, etc: €300
Avondeten+hapjes: €2000
Drinken: €800
Bedankjes voor mensen die ons actief meehelpen: €200

Totaal: €9600

Daarnaast nog ongeveer €1000 voor mijn jurk/schoenen/lingerie/kapper en zo'n €1000 voor pak/schoenen/accesoires van man. Dit betalen we beiden zelf, de rest gaat van de gezamenlijke rekening.

Bloemen & taart hebben we niet. En verder is onze locatie geen standaard trouwlocatie en er is dus ook "niets". Vandaar lage locatiekosten, lage kosten voor drinken (want dat kopen we gewoon zelf bij de supermarkt/slijterij), maar wel huur van spullen die bij jullie waarschijnlijk al bij de locatie zelf zitten.
Budgetoverzicht:

Trouwlocatie (gehele dag): €6500,-
Decoratie+stoelen+tafels+Stretschtent e.d: €1500,-
Trouwjurk+Schoenen+Lingerie + Sieraden: €1500,-
Trouwpak+Schoenen: €1000,- (schatting)
Ringen: €800,- (2de gratis :D)
Save+Trouwkaarten: €200,-
Bloemen (boeket, corsage+op tafel): €200,- (bekende regelt dit, geen idee wat de kosten zullen zijn)
Fotograaf: €3500,- (zelf fotograaf, 2 fotografen, gehele dag, Album + loveshoot)
Gemeente + Notaris: €1000,-
Babs + Dominee: €1000,- (schatting)

Ongeveer dus €17.000

Schrok er van want volgens de schatting van the perfectwedding zaten we op zo'n €15.000. Ik zag dat we bij de daadwerkelijke kosten van de fotograaf er zo'n 2000,- hoger zitten. In de schatting niet meegenomen.

We gaan zien wat het wordt
Muziek: playlist
Auto: familie ivm 1 locatie

En alles wat ik ben vergeten :O haha
@ kevers. Wij gaan ook met zijn 2en naar voren. Mijn vader bestuurt onze trouwauto. Dat hebben wij hem als speciale taak gegeven.

Ik zoek eigenlijk nog iets van een bijzondere taak voor mijn moeder maar ik weet nog niet wat. Ze is mee geweest met het uitzoeken van de trouwjurk, bloemen en allerlei andere kleine dingen in de organisatie. Misschien is dat voldoende... maarja, zou haar graag nog een speciale taak willen geven op de dag zelf.

Ons lijstje:

- trouwlocatie hele dag €5500
(inclusief prosecco, hapjes, onbeperkt drinken, diner, bloemetjes op tafel)
- ambtenaar €650
- notaris €600 (trouwen in gemeenschap van goederen dus)
- uitnodigingen €57
- taart €265 (voor alle gasten een stuk)
- kapper/visagie €230
- trouwringen €560 (geluk met een aanbieding 2e trouwring gratis van een bekende juwelier)
- Bloemen €230 (bloemstuk trouwauto, bruidsboeket, corsage bruidegom)
- styling ceremonie/locatie €1000
- fotograaf €1850 (voor 1,5 dag inclusief loveshoot, fotoalbum 50 pagina's)
- trouwbedankjes €70
- overige zooi (enveloppendoos, ballonnen etc.) €60

Zo komen we op iets meer dan €11,000

Donaties familie
- jurk
- pak
- catering voor lunch
- trouwauto
- gastenboek

Wel grappig om de kosten van anderen te zien. Laat toch wel iets zien over die persoon. De een geeft liever meer uit aan iets dan de ander. Een vindt fotograaf erg belangrijk en een ander niet bijvoorbeeld. Erg leuk om te zien.

Nou, voor ons is het bijna zover! De laatste dingen kunnen geregeld worden. Maar ben er toch nog best wel weer druk mee zo icm werk enzo. Maar ik heb er erg veel zin in!
@matsus wij gaan naar de notatis om een en ander te regelen, wat wij voor het huwelijk inbrengen bljft van ons (geld en fysieke goederen) en na het trouwen doen we alles 50/50. Wat wij inbrengen gaat naar een gemeenschappelijk huis dus dat is makkelijk vastleggen.

Ik hoop stiekem dat mijn ouders nog mijn jurk en de taart betalen dat zou enorm schelen. Hmmm dacht dat wij een goedkope locatie hadden, niet dus!

Als je niet weggegeven wilt worden moet je dat niet doen, ik twijfel zelf nog. Vriend vindt het een mooi symbolisch gebaar dus ik ga er mee akkoord, terwijl Ik het eigenlijk niks vindt.
Trouwverzekering 154,28
Eten dag ervoor 40,25
Notaris 649,99
Kleding bruidsmeisje 305,00
Vakantiehuisje voor bruid en gasten 450,52
Make-up 393,00
Kapper Bruidegom 10,00
Kleding en schoenen bruidegom 991,45
Ringen 724,96
Bloemen 157,67
Fotograaf 540,50
Kasteel 459,80
Trouwauto 175,00
Feestlocatie 3.350,00
Taart 198,00
corsage 38,28
DJ 660,00
Reiskosten 49,48
Bedankjes + Decoratie 491,86
Bedankjes (kinderen en S&S) 41,88
Proef eten 155,30
Drukwerk 53,37
Stomerij kosten 150,00
Kosten bruid (sieraden, panty en schoenen) 279,87
10.704,00

Ik las nog even mee hier onze eindstand voor onze bruiloft afgelopen September. Er waren ongeveer 30 daggasten en het was van 12.00 tot 23.00.
De jurk hebben we cadeau gekregen en dit is exclusief de huwelijksreis.
De jurk van het bruidsmeisje was dezelfde jurk als die van mij, beide laten maken.
De kaarten heb ik uiteindelijk zelf gemaakt omdat ik dit het leukste vond en die vielen goedkoop uit. Hetzelfde geld voor de bedankjes.
De fotograaf was een beginnend iemand maar paste helemaal binnen onze visie en geen spijt van geweldige foto's.

Ik heb veel via aliexpress gekocht. Zoals de bloemen (geen echte) en al het materiaal om er boeketten (ik had er 1 en het bruidsmeisje ook die van het bruidsmeisje is gegooid) en de corsages. Maar ook het ringendoosje hout met onze namen en de datum erop.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Hoi, ik lees ook al een tijdje mee!
Wij gaan in juli 2018 trouwen in Overijssel, ik ben 24 jaar.

Wij houden het erg klein en simpel. Overdag komen er 15 gasten en 's avonds 40.
Mijn jurk heb ik voor 280 euro gekocht bij Zalando. :-D daar staan echt veel leuke trouwjurken/galajurken op voor een wat kleiner budget, tipje!
Ik heb er vier besteld en samen met mijn moeder en vriendinnen gekozen welke het zou worden.

Mijn oma gaat een taart bakken, een goede vriend is fotograaf, twee andere vrienden zijn chefkok en café eigenaar. Dit scheelt al behoorlijk in de kosten.
Waarschijnlijk gaan we de ringen op Etsy kopen.

We weten alleen nog niet goed of we foto's gaan maken vóór of na de ceremonie..
15.00 Ceremonie
Aansluitend koffie en taart, daarna borrelen.
18.00 Diner
20.30 Avondgasten

Het wordt ook geen dansfeest maar gewoon een gezellige avond met een hapje en drankje.
Mooi boeket IBI, origineel :)
Masatu: bedankt voor de link, ga eens neuzen

En allemaal bedankt voor de input. Ik weet hoe trots mijn vader gaat zijn als hij dat mag doen. Ik voel me er alleen een beetje ongemakkelijk bij. Gelukkig heb ik nog even!

Ons budget is globaal:
Locatie (drinken en eten gehele dag) €8500
Aankleding (fotobooth, gastenboek, versiering) €750
Drukwerk €150
Fotograaf €850
Muziek (ceremonie, borrel en avond) €2000
Kapper en make-up €165
Ceremonie €500
Ringen €1000-1500
Taartjes €100
Bedankjes €120
Totaal even afgerond met alles wat hier niet bij staat en toch nog komt 15.000
@Miets: ik zou de foto's van tevoren maken. Ik zou het jammer vinden om het gezellige borrelen te missen omdat je zelf weg bent :)
De locatie is gevonden en onze ouders weten het ook. Zo leuk om te vertellen ;)
Leuk Yakatani.

Zaterdag voor het eerst jurken wezen kijken. Was leuk om te doen, maar jeetje wat een prijzen. Zijn hier ook kleine bruiden met maat 36/38? Wat voor jurk hebben jullie. Ik word in bijna alle jurken nogal snel een propje.....
Ik heb een tijdje niet gereageerd dus bij deze nog mijn bijdrage aan de vragen :)

Wij hebben van te voren ook een budget vastgesteld en denk dat het totaalbedrag uiteindelijk redelijk overeen komt. Tussen de geschatte bedragen per post en het uiteindelijke bedrag zit soms wel een groot verschil.
Ons budget is als volgt:
Feest en overnachtingen: 5500
Fotograaf en muziek: 2400
Bloemen en decoratie: 800
Kleding: 800
Trouwauto: 600
Drukwerk: 300
Officiële gedeelte: 500
Haar en makeup: 450
Huwelijksreis: 3300
Onvoorzien/overige: 1000

Totaal: 15850

- Taken ouders
Mijn ouders zijn mijn getuige. Ook hebben we een apart felicitatiemomentje op de avond en ouders staan hier ook bij.

- Notaris
Wij gaan niet naar de notaris. Wij wilden graag in gemeenschap van goederen gaan trouwen maar kunnen ons ook vinden in de nieuwe regels.
Dit omdat wij eigenlijk geen 'eigen' meer hebben.

Fijn dat jullie een locatie hebben gevonden Yakatani! Is deze helemaal naar wens?

@ Missmadame, weet de medewerkers niet wat jou mooi zou staan? Lijkt me lastig hoor.

Mijn visagiste kwam er vorige week mee dat zij een dubbele boeking heeft op mijn trouwdag.
Nu kwam ze er mee dat zij even de andere bruid wilde afwachten want die had nog ergens een afspraak voor proefmakeup.
Als de bruid dan toch ergens anders heen gaat wil ze een nieuwe afspraak voor de proefmakeup met mij inplannen :puh:

Onze kaarten liggen klaar. Ben erg nieuwsgierig. Met een beetje geluk red ik het om ze vandaag op te halen.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Yup, de locatie is een plaatselijk restaurant. Kroonluchters en een enorme bar. Wij gaan hier ook daadwerkelijk trouwen.

Ik heb gisteren wat kaartjes ontworpen en ga binnenkort een jurk uitzoeken. Ik ga voor kleur denk ik. Vanaf dat ik een klein meisje was, wilde ik al een jurk in paars of rood. Ik had nooit gedacht te gaan trouwen, dus nu het zover is, ga ik voor kleur :)
Hoi allemaal!

Hier ook een tijdje niet geweest. Hebben veel vast liggen en de details hoeven pas over een paar maanden. Omdat wij niet in Nederland trouwen dus wel wat andere prijzen dan hier met name ook omdat de groep kleiner is aan gasten.

Ceremonie strand met bruidstaart, champagne, aankleding(bloemen) en fotograaf voor een aantal uur: 3000

Eten en feestje: 1500

Jurk: 1700 (betaald door mijn moeder)

Pak: moeten we nog kopen maar zal niet heel duur woorden omdat jasje niet nodig is op het strand

Ringen: 500 (hadden een mooie deal en we mogen met werk het allebei niet dragen dus hele dure hoefde voor ons niet )

Kapster en visagie: 250

Legalisatie in Nederland: 250

Drukwerk: 20 (zelf ontworpen en laten drukken bij gehandicapten die zo"n winkeltje hebben als dagbesteding )

Welkomstasjes: 150

Huwelijksreis: max 10000

Totaal: 17370
missmadame schreef:
26-03-2018 09:20
Zaterdag voor het eerst jurken wezen kijken. Was leuk om te doen, maar jeetje wat een prijzen. Zijn hier ook kleine bruiden met maat 36/38? Wat voor jurk hebben jullie. Ik word in bijna alle jurken nogal snel een propje.....
Ik heb maat 36. Mijn jurk komt van Anastasi,op maat gemaakt, en qua model min of meer gelijk aan "Evelyn": http://www.anastasi.nl/betaalbare-trouw ... cties.html

@lbopviva: leuk gedaan hoor! Hier nu ook allemaal decoratie-spulletjes via aliexpress gekocht (waaronder ook zo'n leuk houten ringendoosje met naam en datum :-P )
Ik zie in jouw lijstje kosten ook een "trouwverzekering" staan. Die zie ik tot nu toe nergens anders staan in de lijstjes. Was er een speciale reden dat jullie deze hebben afgesloten?

@Miets: welkom! Leuk idee om meerdere jurken te bestellen en dan alsnog een "passessie" te hebben!
Foto's is misschien ook afhankelijk van wat je wilt: alleen foto's van jullie twee of ook met de daggasten erbij? Als je juist waarde hecht aan de daggasten kan je het net zo goed tussen ceremonie en diner doen.
Ringen online bestellen lijkt mij eng om te doen omdat je niet zo goed weet hoe het zit en of je de juiste maat hebt. Ik vond zelf de verschillen in draagcomfort tussen ringen bij de juwelier best groot (bijvoorbeeld een "rechter" of juist "ronder" model, aan de binnenkant een lichte bolling of niet, etc). Ook de kleur/glans vond ik zelf op plaatjes online niet echt lijken op de daadwerkelijke kleuren.
Budget: wij hadden een budget van 10.000, ik denk dat het naar de 12.000 toe gaat. Deels omdat we de fotograaf meer uren nodig hebben dan we dachten ivm onze dagplanning.

Hierbij onze indeling (deels schatting, deels op basis van de begroting van de leverancier en deels al betaald):
Jurk en toebehoren: 1500
Pak en schoenen: 800
Kapper & visagie: 250
Kapper man: 20
Ringen: 875

Lunch (thuis): 50
Diner en drankjes voor 25 personen: 750
Ceremonie en trouwboekje: 625
Feest (hapjes en drank afgekocht, nu gebaseerd op 75 personen): 1800
DJ: 650
Fotograaf: 1750
Foto binnenlocatie: 75
Foto-album: 245
Hotel huwelijksnacht: 275
Taxi/vervoer: 200 (schatting voor met name taxi voor oma's, eigen "trouw"auto lenen we van familie)

Decoratie/gastenboek: 500
Bedankjes: 100 (wordt wss iets goedkoper)
Taart: 200
Boeket en corsage: 100 (hoop ik)
Uitnodigingen: 300
Save the dates: 100
Overig: 100 (deels gebruikt voor een leuke manier van het vragen van de getuigen)

Totaal nu: ruim 11.000

Met dus nog wel een aantal zaken die kunnen veranderen. Ik denk dat de uitnodigingen ook wat lager uitvallen, boeket misschien duurder.
@masatu. ja daar heb je gelijk in, maar ik heb nog bij geen enkele juwelier gevonden wat ik mooi vind, en op Etsy wel.. maar we hebben nog even gelukkig!
@missmadame: ik ben met 1,60 ook redelijk klein. Draag wel hakken van zo'n 10 cm. Heb maat 36, wel bredere heupen, en voor een vrij strakke jurk gekozen. Lekker aansluitend. Ik voel mij zeker geen propje.

Hoe gaat het verder met de voorbereidingen van iedereen? @Aardbei voor jou komt het nu wel heel dichtbij. Trouw je begin of eind april?
@kevers, ik heb een gave jurk gevonden: strak met een lage taille. Precies goed :)
@Aarbei alles geregeld of inmiddels al getrouwd?

Hoe is het verder met iedereen?

Mijn schoenen ga ik inderdaad ook al bestellen...
Muziek is geregeld, en vandaag de kapper besproken.
Dus hoppa weer 2 dingen om af te strepen!
Inmiddels een andere visagiste gevonden. Ook hebben we de kaarten binnen. Zijn erg mooi geworden.
Pasafspraak van mijn jurk iets kunnen vervroegen. Halverwege april kan ik hem eindelijk voor het eerst aan. Ben zo benieuwd :hyper:
Huwelijksreis hebben we ook eindelijk geboekt. Zaten maar te twijfelen en hebben uiteindelijk voor Mexico gekozen.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Miets1994 schreef:
29-03-2018 19:19
@masatu. ja daar heb je gelijk in, maar ik heb nog bij geen enkele juwelier gevonden wat ik mooi vind, en op Etsy wel.. maar we hebben nog even gelukkig!

Wij hebben onze ringen laten maken. Dat bevalt ons veel beter. Zowel verlovingsring als de trouwring komt van een juwelier die zelf in overleg met de klant de ring ontwerpt. En het leuke is, de tekst wordt meegegoten bij het maken, ipv graveren. Echt supermooi.
Iedereen is nog steeds goed bezig.

@ bailey Je bent ook goed bezig met alles! Ik ben benieuwd hoe je je jurk gaat vinden. Mexico lijkt me erg mooi!!! Staat ook nog op mijn lijstje. Tussen welke bestemmingen twijfelden jullie?

@ perzina. Leuk dat jullie de ringen hebben. Gewoon even nieuwsgierig, waarom bevalt het jullie beter om de ringen te laten maken?

Ik trouw pas eind april dus ik mag nog heel even wachten. Ik heb vd week mijn trouwjurk opgehaald. Hij paste perfect! Heb nog wat sieraden gekocht. We hebben verder nog kleine dingetjes die we moeten regelen/kopen maar het meeste is gelukkig gedaan. Ook hebben wij beide al ons vrijgezellenfeest gehad. Was een heel erg leuk dag. Ik vond het erg leuk om al mijn vriendinnen/familie een dagje bij elkaar te hebben en samen leuke dingen te doen.

Komende twee weken de laatste loodjes qua organisatie en dan is het zover. Ik ben alleen soms wel een beetje bang dat de dag zelf tegen gaat vallen. Je bent er ruim een jaar mee bezig, je leeft er helemaal naartoe (ik tenminste wel haha) maar dan vraag ik me af of ik me er niet te veel van voorstel. Aan de ene kant denk ik dat dat wel mee zal vallen, zoveel wensen en dingen heb ik niet op de dag zelf. Maargoed, we zullen het zien haha.
Dat heb ik weer.

Ga ik naar een bruidsmodezaak met mijn partner, puur om even te kijken of een jurk überhaupt iets voor me is. Trek in nummer drie aan....is het DE jurk.
En hij lijkt in NIKS op wat ik in gedachten had.
Helaas is de prijs ook niet wat ik in gedachten had, dus ik moet goed nadenken.
Mijn partner is helemaal weg van de jurk en helemaal romantisch enzo, zo ken ik hem helemaal niet.

Ik weet niet zo goed wat ik moet nu...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven