Vakantie Dubai, tips?

07-04-2018 09:23 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik overwegen om komende zomer een paar dagen naar Dubai te gaan.
Iemand tips? Zouden jullie bijvoorbeeld kiezen voor logies of halfpension/all inclusive? (Hoor van sommige mensen dat het eten daar erg duur is)
En wat zijn leuke activiteiten/excursies daar?
Life begins at the end of your comfortzone
Een tandemsprong bij Skydive Dubai! Het kost een vermogen in vergelijking met in NL, maar dan heb je wel de palmeilanden als uitzicht!

Afbeelding
Eten is helemaal niet duur. Vergelijkbaar met horeca NL of nog wat goedkoper. Zou gewoon een hotel met ontbijt doen.

In de zomer is het daar trouwens wel extreem heet, dus zou met name kijken naar indoor-excursies of activiteiten.
Ik wil ook een motto
Ga er niet heen in de zomer. Het is er momenteel 35 graden en dat loopt nog op. In de zomer blijft iedereen daar binnen.
Mijn tip is vooral om niet midden in de zomer te gaan. Dan is het tegen de 50 graden!! Je zal voor 100 meter een taxi moeten nemen, want te heet om te lopen. Het zand van het strand is te heet om op te lopen, en het zeewater voelt alsof er allemaal kindjes om je heen in het water staan te plassen. Er wordt daar niet voor niets geadverteerd met “gekoelde zwembaden”.

En kijk ook uit met ramadan-tijd, want dan is eten en drinken overdag slechts beperkt beschikbaar in afgeschermde gebieden.

Er is heel veel leuks te doen, maar de lol gaat er bij 47 of 48 graden snel vanaf!
Ik ga het herhalen omdat het echt, echt geen goed idee is om in de zomer naar Dubai te gaan.

Ga niet in de zomer... :whip:

Verder kan je er echt alles doen. Je kan het zo goedkoop en duur maken als jezelf wil.
Eten is niet heel erg duur, je moet weten waar je naar toe gaat.

Dus als je in de Burj al Arab gaat eten, ja, dan is het duur.
Maar er zijn heel veel goede eettenten in de malls, en in Bur Dubai kan je ook goed terecht.
Ow en zorg alsjeblieft dat je niet lastig gevallen wordt door mannen. Want dat is daar altijd jouw eigen schuld. Na afloop stoppen ze jou in de gevangenis en niet de dader.
Als je graag dwangarbeid en moderne slavernij wilt ondersteunen moet je vooral naar Dubai gaan.....

Vies ondemocratisch en fascistisch landje
jo12345 schreef:
07-04-2018 12:19
Ow en zorg alsjeblieft dat je niet lastig gevallen wordt door mannen. Want dat is daar altijd jouw eigen schuld. Na afloop stoppen ze jou in de gevangenis en niet de dader.

Fijne islamitische wetten: een vrouw die verkracht is heeft seks gehad met een man waarmee ze niet is getrouwd

Dat is niet halal blijkbaar, en dan gaat zo'n vrouw inderdaad de cel in

Dan ben je toch niet goed bij je hoofd als je naar zo'n land gaat om vakantie te vieren?

Tenzij je schijt op mensenrechten, dan is het een paradijs
De beste tip is om van de zomer ergens anders heen te gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quattro35 schreef:
07-04-2018 12:27
Als je graag dwangarbeid en moderne slavernij wilt ondersteunen moet je vooral naar Dubai gaan.....

Vies ondemocratisch en fascistisch landje

My thoughts exactly.
Wat zoek je precies in deze vakantie/stedentrip?
Ik ben er geweest en vond het een verschrikkelijke sfeerloze stad.
Snap niet dat mensen er voor hun lol heen gaan. Maar smaken verschillen.

Als je op het strand wil liggen, dan zijn er leukere en mooiere plekken in de zomer, en ook nog veel dichterbij.
Als je wil shoppen zijn er ook leukere plekken.
2 april wilde je nog naar Italië...
viva-amber schreef:
07-04-2018 12:33
De beste tip is om van de zomer ergens anders heen te gaan.
Dit!
Anyco schreef:
07-04-2018 14:33
2 april wilde je nog naar Italië...
Dat vind ik niet vreemd. Ik heb voor de wintervakantie ook lang drie opties gehad.
Je komt hier vragen wat leuk is om te doen daar en waar je moet overnachten.
Dan vraag ik mij af waarom je daar überhaupt naartoe wilt. Meestal ga je een plaats bezoeken, omdat je iets interessants hebt gelezen of gehoord waardoor je ook graag die plek wilt bezoeken.
Wat is de reden dat je naar Dubai wilt?
Wat de hitte betreft, de meeste mensen die naar Dubai gaan, gaan op een ander moment dan in de zomervakantie. In de kerstvakantie of zo. Dan is het daar ongeveer 24 graden.

Ik had ooit een keer een overstap in Dubai. Ik ging van Schiphol via Dubai naar Johannesburg. Toen ik uit het vliegtuig stapte en in de slurf ging voelde ik de hitte al. Het was 's nachts en het moet zo'n 34 graden zijn geweest. Let wel, dan heb ik het over 's nachts. Laten we het maar niet hebben over overdag.

Dubai lijkt een supermodern land te zijn en dat mag het op het eerste gezicht zo zijn met al die wolkenkrabbers en andere dingen... Het is een streng islamitisch land met middeleeuwse wetten. Een getuigenis van een vrouw bij (ernstige) delicten als verkrachting is minder waard dan dat van een man.
World of Warcraft: Legion
Mijn vriend komt regelmatig in Dubai, ook met vrouwelijke collega’s, en is er altijd vriendelijk benaderd. Je moet wel oppassen, je niet te opvallend gedragen, geen ruzie maken, niet te bloot/sexy, geen drugs. Datzelfde geldt natuurlijk voor alle landen met een niet zo democratisch regime cq strenge geloofsregels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven